Days Gone
هادی اسماعیل‌زاده

12 کاری که باید پس از اتمام بازی Days Gone انجام دهید

هادی اسماعیل‌زاده 9 مرداد 1400 4 دیدگاه
6,590 بازدید

انتشار بازی Days Gone‌ برای کامپیوتر، اتفاق بزرگی بود که باعث تجربه‌ی این اثر جهان باز توسط گیمرهای سراسر جهان شد. مطمئنم بازی را با زیرنویس فارسی تهیه شده توسط پارسی گیم تجربه کرده‌اید و اگر به دنبال ایده‌هایی برای ادامه دادن بازی Days Gone پس از اتمام مأموریت‌های داستانی هستید، در این مطلب لیست فعالیت‌هایی را ذکر کرده‌ایم که می‌توانند شما را همچنان در دنیای زیبا و در عین حال بی‌رحم بازی دیزگان نگه دارد.

اتمام مأموریت‌های داستانی بازی Days Gone، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ به‌نحوی‌که بعد از پایان بازی، همچنان به دنبال تجربه‌ای مشابه هستید. خوشبختانه جهان وسیع بازی پر از کارهای مختلف برای انجام دادن است؛ اما شاید بسیاری از بازیکنان ندانند که بعد از پایان بازی و بالا آمدن تیتراژ پایانی، چه‌کارهایی می‌توان انجام داد. باید بگوییم که فعالیت‌هایی زیادی را پس از پایان بازی می‌توان انجام داد؛ ازجمله یافتن پایان مخفی بازی، انجام محتویات بسته الحاقی و تلاش برای به دست آوردن تروفی پلاتینیم بازی. در ادامه با ما همراه باشید تا 12 مورد از این فعالیت‌ها را به شما معرفی کنیم.

Days Gone Secret Ending

12- پایان مخفی

نگران نباشید؛ قصد نداریم این بخش از بازی را برایتان اسپویل کنیم. پایان مخفی بازی، بیشتر یک مأموریت اختتامیه است. پایان‌های دیگری هم وجود دارند که قوس‌های شخصیتی را جمع‌بندی می‌کند و جواب سؤالات شما را می‌دهند اما آخرین مأموریت NERO مربوط به O’Brian تحت عنوان There’s Nothing You Can Do، کمی جالب‌تر است. در طول بازی، Deacon مشغول شنود کارمندان NERO در مأموریت‌های مخفی‌کاری بوده تا هر چه بیشتر با ویروس مخوفی که دنیا را به زانو درآورده آشنا شود؛ بااین‌حال هنوز هم نقاط تاریکی بسیاری در اتفاقات پیرامون او وجود دارد.

پس از به پایان رسیدن بازی، بدون آن پیش‌نیازی لازم باشد یا ملزم به انجام دادن کار خاصی باشید، یک تماس تلفنی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید با O’Brian ملاقات کنید. در جریان این مأموریت، Deacon و بازیکنان با یک پیچش داستانی فوق‌العاده روبرو می‌شوند که ایده‌های جالبی را برای نسخه دوم بازی در سر می‌پروراند.

بازی Days Gone

11- شکار دسته‌های انبوه زامبی‌ها

بعد از پایان مأموریت O’Brian و مراحل اختتامیه بازی Days Gone، بازیکنان می‌توانند جهان بازی را به مکانی امن‌تر برای کمپ‌ها تبدیل کنند. درمجموع، 40 دسته گله‌ی فریکر در جنگل‌های بازی وجود دارند و احتمالاً Deacon در جریان مأموریت‌های اصلی بازی، تعدادی از آن‌ها را نابود کرده است.

این دسته‌ها ریسپاون نمی‌شوند و با کشتن آن‌ها توسط بازیکن، برای همیشه از بین خواهند رفت. شما می‌توانید به کمپ‌ها لطف کنید و تمامی این دسته‌ها را از بین ببرید. بهترین سلاح‌های خود را بردارید؛ مهمات خود را پرکنید؛ تجهیزات لازم را تهیه کنید و به سراغ این دسته‌ها بروید. از طرفی، اگر می‌خواهید کارهای دیگری که در این لیست آورده شده را انجام دهید، درهرصورت باید آن‌ها را از بین ببرید.

