شرکت Embracer Group شرکت Square Enix
محمد صادق شجاعی

شرکت Embracer Group مالکیت چند استودیو Square Enix را در اختیار گرفت

محمد صادق شجاعی 13 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
103 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت Embracer Group با پرداخت مبلغ 300 میلیون دلار سه استودیو شرکت Square Enix و IPهای آن‌ها را به مالکیت خود در آورده است.

در ادامه روند خریداری استودیوهای بازی‌سازی توسط شرکت‌های بزرگ صنعت ویدیو گیم، شرکت Embracer Group در جهت گسترش زیر‌مجموعه‌های خود حرکت کرده است. در این راستا شرکت مذکور در ازای پرداخت مبلغ 300 میلیون دلار مالکیت سه استودیو Crystal Dynamics ،Eidos Montreal و Square Enix Montreal را به دست آورده و آن‌ها را به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کرده است. به این واسطه کنترل مجموعه‌های مشهوری همچون Tomb Raider ،Deus Ex ،Thief و Legacy of Kain در اختیار امبریسر گروپ قرار گرفته و این شرکت برای آینده آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

علاوه بر مجموعه‌های مذکور، بیش از 50 بازی شرکت اسکوئر انیکس به دارایی‌های شرکت Embracer Group اضافه شده‌اند. مشروط به توافق شرکت مذکور با مالک لایسنس‌ها، انتظار می‌رود که از این به بعد بازی‌های اقتباسی از کاراکتر‌های مارول یعنی Avengers و Guardians of the Galaxy توسط امبریسر گروپ منتشر شوند.

با در اختیار گرفتن مالکیت استودیوهای کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترل، در حدود 1100 کارمند این استودیوها که در هشت نقطه جهان حضور دارند، به جمع کارکنان شرکت Embracer Group اضافه شده‌اند. با استناد به قرارداد بین امبریسر گروپ و اسکوئر انیکس، رقم تعیین شده مبلغ 300 میلیون دلار بوده و در زمان نهایی شدن این قرارداد کل مبلغ پرداخت خواهد شد. انتظار می‌رود که پروسه مالکیت شرکت Embracer Group بر سه استودیو شرکت Square Enix و IPهای آن‌ها در سه ماهه دوم سال مالی جاری (بین جولای تا سپتامبر 2022) نهایی شود.

اسکوئر انیکس در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که فروش سه استودیو غربی این شرکت به امبریسر گروپ، سرمایه لازم برای شروع کسب‌وکارهای تازه به‌واسطه گسترش فعالیت‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و فضای ابری را فراهم می‌کند. در این بیانیه آمده است: «در آینده روند کاری توسط استودیوهای ژاپن، استودیوهای خارجی اسکوئر انیکس و Square Enix Collective دنبال خواهد شد. استودیوهای خارج از ژاپن شرکت Square Enix همچنان به انتشار مجموعه‌هایی از جمله Just Cause ،Outriders و Life is Strange ادامه خواهند داد».

شرکت Embracer Group شرکت Square Enix

شرکت Embracer Group کنترل سری Tomb Raider را در اختیار دارد

فیل راجرز، مدیرعامل اسکوئر انیکس آمریکا و اروپا در بیانیه جداگانه‌ای گفته است: «شرکت Embracer Group یکی از بهترین فعالین صنعت ویدیو گیم است. این شرکت مجموعه‌ای عظیم و غیر‌متمرکز از کارآفرینانی است که امروز ما از تبدیل شدن به بخشی از آن‌ها هیجان‌زده هستیم».

وی در ادامه گفته است: «این امر برای جاه‌طلبی‌های ما بسیار مناسب است. ما می‌خواهیم بازی‌های با‌کیفیت بالا را با حضور کارکنان عالی به طور پیوسته بسازیم و مجموعه‌هایی که در اختیار داریم را به بهترین شکل رشد دهیم. شرکت امبریسر گروپ به ما اجازه می‌دهد شراکت‌های جدیدی را در تمامی مدیوم‌ها ایجاد کنیم که پتانسیل مجموعه‌ها را به حداکثر برسانیم و به رویای ساخت سرگرمی‌های خارق‌العاده جامه عمل بپوشانیم».

