بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی

سارا هابطی 4 شهریور 1401 بدون دیدگاه
3,520 بازدید

تا به حال به این سوال که بعد از مرگ برایمان چه اتفاقی می‌افتد، فکر کرده‌اید؟ شاید تا به امروز این سوال یکی از پرسش‌هایی است که هیچ کس نتوانسته به آن پاسخ منطقی بدهد و بشریت را با یک حقیقت بزرگ روبرو کند. با این حال ما شاهد مرگ‌های بسیاری در بازی‌های ویدیویی بوده‌ایم و دقیقا می‌دانیم برای شخصیت‌های دنیای گیم پس از مرگ چه اتفاقی خواهد افتاد که معمولا یک مکانیک شروع مجدد وجود دارد و شخصیت‌های داستان دوباره همه چیز رو از جایی که مرده‌اند، آغاز خواهند کرد. با این وجود ما در ادامه قصد داریم با بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی (Permadeath) که می‌توانند بازیکنان را به چالشی سخت دعوت کنند، آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

مرگ، واژه‌ای آشنا در بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی

احتمالا همانطور که می‌دانید بازی‌ های ترسناک به خودی خود بسیار چالش‌برانگیز و خارق‌العاده هستند، چه برسد به این که شما قصد داشته باشید روی حالت مرگ دائمی یا همان Permadeath مسیر خود را پیش بگیرید. به طور کلی مکانیک مرگ دائمی در بازی‌های چند سال اخیر حیات تازه‌تری پیدا کرده‌اند و به نوعی به عنوان یک درجه سختی چالش‌برانگیز و بسیار دشوار برای افرادی که دوست دارند در بازی‌ها بیش‌تر سختی بکشند، قرار گرفته است. در این مکانیک بازیکنان بسیار متمرکزتر روی پیشروی مسیر پیروزی خود عمل می‌کنند و در بازی‌های ترسناک این مکانیک به وحشت آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

به طور مثال در بازی‌ها ترسناک هرچه سختی بازی بیش‌تر باشد، بازیکنان با هیجان و وحشت بیش‌تری گوشه و کناره‌های محیط بازی را می‌گردند تا احیانا موجودی در انتظار غافلگیری آن‌ها نباشد. با این حال حتی ممکن است باز هم در مواقعی این مقدار تلاش در مکانیک مرگ دائمی موثر واقع نشود و بازیکنان شاهد مرگ تلخ شخصیت داستان خود باشند. اجازه دهید این مکانیک را برایتان ساده کنیم؛ اگر بازی‌های قدیمی را به یاد داشته باشید حالتی به نام Game Over وجود داشت که بازیکنان باید همه چیز را از نو شروع می‌کردند و تمامی آیتم‌های به دست آورده خود را در طول بازی از دست می‌دادند که مکانیک Permadeath نیز همان حکم Game Over را در بازی‌‌های امروزی دارد.

در این محتوا شما عزیزان را با بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی آشنا خواهیم کرد و شما با تجربه این بازی‌ها می‌توانید میزان شجاعت و ریسک‌پذیری خود را بسنجید. با این وجود، آیا آنقدر شجاعت دارید که جان و تمامی دارایی‌های به دست آمده خود را در بازی به خطر بیندازید؟

بازی Heavy Rain

بازی Heavy Rain

شاید از وجود بازی Heavy Rain در لیست بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی تعجب کنید؛ اما قطعا به دنبال یک قاتل حرفه‌ای گشتن آن هم بدون انجام کاری که منجر به مرگ شخصیت اصلی گردد، می‌تواند به نوبه‌ی خود کار بسیار خطرناک و ترسناکی باشد. بازی Heavy Rain مانند یک فیلم هیجان‌انگیز روانشناختی بازیکنان را همراه خود به ماجراجویی در داستان‌های متفاوت از شخصیت‌های متنوع می‌برد.

در این ماجراجویی بازیکنان باید تمام حواس خود را برای نجات شخصیت داستانی خود جمع کنند؛ زیرا در غیر این صورت آن را برای همیشه از دست خواهند داد. به طور کلی بازی‌هایی که از مکانیک مرگ دائمی شخصیت‌ها استفاده می‌کنند، بدون هیچ فرصت دوباره‌ای به بازیکنان، کاراکتر اصلی ماجرا را به طور کامل از بازی حذف می‌کنند.