Days Gone Survival

10- حالت Survival

به لطف بسته الحاقی جدید بازی، بازیکنانی که بازی را کامل کرده‌اند، می‌توانند به سراغ حالت Survival بروند. این حالت، شکلی دشوارتر از داستان بازی است که با قوی‌تر شدن دشمنان، حذف قابلیت جابه‌جایی سریع و حذف رابط کاربری بازی همراه است؛ البته رابط کاربری را می‌توان بعداً از طریق منوی تنظیمات بازی دوباره فعال کرد.

این حالت می‌تواند بعد از تسلط یافتن بر حالت استاندارد بازی، تبدیل به چالشی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده برای بازیکنان شود. از طرفی این حالت با پاداش‌هایی مانند پوسته‌های اختصاصی برای موتورسیکلت و تروفی‌های جدید همراه است. احتمالاً حالت Survival بتواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند و به چالش بکشد؛ پس موفق باشید.

بازی Days Gone

9- پچ‌ها

به همراه بسته الحاقی Days Gone، چالش‌هایی هفتگی نیز وجود دارند که بازیکنان می‌توانند برای به دست آوردن پچ‌های جلیقه‌ای، آن‌ها را به اتمام برسانند. این پچ‌ها با مزایایی دائمی برای Deacon همراه هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به‌اضافه شدن میزان سلامتی، بازیابی سریع‌تر استقامت و موارد دیگر اشاره کرد.

بعد از پایان بازی، هنوز تعدادی چالش برای کامل کردن وجود دارند که بسیاری از آن‌ها، ویژگی‌های جالب و عجیب‌وغریبی را به گیم پلی بازی اضافه می‌کنند. یکی از اولین آن‌ها Surrounded بود. در این چالش Deacon باید در برابر موجی بی‌پایان از freakerها در کمپ Sherman زنده بماند و در پایان بر اساس مدت‌زمانی که موفق به این کارشده است، پاداش دریافت می‌کند. امیدواریم سازندگان بازی در آینده نیز به ارائه این چالش‌های هفتگی ادامه دهند.

Collectibles Days Gone

8- آیتم‌های قابل جمع‌آوری

درمجموع 252 آیتم قابل جمع‌آوری در بازی Days Gone وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. احتمالاً بعضی از این آیتم‌ها را در جریان بازی پیداکرده باشید اما بسیاری از آن‌ها بعد از پایان مأموریت‌های داستانی، همچنان مخفی می‌مانند. بعد از نابود کردن تمام گله‌های فریکر، پیداکرده این آیتم‌ها آسان‌تر می‌شود. بااین‌حال تهدیدِ حمله این دسته‌ها می‌تواند شرایط را چالش‌برانگیزتر کند و این به شما بستگی دارد که چه زمانی به سراغ جمع‌آوری این آیتم‌ها بروید.

ازلحاظ فنی، شما تنها به 75 درصد از این آیتم‌ها برای به دست آوردن تروفی‌ها نیاز دارید اما بازیکنانی که کمال‌گراتر هستند، باید خود را برای جستجویی دقیق‌تر آماده کنند. آن دسته از کسانی که می‌خواهند این آیتم‌ها را نادیده بگیرند، در نظر داشته باشند که تعداد 7 تروفی در بازی، مربوط به آیتم‌های قابل جمع‌آوری است.

بازی دیزگان

7- به دست آوردن اعتماد

حتی بعد از تمام‌کارهایی که Deacon برای کمپ‌ها انجام داده، ممکن است هنوز برخی به او اعتماد نداشته باشند. یکی از کارهایی که بازیکنان بعد از پایان بازی می‌توانند انجام دهند، به حداکثر رساندن سطح اعتماد در تمام کمپ‌ها است.