لارس وینگفورز، از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Embracer Group در مورد مالکیت این شرکت بر استودیوهای اسکوئر انیکس گفته است: «ما نسبت به اضافه شدن این استودیوها به امبریسر گروپ بسیار هیجان‌زده هستیم. ما آن‌ها را به‌واسطه IPهای فوق‌العاده، خلاقیت طراز اول و سابقه درخشان در دهه‌های گذشته، می‌شناسیم. دیدار با مدیران استودیوها و بحث در مورد اینکه چگونه می‌توانند اهداف جاه‌طلبانه خود را محقق کرده و به جزئی مهم از Embracer Group تبدیل شوند، بسیار لذت‌بخش بود».

ماه گذشته استودیو Crystal Dynamics اعلام کرد که بازی بعدی سری Tomb Raider با استفاده از موتور Unreal Engine 5 در حال ساخت است. استودیو کریستال داینامیکس در ژانویه 2021 برنامه‌های خود برای بیست و پنجمین سالگرد مجموعه توم ریدر را شرح داد. بر این اساس مشخص شد که در قالب ماجراجویی بعدی لارا کرافت خط داستانی بازی‌های Tomb Raider که توسط استودیو Core Design ساخته شده‌اند، با سه‌گانه استودیو Crystal Dynamics ترکیب خواهد شد. استودیو کریستال داینامیکس به بازیکنان هشدار داد که این امر در آینده نزدیک محقق نخواهد شد.

رئیس شرکت Square Enix ماه گذشته اعلام کرد که استودیوهای ژاپنی این شرکت نباید آثاری بسازند که به طور خاص بازیکنان غربی را جذب کنند. یوسوکه ماتسودا در مصاحبه با وب‌سایت یاهو ژاپن توضیح داد که اگر چه فروش موفق بازی‌های اسکوئر انیکس در مقیاس جهانی بسیاری مهم بوده، اما حرکت بازی‌سازان ژاپنی در جهت تقلید از آثار غربی اشتباه و غلط است.

شرکت Embracer Group شرکت Square Enix

احتمال احیای سری Deus Ex توسط Embracer Group وجود دارد

ماه گذشته لارس وینگفورز در مصاحبه با Financial Times گفت که در ماه‌ها و سال‌های آینده شرکت‌ها و استودیوهای مختلفی را به زیر‌مجموعه‌های شرکت Embracer Group اضافه خواهد کرد. از آغاز سال 2020، این شرکت سوئدی با پرداخت مبلغ 8.1 میلیارد دلار (بدون احتساب رقم پرداخت شده به اسکوئر انیکس) تعداد 62 استودیو و شرکت را به مالکیت خود در آورده است.

در حال حاضر شرکت امبریسر گروپ به عنوان مالک استودیوها و شرکت‌هایی همچون THQ Nordic ،Koch Media ،Saber Interactive و Gearbox Software شناخته می‌شود. با اضافه شدن Crystal Dynamics ،Eidos Montreal و Square Enix Montreal، مجموع استودیوهای شرکت Embracer Group به عدد 124 می‌رسد.

اواخر سال گذشته میلادی شرکت امبریسر گروپ با پرداخت مبلغ 2.75 میلیارد یورو شرکت فرانسوی Asmodee که در تولید برد گیم فعال بوده، به مالکیت خود در آورده است. از دیگر قرارداد‌های گران‌قیمت شرکت Embracer Group می‌توان به پرداخت مبلغ 1.4 میلیارد یورو برای کسب مالکیت شرکت گیرباکس (سازنده سری Borderlands) و در اختیار گرفتن مالکیت استودیو سیبر اینتراکتیو در قبال پرداخت مبلغ 525 میلیون دلار اشاره کرد. در ماه مارس، شرکت Embracer Group یکی از مهم‌ترین ناشرین کتاب‌های کمیک یعنی شرکت Dark Horse را به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کرد.

نظر شما در مورد مالکیت امبریسر گروپ بر استودیوهای کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال چیست؟ آیا این امر به رشد مجموعه‌های مشهور این استودیوها کمک خواهد کرد؟ به نظر شما در این شرایط آینده بازی‌هایی همچون نگهبانان کهکشان چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.