بد دهن ترین کاراکترها در بازی های ویدیویی
کسری کاظمی

بد دهن ترین کاراکترها در بازی های ویدیویی

کسری کاظمی 13 شهریور 1401 3 دیدگاه
8,249 بازدید

اگر به تاریخچه صنعت گیم از دهه 80 تا امروز نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که بازی‌ها از سرگرمی‌های بسیار بی‌گناهی که در ابتدا برای بچه‌ها تولید می‌شدند، تبدیل به آثاری بسیار بزرگ‌سالانه و بالغ شده‌اند. بسیار از دوران پک من و ماریو دور شده‌ایم و شاهد این هستیم که بازی‌های مدرن به موضوعات جدی و حتی جنجالی زیادی می‌پردازند. از مورتال کامبت گرفته که برای اولین بار به شکل جدی خشونت بصری را به بازی‌ها معرفی کرد و سری جی تی ای که به موضوعات بزرگ‌سالانه و غیر قانونی‌اش معروف است. با این حال شخصیت‌هایی که بد دهن و بی اعصاب هستند، بیشتر وقت‌ها به عنوان کاراکترهای کمدی شناخته می‌شوند. پس بیایید سعی کنیم تا رد بهترینشان را زده و با هم به بد دهن ترین کاراکترها در بازی های ویدیویی بپردازیم.

شخصیت‌هایی که چپ و راست فحاشی می‌کنند!

بعضی از آدم‌ها اعتقاد دارند که هنر خاصی در استفاده از کلمات رکیک و فحش در سخنوری وجود دارد. نحوه صحبت کردن یک شخص در تمام نقاط دنیا نمایانگر بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی آن فرد است. فردی که زیاد در صحبت‌های خود فحش می‌دهد، قطعاً از هویتی زنده و پر از انرژی برخوردار بوده که حتی در مواردی می‌تواند تبدیل به خشونت و مشکلات بزرگی شود. هر کسی می‌تواند تمام صحبت‌هایش را پر از کلمات رکیک کند، ولی یک هنرمند واقعی می‌داند که چه زمانی باید به اجرای کلمه درست بپردازد. در طول تاریخ گیم، شخصیت‌های بد دهن زیادی حضور پیدا کرده و تاریخی شده‌اند. برخی موارد باعث خلق دیالوگ‌ها و موقعیت‌های جذابی شده است. در ادامه به بد دهن‌ترین کاراکترها در بازی های ویدیویی می‌پردازیم.

بازی Cyberpunk 2077

اکثر کاراکترها در بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 یکی از مورد انتظارترین عناوین دنیای ویدیو گیم بود که در اواخر سال 2020 منتشر شده و به دلیل بهینه نبودن و تکمیل نشدن مراحل توسعه، تبدیل به یکی از منفورترین آثار زمان خود شد. با این حال دنیای بازی بزرگ بوده و کلی شخصیت فرعی و اصلی درون این نقش آفرینی جاه‌طلبانه قرار گرفته‌اند. به دلیل موضوعات بزرگ‌سالانه و جدی این بازی، شاهد بی اعصاب بودن اکثر شخصیت‌های درون بازی هستیم که چپ و راست در حال بی ادبی‌اند!

Cyberpunk 2077 به دلیل این موضوع موفق شد تا رکورد بیشترین کلمات رکیک را از بازی Grand Theft Auto IV دزدیده و با 722 کلمه در جریان داستانش، به بیشترین تعداد فحاشی یک بازی در طی سال‌های اخیر دست یافته است.

بازی Mafia II

کاراکترهای گانگستر در بازی Mafia II

از یک بازی که نامش Mafia باشد، انتظاری کمتر از حرف‌های رکیکی که به صورت مکرر بین افراد درونش رد و بدل می‌شود هم نیست. بازی Mafia II دنباله‌ای بزرگ برای بازی Mafia و ادامه دهنده مسیر مافیای ایتالیایی آمریکایی است. شما کنترل شخصیت ویتو را به دست می‌گیرید؛ وی به تازگی از جنگ برگشته و به دنبال یافتن هویت و مسیرش در دنیای خلاف‌کاران خیابانی است. اکثر افرادی که در طول بازی به آن‌ها برخورد می‌کنید، چه دوست، دشمن و یا حتی مردم عادی، چپ و راست در حال پراکندن سخنان رکیک به همدیگر هستند که از یک دنیای سرد و خطرناک هم انتظار می‌رود. بر اساس یک آمار، حرف‌های رکیک از 200 کلمه در داستان فراتر رفته و هنوز هم رقم دقیقی در دسترس نیست.

