مدل جدید PS5 دیسک جداشونده پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

مدل جدید PS5 دیسک جداشونده خواهد داشت

محمد صادق شجاعی 29 شهریور 1401 بدون دیدگاه
192 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، در قالب یک گزارش اعلام شده است که شرکت سونی در حال کار روی یک نسخه جدید از کنسول پلی استیشن 5 است. با استناد به این گزارش مدل جدید PS5 دارای دیسک جداشونده خواهد بود.

تام هندرسون، اینسایدر شناخته‌شده صنعت ویدیو گیم، گزارش جدیدی منتشر کرده است که در قالب آن به برنامه‌ریزی شرکت سونی برای عرضه نسخه جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 اشاره شده است. بر اساس گفته‌های تام هندرسون، مدل جدید کنسول PS5 در سال مالی 2023 در بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد.

این نسخه از کنسول پلی استیشن 5 که به صورت داخلی به آن Playstation 5 شاسی D گفته می‌شود، دارای سخت‌افزار کم و بیش مشابه سری فعلی کنسول نسل نهم سونی در نسخه‌های استاندارد و دیجیتال است. با این حال، ویژگی‌ای که مدل جدید PS5 را متمایز از سری‌های قبل می‌کند، وجود دیسک جدا‌شونده است. دیسک درایو این مدل از طریق یک درگاه USB-C اضافه که در پشت کنسول وجود دارد، متصل می‌شود. به این واسطه مدل جدید پلی استیشن 5 جایی بین نسخه استاندارد و نسخه دیجیتال قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط تام هندرسون، مدل جدید PS5 به تنهایی و همچنین در قالب یک باندل که دیسک درایو جدا‌شونده در آن وجود دارد، عرضه خواهد شد. علاوه بر این، دیسک جدا‌شونده را می‌توانید به صورت جداگانه خریداری کنید. در بخشی از گزارش مذکور اشاره شده است که دیسک جدا‌شونده پلی استیشن 5 از طراحی منطبق با این کنسول بهره می‌برد. از آن جایی که این دیسک درایو قابل حمل است، می‌توانید به راحتی آن را جدا کرده و به همراه خود داشته باشید.

مدل جدید PS5 دیسک جداشونده پلی استیشن 5

مدل جدید PS5 بین نسخه‌های استاندارد و دیجیتال قرار می‌گیرد

شایان ذکر است که دیسک جدا‌شونده موجب خواهد شد مدل جدید PS5 کمی باریک‌تر از نسخه استاندارد باشد. با فرض این که هیچ بخش سخت‌افزاری دیگری در این مدل تغییر نکند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدل جدید کنسول پلی استیشن به نسخه دیجیتال نزدیک‌تر باشد. شرکت سونی تا‌کنون واکنشی به گزارش تام هندرسون نشان نداده و هیچ بیانیه رسمی در این رابطه ارائه نکرده است.

در پایان گزارش مذکور اعلام شده است که شرکت سونی در حال برنامه‌ریزی برای تولید انبوه نسخه جدید کنسول PS5 است. این شرکت امیدوار است که در سال مالی 2023 تعداد 18.5 میلیون دستگاه از این مدل تولید کند. این امر موجب می‌شود که تولید دیگر مدل‌های کنسول پلی استیشن 5 با کاهش رو‌به‌رو شده و به 12 میلیون دستگاه برسد.

نظر شما در مورد مدل جدید PS5 با دیسک جداشونده چیست؟ آیا از این مدل استقبال می‌کنید یا ترجیح می‌دهید مدل‌های استاندارد و دیجیتال را خریداری کنید؟ به نظر شما دیسک درایو قابل حمل چه تاثیری در بازار کنسول‌های خانگی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.