سازندگان بازی Guardians of the Galaxy نگهبانان کهکشان
محمد صادق شجاعی

سازندگان بازی Guardians of the Galaxy از فروش آن ناراضی نیستند

محمد صادق شجاعی 20 فروردین 1401 بدون دیدگاه
147 بازدید

بازی نگهبانان کهکشان با وجود نقاط قوت متعدد و استقبال منتقدین، از نظر فروش عملکرد چندان موفقی نداشته است. با این حال سازندگان بازی Guardians of the Galaxy همچنان باور دارند که این اثر یک «تجربه عالی» بوده است. طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رسانه Eurogamer مصاحبه‌ای با تیم تولید بازی مذکور ترتیب داده که در قالب آن از چالش‌های ساخت IP جدید و شرایط بازار ویدیو گیم صحبت شده است.

در سال‌های اخیر مجموعه نگهبانان کهکشان به لطف دنیای سینمایی مارول، بیش از پیش شناخته شده است. در سال 2021، شرکت Square Enix و استودیو Eidos Montreal اقدام به انتشار بازی Guardians of the Galaxy کردند. داستان این اثر ارتباطی به فیلم‌های سینمایی نداشته و داستان خاص خود را روایت می‌کند. بازیکنان در بازی نگهبانان کهکشان کنترل پیتر کوییل، ملقب به استار لرد، را بر عهده دارند. به این واسطه در کنار دیگر اعضای گروه یعنی گامورا، راکت راکون، گروت و درکس وارد یک ماجراجویی فضایی هیجان‌انگیز می‌شوند.

بازی Guardians of the Galaxy عملکرد خوبی در جلب نظر منتقدین داشته است. این اثر توانست میانگین امتیاز 84 (نسخه کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس) را کسب کند. منتقدین بخش‌هایی همچون روایت و شخصیت‌پردازی را تحسین کرده و انتقاداتی به بخش‌های فنی و مبارزات داشتند. با این وجود شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرد که بازی نگهبانان کهکشان از لحاظ فروش عملکرد ضعیفی داشته است. اما به لطف جوایز مختلف، تخفیف‌ها و قرار گرفتن در بین بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس تعداد بازیکنان بازی Guardians of the Galaxy افزایش داشته است. علاوه بر این شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دهان‌به‌دهان و تلاش استودیو ایداس مونترال برای بهبود بازی نیز تاثیرگذار بوده‌اند.

ژان فرانسوا دوگا، مدیر ارشد نوآوری بازی Guardians of the Galaxy، در مصاحبه با رسانه Eurogamer در این باره گفته است:

«من هیچ پشیمانی ندارم. ما هر کاری که از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم. اما واقعیت بازار ویدیو گیم همین است. فراموش نکنیم که این بازی یک IP جدید است. حتی اگر بگوییم که نگهبانان کهکشان در بین عموم شناخته شده است، اما همچنان بازی Guardians of the Galaxy یک IP جدید در بازار بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند که چنین اثری منتشر شده است. همچنین بسیاری از افراد نمی‌دانند این بازی چه تجربه‌ای را ارائه می‌دهد».

سازندگان بازی Guardians of the Galaxy نگهبانان کهکشان

بازی Guardians of the Galaxy دارای امکان انتخاب دیالوگ است

فروش بازی نگهبانان کهکشان پایین‌تر از استاندارد‌های شرکت Square Enix بوده است. اما همچنان بازی مذکور یک اثر موفق محسوب می‌شود و به لطف کمپین داستانی جذابش توانسته بازخورد‌های مثبتی دریافت کند. بازی Guardians of the Galaxy عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به دیگر بازی اقتباسی شرکت اسکوئر انیکس از دنیای مارول یعنی بازی Avengers داشته است. بازی اونجرز که توسط استودیو Crystal Dynamics ساخته شده، از مشکلات متعددی رنج می‌برد که پیامد آن نارضایتی بازیکنان و منتقدین است.

بازی Guardians of the Galaxy روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافه این اثر را تجربه کنند.

نظر شما در مورد گفته‌های سازندگان بازی Guardians of the Galaxy چیست؟ آیا این اثر لیاقت توجه بیشتر بازیکنان را دارد؟ به نظر شما فروش پایین بازی نگهبانان کهکشان ناشی از عدم شناخت بازیکنان است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.