بازی The Houst of the Dead

کاراکتر Isaac Washington در بازی The House Of The Dead: Overkill

نکته جالب در رابطه با بازی The House Of The Dead: Overkill این بوده که چیزی حدود 202 کلمه رکیک در متن اصلی بازی استفاده شده است. نکته جالب‌تر این است که اکثر این کلمات رکیک از دهان یکی از شخصیت‌های اصلی بازی یعنی Isaac Washington خارج می‌شود. این کاراکتر به همان اندازه که مردم عادی برای نفس کشیدن مکث می‌کنند، از کلمات رکیک استفاده کرده و همکار وی در طول جریان داستان نیز بیش از دیگران از این موضوع رنج می‌کشد. وی از هر فرصتی استفاده کرده تا همکار ساکت و فروتن خود را مسخره کند و جمله وجود ندارد که نام وی بدون حضور یک کلمه زشت به میان بیاید. با این حال رابطه میان این دو هرگز شکرآب نبوده و دوستان خوبی برای همدیگر محسوب می‌شوند.

بازی Borderlands

کاراکتر Mr. Torgue در سری بازی Borderlands

Mr. Torgue از آن دسته کاراکترهای عجیب Borderlands است که به انفجار، قتل عام و کارهای مردانه علاقه زیادی دارد. یکی از چیزهایی که این شخصیت به شدت به آن علاقه‌مند است، فحاشی به سوی هر شخصی است که روبرویش قرار می‌گیرد. وی آن‌چنان به فحش دادن علاقه دارد که هیئت مدیره شرکتی که برایش کار می‌کند، از طریق جراحی بر روی تارهای صوتی، صدای او در هنگام فحش دادن را سانسور می‌کند.

پس هر زمان که در جریان بازی صداهای عجیبی در هنگام فحش دادن وی به گوشتان رسید، بازی به صورت عمدی این سانسور کردن را انجام نمی‌دهد، بلکه Mr. Torgue به صورت فیزیکی توانایی فحش دادن ندارد. این موضوع باعث شده تا با یکی از بد دهن ترین کاراکترها که بسیار مؤدب است روبرو شویم.

بازی God of War

کاراکتر Brok در بازی God Of War

Brok در بازی God of War یکی از بهترین آهنگران در سراسر میدگارد است که هم تبر لویاتان و هم چکش ثور به نام Mjolnir را در کنار برادرش Sindri ساخته است. او همچنین یکی از بدجنس‌ترین و بد دهن ترین افراد در Midgard است که نمی‌شود به وی اعتماد کامل کرد. وی طبق چیزی که از شخصیت‌های بد دهن درون بازی های اکشن انتظار می‌رود، به صورت مکرر از فحاشی‌های معمولی استفاده می‌کند. با این حال چیزی که وی را علاوه بر یکی از بد دهن ترین کاراکترها در تاریخ بازی های ویدیویی کرده، استفاده از روش‌های خلاقانه برای بیان کردن حرف‌های رکیکش است که نمایانگر باهوش بودن و همچنین مرموز بودن این شخصیت عجیب و بامزه است. با این حال وی به خود اجازه نمی‌دهد تا حرف ناشایستی نصیب کریتوس کند.

بازی Lolipop Chainsaw

کاراکتر Zed در بازی Lollipop Chainsaw

فلسفه اصلی بازی Lollipop Chainsaw ترکیب کردن ژانر پانک راک با دنیای زامبی‌ها بوده است. تصور کنید در دنیایی آخرالزمانی گیر افتاده‌اید که هیچ کس این موضوع را جدی نگرفته و همه در حال مسخره بازی و سرگرم شدن با زامبی‌های گوشت خوار هستند. شخصیت Zed نیز به عنوان یکی از نماینده‌های این موضوع در داستان بازی بوده و به هیچ وجه خجالت نمی‌کشد که حرف‌های رکیک را در هر لحظه تقدیم به مردگان متحرک کند. ناسزا گفتن تا حدی درون هویت وی حل شده که بر روی استایل مبارزه‌اش هم تأثیر گذاشته است. به وسیله نیرویی جادویی می‌توانید قدرت تاریکی را به صدای وی منتقل کرده و از فحاشی برای نابودی دشمنان خود استفاده کنید. این موضوع قدرتی جالب و البته بسیار خنده دار است.

