هکر GTA 6
یحیی رحیمی

اوبر و راک‌استار با همکاری FBI هکر GTA VI را پیدا می‌کند

یحیی رحیمی 29 شهریور 1401 بدون دیدگاه
531 بازدید

گروه‌ هکرهای Laspus از سال گذشته تابه‌حال به سرورهای شرکت‌های بزرگی همانند مایکروسافت، انویدیا و سامسونگ حمله کرده‌اند. اگرچه گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری اعضای این گروه منتشر شده بود، اما هک شرکت Uber و Rockstar Games به باور بسیاری، شروع دوباره فعالیت‌های این گروه بود. راک‌استار و سران اوبر با همکاری پلیس فدرال آمریکا به یافتن هکر GTA VI و از اعضای باقی‌مانده گروه Laspus خواهند پرداخت.

شرکت تاکسی‌رانی اینترنتی Uber با انتشار بیانیه‌ای، اتفاقات اخیر را به گروه هکرهای Laspus ارتباط داد: «ما باور داریم که مهاجم یا مهاجمان با گروه هکرهای موسوم به لاسپوس که سال گذشته فعالیت زیادی داشته‌اند همخوانی دارد. این گروه از تکنیک‌های مشابهی برای هک شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، سیسکو و سامسونگ استفاده کرده است. گزارش‌هایی وجود دارد که آن‌ها در آخر هفته به شرکت بازی‌سازی راک‌استار هم حمله کرده‌اند. ما همکاری نزدیکی با FBI و وزارت دادگستری آمریکا برقرار کرده‌ایم و به حمایت از تلاش‌های آن‌ها ادامه می‌دهیم».

طبق ادعای هکر GTA VI، کدهای منبع بازی‌های راک‌استار سرقت شده‌اند. وی تهدید به فروش کد منبع GTA V و GTA 6 کرده است و البته گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند راک‌استار با پرداخت مبلغ مشخصی، اطلاعات در اختیار هکر را خریده است و جلوی پخش بیشتر اطلاعات را گرفته است. شیوه فروش اطلاعات به شیوه عملکرد Laspus شباهت زیادی دارد. این هکر حتی از اسم TeapotUberHacker استفاده کرده که ارجاعی به هک شرکت اوبر است.

هکر GTA VI

هکر GTA VI تحت تعقیب FBI

هکر GTA VI در پیام تازه‌ای نوشته است که می‌تواند اطلاعات بیشتری را به‌زودی فاش کند و حتی بیلد آزمایشی بازی GTA VI را هم در اختیار عموم قرار دهد. البته او به دنبال اخاذی از راک‌استار گیمز است و به نظر می‌رسد که به هدف خود رسیده است. همکاری دو شرکت اوبر و راک‌استار با پلیس فدرال آمریکا می‌تواند منجر به یافتن آخرین اعضای گروه موسوم به Laspus شود و در این صورت، مجازات سختی در انتظار این فرد خواهد بود.

شرکت راک‌استار گیمز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افشاگری GTA VI واکنش نشان داد. این شرکت نوشت که آن‌ها از اینکه طرفداران به این شیوه با بازی آشنا شدند، بسیار ناراحت و ناامید هستند و قرار است در زمان دیگری، معرفی رسمی انجام شود. تحقیقات پلیس فدرال آمریکا برای یافتن هکر اوبر و راک‌استار ادامه دارد و در حال حاضر به نتیجه‌ای نرسیده است. هکر GTA VI نیز از روز گذشته هیچ پیام تازه‌ای منتشر نکرده و طبق گفته‌ها، تمام حساب‌های کاربری خود را پاک کرده است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.