شما در عنوان Heavy Rain کنترل چندین شخصیت را برعهده دارید که باید روند داستانی آن‌ها را به گونه‌ای پیش ببرید که هیچ کدام از آنان دچار مرگ دائمی در بازی نشوند. توجه داشته باشید که تمامی تصمیماتی که شما برای پیشروی در داستان بازی می‌گیرید، روی زنده ماندن یا مرگ شخصیتتان تاثیر مستقیم می‌گذارد.

بازی XCOM Enemy Unknown

بازی XCOM: Enemy Unknown

یکی از عناوینی که در سبک استراتژیک تاکتیکی نوبتی قرار دارد و بازیکنان را در مقابل یک مشت بیگانه بی‌رحم قرار می‌دهد، بازی جالب و قابل توجه XCOM: Enemy Unknown است. این بازی که از ساخته‌های استودیو Firaxis Games و ناشر آن 2K Games است، در سال 2012 برای پلتفرم‌های PC/ XBox 360 و PS3 عرضه شد. شما در نقش فرمانده یک سازمان مخفی باید طوری ارتش خود را آموزش دهید که بتوانند در برابر نیروهای فرازمینی مقاومت کنند. مرگ هر کدام از سربازان شما غیر قابل جبران است و آن‌ها به طور دائمی از بازی حذف خواهند شد.

طراح و سازنده اصلی بازی XCOM: Enemy Unknown اینگونه می‌گوید: برای ساخت یک بازی ارزشمند، بازیکنان باید طعم تلخ مرگ دائمی شخصیت‌های خود را بچشند. این عنوان هیچ تفاوتی با سری اصلی بازی‌های XCOM ندارد و بازیکنان را به یک تجربه ناب از جنگ با موجودات فضایی دعوت می‌کند.

بازیکنان در این عنوان باید با تاکتیک و استراتژی منحصر به فرد، سعی کنند نیروهای خود را به بهترین شکل آموزش دهند تا با چشمان خود شاهد مرگ آن‌ها نباشند. اولین نسخه از سری بازی‌های XCOM در سال 1994 عرضه شد که با ارائه یک ایده جدید و متفاوت میان گیمرها به محبوبیت رسید و تا امروز افراد زیادی به تجربه آن پرداخته‌اند.

بازی State of Decay

سری بازی State Of Decay

اگر دوست دارید عنوانی در سبک بازی‌های زامبی محور با دوربین سوم شخص را تجربه کنید، پیشنهاد ما تجربه سری بازی State Of Decay است. این مجموعه بازی جزء یکی از فرنچایزهای انحصاری بسیار محبوب شرکت بزرگ مایکروسافت به شمار می‌آید و از طرفی طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

در این بازی به بهترین شکل می‌توانید ترس از دست دادن شخصیت اصلی داستان را احساس کنید که به همین خاطر برای زنده ماندن هر چه بیش‌تر او تلاش خواهید کرد. مکانیک مرگ دائمی در بازی به بهترین شکل اجرا می‌شود و بازیکنان را مجبور به برنامه‌ریزی دقیق برای به دست آوردن آیتم و صرفه‌جویی در آن‌ها می‌کند. شما اگر در این بازی با تاکتیک و برنامه‌ریزی مناسب پیش نروید، ممکن است اثرات جبران‌ناپذیری را متحمل شوید.

بازیکنان می‌توانند با روش‌های مناسب و همفکری دیگر افرادشان یک جامعه بزرگ را تشکیل داده و به زنده ماندن در دنیای مملوء از زامبی بپردازند. ناگفته نماند که اگر شما شخصیتی را در طول انجام بازی از دست دهید، روحیه کل افراد شما دچار مشکل خواهد شد. تا به امروز دو نسخه از این عنوان برای پلتفرم‌های ایکس باکس 360/ ایکس باکس وان/ پی سی و Xbox Series X/S عرضه شده است و در آینده شاهد نسخه سوم آن خواهیم بود.

بازی The Quarry

بازی The Quarry

مانند اکثر فیلم‌هایی که در ژانر اسلشر قرار می‌گیرند؛ یک مشت نوجوان وارد یک کلبه برای گذراندن تعطیلات خود می‌شوند و حال باید با مشکلات خطرناک که معمولا زنده ماندن از دست قاتلان بی رحم است، دسته پنجه نرم کنند. بازی The Quarry که حول همین محور قرار دارد و بازیکنان کنترل 9 شخصیت با توانایی‌های منحصر به فرد را در یک کمپ تابستانی برعهده می‌گیرند.

