هک GTA 6
یحیی رحیمی

نوجوان 17 ساله انگلستانی موسوم به هکر GTA 6 بازداشت شد

یحیی رحیمی 2 مهر 1401 1 دیدگاه
959 بازدید

پلیس انگلستان یک نوجوان هفده‌ساله در شهر آکسفوردشر انگلستان را به اتهام هک و جاسوسی دستگیر کرده است. گفته می‌شود که این فرد به پرونده هک GTA 6 مربوط است و همچنین مظنون اصلی پرونده هک شرکت اوبر به شمار می‌رود. پلیس شهر لندن می‌گوید که دستگیری در روز پنج‌شنبه انجام شده و متهم همچنان در بازداشت پلیس است.

متیو کیز، ژورنالیست و منبع نزدیک به موضوع مدعی است که فرد دستگیر شده همان هکر GTA 6 است و احتمالاً در افشاء اطلاعات شرکت اوبر نیز دست داشته باشد. این گزارشگر می‌گوید که بازداشت اخیر با همکاری پلیس FBI آمریکا انجام شده و تحقیقات آن‌ها برای دستگیری متهم به نتیجه رسیده است. متیو کیز در ادامه افزود که پلیس لندن به‌زودی اطلاعات کاملی در مورد جزئیات بازداشت هکر راک‌استار منتشر می‌کند و احتمال انتشار بیانیه‌ای مشابه توسط پلیس فدرال آمریکا در بعد از ظهر امروز به وقت آمریکا وجود دارد.

هکر GTA 6

بازداشت هکر GTA 6

شرکت اوبر اوایل هفته گذشته از همکاری با FBI برای یافتن گروه یا فردی که به سیستم‌های آن‌ها نفوذ کرده است خبر داد. تنها چند روز پس از آن بود که اطلاعات گیم پلی بازی GTA 6 فاش شد. اوبر مدعی است که نحوه هک سیستم‌های آن‌ها با هک راک‌استار گیمز تطابق دارد. این گفته باعث شد تا راک‌استار نیز به پرونده بازرسی پلیس فدرال آمریکا ورود کند و به نظر می‌رسد که تحقیقات در نهایت به نتیجه رسیده است. یک نوجوان هفده‌ساله در انگلستان به‌عنوان مظنون اصلی پرونده دستگیر شده است.

در حال حاضر اطلاعات رسمی در مورد این مظنون مانند اسم و دامنه فعالیت او در دسترس نیست. ممکن است که این فرد، ارتباطی به پرونده راک‌استار گیمز هم نداشته باشد و لازم است تحقیقات تازه‌ای در این مورد انجام شود. گفتنی است بیانیه رسمی پلیس لندن می‌تواند ابعاد کامل ماجرا را روشن کند. اوبر معتقد است که این هکر با گروه Lapsus ارتباط نزدیکی دارد و یکی از اعضای این گروه است. این گروه سال گذشته با هک شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، سامسونگ و انویدیا، اطلاعات زیادی را سرقت کردند و سپس تصمیم به فروش اطلاعات گرفتند.

طبق گزارش‌ها، اعضای اصلی این گروه در کشورهای آمریکا جنوبی اقامت دارند و مسئول یک سری حملات سایبری به شرکت‌های بزرگ هستند. تعدادی از افراد این گروه نیز در انگلستان فعالیت می‌کنند. سال گذشته نیز نوجوانی شانزده‌ساله به اتهامی مشابه دستگیر شد که بعدها اطلاعاتی از فعالیت‌های وی منتشر نشد. شرکت راک‌استار مراحل قانونی برای حذف ویدیوها و یافتن هکر را شروع کرده است و به‌زودی بیانیه رسمی FBI در این مورد منتشر خواهد شد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    MMD

    مهمان

    یك بار جستی ملخک ، دو بار جستی ملخک، آخر به دستی ملخک

    پاسخ دهید