افزایش قیمت پلی استیشن 5
یحیی رحیمی

قیمت کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان افزایش یافت

یحیی رحیمی 3 شهریور 1401 1 دیدگاه
410 بازدید

سونی رسماً خبر از افزایش قیمت پلی استیشن 5 در کشورهای سراسر جهان به دلیل بحران اقتصادی اخیر داد. مدیرمالی سونی هفته‌های گذشته، احتمال افزایش قیمت PS5 را رد نکرد و این عمل زودتر از آنچه طرفداران انتظار داشتند به ثمر نشست. جیم رایان، مدیرعامل سرگرمی‌های تعاملی سونی با انتشار مطلب تازه‌ای در وبلاگ پلی استیشن، قیمت جدید کنسول پلی استیشن 5 را اعلام کرد.

طبق گفته جیم رایان، قیمت کنسول PS5 در ایالات متحده آمریکا افزایش نمی‌یابد و آمریکا تنها کشوری است که فعلاً از تصمیم جدید در امان مانده است. بقیه کشورها مانند تمامی کشورهای اروپایی، بریتانیا، ژاپن، کانادا، چین، مکزیک و استرالیا تحت تأثیر افزایش قیمت قرار گرفته‌اند و خریداران باید با قیمت پیشین خداحافظی کنند. مدیرعامل بخش سرگرمی سونی، وضعیت اقتصاد جهانی را دلیل افزایش قیمت 10 درصدی اعلام کرد.

جیم رایان در بیانیه مطبوعاتی نوشت: «وضعیت اقتصاد جهانی، چالشی است که همگی در سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. ما شاهد افزایش شدید نرخ تورم و تغییرات در روند معامله ارزهای جهانی هستیم. این مسائل روی مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته و فشار زیادی به صنعت‌ها وارد کرده است. شرکت SIE بر اساس شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز تصمیم سخت افزایش قیمت را گرفت. قیمت پیشنهادی فروش پلی استیشن 5 در بازارهای انتخاب شده اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و کانادا افزایش می‌یابد. قیمت کنسول در ایالات متحده افزایش نمی‌یابد».

افزایش قیمت پلی استیشن 5

افزایش قیمت پلی استیشن 5

اگر به قیمت اروپایی کنسول PS5 نگاه کنیم، شاهد افزایش ده درصدی قیمت هستیم. به‌طور کل قیمت تمامی نسخه‌های 50 دلار افزایش یافته است و خریداران جدید باید مبلغ بیشتری برای آن بپردازند. شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار با توجه به افزایش قیمت تولید و تورم شدید در سراسر جهان، برنامه‌های خود برای افزایش قیمت را اعلام کرده‌اند. قیمت پردازنده اینتل تا 20 درصد افزایش می‌یابد و این مسئله در مورد صنعت‌های دیگر نیز صدق می‌کند.

طبق گفته جیم رایان، افزایش قیمت پلی استیشن 5‌ از امروز اعمال می‌شود و اگر به وب‌سایت خرید سر بزنید با قیمت‌های جدید روبه‌رو می‌شوید. در ادامه می‌توانید قیمت جدید در کشورهای مختلف را مشاهده کنید. بیشترین افزایش قیمت مربوط به کشور انگلستان است. نسخه دیسک PS5 با قیمت 480 پوند در انگلستان به فروش می‌رسد. این قیمت در اروپا 550 یورو اعلام شده است. سونی امیدوار است که تصمیم جدید بتواند میزان درآمد آن‌ها را در سه‌ماهه آتی پایدار نگه دارد.

  • اروپا
    • PS5 with Ultra HD Blu-ray disc drive – €549.99
    • PS5 Digital Edition – €449.99
  • بریتانیا
    • PS5 with Ultra HD Blu-ray disc drive – £479.99
    • PS5 Digital Edition – £389.99
  • ژاپن (افزایش قیمت از 15 سپتامبر)
    • PS5 with Ultra HD Blu-ray disc drive – ¥60,478 yen (including tax)
    • PS5 Digital Edition – ¥49,478 yen (including tax)
  • چین
    • PS5 with Ultra HD Blu-ray disc drive – ¥4,299 yuan
    • PS5 Digital Edition – ¥3,499 yuan

مدیرعامل SIE در ادامه افزود:‌ «اولویت اصلی ما همچنان بهبود وضعیت عرضه و تقاضا PS5 است تا تمامی بازیکنان بتوانند از پیشنهاد خرید کنسول استفاده کنند و در عین حال، افزایش قیمت یک تصمیم ضروری بر اساس وضعیت اقتصادی دنیا است». شرکت مایکروسافت فعلاً تصمیمی در مورد افزایش قیمت نگرفته است و ممکن است به زود قیمت Xbox نیز افزایش یابد. نظر شما چیست؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    پیمان

    مهمان

    تنها بازاری که رقابت جدی داره با مایکروسافت امریکاست. برای همین افزایش قیمت نداده. بقیه موارد زورش میرسه

    پاسخ دهید