بهترین بازی های زامبی محور
سارا هابطی

بهترین بازی های زامبی محور که باید تجربه کنید

سارا هابطی 22 شهریور 1401 بدون دیدگاه
7,369 بازدید

خوشبختانه در حال حاضر در عصری حضور داریم که هیچ کمبودی از نظر وجود بازی های زامبی محور در هیچ پلتفرمی احساس نمی‌شود. با این حال برخی از آن‌ها بسیار شگفت‌انگیز و بالاتر از تصورات افراد ظاهر و برخی دیگر متاسفانه با انتقادات منفی روبرو شدند. به طور کلی عناوینی که زامبی‌ها و موجودات ترسناک در آن حضور داشته باشند، دیگر جزئی جدایی‌ناپذیر از دنیای بازی‌های ویدیویی شده‌اند و امکان ندارد هر سال شاهد تعداد متعددی از آن‌ها نباشیم. در ادامه همراه ما با لیستی از بهترین بازی های زامبی محور باشید.

لذت بردن از کشتاری بیرحمانه با تجربه بهترین بازی های زامبی محور

همانطور که انسان‌ها سال به سال تغییرات بسیار زیادی پیدا می‌کنند، بازی های زامبی محور هم به همین صورت رشد و گسترش پیدا خواهند کرد. به طور مثال شاید زامبی‌ها در بازی‌های قدیمی بسیار ترسناک و موجوداتی خطرناک بودند، اما در بازی‌های امروزی نقش آن‌ها بیش‌تر به عنوان سیاه لشکر برای موجودات خبیث‌تر و ترسناک به حساب می‌آید.

به طور کلی زامبی‌ها در هر سبک و سیاقی از بازی‌های پازلی گرفته تا استراتژیک و سولزلایک و موارد دیگر راهی برای ورود خود استفاده کرده‌اند و به همین خاطر است که امروزه شاهد هزاران عنوان در این ژانر هستیم. با این وجود به نظر شما چه ویژگی و مواردی می‌توانند یک بازی زامبی محور را به اثری موفق تبدیل کنند؟ پاسخ به این سوال برای هر طرفداری که عاشق این سبک باشد متفاوت است. به طور مثال برخی از طرفداران دوست دارند زامبی‌ها را به بی رحمانه‌ترین حالت ممکن از بین ببرند و برخی دیگر تنها به عنوان یک اسباب بازی، علاقه دارند آن‌ها را بازیچه سرگرمی خود قرار دهند.

با این حال درست بوده که این ژانر به قدر کافی اشباح شده و به نظر برخی افراد این سبک به ژانری کلیشه‌ای و آزاردهنده تبدیل شده است؛ اما با این وجود عناوینی هستند که باعث می‌شوند همین سبک کلیشه‌ای به شاهکاری بی چون و چرا تبدیل شود. در ادامه این نوشتار قصد داریم با لیستی از بهترین بازی های زامبی محور آشنا شویم که اگر طرفدار این سبک باشید؛ قطعا از تجربه آن‌ها لذت خواهید برد.

بازی Plants Vs Zombies

بازی Plants Vs Zombies

شاید کسی باور نمی‌کرد روزی بازی Plants Vs Zombies بتوانند به عنوانی اعتیاد آور و پرطرفدار تبدیل شود و به نوعی دیگر از چهره‌های زامبی‌ها بپردازد. احتمالا شما نیز آهنگ این عنوان و صدای زامبی‌ها که همواره به دنبال مغز افراد در حرکت بودند را به یاد دارید.

بازی Plants Vs Zombies توسط شرکت بازی‌سازی PopCap Games در سال 2009 ساخته و تا به امروز برای تمامی کنسول‌ها و پلتفرم‌ها در دسترس قرار گرفته است.

