Disco Elysium 2
یحیی رحیمی

احتمال ساخت دنباله Disco Elysium ضعیف است

یحیی رحیمی 16 مهر 1401 بدون دیدگاه
123 بازدید

گزارش منتشرشده در مورد اخراج خالق و نویسنده بازی Disco Elysium با واکنش‌های متعددی همراه شد. طرفداران بازی رفتار استودیو را به‌شدت نقد کردند و از بقیه درخواست کردند که بازی را به‌صورت کرک و غیرقانونی دانلود کنند تا پولی به ناشر بازی نرسد. استودیو ZA/UM که در ابتدا توسط گروهی از هنرمندان از جمله رابرت کورویتز تأسیس شد، تغییر ساختار داده و مارتین لویگا، از توسعه‌دهندگان سابق بازی می‌گوید که احتمال ساخت دنباله بازی Disco Elysium ضعیف است و شرایط آن‌ها مناسب نیست.

مارتین لویگا در گفتگو تازه‌ای، اخراج رابرت کورویتز، هلن هیندپری و البته طراح اصلی، الکساندر روستوف را تائید کرد. وی خروج آن‌ها را «اجباری» خوانده و می‌گوید که آن‌ها زمان خروج از استودیو، روی دنباله بازی دیسکو الیسیم کار می‌کردند، اما بازی تا رسیدن به زمان انتشار سال‌ها فاصله داشت. صحبت اخیر لویگا، شرایط را پیچیده‌تر کرده و سرنوشت این بازی نقش‌آفرینی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

وی در گفتگو با GamePressure می‌گوید که «استودیو ZA/UM در شرایط فعلی، قادر به توسعه Disco Elysium 2 نیست». وی افزود که نمی‌داند که چه تعداد از توسعه‌دهنده‌های بازی اول در استودیو باقی مانده‌اند تا روی بازی دوم کار کنند. این استودیو رسماً از توسعه دنباله Disco Elysium خبر نداده، اما گزارش‌هایی از ساخت آن منتشر شده بود. طبق گزارش، موفقیت بازی اصلی باعث شده تا مدیران و سرمایه‌گذاران به فکر ساخت بازی دوم بیفتند.

دنباله Disco Elysium

دنباله Disco Elysium در هاله‌ای از ابهام

لویگا که از بازی‌سازهای اصلی Disco Elysium به‌حساب می‌آید از احتمال ساخت بازی جدید، خارج از استودیو ZA/UM می‌گوید. طبق گفته‌های وی، رابرت کورویتز همچنان به ساخت بازی ادامه می‌دهد و مشخص نیست آیا بازی جدید آن‌ها، همان دنباله دیسکو الیسیم خواهد بود یا خیر. گفتنی است طرفداران با حمایت از خالقان بازی، گفته‌اند که حامی مالی بازی جدید آن‌ها خواهند بود. کورویتز شخصاً واکنشی نسبت به وقایع اخیر نشان نداده و آینده کاری خود را مشخص نکرده است.

آگهی استخدامی استودیو ZA/UM از ساخت یک بازی علمی تخیلی خبر می‌داد. جزئیاتی از این بازی در دسترس نیست، اما بازی جدید آن‌ها دیسکو الیسیم 2 نخواهد بود. احتمال ساخت بازی جدید طبق گزارش‌های اخیر ضعیف است. طبق گفته مارتین لویگا، دنباله Disco Elysium در حال ساخت نیست و ZA/UM، برنامه‌ای برای این پروژه ندارد. آن‌ها مشغول ساخت بازی بعدی هستند و باید دید که چه زمانی از آن رونمایی خواهند کرد. بازی دیسکو الیسیم برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر در دسترس است.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.