بازی Nier Replicant

کاراکتر Kainé در بازی NieR Replicant

شخصیت Kainé در سنین جوانی توسط مردم روستای خود طرد شد و همین موضوع باعث شده که وی هویتی تاریک و به شدت بدبین را برای خود انتخاب کند. در حین صحبت با وی متوجه کلمات رکیکی می‌شوید که گویا از اجدادش به ارث برده و با شرارت و نابالغی کودکانه ترکیب شده است. پس نمی‌توان خیلی استفاده از کلمات رکیک وی را جدی گرفت و با پیشروی در داستان بازی، این موضوع حتی تبدیل به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های شخصیت وی خواهد شد. با اینکه این ویژگی‌های شخصیتی Kainé در ابتدا کمی عجیب و خارج از عرف به نظر خواهد رسید، با این حال بد دهن بودن این شخصیت تا حدودی با دنیای شیک و اتوکشیده اثری مانند NieR Replicant تناقض داشته که به نوبه خود جالب و قابل توجه است.

بازی No More Heroes

کاراکتر Travis Touchdown در سری بازی No More Heroes

واقعاً توضیح دادن شخصیت Travis در مجموعه No More Heroes با چند کلمه کار بسیار دشواری است. وی یک منحرف بزرگ، قاتلی دیوانه و بی منطق و البته یکی از بد دهن ترین کاراکترها است. چیزی که وی را تبدیل به شخصیتی جالب و سرگرم کننده می‌کند، حس شوخ طبعی بالایش و توجه نکردن به دیگران است. چه در میان پرده‌ها و چه در گیم پلی، وی به هیچ وجه در به کار بردن کریه‌ترین الفاظ ممکن کم کاری نمی‌کند. به راحتی می‌توان خلق و خوی Travis را بر اساس میزان فحش‌هایی که می‌دهد دریافت کرد. وقتی او زیاد فحش می‌دهد، یا عصبانی است یا واقعاً هیجان زده است. برعکس، وقتی او به طور کامل از فحش دادن دست می‌کشد، بسیار غمگین‌تر و جدی‌تر می‌شود. بدیهی است که مورد دوم زیاد اتفاق نمی‌افتد.

بازی Bulletstorm

کاراکتر Victor Sarrano در بازی Bulletstorm

اگر بخواهیم از ژنرال Victor Sarrano به عنوان یکی از فاسدترین و بی اخلاق ترین شخصیت‌های ممکن در این لیست نام ببرید، کم گویی نکرده‌ایم. به عنوان یکی از طرف‌داران بزرگ زندگی و زمان حاکم بدنام ژولیوس سزار، رؤیای Sarrano این است که کل کهکشان را تحت حکومت نظامی قرار داده و خود او در رأس آن باشد. بر اساس علاقه‌اش به ارتش، او خود را مانند یک گروهبان کلیشه‌ای و سرسخت، با مجموعه‌ای رنگارنگ از نفرین‌ها و توهین‌ها می‌بیند. تقریباً در طول بازی هر جمله‌ای که از دهان Sarrano خارج می‌شود، شامل یک لفظ بسیار رکیک و یا اشاراتی به اسلحه‌ها و نابودی می‌شود. پس دنبال کردن وی در طول بازی و شکستش، یکی از لذت بخش ترین اتفاقات ممکند در دنیای بازی Bulletstorm است.

بازی Metal Arms

کاراکتر Krunk در بازی Metal Arms: Glitch In The System

Metal Arms: Glitch In The System یکی از عجیب‌ترین بازی شوتر و اکشن در نسل پنجم بازی ها محسوب می‌شود. شخصیت اصلی بازی Glitch نام دارد و باید به ربات‌های هوشمند کمک کند تا در نبردی با ربات‌های قاتل و شرور پیروز شوند. شخصتی در بازی به نام Krunk وجود دارد که احتمالاً قدیمی‌ترین ربات در جنبش مقاومت است. با در نظر گرفتن این موضوع که وی احتمالاً تنها روبات مکانیک بدرد بخور کل جنبش است، این موضوع نمایان می‌شود که وی خیلی اعصاب و حوصله زیادی ندارد. وی همیشه از وضعیت ناراضی بوده و این موضوع را با فحاشی‌های زننده و مکررش نشان می‌دهد. اولین چیزی که شخصیت اصلی از زبان این مکانیک می‌شوند فحاشی‌های رکیکی است که به سرعت نیز سانسور می‌شوند.

بازی Final Fantasy 7

کاراکتر Cid Highwind در بازی Final Fantasy 7

دانش یک بار سنگین بر روی شانه‌های انسان است و هیچ کس مانند کاراکتر Cid در بازی Final Fantasy 7 آن را درک نمی‌کند. او بدون شک یکی از باهوش‌ترین مردان در کل جهان است، اما اطاعت از افرادی مانند Palmer بی نهایت ناامید کننده و اعصاب خردکن است. به همین دلیل است که Cid در هر لحظه یک فیوز کوتاه دارد و زمانی که آن فیوز به اتمام برسد، شروع به فحش دادن به هر کسی می‌کند که نزدیکش باشد. نکته جالب درباره این شخصیت این است که در بازی اورجینال Final Fantasy 7، فحش‌های وی در جعبه دیالوگ‌هایش سانسور شده و به صورت حرف‌های عجیب و غربی نمایان می‌شدند؛ با این حال با توجه به بحث و موضوع کلی آن دیالوگ، امکان حدس زدن و رسیدن به یک جواب قطعی وجود دارد.

