کسری کاظمی

برترین رکورد های بازی GTA V که شکستنشان امکان‌پذیر نیست

کسری کاظمی 18 مرداد 1400 بدون دیدگاه
8,309 بازدید

به‌طورقطع چیزی جز تحسین نمی‌توان برای تعریف سری بازی GTA از زمان عرضه اولین نسخه تا بدین لحظه در نظر گرفت. مجموعه‌ای غول‌آسا که با انتشار سومین نسخه رسمی در سال 2001 تحت عنوان Grand Theft Auto III، موفق شد تا به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندهای ویدیو گیم شناخته شود. تا به امروز چندین و چند نسخه مختلف از این مجموعه به بازار عرضه‌شده، که هرکدام به‌نوبه خوب یک اثر هنری شناخته می‌شوند و تأثیراتی که کمپانی‌های مختلف دیگر برای خلق بازی‌های یکسان از این فرنچایز گرفته‌اند، غیرقابل‌انکار است. می‌توان به‌وضوح گفت که نام Grand Theft Auto با کلمه ویدیو گیم گره‌خورده و هیچ شخصی نیز این موضوع را تا مدت‌ها انکار نخواهد کرد.

از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی که هر گیمر و غیر گیمر می‌تواند بازی GTA را با آن‌ تشخیص دهد: جهان بزرگ این بازی‌ها است که گیمر می‌تواند در آن‌ها، آزادانه گشت‌وگذار کرده و علاوه بر انجام مأموریت‌های مختلف، دست به انجام هر کاری که می‌خواهد بزند، شخصیت‌های اصلی و فرعی به‌یادماندنی که نامشان در فرهنگ عام ثبت‌شده و بسیاری از آن‌ها به‌واسطه جوک‌ها و مطالب طنز، برای خیلی‌ها خاطره‌انگیزند و البته خط داستانی این بازی‌ها که اغلب عمیق، نقاد بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه آمریکا و بعضاً خنده‌دار است.

رکوردهای باورنکردنی بازی GTA

پنجمین نسخه رسمی فرنچایز Grand Theft Auto که تحت عنوان GTA V شناخته می‌شود، در سال 2013 به بازار عرضه شد و هشت سال بعد همچنان یک اثر پرطرفدار و پرفروش است و محتوای جدید دریافت می‌کند و همچنان به یکه‌تازی در چارت‌های فروش ادامه می‌دهد. با تمام احترام به سایر فرنچایزهای محبوب در جهان بازی‌های ویدیویی، هیچ نسخه‌ای از یک مجموعه، نتوانسته تا همچنین جامعه مخاطبان وفاداری را در این مدت طولانی، سمت خود نگه دارد، که این موضوع به‌خودی‌خود می‌تواند یک رکورد جداگانه به‌حساب بیاید؛ بااین‌وجود، از این موضوع چشم‌پوشی کرده‌ایم و می‌خواهیم باهم، نگاهی به رکوردهای ثبت‌شده توسط طرفداران بازی GTA بیندازیم و ببینیم آیا می‌توان هیچ‌کدام از رکوردهای باورنکردنی را جابه‌جا کرد؟ همراه پارسی گیم باشید!

بازی GTA V

1- ماراتن دوروزه بازی GTA

به‌طورقطع، افراد زیادی را هرروز در جهان اینترنت و سرویس‌های استریم بازی مشاهده می‌کنید که در حال تجربه طولانی و طاقت‌فرسای بازی‌های مختلف در مدت‌زمان طولانی و به‌صورت بدون وقفه هستند؛ این حرکت که اغلب با عنوان ماراتن بازی‌ها شناخته می‌شود، شامل تجربه یک یا حتی چندین بازی از یک مجموعه مشخص به‌صورت بی‌وقفه و پشت سر هم است که گاهی از حدومرز عادی خود نیز خارج می‌شود. این موضوع به‌راحتی می‌تواند شامل حال بازی GTA شود که به دلیل طرفداران زیادش در سراسر دنیا، هر بار فردی پیدا می‌شود و یک کار خارق‌العاده با این مجموعه انجام می‌دهد.