در این عنوان بازیکنان می‌توانند با در اختیار داشتن گیاهان متنوع از سیب زمینی گرفته تا لوبیا سبز و کاهو و کلم به مقابله با زامبی‌ها بپردازند و از خوردن مغز صاحب خود محافظت کنند. تا به امروز چندین نسخه فرعی و اصلی از این عنوان روانه بازار شده که براساس نظرسنجی‌ها مختلف، نسخه اول این بازی در رتبه نخست پرطرفدارترین و محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته است.

بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood

اگر سری بازی‌های Left 4 Dead را تجربه کرده باشید، قطعا از تجربه بازی Back 4 Blood نیز لذت خواهید بود؛ زیرا شباهت‌های زیادی میان این دو عنوان دارد و به گفته خود سازندگان این عنوان، بازی Back 4 Blood با الهام‌گیری از بازی پرطرفدار Left 4 Dead ساخته شده است.

بازی Back 4 Blood یک بازی در سبک شوتر اول شخص با محوریت کشتار زامبی‌ها و موجودات مختلف برای زنده ماندن در دنیای ویروس‌زده است که با داشتن حالت PvP یا همان قابلیت بازیکن در برابر بازیکن، روی یک تجربه Co-Op آنلاین چند نفره تمرکز دارد.

بازیکنان می‌توانند با دوستان خود در حالت داستانی بازی که به چهار بخش و منطقه تقسیم شده است در سه حالت سختی به کشتن زامبی‌ها بپردازند. البته همانطور که احتمالا می‌دانید از بازی‌های آنلاین چند نفره نمی‌توان انتظار بالایی از نظر روایت داستانی داشت و این عنوان نیز از همان کلیشه‌های همیشگی عناوین زامبی‌کشی برای ترغیب بازیکنان استفاده می‌کند. جالب است بدانید عنوان Back 4 Blood یکی از مورد انتظارترین عناوین در سال 2021 بود و تمامی بازیکنان برای تجربه‌ی آن لحظه شماری می‌کردند.

بازی DayZ

بازی DayZ

تا به امروز بتل رویال‌های زیادی در ژانرهای مختلف عرضه شده‌اند که توانسته‌اند نظر طرفداران را به خود جذب کنند. در حالی که بازی DayZ قرار بود به عنوان یک مود کار خود را شروع کند، اما آنقدر خوب و هیجان‌انگیز خود را به طرفدارا معرفی کرد که توانست به شکل غیرقابل باوری در لیست بهترین بازی ها زامبی محور قرار گیرد.

شما یا به صورت تنها یا با همراهی دوستانتان خود به جزیره‌ای پر از زامبی وارد می‌شوید و و تنها هدف شما این است که در این جزیره به هیچ‌وجه کشته نشوید؛ زیرا بازی از مکانیک مرگ دائمی استفاده می‌کند و بدون هیچ حرف اضافی شما را به منوی ابتدایی بازی بازمی‌گرداند.

در بازی DayZ افردی وجود دارند که با دیدن شما یا به قصد کشت به سراغتان می‌آیند یا این که اگر خوش شانس باشید برای کمک و امدادرسانی به سمتتان حرکت خواهند کرد. ندانستن این موضوع که این افراد چه نقشه‌ای برای شما در سر دارند، از جذابیت‌های این عنوان به شمار می‌آیند. بازی DayZ به قدری تاثیرگذار و چالشی در سبک بقا ظاهر شد که به عنوان چراغ راهی برای باز شدن راه دیگر بازی‌ها شمرده می‌شود.

بازی Dying Light

سری بازی Dying Light

احتمالا اگر عنوان Dead Island را تجربه کرده باشید، قطعا سریعا با حال و هوای سری بازی Dying Light همزاد پنداری خواهید کرد؛ زیرا این سری بازی نیز از سازندگان همان عنوان جزیره مرده تشکیل شده‌اند و با ارائه بازی جدید خود با ترکیبی مکانیک پارکور توانسته‌اند، جایگاه ویژه‌ای در قلب گیمرها باز کنند. نسخه اول این بازی در سال 2015 روانه بازار شد و توانست طرفداران منحصر به فرد خود را پیدا کرد و همچنین چند سال بعد یعنی سال 2022 نسخه دوم آن با گرافیک و گیم پلی چشم نوازی روانه بازار شد.