بازی A Hat in Time

کاراکتر The Conductor در بازی A Hat In Time

فحش دادن معمولاً در بین تمام کشورها و فرهنگ‌ها چیزی طبیعی و معمول است. با این حال فحش‌ها بین فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف به خوبی ترجمه نشده و نمی‌توان به طور دقیق حدس زد که یکی در حال توهین به زبان خود است. این موضوع به شکل جالبی در بازی A Hat In Time پیاده سازی شده است. زمانی که شخصیت اصلی با کاراکتر The Conductor روبرو می‌شود، ابتدا متوجه نشده که وی در حال توهین‌های مکرر به همه بوده و فکر می‌کند که وی در حال تعریف کردن از دیگران است. بعداً متوجه می‌شوید که وی از ذهنیت قدیمی در تولید فیلم بهره‌مند بوده و تا جای ممکن به همه عوامل استودیو توهین می‌کند. با این حال به دلیل کیفیت بالای فیلم‌هایش، معمولاً مردم کاری به کار وی ندارند و او را تحمل می‌کنند.

بازی The Orion Conspiracy

کاراکتر Meyer در بازی The Orion Conspiracy

بازی The Orion Conspiracy عنوانی در سبک ماجراجویی است که در سال 1995 منتشر شده و به هیچ وجه از نمایش مقداری توهین و موارد بزرگ‌سالانه ترسی ندارد. با اینکه اکثر شخصیت‌های درون بازی در میان صحبت‌هایشان از الفاظ رکیکی استفاده می‌کنند، ولی هیچ‌کدام به اندازه یک شخصیت یعنی Meyer این موضوع را جلو نبرده است. کمتر جمله‌ای از زبان Meyer خارج می‌شود و حداقل به نحوی حرف‌های رکیک را درون خود جای نداده است. با اینکه این موضوع با استانداردهای امروزی آن‌چنان عجیب نیست، ولی در نظر داشته باشید که این بازی در ژانر بی گناه و دوست داشتنی ماجراجویی، مخصوصاً در دهه 90 منتشر شده که کمتر عنوانی به خود اجازه می‌داد تا به این شکل در حرف‌های رکیک جلو برود.

بازی Fifty Cent Blood of the Sand

کاراکتر Fifty Cent در بازی Fifty Cent: Blood on the Sand

فیفتی سنت نام رپر معروف آمریکایی است که در بین سال‌های 2003 تا اواخر دهه 2000 شهرتی جهانی و باور نکردنی داشت. وی برای خود شغلی پردرآمد از فحاشی در موسیقی‌هایش به وجود آورد بود و جای تعجب ندارد که شاهد تکرار شدن این موضوع در بازی ویدیویی ای که بر اساس شخصیتش ساخته شده باشیم. Blood on the Sand عنوانی در سبک اکشن و ماجراجویی است که در سال 2009 منتشر شده و در اصل دنباله‌ای برای بازی Bulletproof به شمار می‌رود. آن بازی نیز به خودی خود پر از لفظ‌های رکیک و زننده بود، با این حال بازی Blood on the Sand یک قدم فراتر رفته و فیفتی را تبدیل به یک ماشین مرگبار حرف‌های زننده می‌کند. همه دشمنان بازی پیش از مرگ، صدای فحاشی وی را می‌شنوند.

بازی Rogue Warrior

کاراکتر Richard Marcinko در بازی Rogue Warrior

Rogue Warrior در سال 2009 در قالب عنوانی شوتر منتشر شد و به دلیل مکانیک‌های بسیار ضعیف گیم پلی، گرافیک و داستان بی ارزشش، همواره به عنوان یکی از بدترین بازی های تاریخ شناخته می‌شود. علاوه بر این دیالوگ نویسی این بازی به حدی در سطح افتضاح قرار دارد که نویسندگانش برای جمع کردن این فاجعه و تبدیل کردنش به یک اثر جذاب برای اکشن دوستان، چپ و راست از الفاظ رکیک بی ارزش و بی معنی استفاده می‌کنند. نمونه بد این موضوع، شخصیت اصلی بازی Richard Marcinko است. وی همانند یک قهرمان اکشن بی مغز که در فیلم‌های قدیمی آمریکایی مشاهده می‌شد رفتار کرده و هیچ بویی از هوش و منطق نبرده است. تجربه این بازی تنها برای کسانی که به دنبال کمدی هستند توصیه می‌شود.

