GTA-6
یحیی رحیمی

تمام آنچه در مورد گیم پلی، داستان و مراحل GTA VI فهمیدیم

یحیی رحیمی 28 شهریور 1401 3 دیدگاه
4,768 بازدید

راک‌استار گیمز جزو شرکت‌های بازی‌سازی است که طرفداران وسواس خاصی در مورد آن دارند و حتی بروز یک عطسه هم می‌تواند منجر به عواقب عجیبی شود. روز گذشته یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌ها در تاریخ این شرکت و حتی صنعت بازی رخ داد و بخش بزرگی از تصاویر و ویدیوهای GTA 6 فاش شد. حجم فایل‌ها به حدی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت و در این مطلب به جزئیات گیم پلی GTA VI خواهیم پرداخت که شاید از چشم شما به دور مانده باشند.

قبل از افشاگری بزرگ اخیر، اطلاعات بسیار کمی در مورد بازی جی تی ای 6 در دسترس بود. گزارش‌ها به ما می‌گفتند که دو شخصیت اصلی وجود دارد و یکی از آن‌ها، زنی اهل آمریکای لاتین خواهد بود. شهر اصلی نیز همان وایس‌سیتی مدرن است و به شکل بازی‌های آنلاین اخیر، گسترش می‌یابد. هیچ تصویری از بازی فاش نشده بود و اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های جدید هم نداشتیم. فایل‌های جدید تمام آنچه باید در مورد گیم پلی GTA VI بدانیم را فاش کرد.

افشاگری اخیر بخشی از سیستم مبارزه، مراحل GTA VI، گیم پلی GTA VI و سیستم پلیس را نمایش داد. تصاویر فاش شده ضربه بزرگی به راک‌استار وارد کرد و طبق گفته‌ها، توسعه‌دهندگان از لحاظ روحی ضربه سنگینی خورده‌اند؛ حتی احتمال تأخیر بازی هم وجود دارد. تمام این صحبت‌ها را کنار بگذاریم، جزئیات جدید باعث شد تا بسیاری از سؤالات طرفداران پاسخ داده شوند و در این مطلب نیز به جزئیاتی خواهیم پرداخت که برای شما قطعاً جالب خواهند بود.

شخصیت های اصلی GTA VI

شخصیت های اصلی GTA VI

مهم‌ترین نکته در مورد افشاگری اخیر، فاش شدن اسامی شخصیت‌ های اصلی GTA VI بود. جیسون و لوسیا دو پروتاگونیست بازی GTA 6 هستند که با گزارش‌های پیشین همخوانی دارند. برای اولین بار در تاریخ این سری، یک شخصیت زن به‌عنوان پروتاگونیست انتخاب شده است و تعداد کاراکترهای اصلی هم از سه به دو کاهش یافته است.

تعویض دو شخصیت اصلی GTA VI در کسری از ثانیه انجام می‌شود. در یکی از ویدیوها می‌توانید ببینید که هکر بین دو شخصیت سوییچ می‌کند. ابتدا جیسون را می‌بینیم که توسط بازی‌کننده حرکت داده می‌شود و سپس کاراکتر تعویض می‌شود و لوسیا شروع به حرکت می‌کند. راک‌استار سرعت تعویض کاراکتر را نسبت به بازی GTA V افزایش داده است و نیازی به تحمل صفحات لودینگ نیست. تعویض شخصیت در بازی پیشین گاهی چند دقیقه طول می‌کشید و احتمال کرش کردن هم وجود داشت.

دو شخصیت اصلی GTA VI دارای سبک لباس و زندگی مخصوص به خود هستند. برای نمونه لوسیا شلوار جین می‌پوشد، اما جیسون استایل خیابانی با کلاه کپ را می‌پسندد. واضح است که این قیافه اصلی آن‌ها خواهد بود و امکان پوشیدن لباس‌های مختلف در ادامه بازی وجود دارد. اگر شخصیت‌های اصلی GTA 6 برایتان سؤال بود، اسامی جیسون و لوسیا را به خاطر بسپارید.

موبایل جی تی ای

بازگشت گوشی موبایل در GTA 6

بازی GTA IV برای اولین بار گوشی همراه را به این سری اضافه کرد. قابلیت تازه‌ای که به یک ابزار جذاب برای یافتن دوستان و دریافت پیام تبدیل شد. بازی GTA V، قابلیت‌های تازه‌ای مانند ایمیل و وب‌سایت به آن افزود و ویژگی‌های موبایل را افزایش دهد. این ویژگی در بازی جدید هم وجود دارد، اما نمی‌دانیم که راک‌استار قرار است چطور از آن در مراحل GTA VI استفاده کند.