این بازی در سبک نقش آفرینی اول شخص بوده که بازیکنان را به شهر آلوده به ویروسی به نام Harran می‌فرستد. هر دو نسخه از این بازی بازیکنان را در محیطی با داستانی گیرا و هیجان‌انگیز درگیر می‌کنند و شب‌های این بازی به عنوان شب‌های مرگ میان طرفداران شناخته می‌شود؛ زیرا در تاریک شب موجودات مختلفی به سراغ شما خواهند آمد که تنها یک ضربه کوچک از آن‌ها، حکم مرگ بازیکن را امضا خواهد کرد.

محتوای بسیار زیاد و هیجان‌انگیزی درون سری بازی Dying Light قرار دارد که بازیکن را به جویدن محیط و تجربه یک حس ناب از مبارزه با زامبی‌‌ها و استرس دائمی دعوت می‌کند. جالب است بدانید این عنوان از حالت چند نفره آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند و شما به راحتی می‌توانید با دوستان خود به تجربه بازی بنشینید.

بازی Project Zomboid

بازی Project Zomboid

خوشبختانه در عصری حضور داریم که بازی‌های استودیو‌های مستقل بسیار شکوفا شده‌اند و البته بازی‌های شاهکار و فوق‌العاده از این توسعه‌دهندگان مستقل کم ندیده‌ایم. با این حال بازی Project Zomboid از یک استودیو مستقل Indie Stone روانه بازار شده و توانسته توجه بسیاری از طرفداران این سبک را به خود جلب کند. در این عنوان بازیکنان وظیفه دارند تا آخرین توان خود به کشتن زامبی‌ها بپردازند و تا انتهای بازی زنده بمانند.

در راه زامبی‌کشی شما باید علاوه بر زنده ماندن، گرسنگی و حتی حس تنهایی شخصیت اصلی داستان را مدیریت کنید. خوشبختانه قابلیت آنلاین چند نفره در این عنوان وجود دارد و بازیکنان می‌توانند با دوستان خود به تجربه بازی بپردازند. بازی Project Zomboid علاوه بر این که می‌تواند بازیکنان را سرگرم کند، بلکه آن‌ها را مجاب به ذخیره منابع، مدیریت احساسات و دیگر موارد می‌کند.

بازی The Last Of Us

سری بازی The Last Of Us

امکان ندارد لیستی از بهترین‌ها به خصوص بهترین بازی های زامبی محور وجود داشته باشد و نام سری بازی The Last Of Us برده نشود. البته دقیقا نمی‌توان گفت این سری بازی در سبک زامبی قرار دارد؛ زیرا براساس گفته‌های استودیو سازنده این مجموعه بازی یعنی داتی‌داگ، دشمنان بازی انسان‌هایی هستند که توسط ویروسی غیر آزمایشگاهی مسموم شده‌اند. در سراسر جهان سری بازی The Last Of Us را نه تنها به خاطر گیم پلی نوآورانه و موزیک شاهکارش، بلکه به خاطر داستان جذاب و منحصر به فرد آن می‌شناسند.

داستان بازی به قدری گیرا و جذاب بوده که علیرغم سادگی می‌‌تواند بازیکنان را در پیچ و تاب گسترده‌ای به فکر فرو ببرد. رابطه میان جوئل و الی غیر قابل وصف بوده و این دو شخصیت به گونه‌ای قلب بازیکنان را تسخیر خود می‌کنند که هیچ‌گاه تجربه آن را از یاد نخواهند برد.