بازی Shadow the Hedgehog

کاراکتر Shadow در بازی Shadow the Hedgehog

بازی Shadow the Hedgehog از آن دسته بازی های سه بعدی شخصیت و دنیای سونیک بود که آن‌چنان توسط طرف‌داران و منتقدان مورد پسند واقع نشد و نتوانست موفقیت‌های بازی های دیگر مجموعه را به دست بیاورد. با این حال کلی موقعیت خنده دار و دیوانه‌وار به واسطه دیالوگ نویسی بد و گیم پلی عجیب بازی به وجود آمده که ارزش تجربه شدن را دارند. یکی از این موارد شخصیت اصلی بازی یعنی Shadow است. وی با اینکه در مقابل سایر بد دهن ترین کاراکترها در لیست همانند فرشته به نظر می‌رسد، ولی بدون شک لایق حضور در اینجا است. به دلیل دایره لغات محدود وی در دنیای کودکانه سونیک، کلمات بدی که از دهانش خارج می‌شود بسیار محدود، ولی به شدت تند و تیز و خشن است.

بازی Conkers Bad Fur Day

کاراکتر Conker در بازی Conker’s Bad Fur Day

بازی Conker’s Bad Fur Day عنوانی در سبک پلتفرمر است که به ظاهری بامزه، کارتونی و شاد دارد و به دست استودیوی Rare برای کنسول Nintendo 64 منتشر شده است. تمامی این چیزهایی که گفتیم یک بازی سرگرم کننده کودکانه را نشان می‌دهد که قرار نیست هیچ محتوای عجیب بزرگ‌سالانه‌ای درونش وجود داشته باشد؛ ولی اشتباه نکنید، زیرا قرار است با یکی از دیوانه‌وارترین و بد دهن ترین بازی های کل زندگی‌تان روبرو شوید. Conker’s Bad Fur Day برای مخاطبان بالغ طراحی شده است و دارای خشونت گرافیکی، استفاده از الکل و تنباکو، فحاشی، طنز مبتذل، شکستن دیوار چهارم و ارجاعات فرهنگ پاپ است. پس با سنجاب مست و دیوانه یعنی Conker در ماجراجویی‌هایش همراه شوید.

بازی GTA V

کاراکتر Trevor Philips در بازی Grand Theft Auto 5

سال‌هاست که Grand Theft Auto یکی از بحث‌برانگیزترین سری‌های بازی بوده است و این جنجال از جنبه‌های مختلف بازی ناشی می‌شود. استفاده زیاد و مکرر از کلمات رکیک و خشونت‌های لفظی یکی از دلایلی است که برخی از رسانه‌ها طرف‌دار این عناوین نیستند. از قضای روزگار، یک سری از بهترین دیالوگ‌ها و نقل‌قول‌های این بازی شامل کلمات رکیک می‌شوند. اکثر بی ادبی‌ها نیز از سوی سه قهرمان اصلی بازی نشئت می‌گیرد.  با این حال هیچ کدام نمی‌توانند در مقابل دیوانگی و خشونت عریان کاراکتر Trevor Philips در بازی GTA V مقابله کنند. وی یک قاتل سریالی و بدون هیچ احساسی نسبت به انسان‌ها بوده و از هر موقعیتی برای توهین کردن و آسیب زدن به دوست، دشمن و هر انسان دیگری استفاده می‌کند.

بازی The Last of Us

کاراکتر Ellie  در بازی The Last of Us

سری بازی های The Last of Us (مخصوصاً قسمت اول) شما را در دنیایی آخرالزمانی و به شدت تیره و تاریک قرار می‌دهند. افرادی که در این دنیا موفق به زنده ماندن شدند، آدم‌هایی مشکوک و بی اعصاب هستند. سن و جنسیت هم تفاوتی در این موضوع ایجاد نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به یکی از شخصیت‌های اصلی بازی اول یعنی Ellie اشاره کرد. وی دختربچه‌ای به شدت بی ادب و بد دهن است که از تمامی آدم بزرگ‌های درون داستان نیز بیشتر فحاشی می‌کند. با این حال زمانی که به گذشته و تجربیات تلخی که وی با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده نگاهی بیندازیم، درک می‌کنیم که دیگر امکان بی گناهی و سادگی برای او وجود ندارد. با این حال برخی از دیالوگ‌های وی بسیار خنده دار و سرگرم کننده هستند.