در صحنه‌ کلاب شبانه، چندین پیام روی صفحه نمایش داده می‌شود. یکی از آن‌ها مربوط به فردی به نام Billy است که می‌خواهد حال شخصیت اصلی را بپرسد. به نظر می‌رسد که یک سیستم اجتماعی مخصوص بین شخصیت‌ها وجود دارد و هر دو دوستان مجازی و واقعی می‌توانند در GTA 6 با یکدیگر صحبت کنند. سرنخ‌هایی از Life Invader به‌عنوان شبکه اجتماعی مخصوص جی‌تی‌ای هم وجود دارد. این شبکه اجتماعی جایگزین فیس بوک، نقش مهمی در بازی پنجم داشت و المان‌هایی از آن در بازی ششم هم استفاده می‌شود.

خودرو GTA 6

سرقت و خودروهای پیشرفته

یکی از جذابیت‌های گیم پلی GTA 6، سیستم حمل و نقل پیشرفته خواهد بود. در حالی که خودرو و وسایل نقلیه شخصی، اهمیت زیادی در بازی دارند، اما قطار و مترو بخشی از بازی‌های این سری بوده‌اند. در صحنه‌ای می‌بینیم که لوسیا و جیسون در حال فرار از دست پلیس هستند و لوسیا خود را به سمت خودرو پلیس پرتاب می‌کند و کنترل آن را به دست می‌گیرد. این نشان می‌دهد که سیستم سرقت اتومبیل پیشرفت زیادی کرده است. البته این ویدیو مربوط به نسخه اولیه است و مشکلات زیادی در این صحنه دیده می‌شوند.

شنا کردن GTA VI نسبت به بازی‌های پیشین جزئیات بیشتری دارد. از آنجایی با وایس سیتی روبه‌رو هستیم، قایق‌رانی و شنا اهمیت زیادی دارند. جیسون می‌تواند در حین قایق‌رانی به سمت حریف شلیک کند. تنوع قایق‌ها و وسایل نقلیه دریایی نیز افزایش یافته است و گزینه‌های بیشتری برای جابه‌جایی وجود دارد. سرنخ‌هایی در مورد جت‌پک که در GTA San Andreas استفاده شد در کدها پیدا شده است. در پایان باید گفت که سیستم مترو بازی چهارم هم بازخواهد گشت که البته هنوز تکمیل نشده است و نیاز به توسعه بیشتر دارد.

سیستم مبارزه تفنگ GTA VI

سیستم مبارزه GTA VI

بخش بزرگی از ویدیوها مربوط به تیراندازی و سیستم مبارزه GTA VI هستند که از انواع و اقسام سلاح‌ها استفاده شده‌ است. سیستم انتخاب تفنگ GTA 5 بازگشته است و مکانیسم‌های آشنایی مانند سنگر گرفتن به کار رفته است. در مورد گان‌پلی باید گفت که قابلیت کلوزآپ و تعویض خشاب به واقعیت نزدیک شده است. حتی پلیس نیز خشاب اسلحه خود را عوض می‌کند. لگدزدن تفنگ نیز فاکتور جدید است و تیراندازی در بازی GTA 6 به شوترهای سوم شخص جدید شباهت دارد.

بزرگ‌ترین تغییر سیستم مبارزه بازی جدید، قابلیت سینه‌خیز است. بازی‌های پیشین تنها امکان دولا شدن را ارائه می‌داد و مادسازها هم قابلیت سینه‌خیز را اضافه کردند، اما بازی جدید این ویژگی را رسمی می‌کند. یکی از تست‌های انیمیشن جیسون، نحوه سینه‌خیز راه رفتن او را نشان می‌دهد و تمرکز گیم پلی GTA VI و مراحل GTA VI روی مخفی‌کاری هم خواهد بود. به نظر می‌رسد که دیگر تنها شلیک بدون هدف، راه‌حل تمام کردن مراحل نیست.

سیستم مشت‌زنی تغییرات اندکی پیدا کرده است. جیسون می‌تواند سرعت بیشتری به مشت خود ببخشد و هوش مصنوعی کاراکترها در واکنش به ضربه هم بهتر شده است.