هر دو نسخه این عنوان توانستند نمراتی بالایی از منتقدین و بازیکنان دریافت کنند و به نوعی این مورد به افتخارات استودیو ناتی‌داگ بیش از پیش افزود و اعتبار این استودیو به طور قابل توجهی میان طرفداران افزایش پیدا کرد. جملات و کلمات زیادی در وصف این سری بازی وجود ندارد؛ زیرا هر دو نسخه از این عنوان به نوعی در دوران خود شاهکاری بی چون و چرا بودند و توانستند در قلب گیمرها جایگاهی ویژه برای خود پیدا کنند.

بازی Left 4 Dead

سری بازی Left 4 Dead

در دورانی که شاید بازی‌های co-op میان بازیکنان شناخته نشده بود و کم‌تر کسی با آن‌ها آشنایی داشت، سری بازی Left 4 Dead با ایده‌ای کاملا جدید و گیم پلی فوق‌العاده اکشن و جذاب پا به میدان گذاشت و از همان ابتدا توانست با برخوردهای مثبت منتقدین و مخاطبین روبرو شود.

اولین نسخه بازی Left 4 Dead در سال 2008 از شرکت Valve توسعه و منتشر شد و در آن زمان یکی از بهترین‌ها از نظر زامبی‌کشی و اکشنی باورنکردنی بود. به هر حال درست است که زامبی‌ها تا حدی ترسناک هستند، اما تا به حال به حرکت دسته جمعی و سرعت بالای دویدن آن‌ها به سمت خودتان را تصور کرده‌اید؟

سازندگان از همین ایده ترسناک، توانسته‌اند زامبی و موجوداتی به وجود بیاورند که بدون هیچ فکری تنها به قصد کشت به سمت شما بدوند و در تنها آن زمان است که واکنش شما باعث زنده ماندن و مرگتان خواهد شد. هر دو نسخه‌ای که از این سری بازی تا به حال عرضه شده، تمرکز اصلی خود را روی حالت چند نفره co-op گذاشته و بازیکنان باید با همکاری دیگر افراد از پس موجودات و زامبی‌های خطرناک این مجموعه بازی بربیایند. بدون شک سری بازی Left 4 Dead یکی از نمادین‌ترین و البته محبوب‌ترین بازی های زامبی محور است که می‌تواند بازیکنان را به هیجانی غیر قابل وصف دعوت کند.

بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2

از میان تمامی نسخه‌هایی که تا به امروز از فرنچایز فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار Resident Evil وارد بازار شده، نسخه دوم این مجموعه به عنوان یک نماینده شایسته می‌تواند در میان بهترین بازی های زامبی محور قرار گیرد. بازی رزیدنت اویل 2 به لطف فضای بزرگ‌تر و ترسناک‌تر شهر راکون سیتی و قرار گرفتن زامبی‌ها و موجودات بیش‌تر و همچنین وجود دو داستان جداگانه برای لیون و کلیر در آن زمان به یکی از برجسته‌ترین آثار شرکت کپکام تبدیل شد.

اولین بار بازی رزیدنت اویل 2 در سال 1998 توسط شرکت کپکام به کارگردانی شینجی میکامی (پدر سبک ترسناک) عرضه شد و تقریبا چندین سال بعد یعنی در سال 2019 نسخه بازسازی شده این عنوان به شکل خیره‌کننده‌ای توانست متای بالایی دریافت کند، به طوری که بازیکنان از آن به عنوان یک شاهکار کلاسیک در دنیای مدرن یاد کنند.

شخصا معتقدم بازسازی رزیدنت اویل 2 به عنوان چراغ راهی پرنور برای ادامه راه بازسازی کپکام از نسخه‌های شاهکار گذشته خود بوده است، به طوری که بعد از موفقیت نسخه دوم، نسخه سوم این فرنچایز نیز بعد از گذشت 20 سال یعنی در سال 2020 روانه بازار شد. درحالی که نسخه چهارم نیز که به عنوان شاهکار قرن کپکام به حساب می‌آید در دست توسعه بوده و در سال آینده (فروردین 1402) شاهد عرضه آن خواهیم بود.

