بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی
محمدرضا اسکندری

بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی

محمدرضا اسکندری 16 مهر 1401 2 دیدگاه
890 بازدید

اتومبیل‌ها، سالیان سال است تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زندگی روزمره انسان شده‌اند. رانندگی، خیلی سریع یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های بشر شد. ماشین‌ها، اسپرت کردن، ویراژ دادن و… آنقدر در دنیا طرفدار پیدا کرد که اکثر مدیوم‌های سرگرمی از جمله بازی های ویدیویی، آثاری منحصر به ماشین‌ها را برای گیمرها تدارک دیدند. حال همراه پارسی گیم باشید تا به معرفی بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی بپردازیم.

رانندگی بی قید و شرط با بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی

شاید مهم‌ترین رسالت بازی‌های ویدیویی، قرار دادن گیمر در شرایطی است که هیچ‌وقت نمی‌تواند در دنیای واقعی تجربه کند. نمی‌توان در زندگی روزمره شمشیری از جنس نقره به دست گرفت و مانند گرالت در دنیای ویچر، به سلاخی هیولا پرداخت. شاید خیلی از افراد تا آخر عمر، شانس تیراندازی با سلاح‌های واقعی را به دست نیاورند؛ حال کجا بهتر از بازی‌های ویدیویی، برای تبدیل شدن به تکاوری کارآزموده و شرکت در ماموریت‌های مختلف. با توجه به محبوبیت بالای ماشین‌ها بین تمام مردم جهان،‌ استودیوهای بازی‌سازی، آثار مختلف را مانند سری نید فور اسپید (Need for Speed)، فورزا هورایزن (Forza Horizon) و گرند توریسمو (Grand turismo) را روانه بازار کردند.

بعضی شرکت‌ها نیز در آثار خود، به طراحی یک ماشین خاص و پرامکانات پرداختند که رانندگی با آن، ‌به این سادگی‌ها از ‌ذهن گیمر پاک نشود. حال به معرفی ۹ تا از بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی خواهیم پرداخت. همراه پارسی گیم باشید.

ماشین های بازی Twisted Metal

تمام ماشین های بازی Twisted Metal

درگیری با ماشین‌های مختلف، برخوردهای سهمگین و تکه تکه شدن ماشین‌های مختلف، آنقدر جذاب و دوست‌داشتنی بوده و هست تا سری بازی Twisted Metal را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین آثار هم سبک خود کند. این سری بازی، قابلیت‌های شخصی‌سازی درست و حسابی‌ای در اختیار گیمر قرار نمی‌دهد و نمی‌توانید آن‌طور که باید و شاید، ماشین مورد علاقه خود را طراحی کنید.

درعوض قابلیت‌های شخصی‌سازی، استودیوهای سازنده این سری بازی که تعدادی کمی هم ندارند،‌ ماشین‌های پرتعداد و مختلفی را برای گیمر تدارک دیده‌اند. ماشین‌های خاص و جذابی که رانندگی با آن‌ها و درگیری با ماشین‌های دیگر، بی‌نهایت سرگرم‌کننده طراحی شده است. اگر دوست دارید با تعدادی از بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی مواجه شوید، سری بازی Twisted Metal، بهترین گزینه برای شما است.

ماشین های بازی Rocket League

تمام ماشین های بازی Rocket League

یکی دیگر از آثارای که تمام ماشین‌های طراحی شده‌ در آن جزو لیست بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی قرار می‌گیرند، بازی راکت لیگ اثر استودیو سانیوکس (Psyonix) است. یکی از متفاوت‌ترین و پرطرفدارترین آثار ورزشی‌ای که تا به امروز در دسترس کاربران قرار گرفته، آنقدر ایده جذاب و دوست‌داشتنی‌ای همراه خود داشت، تا میلیون‌ها کاربر صدها ساعت را صرف تجربه آن کنند. مگر می‌شود فوتبال بازی کردن با ماشین‌های راکتی، مورد توجه گیمرها قرار نگیرد؟

