بازی Lies of P
یحیی رحیمی

بازی Lies of P کپی بلادبورن است و نمی‌تواند ما را فریب دهد

یحیی رحیمی 3 شهریور 1401 بدون دیدگاه
601 بازدید

بازی Lies of P در طی چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است. نمایش تریلر گیم پلی بازی Lies of P در گیمزکام امسال باعث شد تا بسیاری بگویند که این بازی دقیقاً کپی برابر اصل بلادبورن است. نحوه جنگیدن، دفاع کردن و هیل کردن دقیقاً مشابه بازی Bloodborne است و برعکس گفته‌های توسعه‌دهنده، بازی پینوکیو نمی‌تواند ما را گول بزند و خود را محصولی با ایده‌های جدید بنامند.

بازی Lies of P اثری سولز مانند است و مرزهای الهام و کپی‌کاری را جابه‌جا کرده است. تمامی بازی‌های مشابه سولز از این سری الهام گرفته‌اند؛ اما این اثر جدید اکثر مکانیسم‌های خود را از بلادبورن کپی کرده است. شاید تنها تماشای یک دقیقه از گیم پلی بازی کافی باشد تا کاملاً با ما هم‌نظر شوید. Neowiz به‌عنوان ناشر سال گذشته به رسانه Kotaku گفت که ساخت بازی مشابه Bloodborne ایده و برنامه اولیه آن‌ها نبوده است. البته بازی محبوب استودیو فرام‌سافتور منبع الهام جدی استودیو Round8 است.

Lies of P بازی بلادبورن

ویژگی‌های یکسان میان Lies of P و بلادبورن

دوازده دقیقه گیم پلی که توسط رسانه IGN نمایش داده شد باعث شد تا نسبت به صحبت‌های ناشر دچار شک شویم. این‌یک بازی اکشن ترسناک سوم شخص است که شما دشمنان با ظاهر خاص را سلاخی می‌کنید و یک تفنگ نیز در دست چپ شما برای تیراندازی قرار دارد. این بلادبورن جدید است که در قرن نوزدهم قرار دارد و برای دلیل خاص در نقش پینوکیو بازی می‌کنید. البته این بازی می‌تواند آرزوی دریافت Bloodborne برای کامپیوتر را به واقعیت تبدیل کند؛ اما بهتر بود که توسعه‌دهندگان اندکی صداقت به خرج می‌داند. این فهرستی از تمام ویژگی‌های بازی Lies of P که کپی شده است:

  1. تمام رابط کاربری آیتم‌ها و میزان جان شخصیت اصلی
  2. مبارزه تفاوت چندانی با بلادبورن ندارد
  3. طراحی دشمنان به هم نزدیک است
  4. طراحی فضای بازی تاریک و با اتاق‌های خالی و متروکه است
  5. وقتی می‌میرید، متنی مشابه بازی سولز نمایش داده می‌شود و صفحه تاریک می‌شود
  6. انیمیشن هیل کردن و بازیابی جان بسیار آشناست
  7. انیمیشن جمع‌آوری آیتم یکسان است
  8. سلاح‌ها دارای مدت استفاده هستند
  9. نحوه جنگیدن و حمله کردن آشناست

با این اوضاع چطور می‌توان گفت که Lies of P کپی Bloodborne نیست. به نظر می‌رسد که اعضای استودیو Round8 عاشق بازی فرام‌سافتور باشند و می‌خواهند آن را تکرار کنند. در ادامه باید گفت که این بازی کیفیت مناسبی دارد و می‌تواند جزو عناوین مهم سال 2023 باشد. انتشار Lies of P برای گیم پس، پیشنهاد مناسبی است که این اثر جدید را امتحان کنید. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.