بازی Dead Rising

سری بازی Dead Rising

امکان ندارد بحث سر بهترین بازی‌های زامبی محور باشد و نام سری بازی Dead Rising برده نشود. این بازی که در اصل ادعا احترامی به فیلم Dawn of The Dead بوده است و کپکام با المان‌‌هایی و ایده‌هایی از این فیلم توانسته عنوانی به نام Dead Rising را با ترکیبی از سبک نقش‌آفرینی RPG در سال 2006 خلق کند. سری بازی Dead Rising جدا از طنزی که همراه خود دارد، به معنای کامل اثری در سبک زامبی‌کشی است.

مجموعه بازی Dead Rising بازیکنان را در محیط‌های گسترده و باز از فروشگاه گرفته تا یک شهر بزرگ و موارد دیگر قرار می‌دهد. این مجموعه بازی از گیم پلی و داستان سرگرم‌کننده‌ای برخوردار هستند و می‌توانند به خوبی بازیکنان را چندین ساعت مشغول کنند. در این عنوان نیز نگرانی در رابطه با کشت و کشتار زامبی‌ها و محدودیت‌های مختلف وجود ندارد و شما با هر چیزی که درون بازی است؛ می‌توانید شوخی کنید. برای مثال شما در آخرین نسخه این مجموعه می‌توانید با دوربین خود با زامبی‌ها سلفی بگیرید.

بازی The Walking Dead

سری بازی The Walking Dead

در سال 2012 برای اولین بار بازی روانه بازار شد که توانست مخاطبان بیشماری جذب کند آن هم نه بخاطر بخش زامبی‌کشی و موارد این چنینی، بلکه به خاطر گرافیک ساده و کارتونی و داستان شاهکارش. تا دو اپیزود پایانی این مجموعه بازی را شرکت Telltale ساخته است، اما بنا به دلایلی این شرکت اعلام ورشکستی کرد و ساخت دو اپیزود آخر بر عهده استودیو تازه تاسیس Skybound افتاد.

با این حال میان طرفداران، فصل اول این مجموعه از باارزش‌ترین و شگفتی‌سازترین عناوین بوده است. شما در فصل اول این عنوان با شخصیت لی  (Lee) که یک مجرم است باید از دختربچه‌ای 10 ساله به نام کلمنتاین (Clementine) در دنیایی خشن و مملوء از زامبی محافظت کنید.

تعاریف زیادی در رابطه با سری بازی The Walking Dead وجود دارد و معتقدم هر گیمری باید حتما حتی یکبار هم شده این عنوان را تجربه کند تا با واژه داستانی غمناک بیش‌تر آشنایی پیدا کند. پایان فصل اول این بازی به عنوان غم‌انگیزترین لحظات دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته شده است.

بازی ZombiU

بازی ZombiU

احتمالا همانطور که می‌دانید این بازی ابتدا برای پلتفرم WiiU با نام ZombiU منتشر شد و توانست با گرافیک و گیم پلی خود طرفداران بسیار زیادی جذب خود کند. با این حال با توجه به بازخوردهای مثبت از طرف مخاطبین سازندگان این عنوان تصمیم گرفتن بازی ZombiU را از حالت انحصاری خارج و برای دیگر پلتفرم‌ها منتشر کنند. بازی ZombiU از مکانیک مرگ دائمی استفاده می‌کند و زمانی که بازیکنان به هر طریقی کشته شوند به ابتدا بازی بازگشته و تمامی آیتم‌های به دست آورده خود را از دست می‌دهند.

شما با کشته شدن در این بازی حتی شخصیت خود را از دست خواهید داد، برای مثال کاراکتر شما مرد است با کشته شدن آن باید به ابتدا بازی بازگشته و با کاراکتر زن راه خود را ادامه دهید. این مکانیک ترس و هیجان بازی را بیش‌تر خواهد کرد و بازیکنان می‌توانند به راحتی تمامی مهارت زنده ماندن خود را به چالشی هیجان‌انگیز بکشند.