بازی GTA IV

کاراکتر Roman Bellic در بازی Grand Theft Auto IV

همیشه بد دهن ترین کاراکترها در بازی های ویدیویی شخصیت‌های منفور و بدنامی نیستند. گاهی اوقات می‌توان دوست‌داشتنی‌ترین کاراکترهایی را پیدا کرد که متأسفانه یا خوشبختانه، زبان تند و تیزی دارند. بازی Grand Theft Auto IV در سال 2008 منتشر شده و به سرعت توانست تبدیل به یکی از تحسین شده‌ترین بازی های جنایی و اکشن زمان خود شود. این بازی به واسطه تم‌های جدی تری نسبت به عناوین قبلی سری، همه طرف‌داران را شوکه کرد. با این حال همیشه در سری GTA شاهد حضور یک یا چند کاراکتر کمدی محور هستیم تا آن‌قدر هم بازی جدی و خطرناک نباشد. این اتفاق در قالب شخصیت Roman افتاده است. پسر عموی کاراکتر اصلی که زبان تندی داشته و تنها می‌خواهد به بازی بولینگ بپردازد.

بازی Detroit: Become Human

کاراکتر Hank Anderson در بازی Detroit: Become Human

بازی Detroit: Become Human عنوانی بسیار جدی و بالغانه درباره رابطه مشکل دار میان ربات‌ها (اندرویدها) و انسان‌های خالقشان است. ستوان هنک اندرسون یک کاراکتر انسان در Detroit: Become Human است. او یک کارآگاه در اداره پلیس شهر دیترویت بوده که در ایستگاه مرکزی DPD کار می‌کند و از اندرویدها بنا به دلایل زیادی که در داستان بازی می‌فهمیم، کینه به دل دارد. داستان ولی در جایی جذاب و درگیر کننده میشود که از طرف اداره پلیس، وی باید با اندرویدی به نام کانر همکاری کرده تا با هم به پرونده انحراف برخی از اندرویدها بپردازند. این موضوع به هیچ وجه برای هنک که آدم بی اعصابی بوده، خوشایند نیست و وی از هر موقعیتی برای بد دهنی به سوی همکارش و سایر اندرویدها استفاده می‌کند.

بازی Grand Theft Auto San Andreas

کاراکتر Ryder در بازی Grand Theft Auto: San Andreas

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، هر کدام از بازی های درون فرنچایز GTA شامل یک یا چند شخصیت بامزه و کمدیک می‌شوند تا بار داستانی کاملاً حالت جدی و خشکی پیدا نکند. خوشبختانه در بازی Grand Theft Auto: San Andreas این موضوع به حداکثر خود رسیده و آن‌قدر شخصیت بامزه در بازی حضور دارد که انتخاب میانشان سخت است. ولی اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم که هم از بد دهن ترین کاراکترها باشد و هم شخصیتی شوخ با کلی دیالوگ به‌یادماندنی، نمی‌توانیم کسی را جز Ryder معرفی کنیم. وی یک گانگستر بی مغز و معتاد است که هیچ کاری را به درستی انجام نداده و همیشه خود را وابسته به شخصیت‌های اصلی می‌داند. وی همچنین چپ و راست به کاراکتر CJ بد دهنی می‌کند.

بازی Far Cry 3

کاراکتر Vaas Montenegro در بازی Far Cry 3

از بین خیلی از چیزهای مثبتی مانند گیم پلی، گرافیک و داستانی که بازی اکشن و ماجراجویی حماسی یوبی سافت یعنی Far Cry 3 دارد، بدون شک یک مورد تا ابد در ذهن گیمرها و طرف‌داران بازی ها ثبت شده و آن هم چیزی نیست به جز شخصیت منفی اصلی بازی یعنی Vaas. وی یک جنایتکار و قاتل دیوانه است که چیزی به نام منطق و شعور در وجودش پیدا نمی‌شود. Vaas به تنها چیزی که فکر می‌کند، قدرت و شهرت است و برای به دست آوردنشان از انجام هیچ کاری سر باز نمی‌زند. دیالوگ‌هایی که Vaas در طی حضورهای مختلف در بازی بیان می‌کند با هنرنمایی Michael Mando به اوج خود می‌رسد. امکان ندارد جمله‌ای از زبان این دزد دریایی بیمار خارج شود و پر از حرف‌های رکیک و بی معنی نباشد!

