Deus-Ex
یحیی رحیمی

نسخه جدید بازی Deus Ex سایبرپانک 2077 را محو خواهد کرد

یحیی رحیمی 16 مرداد 1401 1 دیدگاه
664 بازدید

شرکت اسکوئر انیکس اوایل امسال استودیوهای خارجی را به گروه Embracer فروخت و کنترل بازی‌های مهمی را از دست داد. استودیو Eidos Montreal توسعه‌دهنده بازی دئوس ایکس مدتی پیش ساخت نسخه جدید را شروع کرد و مراحل اولیه را به سر می‌برد. آخرین اخبار بازی از نسخه جدید Deus Ex می‌گویند و اینکه این اثر می‌خواهد کاری را که Cyberpunk 2077 موفق به انجام آن نشد را عملی کند.

اولین بازی دئوس ایکس در سال 2000 منتشر شد و آخرین شماره این سری به نام Mankind Divided در سال 2016 در دسترس قرار گرفت. توسعه‌دهنده در این مدت ترجیح داده روی فرنچایز دیگری کار کند؛ اما تغییر ناشر و فروخته شدن استودیو به Embracer باعث ایجاد تغییرات مهمی در برنامه‌های آتی شده است. حمایت مالک جدید باعث شده تا ایدوس مونترال سراغ سری بازی پیشین برود و پس از مدت‌ها، ساخت Deus Ex جدید را شروع کند. گفتنی است شرکت Embracer علاوه بر استودیوها، مالکیت پنجاه بازی جدید را برعهده‌گرفته و این در حالی است که مبلغ قرارداد تنها 300 میلیون دلار بود.

جف گراب از جمله شناخته‌شده‌ترین خبرنگارهای ویدیوگیم در قسمت جدید Game Mess به شایعاتی در مورد استودیو ایدوس مونترال پرداخته و گفته است که مدیران استودیو می‌خواهند سریعاً به‌سوی مجموعه بازی دئوس ایکس بازگردند. وی مدعی است که بازی Deus Ex جدید می‌خواهد کاری را انجام دهد که سایبرپانک 2077 از پس انجام آن برنیامد. به نظر می‌رسد که اشاره جف گراب به فضای سایبرپانکی است که بازی سی‌دی پراجکت تنها برداشتی سطحی از آن را نمایش داد.

بازی Deus Ex جدید

بازی Deus Ex جدید

بازی Cyberpunk 2077 هنگام انتشار با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرد. باگ‌ها و ایرادات به حدی زیاد بود که سونی آن را از فروشگاه پلی استیشن حذف کرد. به‌تازگی دلیل انتشار ضعیف سایبرپانک 2077 مشخص شده و سی‌دی پراجکت، کم‌کاری مهندسان کنترل کیفیت را بهانه کرده است. در عین حال دئوس ایکس در نمایش جامعه‌ای سایبرپانکی موفق‌تر بوده و ایدوس مونترال می‌تواند با آزادی کامل روی نسخه جدید با المان‌های نو کار کند.

سری بازی Deus Ex در پاد آرمان‌شهر با المان‌های ژانر سایبرپانک جریان دارد که از لحاظ داستانی بسیار غنی است. واضح است که Eidos به دلیل مهارت در خلق چنین جامعه‌ای می‌تواند روابطی عمیق را نشان دهد و کاری را کند که سایبرپانک 2077 قادر به انجام آن نبود. بازگشت این سری به لطف حمایت گروه Embracer ممکن شده و یکی از کارگردان‌های سابق این سری به‌تازگی، سیاست‌های اسکوئر انیکس را نقد کرده بود. وی می‌گوید که Square Enix توجه خاصی به آن‌ها نکرده و رابطه‌ای میان مدیران و توسعه‌دهندگان وجود نداشته و تنها پس از مدتی، انتقادات مدیران نسبت به میزان فروش نامناسب به استودیوها منتقل می‌شد.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Ughan

    مهمان

    وقتشه سیستمو ارتقا بدیم ?✌

    پاسخ دهید