سوال اینجاست آیا می‌توانید این افراد را از دست شکار بی رحمانه مردم آن محله نجات دهید و تا انتهای بازی آن‌ها را زنده نگه دارید؟ براساس مکانیک مرگ دائمی (Permadeath) شما زمانی که شخصیتی را از دست می‌دهید، خط داستانی او نیز از دستتان خارج خواهد شد. این مورد روی تمامی دستاوردهایتان از جمله دیگر شخصیت‌ها و حتی پایان بازی تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

همانطور که احتمالا می‌دانید سازندگان برای این عنوان 186 پایان قرار داده‌اند و همین مورد می‌تواند تلاش بازیکنان برای زنده ماندن شخصیت‌های بازی را چندین برابر کند. لازم به ذکر بوده که بازیکنان می‌توانند با خرید نسخه و بسته محتوایی Deluxe، مکانیک Permadeath را دور بزنند و این بسته به شما سه شانس مجدد برای زنده نگه داشتن شخصیت‌ها در بازی می‌دهد. مثلا اگر براساس تصمیم شما فردی کشته شد، می‌توانید به عقب بازگشته و تصمیم دیگری مبنی بر زنده نگه داشتن آن اتخاذ کنید.

بازی Lakeview Cabin

بازی Lakeview Cabin Collection

مجموعه بازی Lakeview Cabin از آن دست از بازی‌هایی به حساب می‌آید که سازندگان به خاطر این که بازیکنان کم‌تر شاهد صحنه‌های خون آلود باشند و به نوعی از خشونت آن کم کنند، این بازی را با گرافیک پیکسلی و دوبعدی روانه بازار کرده‌اند. تنها به ظاهر ساده و گرافیک دو بعدی آن نگاه نیندازید؛ زیرا این اثر برخلاف ظاهرش، باطنی بسیار خشمگین و بی رحم دارد که بازیکنان را شوکه خواهد کرد.

سازندگان این عنوان با الهام‌گیری از شخصیت‌های منفی فیلم‌های ترسناک سبک اسلشر در دهه‌های 70 و 80 میلادی بازیکنان را به دنیایی هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند. در بازی Lakeview Cabin Collection شما آزادی عمل دارید تا به هر شکلی در دنیای خشن این بازی زنده بمانید. به طور کلی چهار اپیزود در بازی وجود دارد که هر کدام الهامات و ایده‌های بسیاری از فیلم‌های اسلشر دهه‌های پیشین گرفته‌اند. در این عنوان هزاران مورد ترسناک وجود دارد که هر کدام می‌توانند به طریقی موجب مرگ بازیکنان گردد.

مکانیک مرگ دائمی در اپیزودهای II، IV و VI بسیار به چشم می‌آیند و بازیکنان در این چند قسمت با مرگ‌های بسیار زیادی روبرو خواهند شد. همانطور که گفتیم در مکانیک Permadeath شما توانایی بازگشت شخصیت خود از مرگ را ندارید و  تنها راه، شروع مجدد بازی است.

بازی DayZ

بازی DayZ

به طور کلی‌ بازی‌های بسیار زیادی در سبک بقا آخرالزمانی قرار می‌گیرند که می‌توانند بازیکنان را به چالش‌های متفاوتی دعوت کنند. اما در این میان همانطور که می‌دانید بازی‌هایی که در این سبک قرار می‌گیرند سختی خاص خودشان را دارند، چه برسد به این که آن‌ها از مکانیک مرگ دائمی نیز استفاده کنند.

بازی DayZ از آن دست از بازی‌هایی است که تمامی ویژگی‌های یک بازی آخرالزمانی با جهانی باز را در برمی‌گیرد و تمام هدف بازیکنان این است که بتوانند در دنیای سرسخت و بی رحم آن زنده بمانند. خوشبختانه سازندگان تا حدی به فکر بازیکنان بوده‌اند و قابلیت همکاری با دیگر دوستان را برای آن‌ها فراهم کردند و شما در صورت نیاز می‌توانید برای ادامه زندگی، به دیگران ملحق شوید. شما اگر ناگهان به خاطر دلایلی شخصیت خود را از دست بدهید (مرگ شخصیت اصلی) باید به اول بازی بازگشته و با یک فرد دیگر شروع کنید و البته که در این میان نیز تمامی آیتم‌های به دست آمده شما در بازی از دست خواهد رفت.