بازی Red Dead Redemption 2

کاراکتر Micah Bell در بازی Red Dead Redemption II

تعجبی ندارد که در دنیای سرد و مرگبار غرب وحشی که در سری Red Dead Redemption به تصویر کشیده شده، تعداد زیادی شخصیت بی فرهنگ و دیوانه نیز پیدا شوند که در هر ثانیه به قتل و غارت مردم می‌پردازند. یکی از این افراد را می‌توان در بازی Red Dead Redemption II پیدا کرد. Micah Bell قاتلی دیوانه و خونسرد است که برای باند Van der Linde به عنوان قاتل اجیر شده کار می‌کند. وی به کشتن مردم بی گناه بدون هیچ دلیلی می‌پردازد و از نظر روحی ثبات ندارد. وی همچنین یکی از بد دهن ترین کاراکترها در تمام بازی بوده که زبانش از اسلحه‌اش نیز کشنده‌تر است. از یک قسمت بازی به بعد، Micah تبدیل به شخصیت منفی اصلی بازی خواهد شد که مشکلات زیادی خلق می‌کند.

بازی Bayonetta

کاراکتر Enzo در بازی Bayonetta

شاید خیلی‌ها از ظاهر شیک و فانتزی بازی Bayonetta انتظار داشته باشند که با عنوانی خاص و بدون الفاظ رکیک روبرو باشیم؛ با این حال کاراکتر انزو یک شخصیت فرعی در Bayonetta است که حتی زمانی که فحش دادن منطقی نیست هم فحش می‌دهد. وی با اینکه خیلی در بازی حضور ندارد و در زمان حضور نیز کاری جز فحش دادن انجام نمی‌دهد، یکی از به‌یادماندنی‌ترین کاراکترهای درون بازی است. وی همچنین مسئولیت بار کمدی بازی را نیز به دوش کشیده و فردی به شدت بامزه و خنده دار است. خود شخصیت Bayonetta در اکثر لحظات بازی باکلاس و مؤدب می‌ماند و فحش‌هایش را برای موقعیت‌های خاص ذخیره کرده است. هر چند که در بازی دوم این میزان به شدت افزایش یافته است.

بازی Duke Nukem 3D

کاراکتر Duke Nukem در بازی Duke Nukem 3D

Duke Nukem 3D یکی از آن دسته بازی های افسانه‌ای بوده که پر شده از الفاظ رکیک، خشونت بصری، برهنگی و کلی موارد بالغانه دیگر که محصول خالص دهه 90 میلادی است. این موارد از اصلی‌ترین دلایلی هستند که این بازی شوتر فوق‌العاده موفق شده بود تا فروشی بی نظیر را تجربه کند. با این حال یکی از چیزهایی که با گذر زمان از این بازی و عناوین دیگر سری در تاریخ ثبت شده، شخصیت دوست داشتنی و جالب Duke Nukem است که با دیالوگ‌های خنده دار و به‌یادماندنی‌اش، تا مدت‌ها ما را سرگرم می‌کند. با این حال برخی از از جملات وی به حدی مشکل دار بوده و وی یکی از بد دهن ترین کاراکترها در تاریخ صنعت گیم است که حتی کمپانی نینتندو نیز ورژن کنسولی این بازی را با سانسور سنگین منتشر کرد.

بازی Fallout 3

کاراکتر Robert MacCready در بازی Fallout 3

بازی Fallout 3 در دنیایی پسا آخرالزمانی جریان دارد که نصف جمعیت برای نجات از جهش یافتن در زیر زمین قایم شده و باقی نیز تبدیل به هیولاهایی گوشت خوار شده‌اند. در این شرایط طبیعی است که تعدادی از افراد خیلی اعصاب و حال درست و حسابی نداشته باشند. یکی از شخصیت‌های کلیدی این بازی Robert MacCready است. وی شهردار سابق منطقه Little Lamplight بوده و از بد دهن‌ترین کاراکترها در کل بازی است. اولین بازی که با وی ملاقات می‌کنید، تنها 12 سال سن دارد و بد دهنی‌اش جلوه‌ای بامزه به خود می‌گیرد. با این حال این شخصیت در بازی Fallout 4 نیز حضور پیدا کرده و این بار بزرگ شده و خود دارای فرزند است. به همین دلایل خود را جمع و جور کرده و کمتر بد دهنی می‌کند.

بازی Metal Gear Rising

کاراکتر Steven Armstrong در بازی Metal Gear Rising: Revengeance

زمانی که بحث حرف‌های رکیک به میان بیاید، سری بازی های Metal Gear معمولاً از آن‌ها خودداری کرده و جلوه‌ای جدی تر و تمیزتر از خود نشان می‌دهند. با این حال بازی Metal Gear Rising: Revengeance که یک نسخه فرعی و دیوانه‌وارتر از داستان سری اصلی است، هیچ محدودیتی برای شخصیت‌هایش به کار نبرده و با یکی از خنده‌دارترین لحظات در طول فرنچایز برخورد خواهیم کرد. یکی از شخصیت‌های قابل تأمل در بازی Steven Armstrong است. Armstrong که فردی به شدت ملی‌گرا، میهن‌پرست و آزادی‌خواه بود، اغلب ابراز تمایل می‌کرد که رؤیای آمریکایی را بازیابی کند. وی همچنین فردی بسیار بد دهن بوده که در بین هر جمله‌اش، حداقل 5 حرف نامناسب برای یک سناتور وجود دارد.