ماشین‌های راکتی زیبا و خفنی‌ای که در مسابقات بی‌نهایت هیجان‌انگیز اثر ورزشی سانیوکس دراختیارتان قرار مي‌گیرند، به راحتی جزو بهترین خودرو ها در بازی های ویدیویی قرار خواهند گرفت. پریدن‌های متوالی در زمین مسابقه و استفاده از نیتروژن، در مسابقات راکت لیگ بی‌نهایت سرگرم کننده طراحی شده‌اند. اگر به دنبال اثری ورزشی و خاص می‌گردید، بازی Rocket League بهترین انتخاب برای شما است. راکت لیگ در سال ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز و پلی استیشن 4، در سال ۲۰۱۶ برای ایکس باکس وان، مک اواس و لینوکس منتشر شد.

ماشین Mako در بازی Mass Effect

ماشین Mako در سری بازی Mass Effect

استودیو بایوور (Bioware) با ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی، از دراگون ایج (Dragon Age) گرفته تا بازی Baldur’s Gate شناخت می‌شود. در بین این آثار، همیشه سری بازی Mass Effect جایگاه ویژه‌ای بین گیمرها داشته‌اند. مواجه شدن با فضایی‌ها، جایجایی بین سیاره‌های مختلف، مبارزات نفس‌گیر با بیگانه‌ها و کلی اتفاق جذاب دیگر، جایگاه ویژه برای این سری بازی بین طرفداران ایجاد کرده است. ماکو (Mako)، وسیله نقلیه دوست داشتنی و به شدت کارآمدی که در گیم پلی بازی نقش مهمی را ایفا می‌کند،‌ به لیست بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی راه پیدا کرده است.

ماکو علاوه‌بر یک وسیل نقلیه، ماشین جنگی زره‌پوش و تمام عیاری است که در نبردهای بازی نیز حسابی بدردبخور خواهد بود. رانندگی با تانک قدرتمند مس افکت، یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ شما را رقم خواهد زد. همیشه به دنبال رانندگی با یک تانک تماما مسلح و خطرناک بودید؟ ماکو در سری بازی Mass Effect منتظر شما است.

ماشین Magnum Opus در بازی Mad Max

ماشین Magnum Opus در بازی Mad Max

اگر فیلم محبوب مد مکس با بازی تام هاردی را تماشا کرده باشید، از اهمیت ماشین‌ها و سوخت در این دنیای آخرالزمانی مطلع هستید. در سال ۲۰۱۵ بود که بعد از موفقیت فوق‌العاده فیلم Mad Max Fury Road، استودیو آوالانچ (Avalanche Studio) با ساخت و انتشار اثر جدید خود در دنیای مد مکس، یکی از بهترین ماشین ها در دنیای بازی های ویدیویی را تحویل گیمرها داد. بعد از انتشار بازی مد مکس، نقدهای ضد و نقیض فراوانی به آن وارد شد؛ کیفیت کلی بازی آنطور که باید و شاید مورد تحسین قرار نگرفت.

The Magnum Opus تنها یک ماشین ساده نیست و یکی از مهم‌ترین هسته‌های گیم پلی بازی به شمار می‌رود. جابجایی، مبارزه و کلی فعالیت مختلف، با این اتومبیل محبوب در روند بازی صورت خواهند گرفت. اگر قصد دارید در بیابان‌های لم یزرع دنیای مد مکس به ماجراجویی و انجام فعالیت‌های مختلف بپردازید، The Magnum Opus یار و همراه شما در این مسیر پر پیچ و خم خواهد بود.

ماشین Warthog در بازی Halo

ماشین Warthog در سری بازی Halo

سال ۲۰۰۱ بود که یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های شوتر اول شخص تاریخ متولد شد. مسترچیف و سری بازی هیلو در این سال پا به دنیای بازی‌های ویدیویی گذاشتند. حال گیمرها فرصت همراهی با مبارزی زره‌پوش در دنیای پر ضد و خورد هیلو را پیدا کرده‌اند. وقت آن رسیده با سلاح‌ها و تجهیزات مختلف غرق مبارزات نفس‌گیری همراه مسترچیف شوید و دمار از روزگار دشمنانتان در بیاورید.