خوشبختانه شما می‌توانید به مکانی که شخصیت قبلی خود را از دست دادید، بازگردید و وسایل‌های به دست آمده خود را جمع آوری کنید؛ در غیر این صورت بازی به صورت خودکار بعد از گذشت چند ساعت تمامی آیتم‌های شما را حذف خواهد کرد. به طور کامل هرچیزی که بازیکنان در بازی DayZ به دست آورده باشند، روی سرور بازی باقی می‌ماند. جالب است بدانید ابتدا قرار بود این بازی تنها به عنوان یک مود برای عنوان Arma 2 توسعه یابد، اما ناگهان بازی DayZ به یک پدیده بزرگ چند نفره آنلاین تبدیل شد و توانست طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کند. البته ناگفته نماند که در بازی DayZ تنها دشمنان شما زامبی‌ها نیستند، بلکه سایر بازیکنان که به دنبال آیتم‌های حیاتی هستند ممکن است به عنوان خطرناک‌ترین دشمنان به حساب آیند.

بازی It Seals

بازی It Steals

به یکی از عجیب و غریب‌ترین بازی‌هایی که در سبک و سیاق ترس و وحشت قرار دارد، به نام It Steals می‌رسیم. شاید شما نیز مانند سایر افراد تا به امروز اطلاعی از وجود این بازی نداشتید، اما قطعا بهتر بدانید این بازی در سال 2020 روی سرویس استیم منتشر شده است و تاکنون افراد زیادی به تجربه آن پرداخته‌اند. این عنوان در پنج قسمت دنبال می‌شود که بازیکنان در این چند اپیزود می‌توانند با موجودات و اتفاقات عجیب و غریب زیادی دسته پنجه نرم کنند.

جالب اینجاست سازندگان این بازی اطلاعات زیادی در اختیار بازیکنان مبنی بر چگونه زنده ماندن یا مبارزه با موجودات مختلف را ارائه نمی‌کنند و تنها آن‌ها باید خودشان به جستجوی راه حل این مشکلات بپردازند. از طرفی مکانیگ مرگ دائمی در این عنوان نیز می‌تواند از تمامی مشکلات بازی فراتر برود و شما باید بدون انجام هیچ کار اشتباهی راهی برای پیروزی و پیشروی خود پیدا کنید.

لازم به ذکر بوده این عنوان برای افرادی مناسب است که دارای اعصاب قوی و فولادین هستند؛ زیرا ممکن است در یک اتفاق بسیار کوچک، شخصیت اصلی داستان بمیرد و بازیکنان باید همه چیز را از ابتدا آغاز کنند. در واقع بعد از هر شکست، پیروزی از آن افرادی است که صبر و پشتکار داشته‌اند.

بازی Ghost Exile

بازی Ghost Exile

یکی از بازی‌هایی که بازیکنان را در نقش شکارچی ارواح و اشباح قرار می‌دهد، بازی ترسناک و مهیج Ghost Exile است. در بازی Ghost Exile شما به عنوان یک محقق اتفاقات ماوراء الطبیعه باید سر از ماجراهای خوفناک و شیطانی دربباورید و تمامی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

در این بازی شما وظیفه پیدا کردن یک نوع شیطان مخوف در منطقه‌ای ترسناک و متروکه را برعهده دارید. شاید انجام این کار به نظر ساده برسد، اما در اصل وظایف شما بیش‌تر از پیدا کردن یک روح شیطانی است. این عنوان نیز از مکانیک Permadeath استفاده می‌کند که همین مکانیزم منجر می‌شود تا بازی سخت‌تر از حالت عادی ظاهر شود.

شما به عنوان یک محقق اتفاقات فراطبیعی بدون انجام اشتباهی که منجر به مرگتان شود، باید راه پیدا کردن آن روح خبیث را پیدا کنید. اگر به طور اتفاقی با مرگ شخصیتتان روبرو شدید، باید همه چیز را از ابتدا آغاز کنید و از آنجایی که برخی آیتم‌های بازی گران هستند، بهتر بوده تمام تمرکز خود را روی زنده ماندن و پیشروی در داستان بگذارید.

بازی Dead Estate

بازی Dead Estate

به یک بازی ترسناک با گرافیک جالب و پیکسلی که با مکانیک مرگ دائمی بازیکنان را به چالشی فوق سخت دعوت می‌کند، به نام Dead Estate می‌رسیم. این عنوان در سبک شوتر سوم شخص و روگ لایک (roguelike) با دوربین ایزومتریک در اختیار بازیکنان قرار دارد. بازی Dead Estate به معنای حقیقی سخت است و گیمرها برای تجربه این عنوان باید در بهترین حالت سلامت روانی باشند؛ زیرا این بازی روی اعصاب آن‌ها بسیار تاثیر گذار است.