بازی Killing Floor 2

بازی Killing Floor 2

تا به حال چند بازی که به صورت چند نفره co-op هستند را معرفی کردیم و حالا در این بخش نوبت به بازی پرطرفدار Killing Floor 2 می‌رسد. این عنوان هم مانند سایر هم ژانرهای خود بدون وجود حالت کمپینی بازیکنان را به کشت دسته جمعی موجودات و زامبی‌های مختلف دعوت می‌کند. تنها تفاوت این بازی با سایر بازی‌های co-op آنلاین این است که موزیک استفاده شده بسیار هیجان‌انگیز بوده و بازیکنان را تشویق به کشتار بیش‌تر موجودات می‌کند.

زامبی و موجودات بازی به هر شکل و قیافه و البته اندازه‌های متفاوت به سراغ شما خواهند آمد از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشید. سبک شوتر اول شخص این عنوان به بهترین شکل طراحی شده و بازیکنان به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این عنوان نیز با الهام‌گیری از سری بازی Left 4 Dead توانسته اکشن جذاب و پر تحرکی را به بازیکنان هدیه و طرفداران مختص به خود را پیدا کند. با این حال شما علاوه بر این که این عنوان را برای پر کردن اوقات فراغت خود دارید، بلکه می‌توانید روی دیگر عنوانی در همین سبک به نام World War Z حساب باز کنید.

بازی Days Gone

بازی Days Gone

شاید اولین ایده ترکیب کردن یک بایکر (موتورسوار حرفه‌ای) با دنیای آخرالزمانی با محوریت زامبی را استودیو Bend Studio اجرایی کرد و توانست با بازخوردهای فوق‌العاده متفاوتی روبرو شود. درست بوده که بازی با مشکلات زیادی دسته پنجه نرم می‌کرد، اما توانست طرفداران مختص به خودش را پیدا کند. به گونه‌ای که بسیاری از افراد خواستار ساخت نسخه دوم آن شدند که بنا به دلایلی سونی (فروش پایین از حد انتظار این عنوان) ساخت بازی 2 Days Gone را کنسل کرد.

بازیکنان به عنوان شخصیت اصلی داستان به نام دیکن سنت جان باید در دنیایی مملوء از زامبی و موجودات خطرناک به دنبال همسر گمشده خود بگردند. مورد اساسی موجود در این عنوان، موتورسیکلت شخصیت اصلی است که باید به بهترین شکل از آن مراقبت کنید؛ زیرا مهم‌ترین وسیله شما برای گشت و گذار در محیط بازی است. زامبی‌های این عنوان مانند سایر بازی های زامبی محور به آرامی و تنها حرکت نمی‌کنند، بلکه آن‌ها به صورت کاملا گروهی در حرکتند و زمانی که شما را ببینند به سمتتان هجوم خواهند آورد.

با این حال اگر به موتورسواری در دنیایی آخرالزمانی علاقه دارید و دوست دارید با داستانی گیرا و جذاب شخصیت اصلی داستان همراه شوید، بازی Days Gone ارزش تجربه را خواهد داشت. البته ناگفته نماند این عنوان ابتدا در سال 2019 برای پلتفرم پلی استیشن 4 به صورت انحصاری عرضه و بعد گذشت چند سال نسخه پی‌سی آن روانه بازار شد.

بازی Dead Island

بازی Dead Island

قبل از این که سری بازی Dying Light ساخته و با موفقیت‌های بسیار زیادی روبرو شود، بازی Dead Island در سال 2017 بود که بازیکنان را به قتل‌عامی بی رحمانه از زامبی‌ها دعوت می‌کرد. در این عنوان بازیکنان بدون هیچ نگرانی می‌توانستند در جزیره استوایی به کشت و کشتار زامبی‌ها بپردازند و دق و دلی کل دنیا را روی سر زامبی‌های این جزیره خراب کنند.

