xbox series s
یحیی رحیمی

مشخصات سخت افزاری Xbox Series S درز پیدا کرد

یحیی رحیمی 29 مرداد 1399 بدون دیدگاه
571 بازدید

تقریبا تمام اطلاعات موردنیاز در مورد کنسول Xbox Series S را دریافت کرده ایم و تنها ظاهر آن را ندیده ایم. هفته گذشته تصاویری از دسته بازی این کنسول وایرال شد که وجود این کنسول ضعیف تر را تایید می کرد. امروز مشخصات سخت افزاری آن توسط منابع مختلفی درز پیدا کرده است.

اکانت توییتر TweakTown که چند سالی است به درز اطلاعات سخت افزاری می پردازد، تصویری از مقایسه مشخصات سخت افزاری دو کنسول Xbox Series X و برادر کوچکترش، Series S را منتشر کرده است. این اولین بار در طول چند ماه اخیر است که از سخت افزار با خبر می شویم و این اتفاق بسیار هیجان انگیزی است که می تواند تصمیم ما برای خرید کنسول های نسل آینده را کاملا تغییر دهد.

Xbox Series S

بر اساس آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنید، کنسول Xbox Series X دارای پردازنده ای به قدرتمندی Series X است و تنها تفاوت در قدرت کارت گرافیک است. مدل ضعیف تر دارای چیپ ست 4 ترافلاس است که شامل 20 واحد RDNA 2.0 با فرکانس 1.550 گیگاهرتز می شود. در زمینه حافظه پردازشی کارت گرافیک باید گفت که مدل Series S تنها دارای 10 گیگابایت حافظه GDDR6 خواهد بود و سرعت آن مشخص نشده است.

وقتی صحبت به عملکرد نهایی می رسد، Series S قادر به ارایه 60 فریم در ثانیه و رزولوشن 2K خواهد بود. مشخص نیست آیا این کنسول از پس اجرای بازی های 4K بر می آید یا خیر یا اینکه می تواند چنین کاری انجام دهد و تنها فریم ریت از 60 پایین تر خواهد بود. نسخه ارزان تر اکس باکس سریز ایکس دارای حافظه SSD خواهد بود اما حجم آن فعلا مشخص نشده است.

نکته قابل توجه عدم وجود هیچ گونه درایو نوری است و به نوعی کنسول مشابه Xbox One S All Digital خواهد بود. ارایه کنسول بدون درایو نوری تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد و واضح است که مایکروسافت آن را حذف کند. مایکروسافت برنامه هایی برای معرفی محصولات جدید در اواخر اوت ریخته است و باید دید معرفی کنسول چه زمانی خواهد بود.

منبع: DualSHockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.