Deacon احتمالاً تا مدتی طولانی اینجا خواهد ماند و با پاک‌سازی تمامی دسته‌های زامبی، امنیت او بیشتر خواهد شد. به‌منظور کنار آمدن با همسایگان و حساب باز کردن روی کمکشان، منطقی است که اعتماد آن‌ها را به دست آورید؛ از طرفی، این موضوع مربوط به تروفی‌های بازی نیز می‌شود.

بازی دیزگان

6- ارتقاء موتورسیکلت

موتورسیکلت Deacon یکی از بهترین دوستان او در جریان بخش داستانی بازی است. شما باید این وسیله را در وضعیتی مناسب نگاه‌دارید؛ بنزین موردنیاز آن را پیدا کنید و بخشی از موجودی خود را به ارتقای قابلیت‌های آن اختصاص دهید.

اگر بازیکنان به دنبال پاک‌سازی دسته‌های زامبی، انجام مأموریت برای کمپ‌ها و پیدا کردن آیتم‌های قابل جمع‌آوری باشند، باید حتماً کامل کردن موتورسیکلت خود را در نظر داشته باشند. با انجام این کار، Deacon برای دشمنان خطرناک‌تر از قبل خواهد شد. به‌هرحال باید موجودی خود را بعد از پایان بازی به نحوی خرج کنید و چه‌کاری بهتر از ارتقای موتورسیکلتتان.

Platinum Trophy Days Gone

5- پلات کردن بازی

تا اینجا باید پی برده باشید که تعدادی تروفی برای به دست آوردن وجود دارد. اگر بازی Days Gone را به پایان رسانده‌اید و به دنبال کاری معنی‌دار برای انجام دادن هستید، در این صورت به دست آوردن تروفی پلاتینیم می‌تواند هدفی ارزشمند باشد که البته با پاداشی جالب نیز همراه است.

به گفته طرفداران، به دست آوردن این تروفی درمجموع 80 ساعت زمان می‌برد؛ تروفی You’ve got Red On You که نیازمند لوت 541 آیتم از دشمنان بازی و تروفی The Broken Roadshow که بعد از پیدا کردن 75 درصد از آیتم‌های قابل جمع‌آوری به دست می‌آید، زمان‌برترین تروفی‌های بازی هستند. به گفته طرفداران، سخت‌ترین تروفی بازی، Burnout Apocalypse است؛ برای به دست آوردن این تروفی، باید به مدت 5 ثانیه ضمن استفاده از نیترو، با موتورسیکلت دریفت بکشید؛ این هم یکی از دلایل دیگر برای ارتقا دادن موتورسیکلت است.

Days Gone Game

4- New Game+ و Survival+

بعد از به دست آوردن تمام تروفی‌ها و تجربه حالت Survival Mode، می‌توانید سختی بازی را از طریق تجربه حالت New Game+ افزایش دهید. در این حالت، سختی بازی با قوی‌تر کردن تمام دشمنان و پایین آوردن شانس پیدا کردن آیتم و مهمات، افزایش می‌یابد.

بعد از تمام کردن New Game+، بازیکنان می‌توانند بیشترین چالش بازی را از طریق حالت Survival Mode+ تجربه کنند. این حالت بسیار دشوار است اما بازیکنان می‌توانند با ارتقای تمامی موارد، به دست آوردن پچ‌های جلیقه‌ای و پیدا کردن تمام سرنگ‌های مزایای دائمی، راحت‌تر از پس آن برآیند.

Days Gone

3- بازی کردن در نقش سایر شخصیت‌ها

جدیدترین بسته الحاقی بازی Days Gone، از یک ویژگی غالباً نادیده گرفته‌شده رونمایی کرد. به‌موجب این ویژگی، بازیکن می‌توان در نقش سایر شخصیت‌های بازی قرار بگیرد. برای انجام این کار، باید از طریق چالش‌ها پول جمع‌آوری کنید و از آن برای خرید چهره موردعلاقه خود استفاده کنید. البته این ویژگی تأثیری بر گیم پلی بازی ندارد زیرا فقط یک پوسته و منحصراً مخصوص حالت Challenges است و نه حالت داستانی اصلی بازی. بااین‌حال بازی کردن در نقش شخصیت‌های دیگر بازی، محض تنوع هم باشد، بسیار لذت‌بخش است. در ادامه لیست کامل این شخصیت‌ها را مشاهده می‌کنید:

  1.  Boozer
  2.  Rikki
  3.  Iron Mike
  4.  NERO Soldier
  5.  Sarah
  6.  Addy
  7.  Carlos
  8.  Taylor
  9.  Flashback Deacon
  10.  Colonel Garret
  11.  Akai
  12.  Shirtless Deacon

Days Gone Retire

2- بازنشست شوید!