به دلیل ماهیت همه‌جانبه بودن و سرگرم‌کنندگی بالای بازی GTA، شاید بتوان ماراتن بازی‌های این سری را از سایر فرنچایزهای طاقت‌فرساتر مانند Dark Souls آسان‌تر دانست. به‌هرحال فردی به نام Jeff Cork ساکن مینیاپولیس در آمریکا که سال‌هاست از طرفداران بزرگ این بازی به شمار می‌آید، رکورددار طولانی‌ترین تجربه و ماراتن تمامی بازی‌های مجموعه Grand Theft Auto در دنیا است. وی در تاریخ 6 تا 8 اوت سال 2011 به مدت 50 ساعت متوالی به تجربه این بازی نشست و درنهایت نیز توانست با موفقیت این ماراتن را به پایان برساند. این رکوردی طاقت‌فرسا و بسیار سخت است که بعید است به این زودی جابه‌جا شود.

بازی GTA V

2- اتمام GTA V در 5 ساعت

با توجه به فروش 150 میلیون نسخه‌ای بازی GTA V، می‌توان به‌سادگی از این بازی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا یادکرد. حتی باوجود سال‌های زیادی از که از عمر این بازی می‌گذرد، Grand Theft Auto 5 همواره توانسته بازیکنان را در سال 2021 درگیر خود نگه دارد که واقعاً دستاوردی خارق‌العاده است. یکی از فعالیت‌هایی که محبوب هر گیمر باتجربه‌ای است، تجربه بازی موردعلاقه خود به سریع‌ترین شکل ممکن است که در میان اشخاص جامعه گیمینگ تحت عنوان اسپید رانینگ شناخته می‌شود. به دلیل اینکه بازی GTA V عنوانی طولانی و عظیم بوده و برای تمام کردن عادی آن، ده‌ها ساعت وقت نیاز است، قطعاً شکستن رکورد سریع‌ترین تجربه بازی، می‌تواند حرکتی طاقت‌فرسا و نفس‌گیر در میان جامعه اسپید رانرها باشد که البته باعث به وجود آمدن رقابت جالبی نیز شده است.

بااینکه حالت‌های مختلف اسپید ران برای بازی Grand Theft Auto 5 در نظر گرفته‌شده، محبوب‌ترین آن‌ها، حالتی کلاسیک است که طی آن، هیچ مأموریتی نباید رد شود و بازی باید به شکل کلاسیک خود به اتمام برسد. تا بدین لحظه که این مطلب را مطالعه می‌کنید، رکورد اسپید ران بازی GTA V در حالت کلاسیک در اختیار فردی به نام Szau بوده که موفق به اتمام بازی در مدت‌زمان 5 ساعت، 51 دقیقه و 44 ثانیه شده است.

Grand Theft Auto V Trailer

3- پربازدیدترین تریلر برای یک اثر اکشن ماجراجویی

بازی GTA به‌اندازه‌ای پرطرفدار است که حتی یک تصویر لو رفته از نسخه‌ی جدید هم می‌تواند طرفداران را دیوانه کند و چه برسد به آنکه یک تریلر رسمی از نسخه‌ی جدید منتشر شود. این موضوع در رابطه با بازی Grand Theft Auto 5 نیز صدق می‌کند. زمانی که تریلر این بازی پس از فاصله زمانی طولانی نسبت به بازی قبلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، طوفانی در اینترنت به پا شد و این تریلر بدون هیچ تلاشی موفق شد تا طی چند ساعت رکورد بازدید تمام تریلرهای منتشرشده پیش از خود را برای یک بازی در ژانر اکشن ماجراجویی را شکست.

تریلر معرفی بازی GTA V توانست در طی این چند سال، بیش از 18 میلیون بار دیده شود و جالب است که همچنان به میزان تماشای این ویدیو افزوده می‌شود. در طی این سال‌ها بازی‌های مختلفی به دنبال شکستن این رکورد بوده‌اند و احتمالاً تنها GTA 6 بتواند این رکورد را جابه‌جا کند. جالب است که میزان بازدید ویوید معرفی بازی به بیش از 77 میلیون بار رسیده است که باز هم در نوع خود، یک رکورد به حساب می‌آید.