تنها هدف شما در بازی این بوده که از هشت طبقه یک عمارت خالی از سکنه به سلامت عبور کنید. هدف بسیار ساده است؛ اما خارج شدن از این هشت طبقه به معنا واقعی بسیار دشوار بوده و شما باید یک گیمر حرفه‌ای باشید تا بتوانید از پس موجودات عجیب و غریب این بازی بربیایید.

هشت شخصیت، 70 اسلحه و 170 آیتم در بازی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در طول بازی از آن‌ها استفاده کنند. بازی Dead Estate با استفاده از مکانیک Permadeath بازیکنان را به چالش‌های متفاوتی می‌کشد. احتمالا در این عنوان شما چندین و چند بار خواهید مرد؛ پس جای نگرانی وجود ندارد. ناگفته نماند که این بازی هم اکنون روی سرویس استیم در اختیار کاربران قرار دارد.

بازی ZombiU

بازی ZombiU

آیا آمادگی تجربه یک عنوان پر از استرس و هیجان را دارید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس بیایید به سراغ معرفی بازی مهیج و ترسناک ZombiU برویم. یکی از عناوینی که به عنوان یک نمونه عالی برای آشنایی کامل با مکانیک مرگ دائمی شخصیت‌های دنیابی گیم به حساب می‌آید، بازی ZombiU است. این عنوان به معنای حقیقی می‌تواند تنش واقعی از وجود مکانیک Permadeath در بازی را به خورد بازیکنان دهد.

این بازی ابتدا به صورت انحصاری برای پلتفرم Wii U منتشر شد که به علت وجود گیم پلی جدید و جالب مورد توجه قرار گرفت. گیم پلی بازی اینگونه بود که بازیکنان با پیشروی در داستان هر جا می‌مردند، با یک شخصیت دیگر برای پس گرفتن آیتم‌های خود باید به همان منطقه‌ای که قبلا مرده بودند، بازگردند.

مثلا شخصیت شما در بازی یک مرد است و زمانی که می‌میرید، با یک کاراکتر زن کار خود را شروع می‌کنید یا بالعکس. بعد از سروصدایی که این بازی به پا کرد، سازندگان تصمیم گرفتند آن را از انحصار پلتفرم Wii U خارج کرده و برای سایر پلتفرم‌ها منتشر کنند. با وجود ارائه بازی روی پلتفرم‌های دیگر، به نظر می‌رسید که آنطور باید و شاید این بازی نتوانست جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند.

بازی Don't Starve

بازی Don’t Starve

به طور کلی بازی‌هایی که در سبک بقا بتوانند اثری ماندگار تحویل مخاطبان بدهند و آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم خود کنند، اندک هستند؛ اما بازی Don’t Starve از آن دست عناوینی است که با محتوای جذاب خود به خوبی اوقات فراغت بازیکنان را پر می‌کند. در این عنوان بازیکنان در نقش دانشمندی به نام ویلسون قرار می‌گیرند که باید در یک بیابان متروکه و خالی از سکنه به زنده ماندن ادامه دهد.

تصور زنده ماندن در یک بازی سبک بقا با همراهی مکانیک مرگ دائمی می‌تواند بسیار چالش برانگیز و البته جالب باشد. در بازی Don’t Starve بازیکنان باید با انواع و اقسام دشمنان کابوس‌وار مقابله کنند و برای زنده ماندن در دنیای این بازی نهایت تلاش خود را بکنند. همانطور که احتمالا می‌دانید بازی Don’t Starve به خودی خود توانست موفقیت بزرگی به دست بیاورد و فروش بالایی داشته باشد که همین مورد منجر شد تا توسعه‌دهندگان Klei Entertainment تصمیم بگیرند نسخه‌های متعددی از این عنوان را روانه بازار کنند.

بازی Don’t Starve Together یک نسخه چند نفره از بازی Survival Smash بوده که در حال حاضر در دسترس قرار دارد و همچنین عنوان Don’t Starve: Giant Edition برای پلتفرم‌های PS Vita، PS3 و Wii U منتشر شده است.

بازی Until Dawn

بازی Until Dawn

از جمله آثاری که بدون هیچ شک و شبهه‌ای توانست با ایده‌ای کاملا جدید و البته جذاب بازیکنان را به سمت خود سوق دهد، بازی ترسناک و هیجان‌انگیز Until Dawn است. این بازی نیز با الهام‌گیری از مجموعه فیلم‌های ترسناک اسلشر، چندین جوان را برای گذران تعطیلات به کمپی در کوهستان می‌فرستد.