کنار سلاح‌های پر تعداد فرانچایز هیلو، ماشین‌ها و وسیله‌های نقلیه مختلفی نیز برای مبارزات بازی طراحی شده‌اند. زمانی که The Warthogها را در میادین مبارزات هیلو مشاهده می‌کنید یا خودتان، به کمک این ماشین‌ها دشمنان را به گلوله می‌بندید، متوجه می‌شوید چرا The Warthogها جایی بین بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی پیدا کرده‌اند.

ماشین Armadillo در بازی Gears of War

ماشین آرمادیلو در بازی Gears of War

مگر می‌شود نام آثار انحصاری مایکروسافت به میان بیاید و یاد سری گیرز اف وار و لنسر، سلاح فوق‌العاده محبوب و مجهز به اره‌برقی نیفتاد؟ با انتشار نسخه اول سری گیرز اف وار در سال ۲۰۰۶، توسط استودیو کوالیشن به صورت انحصاری برای ایکس باکس ۳۶۰، یکی از محبوب‌ترین انحصاری‌های مایکروسافت متولد شد. در سال ۲۰۰۷ نیز با پیوستن استودیو لهستانی پیپل کن فلای به کوالیشن، نسخه ویندوز این اثر نیز منتشر شد. همراه شدن با مارکوس فینیکس و تکه پاره کردن لوکاست‌ها با لنسر، بعد از گذشت سالیان سال، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن سوم شخص تاریخ است. بعد از ماشین‌های جنگی و قدرتمند سری هیلو و تانک دوست‌داشتنی مس افکت، نوبت به آرمادیلو می‌رسد.

اگر با شنیدن نام آرمادیلو به یاد حیوان بامزه و کوچکی با همین نام افتادید، وقت آن رسیده ذهنیت خود را نسبت به آرمادیلوی این بازی تغییر دهید. آرمایدلو تانک قدرتمند و مخوف ارتش کاگ، در اختیار مارکوس فینیکس قرار دارد. کنترل تانک مخوف و جذاب سری گیرز اف وار، چندین و چندبار در سه نسخه ابتدایی به دست گیمرها سپرده شد. جابجایی در دنیای پر شده از موجودات مخوف و کشنده سری گیرز اف وار با آرمایدلو، جزو لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که در تمام نسخه‌های سری بازی Gears of War می‌توان تجربه کرد.

ماشین های بازی Mario Kart

ماشین های بازی Mario Kart

وقت آن رسیده کمی از ماشین‌هایی که برای ضد و خوردهای خونین و مبارزات نفس‌گیر طراحی شده‌اند فاصله بگیریم. Mario Kart جزو وسایل نقلیه‌ای هستند که طراحی بی‌نهایت زیبا و دوست داشتنی آن‌ها، هرگیمری را مشتاق رانندگی می‌کنید. به دست گرفتن کنترل یکی از شخصیت‌های دنیای ماریو و شرکت در مسابقات مختلف، آن هم با ماریو کارت‌ها، تجربه‌ای شدیدا سرگرم کننده و سراسر مفرح را به ارمغان خواهد آورد.

اگر دوست دارید به رانندگی با تعدادی از بامزه‌ترین و بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی بپردازید، بازی Mario Kart بهترین انتخاب شما است. نینتندو با دور هم جمع کردن کلی از کاراکترهای خفن و بامزه فرانچایز سوپر ماریو (Super Mario)، ماشین سواری بی‌نهایت جذاب و دوست‌داشتنی‌ای تحویل گیمرها داده که تجربه آن شدیدا پیشنهاد می‌شود.

ماشین Batmobile در بازی Batman Arkham Knight

ماشین Batmobile در بازی Batman Arkham Knight

بتمن، همیشه به تجهیزات خود تکبه داشته و جزو ابرقهرمانانی است که، از قدرت‌های مافوق‌ بشری بهره نمی‌برد. بروس وین همیشه در مدیوم‌های مختلف با تکیه‌بر تجهیزات مختلف خود به مبارزه و برقراری عدالت پرداخته است. بجز لیست بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی، اگر قصد تهیه لیستی از بهترین اتومبیل‌های تاریخ مدیوم‌های سرگرمی را نیز داشته باشیم،‌ بدون‌شک بت موبیل را در آن‌جا خواهیم دید. خودروی بی‌نهایت زیبا و باابهت بروس وین، برای جابجایی و مبارزه با دشمنان مختلف در گاتهام طراحی شده و درگیری با آن لذت فوق‌العاده‌ای دارد.

