احیای بازی Scalebound اسکیل باند
محمد صادق شجاعی

در حال حاضر تصیمیمی برای احیای بازی Scalebound گرفته نشده است

محمد صادق شجاعی 29 شهریور 1401 بدون دیدگاه
87 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رئیس بخش ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر اعلام کرده که در شرایط کنونی هیچ‌گونه تصمیمی برای احیای بازی Scalebound (اسکیل باند)، اثر لغو‌شده استودیو PlatinumGames، اتخاذ نشده است.

بازی Scalebound بدون شک یکی از بدنام‌ترین پروژه‌های تاریخ ایکس باکس است. این اثر در سال 2014 به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان معرفی شد. ساخته شدن بازی اسکیل باند توسط استودیو PlatinumGames و کارگردانی آن به دست هیدکی کامیا، کارگردان بازی‌های Resident Evil 2 ،Devil May Cry و Bayonetta، موجب شد که توجه بسیاری از بازیکنان به این اثر جلب شود. با این وجود که بازی Scalebound در حدود چهار سال در حال ساخت بود، در نهایت در سال 2017 روند تولید آن متوقف شد.

از این زمان به طور مداوم بازیکنان و رسانه‌ها از مدیران استودیو پلاتینیوم گیمز و بخش ایکس باکس در مورد این پروژه سوال می‌کنند. گمانه‌زنی‌ها زمانی به اوج خود رسید که هیدکی کامیا در ماه فوریه در مصاحبه با IGN Japan، از آمادگی‌اش برای مذاکره با مایکروسافت برای احیای بازی Scalebound صحبت کرد.

احیای بازی Scalebound اسکیل باند

اژدها یکی از عناصر اصلی بازی Scalebound است

در این مصاحبه هیدکی کامیا گفت: «ما وقت زیادی را صرف ساخت بازی اسکیل باند کردیم و بی‌فایده است که مایکروسافت این اثر را در شرایط فعلی نگه دارد. به همین دلیل مایلیم که کاری در مورد آن انجام دهیم. فیل اسپنسر بیا با هم بازی را بسازیم؛ این یک شوخی نیست و در مورد این تصمیم کاملا جدی هستم».

حال پس از گذشت چندین ماه از مصاحبه هیدکی کامیا، فیل اسپنسر در مورد احیای بازی Scalebound صحبت کرده است. رسانه Game Watch در مصاحبه خود با رئیس بخش ایکس باکس، سوال کرده است که آیا امکان بازگشت بازی اسکیل باند وجود دارد یا خیر. فیل اسپنسر در پاسخ به این پرسش، با لبخند می‌گوید: «در حال حاضر چیزی برای گفتن در مورد بازی Scalebound وجود ندارد».

قبلا وقتی که از رئیس بخش ایکس باکس در مورد همکاری با استودیو PlatinumGames و ادامه ساخت بازی اسکیل باند سوال شد، او پاسخ صریح‌تری داده بود. او در سال 2020 در مورد بازی Scalebound گفت: «برای افرادی که فکر می‌کنند شاید کار‌هایی در حال انجام بوده، باید بگویم که هیچ تصمیمی گرفته نشده است». پیش از این ایکس باکس و استودیو پلاتینیوم گیمز توضیحاتی در مورد اتفاقات منجر به لغو بازی اسکیل باند ارائه داده‌اند. اما اخیرا هیدکی کامیا مسئولیت توقف روند ساخت این اثر را بر عهده گرفته است.

احیای بازی Scalebound اسکیل باند

شخصیت اصلی اسکیل باند شبیه به دانته، پروتاگونیست DMC، است

در ویدیویی که در ماه نوامبر سال گذشته در کانال YouTube Cutscenes منتشر شد، هیدکی کامیا بی‌تجربه بودن استودیو PlatinumGames در کار با موتور بازی‌سازی Unreal Engine و ساخت ویژگی‌های آنلاین را به عنوان دلایل اصلی لغو بازی Scalebound معرفی کرده است. هیدکی کامیا در اوایل سال جاری در پاسخ به این سوال که چرا فکر می‌کند استودیو PlatinumGames این بار شانس بیشتری برای ساخت بازی اسکیل باند دارد، گفت که به اعتقاد او استودیو مذکور از زمان توقف ساخت این اثر رشد کرده است.

هیدکی کامیا در این مورد گفته است: «هیچ تغییر فوق‌العاده شگفت‌انگیزی رخ نداده، تنها زمان تغییر کرده است. به عنوان یک استودیو به تدریج رشده کرده‌ایم و از نظر فناوری تجربه بیشتری کسب کرده و نیروی انسانی را افزایش داده‌ایم. زمانی که مشغول ساخت بازی Scalebound بودیم، موارد بسیاری وجود داشت که قادر به انجام آن‌ها نبودیم و این برای من سخت بود. این‌طور شکست خوردن سخت بود. زمانی که بازی اسکیل باند لغو شد، هر روز به این فکر می‌کردم که باید دوباره تلاش کنم. لازم بود که مدتی از این اثر فاصله بگیرم. اما با گذر زمان، همه چیز تغییر می‌کند. الان شرایط متفاوت است. زمان کافی برای فکر کردن داشتم و بله می‌خواهم دوباره بازی Scalebound را بسازم. این احساس من است».

احیای بازی Scalebound اسکیل باند

Scalebound قرار بود با آنریل انجین ساخته شود

فیل اسپنسر در سال 2020 در رابطه با لغو بازی اسکیل باند، اعلام کرد که هیچ دلخوری نسبت به استودیو PlatinumGames  ندارد. وی در این زمان گفت: «سوال سختی است؛ زیرا من برای استودیو پلاتینیوم گیمز، هیدکی کامیا و تیم او احترام زیادی قائل هستم و از آن‌ها دلخور نیستم. ما همچنان با آن‌ها ارتباط داریم و هیچ خصومتی بین ما وجود ندارد. تلاش کردیم کاری را انجام دهیم و نتیجه نداد. متاسفم در مورد کاری که می‌خواستیم انجام دهیم، تا این حد علنی عمل کردیم».

نظر شما در مورد احیای بازی Scalebound چیست؟ آیا از این امر استقبال می‌کنید؟ به نظر شما در صورت ساخت و انتشار بازی اسکیل باند، این اثر موفق عمل خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.