Spider-Man-PC
یحیی رحیمی

Marvel’s Spider-Man بهترین پورت بازی سونی برای کامپیوتر است

یحیی رحیمی 20 مرداد 1401 بدون دیدگاه
2,447 بازدید

تنها دو روز تا انتشار رسمی ریمستر Marvel’s Spider-Man برای کامپیوتر باقی مانده و بالاخره موفق به بنچمارک این بازی جدید شده‌ایم. شرکت سونی در طی چند سال اخیر با انتشار God of War برای کامپیوتر و دیگر انحصاری‌ها، کیفیت قابل قبولی از خود نشان داد؛ اما بازی مارول اسپایدرمن برای کامپیوتر بدون شک بهترین پورت آن‌ها برای پلتفرم PC است که توانسته عملکرد قابل قبولی ارائه دهد و بهترین پورت سونی برای کامپیوتر لقب گیرد.

پروژه پورت اسپایدرمن برای کامپیوتر اولین تلاش استودیو هلندی Nixxes Software است که سال گذشته از شرکت اسکوئر انیکس خریده شد. این استودیو هنگام همکاری با اسکوئر انیکس، نسخه‌های کامپیوتر بازی‌هایی مانند تامب رایدر را ارائه کرد که در نهایت مورد تحسین قرار گرفتند. پورت ریمستر Marvel’s Spider-Man برای کامپیوتر دیگر پروژه‌ای است که تجربه آن‌ها در این زمینه را نشان می‌دهد. در مورد اینکه چرا این بازی بهترین پورت سونی برای PC است در ادامه توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

گرافیک Marvel's Spider-Man کامپیوتر

بنچمارک Marvel’s Spider-Man

برای شروع باید گفت که بازی جدید از هر دو فناوری FSR 22 و DLSS پشتیبانی می‌کند و هم‌زمان ری تریسینگ نیز فعال است. هیچ‌کدام از بازی‌های سونی که برای پی‌سی منتشر شد از ری‌تریسینگ پشتیبانی نمی‌کردند. با توجه به اینکه فعال کردن این فناوری باعث کاهش فریم می‌شود و نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی است، نسخه جدیدی از درایور کارت گرافیک Nvidia منتشر شده تا بازی بدون مشکل اجرا شود. از آنجایی که اسپایدرمن از یک ابزار بنچمارک داخلی پشتیبانی نمی‌کند، ابزار FrameView انویدیا را به کار گرفتیم تا ببینیم پورت کامپیوتر مارول اسپایدرمن به چه شکل ساخته شده است. جدول زیر، نتیجه‌ای است که در وضوح 4K به دست آمد.

کارت گرافیک

پردازنده

وضوح

دایرکت‌ایکس

میانگین فریم

فریم حداقل

فریم حداکثر

NVIDIA GeForce RTX 3090

12th Gen Intel Core i7-12700KF

3840×2160

D3D12

67.117

21.253

110.563

بنچمارک ثبت‌شده با آخرین گرافیک ممکن به دست آمده است. این بدین معنی است که حالت گرافیکی Ultra انتخاب شده و وضوح 4K‌ با فعال کردن DLSS و ری تریسینگ همراه بوده است. در نهایت دیدیم که میزان میانگین فریم 67 ثبت شد و این رقم در بعضی‌اوقات به 110 نیز نزدیک شد. 60 فریم در حالت 4K با چنین فناوری‌های گرافیکی کاملاً قابل‌قبول است. استودیو Nixess گزینه‌های گرافیکی مختلفی در نظر گرفته و از سایه‌‌ها تا نورپردازی و حتی هندسه اشیاء را می‌توان دست‌کاری کند. گزینه‌هایی برای ویرایش دوربین هم دیده می‌شوند که به بازی گاد آو وار شباهت دارند.

آخرین آپدیت Marvel’s Spider-Man برای کامپیوتر نیز امروز منتشر شد که تغییر مهمی در حالت ری‌‌تریسینگ ایجاد کرد. آپدیت جدید باعث می‌شود تا ری تریسینگ در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد و نرخ فریم افزایش یابد. سونی درعین‌حال در حال بهینه‌سازی بیشتر و بهبود پشتیبانی از دسته دوال‌سنس است. با این حساب می‌توان گفت که مارول اسپایدرمن بهترین پورت بازی سونی برای کامپیوتر است و عملکرد آن از همان روز اول رضایت‌بخش خواهد بود. در خبر دیگری ، ساعت انتشار مارول اسپایدرمن اعلام شد.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.