سری فوق‌العاده محبوب بتمن راک استدی، بعد از انتشار نسخه اول آن در سال ۲۰۰۷،‌ بین عاشقان بازی‌های ابرقهرمانی حسابی به محبوبیت دست پیدا کرد. بازی Batman Arkham Knight آخرین نسخه از سه‌گانه به یادماندنی استودیو راک استدی، که با کم‌رنگ شدن المان‌های مخفی‌کاری، میزبان بت موبیل شد. ماشین فوق‌العاده شوالیه تاریکی علاوه‌بر وسیله‌ای صرفا برای جابجایی، قابلیت تبدیل شدن به یک تانک تانک زره پوش را نیز دارد. شلیک راکت‌های قدرتمند به سمت زره‌پوش‌های خلافکاران در بتمن آرکام نایت، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های گیمینگ شما در چندسال اخیر را رقم خواهد زد.

ماشین Regalia در بازی Final Fantasy XV

ماشین Regalia در بازی Final Fantasy XV

آنقدر سری بازی فاینال فانتزی از خط داستانی‌های مختلف و خاصی بهره می‌برد که به این سادگی‌ها نمی‌توان درباره یکی از آن‌ها اظهار نظر کرد. شخصیت‌های مختلف، اتفاقات گوناگون و کلی نکته دیگر، در این خطوط زمانی به وقوع می‌پیوندند. بخصوص بازی فاینال فانتزی 15، با ماشین اسپرت و بی‌نهایت جذاب The Regalia، یکی از بهترین اتومبیل ها در بازی های ویدیویی را در دسترس کاربران قرار داد.

The Regalia در کنار کاراکترهای شرقی و خاص دنیای فاینال فانتزی، آن هم زمانی که در حال گشت و گذار هستید، حس خاص و منحصر به فردی را به بازیکنان القا می‌‌کند. اگر از طرفداران بازی‌های شرقی و دنیای فاینال فانتزی هستید، حتما رانندگی با The Regalia را امتحان کنید. در صورت اتمام بازی قابلیت پرواز این اتومبیل را نیز فعال خواهید کرد و در محیط‌های وسیع آن با سرعت بالاتری حرکت خواهید کرد.

جمع بندی

اگر همزمان از عاشقان ماشین‌سواری و بازی‌‌های ویدیویی هستید، در این مطلب با ۹ تا از بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی آشنا شده و رسما با یک تیر دو نشان زدید. پس معطل چه هستید با نگاه‌کردن به لیست بالا و انتخاب بهترین گزینه با توجه به سلقیتان، ساعت‌ها سرگرم ماشین‌سواری در دنیاهای مختلف آثار بالا شده و حسابی لذت ببرید. کدام یک از آثار بالا را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین ماشین در تاریخ بازی‌های ویدیویی کدام است؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین ماشین در بازی های ویدیویی کدام است؟

امکان انتخاب بهترین ماشین ها در بازی های ویدیویی وجود ندارد زیرا شدیدا درگیر سلیقه خواهیم شد. از بهترین‌ها، می‌توان به ماشین‌هایی مانند بت موبیل، ماکو و ماریو کارت اشاره کرد.

۱
The Regalia در کدام نسخه سری فاینال فانتزی حاضر شده است؟

در بازی فاینال فانتزی 15 شاهد حضور این ماشین دوست‌داشتنی هستیم.

۲
می‌توان ماکو را جزو بهترین اتومبیل ها در بازی های ویدیویی به حساب آورد؟

شاید ماکو یک اتومبیل اسپرت و زیبا نباشد اما در دنیای مس افکت برای جابجایی در محیط حسابی به کمک گیمر خواهد آمد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    فقط ماکو

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    ممنون مثل همیشه مقاله خوبی بود❤️

    پاسخ دهید