به طور کلی برای این بازی چندین پایان با داستان‌های متفاوت قرار گرفته که بازیکنان می‌توانند در انتها با عواقب تصمیماتی که در روند داستانی اتخاذ کرده‌اند، روبرو شوند. بازی Until Dawn با بهره‌گیری از مکانیک مرگ دائمی سبک جدیدی از بازی‌های ویدیویی را به دنیای گیم اضافه کرد و توانست بازیکنان را با نوع دیگری از ترس آشنا کند. احتمالا می‌دانید که بازی بسیار خاص بوده؛ پس محتوای خاص، مخاطبان منحصر به فرد خود را می‌طلبد. این عنوان شاید در حد بازی‌های شوتر اول شخص محبوبیت نداشته باشد، اما این موضوع بنا بر بد و ضعیف بودن آن نمی‌شود.

مطمئنا شما بعد از تجربه این اثر از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های زندگی خود یاد خواهید کرد؛ زیرا این عنوان به بهترین شکل ترس و استرس را در قلب گیمرها حک می‌کند. بازی Until Dawn با مکانیک Permadeath به خوبی توانسته اثری بی‌نظیر و کمیاب در سبک خودش را به مخاطبان ارائه کند و به معنای واقعی مخاطبان را با تنش از دست دادن شخصیت‌های مختلف در بازی آشنا کند. در روند داستان بازی، شما کنترل زندگی و جان هشت شخصیت در دستتان قرار دارد و با انجام هر عمل اشتباهی به طور قطع با مرگ شخصیت مورد نظر روبرو خواهید شد و متاسفانه هیچ راهی برای بازگرداندن او از دنیای مردگان وجود ندارد.

جمع بندی

به طور کلی اگر دقت کرده باشید بازی‌های زیادی تا به امروز عرضه شده‌اند که درجه سختی‌های متفاوتی داشتند و برخی از آن‌ها از مکانیک مرگ دائمی استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها به عنوان یک حالت از درجه سختی به صورت اختیاری در بازی قرار می‌گیرد. مانند بازی The Last of Us Part II که بعد از گذشت مدتی درجه سختی Permadeath به آن اضافه گردید که بازیکنان به دلخواه می‌توانستند روی آن حالت به تجربه بازی بپردازند.

با این حال ما در این محتوا به بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی پرداختیم و در نهایت امیدواریم شما عزیزان نیز از خواندن این نوشتار لذت برده و با بهترین‌ها در این نوع مکانیک آشنا شده باشید. در آخر نوبت به شما می‌رسید که نظرات خود را در رابطه با لیست بهترین بازی های ترسناک با مکانیک مرگ دائمی با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی در ابتدا در انحصار پلتفرم Wii U بوده است؟

بعد از سروصدایی که بازی بازی ZombiU به پا کرد، سازندگان تصمیم گرفتند آن را از انحصار پلتفرم Wii U خارج کرده و برای سایر پلتفرم‌ها منتشر کنند. با وجود ارائه بازی روی پلتفرم‌های دیگر، به نظر می‌رسید که آنطور باید و شاید این بازی نتوانست جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند.

۱
کدام عنوان در سبک روگ لایک است؟

به یک بازی ترسناک با گرافیک جالب و پیکسلی که با مکانیک مرگ دائمی بازیکنان را به چالشی فوق سخت دعوت می‌کند، به نام Dead Estate می‌رسیم. این عنوان در سبک شوتر سوم شخص و روگ لایک (roguelike) با دوربین ایزومتریک در اختیار بازیکنان قرار دارد. بازی Dead Estate به معنای حقیقی سخت است و گیمرها برای تجربه این عنوان باید در بهترین حالت سلامت روانی باشند؛ زیرا این بازی روی اعصاب آن‌ها بسیار تاثیر گذار است.

۲
در کدام بازی شما نقش یک فرمانده نظامی در برابر نیروهای فرازمینی را برعهده خواهید داشت؟

در بازی بازی XCOM: Enemy Unknown شما در نقش فرمانده یک سازمان مخفی باید طوری ارتش خود را آموزش دهید که بتوانند در برابر نیروهای فرازمینی مقاومت کنند. مرگ هر کدام از سربازان شما غیر قابل جبران است و آن‌ها به طور دائمی از بازی حذف خواهند شد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.