پلیس GTA 6

بازگشت سیستم Wanted پلیس

یکی از ویژگی‌های اصلی سری بازی جی تی ای، سیستم پلیس است. درجه‌های مخصوصی وجود دارند تا سطح خلاف گیمر را نشان دهند. فرار از دست پلیس بدون شک یکی از جذابیت‌های این سری است. گفتنی است نسخه جدید سیستم 5 ستاره را بازگردانده که مشابه بازی GTA V است و از این لحاظ تفاوتی نخواهیم دید. البته هوش مصنوعی پلیس بهتر شده و فرار کردن از دست آن‌ها به سادگی نخواهد بود.

هوش پلیس GTA VI نسبت به بازی‌های پیشین در سطح دیگری قرار دارد. در حالی که این بیلد پیش آلفا است، اما پلیس می‌تواند سنگر بگیرد و حتی پشت خودرو پنهان شود. این باعث می‌شود تا درجه مبارزه با پلیس در سطح تازه‌ای قرار گیرد و فرار کردن از دست آن‌ها آن‌قدر که فکر می‌کنیم ساده نباشد.

گیم پلی GTA VI

زندگی شبانه و موسیقی GTA 6

بخش بزرگی از اتفاقات بازی GTA‌ در روز رخ می‌دهند، اما GTA 6 نشان داد که زندگی شبانه اضافه می‌شود. در ویدیویی می‌بینیم که لوسیا در نیمه شب به یک رستوران حمله و از آن سرقت می‌کند. زندگی شبانه آن‌چنان‌که فکر می‌کنید گسترش نیافته، اما قابلیت‌های تازه‌ای دریافت کرده است. کلاب شبانه حس و حال تازه‌ای دارد و همچنین فضای شب هم با روز متفاوت است.

در یکی از ویدیوها که لوسیا از کلاب خارج می‌شود، می‌توانیم نورپردازی مناسبی را ببینیم. نور چراغ‌‌های خیابان جزئیات بیشتری پیدا کرده‌اند و قدم زدن در سطح شهر، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. البته نقشه بازی کاملاً مدرن است و آن حال و هوای دهه هشتاد وایس سیتی از بین رفته است. بررسی رادیوها و صدا نشان داد که این بخش تکمیل شده است. می‌توانیم صدای شخصیت‌ها و مردم را بشنویم و این نشان می‌دهد که راک‌استار روی آن کار کرده است.

صدای محیطی و موسیقی GTA VI همچنان در حال توسعه است و بخش‌های مهمی از بازی هیچ صدایی ندارد. ایستگاه‌های رادیویی تازه‌ای اضافه شده است که هنوز در مورد محتوای آن‌ها چیزی نمی‌دانیم.

شهر GTA 6

شهر بازی GTA VI

وایس سیتی که در بازی جدید می‌بینیم، با آنچه تابه‌حال دیده‌ایم تفاوت‌های اساسی دارد. تمام ساختمان‌ها مدرن شده‌اند و همچنین مکان‌های واقعی در ایالت فلوریدا اضافه شده است. می‌توانیم ساختمان‌های واقعی میامی را ببینیم. برای نمونه Waffle House در بازی دیده می‌شود که کاملاً بر اساس واقعیت ساخته‌شده است. بخش بزرگی از ایالت فلوریدا در شهر GTA VI حضور دارد.

مکان‌های مختلفی مانند پمپ‌بنزین، ایستگاه مترو، بار، هتل و زمین تنیس دیده می‌شوند. وسعت نقشه GTA 6 هم نسبت به بازی پیشین بیشتر است و با یک مپ بسیار بزرگ سر و کار داریم. یکی از صحنه‌های جالب، صحبت‌های میان دو وطن‌پرست آمریکایی است که کاملاً با فضای فلوریدا و مردمان این ایالتت همخوانی دارد. به نظر می‌رسد که داستان GTA VI‌ قرار است به مسائل سیاسی تازه‌ای در سطح آمریکا بپردازد.

تعامل با حیوانات، بازداشتگاه، زیردریایی، راندن قطار و صحبت با NPC در کدهای بازی پیدا شده است و اثری سیستمی مشابه Red Dead Redemption 2 روبه‌رو هستیم. در پایان می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: SVG

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    بلوچ

    مهمان

    gtav برای اندروید هم میاد

    پاسخ دهید
    • Avatar

      PARHAM DAHANE CHI در پاسخ به بلوچ

      مهمان

      لامصب، سیستم گوشی خودت رو با سیستم مورد نیاز Gta V نسخه ویندوز رو فقط چک کن!!!!!

  • Avatar

    علی

    مهمان

    سلام توی نسخه وی کار خاک بر سری رو نشون نمیداد یعنی پیشرفت کرده و اینقد سال گذشته کار خاک بر سری رو نشون میده؟

    پاسخ دهید