بازی System Shock
سارا هابطی

ساخت بازی System Shock 3 به تصمیم Tencent بستگی دارد

سارا هابطی 6 شهریور 1401 بدون دیدگاه
150 بازدید

بعد از گذشت چندین سال از عرضه نسخه دوم بازی System Shock، بالاخره بعد مدت‌ها استودیو Nightdive، مالک آی‌پی System Shock درباره نسخه سوم این عنوان توضیحاتی ارائه کرد و همچنین گفت که ساخته دنباله‌های بعدی این اثر کاملا به تصمیم شرکت Tencent بستگی دارد. نسخه سوم این سری بازی در سال‌های اخیر توسط استودیو  Otherside Entertainment مستقر در آستین، تگزاس در حال توسعه بود که افراد تشکیل‌دهنده اصلی این استودیو پل نورات و وارن اسپکتور بودند؛ اما به یک باره در سال 2020 پروسه ساخت بازی System Shock 3 متوقف شد و استودیو Otherside اعلام کرد که از این پس شرکت تنسنت کنترل فرانچایز سیستم شاک در اختیار دارد و در مورد ادامه آن تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش پارسی گیم، بعد از اعلام این بیانیه پس از گذشت دو سال هیچ خبری از این عنوان انتشار پیدا نکرد و براساس اطلاعات موجود در LinkedIn نشان می‌داد که تقریبا اکثریت افراد توسعه‌دهنده بازی سیستم شاک 3 تصمیم به ترک این پروژه به طور کامل گرفته‌اند. استیون کیک  (Stephen Kick)، مدیر عامل Nightdive، در مصاحبه‌ای در مراسم گیمزکام توضیح داد که کلیه حقوقی که برای ساخت این عنوان به استودیو Otherside اعطا شده بود، به شرکت Tencent فروخته شده و حال این شرکت تصمیم می‌گیرد که نسخه سومی وجود خواهد داشت یا خیر.

ساخت بازی System Shock 3

ساخت بازی System Shock 3

در ادامه این مصاحبه استیون کیک افزود که اگر روزی نسخه سوم این عنوان ساخته شود، نمی‌داند که آیا افراد اصلی تشکیل‌دهنده آن یعنی اسپکتور یا نورات در چنین پروژه‌ای حضور خواهند داشت یا خیر. همچنین اشاره کرد که اگر روزی شرکت Tencent تصمیم به توسعه نسخه سوم بگیرد، احتمالا نسخه‌های چهارم و پنجم نیز وجود خواهد داشت. او درباره این موضوع این چنین گفت: فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند قسمت چهارم و پنجم را نیز بسازند، اما ابتدا باید قسمت سوم ساخته شود، بنابراین باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

باتوجه به اخبار به دست آمده در حال حاضر استودیو Nightdive در حال توسعه نسخه جدیدی از بازی System Shock است و این روند ساخت از سال 2016 آغاز شده و در حال حاضر هنوز اطلاعاتی از تاریخ دقیق انتشار آن وجود ندارد؛ با این حال این عنوان در نمایش گیمزکام 2022 قابل بازی بود. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا شاهد تاریخ انتشار این عنوان به زودی خواهیم بود؟ در خبر دیگری، جزئیات گیم پلی ریمیک System Shock در گیمزکام امسال مشخص شد.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.