بازی Dead Island داستان خاص یا شخصیت‌پردازی منحصر به فردی ندارد و تنها هدف سازندگان از ساخت آن؛ کشت و کشتار زامبی‌ها است. بازی Dead Island دارای المان‌هایی از عناصر اکشن، نقش‌آفرینی و بقا بوده که بازیکنان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به کشتن صدها زامبی و حتی بیش‌تر بپردازند.

جالب اینجاست که بدانید سازندگان عنوان Dead Island همان افرادی هستند که بازی پرطرفدار Dying Light را ساختند. خبر خوب اینجاست که بعد از گذشت هشت سال و جنجال‌های بسیار زیاد، نسخه دوم این عنوان در دست توسعه است و به زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود.

بازی Zombie Army

سری بازی Zombie Army

به احتمال بسیار زیاد تا به حال با نام بازی Zombie Army برخورد کرده‌اید. این سری بازی به عنوان یک اسپین آف برای مجموعه بازی Sniper Elite به حساب می‌آیند و طرفداران خاص خودشان را دارند. با این حال تا به امروز چهار نسخه از این مجموعه بازی به طرفداران ارائه شده که بهترین آن در سال 2015 با عرضه بازی Zombie Army Trilogy بوده است. این مجموعه بازی توسط Rebellion Developments ساخته شده و بازیکنان باید زامبی‌هایی که از ارتش هیلتر نازی هستند را به جهنم بفرستند.

این بازی با استفاده از المان‌ها و عناصر ترسناک در محوریت زامبی توانسته جایگاهی در دل طرفداران به دست بیاورد و تا به امروز به هدف و مقصد اصلی خود رسیده است. اگر تنها به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود با یک بازی زامبی‌محور هستید، سری بازی Zombie Army می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سخن پایانی

زامبی‌ها و موجودات این چنینی ممکن است از طریق راه‌های مختلف از پخش یک ویروس گرفته تا یک قارچ انگلی و موارد متنوع دیگر به وجود آمده باشند. حتی در بعضی مواقع دلیل به وجود آمدن آن‌ها واضح و گاهی اصلا مشخص نیست، با این حال آن‌ها وجود دارند و می‌توانند در بازی‌های زامبی محور، بازیکنان را هیجان‌زده کنند.

در نهایت ما از میان انبوهی از بازی های زامبی محور لیستی از بهترین‌ها را برای شما عزیزان تهیه کردیم و امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده باشید. به نظر شما چه بازی‌های دیگری می‌توانستند در لیست بهترین‌های زامبی محور قرار گیرند؟ نظرات خود را می‌توانید با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام عنوان بعد از گذشت هشت سال از تریلر پخش شده از نسخه دوم خود قرار بوده به زودی عرضه شود؟

جالب اینجاست که بدانید سازندگان عنوان Dead Island همان افرادی هستند که بازی پرطرفدار Dying Light را ساختند. خبر خوب اینجاست که بعد از گذشت هشت سال و جنجال‌های بسیار زیاد، نسخه دوم این عنوان در دست توسعه است و به زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود.

۱
در کدام عنوان گیاهان برای مبارزه با زامبی ها به کمک شما خواهند آمد؟

در بازی Plants Vs Zombies بازیکنان می‌توانند با در اختیار داشتن گیاهان متنوع از سیب زمینی گرفته تا لوبیا سبز و کاهو و کلم به مقابله با زامبی‌ها بپردازند و از خوردن مغز صاحب خود محافظت کنند.

۲
بازسازی کدام بازی میان طرفداران به عنوان شاهکار کلاسیک دنیای مدرن شناخته می شود؟

اولین بار بازی رزیدنت اویل 2 در سال 1998 توسط شرکت کپکام به کارگردانی شینجی میکامی (پدر سبک ترسناک) عرضه شد و تقریبا چندین سال بعد یعنی در سال 2019 نسخه بازسازی شده این عنوان به شکل خیره‌کننده‌ای توانست متای بالایی دریافت کند، به طوری که بازیکنان از آن به عنوان یک شاهکار کلاسیک در دنیای مدرن یاد کنند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.