درواقع بعد از به دست آوردن تروفی پلاتینیم، پیدا کردن تمام آیتم‌های قابل جمع‌آوری و تمام کردن بازی در حالت Survival Mode+ و بالاترین درجه سختی، کار زیادی برای انجام دادن باقی نمی‌ماند. بعضی از بازیکنان علاقه دارند تا با محدود کردن خود به سلاحی خاص، چالش بازی را حفظ کنند که البته خیلی‌ها هم علاقه‌ای به این محدودیت‌ها ندارند.

اما اگر می‌خواهید همه‌چیز را به بهترین شکل ممکن تمام کنید، می‌توانید به فکر بازنشسته کردن شخصیت بازی باشید. همه‌چیز را 100 درصد کامل کنید؛ تمام آیتم‌های قابل جمع‌آوری را بیابید؛ تمام ارتقاها را انجام دهید؛ تمام مهارت‌ها را بهبود دهید؛ سطح اعتماد کمپ‌ها را به حداکثر برسانید؛ سطح موجودی هر کمپ را به 10000 برسانید؛ یک کمپ عالی برای ساکن شدن انتخاب کنید؛ موتورسیکلت خود را پارک کنید و بازی را ببندید. تبریک می‌گوییم؛ شما تمام‌کارهای قابل انجام در نسخه وانیلی بازی را به پایان رسانده‌اید.

Days Gone Mods

1- اضافه کردن ماد به بازی

پس از انجام دادن تمامی فعالیت‌ها در بازی اصلی و درصورتی‌که هنوز نمی‌خواهید خود را بازنشسته کنید، می‌توانید سری به جهان مادها بزنید. طرفداران بازی تعدادی ماد ارائه داده‌اند که تغییرات و ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه و آن را به یک تجربه کاملاً جدید تبدیل می‌کند.

بیشتر این مادها، تغییراتی در افزایش کیفیت بازی و بهبود گرافیکی آن اعمال می‌کنند اما تعدادی از آن‌ها باعث تغییر بازی به میزانی قابل‌توجه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، ماد Romero Swarmers باعث می‌شود تا زامبی‌ها رفتاری شبیه به زامبی‌های Romero داشته و تجربه‌ای عمومی‌تر را ارائه دهند. همچنین ماد دیگری وجود دارد که حجم دسته‌های زامبی را برای بالا بردن چالش بازی، افزایش می‌دهد.

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ به نظرتان کدام‌یک از این فعالیت‌ها بعد از پایان بازی، لذت‌بخش‌تر هستند؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Days Gone بر روی چه پلتفرم‌هایی عرضه‌شده است؟

این بازی در حال حاضر بر روی دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس است

۱
اتمام بازی Days Gone‌ چقدر طول می‌کشد؟

برای تکمیل بخش داستانی بازی دیزگان، به 30 تا 60 ساعت زمان نیاز دارید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    حسین دز

    مهمان

    سلام ببخشید مرحله اخر من باگ داره و نمیشه رفت میشه کمک کنید بازی رو از جایی خریدم ایا مال شما هم اینطوریه!؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Aref

    مهمان

    سلام به به دست شما درد نکنه خیلی خیلی ممنون بابت زیرنویس رایگان

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Aref

    مهمان

    به به. دست شما درد نکنه
    مخصوصا برای زیرنویس رایگان خیلی خیلی ممنون

    پاسخ دهید
  • Avatar

    خسرو

    مهمان

    سپاس عالی بود

    پاسخ دهید