بازی Mortal Kombat X

کاراکتر Cassie Cage در بازی Mortal Kombat X

در دنیای دیوانه‌وار Mortal Kombat که پر از خشونت بصری و مبارزات مرگبار شده، حتی بد دهن‌ترین کاراکترها هم آن‌چنان نخواهند درخشید. با این حال شخصیتی جالب در دهمین نسخه رسمی سری پا به میدان گذاشت که کمی نسبت به دیگران متفاوت بود. Cassie Cage فرزند دو کاراکتر معروف سری یعنی Johnny Cage و Sonya Blade است. وی بیش‌تر از تمامی کاراکترهای تاریخ این فرنچایز بد دهن بوده و در میان تمام میان پرده‌هایش در حال فحاشی به شخصیت‌های افسانه‌ای در بازی است. این موضوع حتی برای کاراکتری که در ارتش خدمت می‌کند نیز کمی زیادی بوده و حضور وی درهای تازه‌ای برای Mortal Kombat X خشک و سنتی سابق که از فحاشی فراری بود باز کرده است.

بازی Scarface

کاراکتر Tony Montana در بازی Scarface: The World Is Yours

به خاطر دارید که در ابتدای مقاله گفتیم که بازی Cyberpunk 2077 یکی از بیشترین تعداد کلمات رکیک را در داستان خود دارد؟ خب پس برایتان جالب خواهد بود که بدانید بازی فراموش شده Scarface: The World Is Yours که سال‌ها پیش منتشر شده بود، رکورد بیشترین تعداد فحاشی‌ها در یک بازی ویدیویی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. 5688 حرف رکیک در این بازی به کار برده شده که امکان ندارد به این زودی‌ها توسط هیچ بازی دیگری شکسته شود. اکثر این سخنان نیز از زبان شخصیت اصلی و معرف بازی Tony Montana که جنایتکاری بی اعصاب است خارج می‌شوند. این بازی بر اساس فیلم معروف Scarface ساخته شده که شخصیت اصلی در آن‌ها نیز از بد دهن ترین کاراکترها بود.

صنعت گیم سال‌ها است که از دوران بی گناه نینتندو و سگای قدیم دور شده و به واسطه جذب شدن گیمرهای بزرگسال به این صنعت، شاهد خلق بازی‌های با موضوعات بالغانه هستیم. کلمات رکیک از اصلی‌ترین رکن‌های یک محصول بزرگ‌سالانه است و همان ابتدای مسیر نشان می‌دهد که قرار نیست مخاطبان جوان‌تر به تجربه آن بازی بنشینند. این موضوع گاهی اوقات به اوج خود رسیده و شاهد حضور شخصیت‌هایی هستیم که چپ و راست در حال بد دهنی بوده و انگار که آرامش روحی و روانی ندارند. در لیست بد دهن ترین کاراکترها در بازی های ویدیویی سعی داشتیم تا به مؤدبانه‌ترین شکل ممکن به آنها اشاره کنیم. با این حال همیشه جا برای بیشتر وجود دارد؛ پس اگر شخصیتی با این مشخصات می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مودب‌ترین کاراکتر در تاریخ بازی ها کیست؟

یک جورایی می‌توان از کاراکتر Link در بازی The Legend of Zelda به عنوان مودب‌ترین شخصیت نام برد، زیرا در طول بازی یک کلمه هم حرف نمی‌زند!

۱
کدام بازی به دلیل محتوای به شدت بالغانه اش، ممنوع شد؟

بازی های زیادی هستند که رتبه Adults Only را دریافت کرده‌اند. از معروف‌ترین‌شان می‌توان به: Manhunt 2 و Leisure Suit Larry اشاره کرد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    MATIN

    مهمان

    خداییش با الی ترور و رایدر موافقم اینا خیلی فحش میدادن هم به خودت هم به بقیه???

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Dadbeh

    مهمان

    من نمی دونستم فیفتی سنت تو ویدئو گیم بوده، ولی کلا شاگرد و استاد (eminem و50cent) هردو کلا بد دهن ان ناجور، در ضمن Dr dre که تو تو جی تی ای آنلاین اومد، ولی یه سری شایعاتی هست که امینم قراره تو gta6 باشه، به نظر شما درسته؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Pinball

    مهمان

    هندسام جک بی ادب تره ، یا مستر تورگ ؟ :/

    پاسخ دهید