بازی کانتر استرایک
یحیی رحیمی

تعداد بازیکنان هم‌زمان کانتر استرایک به 1 میلیون نفر رسید

یحیی رحیمی 14 شهریور 1401 بدون دیدگاه
735 بازدید

بازی کانتر استرایک جزو محبوب‌ترین بازی‌های رایگان کامپیوتر به شمار می‌رود که پذیرای صدها هزار نفر به‌صورت هم‌زمان است. Counter-Strike: Global Offensive برای دومین ماه پیاپی موفق به ثبت رکورد یک میلیون بازی‌کننده هم‌زمان شده و در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در همین لحظه، سرورهای شرکت ولو را اشغال کرده‌اند و در دو تیم جلوی همدیگر بازی می‌کنند. آمار روزهای پایانی ماه اوت بار دیگر تکرار شده و موفقیت این بازی ده‌ساله همچنان ادامه دارد.

یکی از بازی‌کنان کانتر استرایک در صفحه مخصوص بازی در ردیت، گزارشی از میزان بازی‌کنان آنلاین ارائه داد. طبق آمار رسمی وب‌سایت Steamcharts، بیش از یک میلیون نفر در روز یک‌شنبه به‌صورت هم‌زمان در حال تجربه این بازی بوده‌اند. رقم جدید حدود ده هزار نفر کمتر از رکورد ثبت‌شده در ماه اوت است که در طی سال اخیر بی‌سابقه بوده است. چنین آماری چندان عجیب و باورنکردنی نیست. تولد ده‌سالگی Counter-Strike: Global Offensive در ثبت رکورد جدید تأثیر داشته اما این بازی بدون چنین رویدادی هم محبوب است.

تعداد بازیکنان کانتر استرایک

تعداد بازیکنان کانتر استرایک

گفتنی است رکورد بازیکنان هم‌زمان کانتر استرایک از نوامبر 2020 تا مه 2021 در حد یک میلیون نفر بوده است در ماه آوریل سال گذشته نیز رکوردی تاریخی ثبت شد. شیوع کووید 19 تأثیر زیادی روی بازی‌کنان آنلاین گذاشت و تعداد این افراد هر ماه افزایش پیدا می‌کرد. با فروکش کردن شیوع کرونا و بازگشایی اماکن عمومی، تعداد بازی‌کنان آنلاین در تمام پلتفرم‌ها کاهش پیدا کرد و این مسئله در مورد بازی CSGO هم تکرار شد. رونمایی از محتوای جدید باعث شد تا تعداد بازیکنان کانتر استرایک دوباره به یک میلیون نفر برسد.

رویداد تولد ده سالگی بازی CSGO همراه با اهدای یک سکه مخصوص همراه بود که به افراد خوش‌شانس می‌رسید. آیتم‌های دیگری در نظر گرفته شد که در افزایش تعداد بازی‌کنان تأثیر داشت. بسیاری به‌منظور دریافت سکه و آیتم‌های جایزه به کانتر استرایک بازگشتند و این شوتر رایگان را بار دیگر تجربه کردند. در نهایت نقشه‌ای تازه‌ای به نام Tuscan به‌تمامی حالت‌ها اضافه شد. شرکت ولو همچنان در حال پشتیبانی از کانتر استرایک است و فعلاً برنامه‌ای برای معرفی بازی جدید ندارد.

چندین بازی توسط Valve در حال ساخت هستند و ممکن است که پروژه‌ای با کانتر هم در میان آن‌ها قرار داشته باشد. بازی CSGO به‌صورت ماهانه پذیرای بیست میلیون نفر است و میزان تماشاگران مسابقات Majors اخیر هم به 2.7 میلیون نفر به‌صورت هم‌زمان رسید. در حالی که ولو برنامه‌ای برای ارتقاء موتور بازی ندارد، تعدادی از طرفداران در حال ساخت کانتر استرایک جدید هستند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.