بازی GTA V

4- پرفروش‌ترین بازی ویدیویی در طی یک روز

بازی Grand Theft Auto 5 یکی از مورد انتظارترین عناوین تاریخ صنعت گیم به‌حساب می‌آید. از روزی که کمپانی Rockstar نام این بازی را به‌صورت رسمی به زبان آورد، گیمرهای سراسر دنیا منتظر عرضه‌ی این اثر اکشن ماجراجویی بودند و نمی‌توانستند یک‌لحظه هم برای تجربه‌ی آن، صبر کنند. پس از انتظاری طولانی، زمانی که بازی بالاخره در سال 2013 به بازار عرضه شد، گیمرهای سراسر دنیا بدون اتلاف وقت، به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود رفته و بازی را خریداری کردند. بازی GTA V موفق شد تا تمام رکوردها را در زمان عرضه خود درزمینهٔ فروش شکسته و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی تاریخ در طی 24 ساعت شود؛ رکوردی که تا بدین لحظه توسط هیچ بازی ویدیویی شکسته نشده است.

جالب است که 11 میلیون نسخه از تازه‌ترین نسخه بازی GTA در یک روز به فروش رفت که این رقم برای هیچ محصول سرگرمی به ثبت نرسیده و حتی کنسول‌های بازی مانند پلی‌ استیشن 5، پس از ماه‌ها موفق به دستیابی به چنین رکوردی می‌شوند. بدون شک تنها بازی که می‌تواند این رکورد را جابه‌جا کند، GTA 6 است که تا زمان انتشار آن، سال‌ها فاصله‌داریم.

رکورد باورنکردنی بازی GTA V

5- سریع‌ترین بازی که به فروش 1 میلیارد دلار دست پیدا کرد

رکوردی که حتی برای کمپانی هیولای Rockstar در سال 2013 باورناپذیر به نظر می‌رسید. زمانی که بازی GTA V در تاریخ 17 سپتامبر سال 2013 به بازار عرضه شد، هیچ‌کس احتمال همچنین آمار و ارقام باورناپذیری را برای آن پیش‌بینی نمی‌کرد. با تمام این حرف‌ها، تازه‌ترین بازی مجموعه GTA موفق شد تا سریع‌ترین بازی شود که به رکورد فروش یک میلیارد دلار دست پیدا می‌کند. این رکورد زمانی جالب می‌شود که بدانیم، تنها سه روز پس از عرضه بازی، فروش آن به مرز یک میلیارد دلار دست پیدا می‌کند و بعید است هیچ بازی ویدیویی بتواند چنین کاری را تکرار کند؛ نه‌تنها هیچ بازی بلکه هیچ محصولی سرگرمی مانند فیلم و سریال هم قادر به شکستن این رکورد نیست.

سخن نهایی

محبوبیت بازی GTA بر کسی پوشیده نیست و راک استار هم به‌خوبی از این نکته استفاده کرده و در طی هشت سال گذشته، تا توانسته به طرفداران خود افزوده و سود بیشتری را از این اثر اکشن ماجراجویی به جیب زده است. حال که به پایان مطلب 5‌ رکورد باورنکردنی بازی GTA رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم نظر خود را در مورد رکوردهای باورنکردنی بازی جی تی آی بیان کنید.

منبع: ‌Sportskeeda

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مجموع فروش تمامی عناوین سری GTA چقدر است؟

345 میلیون نسخه در سراسر جهان از فرنچایز GTA تابه‌حال به فروش رسیده است

۱
فرنچایز GTA چه مقدار برای کمپانی ناشر خود کسب درآمد داشته است؟

سری بازی‌های GTA از زمان عرضه اولین نسخه تا GTA 5، موفق به کسب مبلغی حدود 9.986 میلیارد دلار برای کمپانی Take Two شدند

۲
کدام نسخه از سری GTA پرفروش‌ترین بازی برای یک کنسول است؟

بازی Grand Theft Auto: San Andreas با فروش 18 میلیون نسخه‌ای، پرفروش‌ترین بازی کنسول PlayStation 2 است.

۳
نزدیک‌ترین بازی ازنظر فروش با GTA V چه عنوانی است؟

بازی Minecraft همواره به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ شناخته می‌شود و GTA V در رتبه دوم قرار دارد

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.