بهترین صداپیشگی های تروی بیکر
کسری کاظمی

بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در صنعت بازی های ویدیویی

کسری کاظمی 17 مرداد 1401 2 دیدگاه
1,082 بازدید

این روزها کسی شک ندارد که داستان سرایی و قصه‌ها، بخش مهمی از بدنه یک بازی ویدیویی را تشکیل می‌دهند. بازی‌های تک نفره از شهرتی بیش از همیشه برخوردار بوده و بودجه‌های عظیمی هم برای قسمت روایت سینمایی آن‌ها هزینه می‌شود. برای ارائه این داستان‌ها به بهترین شکل ممکن، قطعاً به تیمی از بهترین صداپیشگان حال حاضر صنعت نیاز است تا نتیجه نهایی، بی نقص باشد. یکی از همین صداپیشگان تروی بیکر نام دارد. پس بیایید تا به بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در صنعت گیم بپردازیم.

تروی بیکر، صداپیشه معروف و دوست داشتنی دنیای بازی های ویدیویی

تروی بیکر صداپیشه مشهور آمریکایی است که از اوایل دهه 2000 میلادی در صنعت گیم به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده است. شهرت وی در ارائه تعداد زیادی کاراکتر با احساسات و رفتارهای مختلف، باعث شده که وی به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین صداهای حال حاضر دنیای گیم مطرح شود. کارنامه کاری وی از گستردگی بالایی برخوردار بوده و قطعاً در آینده نیز رشد خواهد کرد. در هر صورت بیایید تا تعدادی از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در صنعت گیم را بررسی کنیم.

صداپیشگی در بازی های ویدیویی امروزه بحث بسیار مهم‌تری از قبل تلقی می‌شود. با پیشرفت این صنعت و مدرن شدن و واقعی‌تر شدن بازی‌های ویدیوی و کاراکترهای آن‌ها، نقش صداپیشگان دست کمی از بازیگران فیلم‌های سینمایی ندارد و وجود صداپیشه خوب می‌تواند به موفقیت و محبوبیت آن کاراکتر و به تبعش، آن بازی منجر شود.

کاراکتر Talion در بازی Middle Earth

Talion در سری بازی Middle-Earth

Shadow Of Mordor و Shadow Of War در میان بهترین بازی‌های دنیای Middle-Earth هستند. با اینکه شخصیت اصلی این بازی‌ها یعنی Talion مسئول تمام این موفقیت‌ها نیست، ولی قطعاً از نکات مثبت سری محسوب می‌شود. داستان تلخ و تاریک Talion از کشته شدن اعضای خانواده‌اش و حتی مرگ خود و برخاستن از دنیای مردگان برای یافتن انتقام، پایه و ستون عالی ای برای روایت داستان است که تروی بیکر با صداپیشگی خاصش، بدون شک چند مرحله این روایت را به جلو فرستاده است.

کاراکتر Snow villier در بازی Final Fantasy 13

Snow Villiers در بازی Final Fantasy 13

تعدادی بازی هستند که کمی پیش از موفقیت‌های بین‌المللی تروی بیکر، از صدای او استفاده کرده‌اند و در هر صورت پتانسیل قرار داشتن در لیست بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در صنعت گیم را دارند. یکی از آن‌ها، سیزدهمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای Final Fantasy با نام بازی Final Fantasy XIII که وی نقش یک شخصیت فرعی بامزه را در آن بازی می‌کند. این کاراکتر بسیار مثبت و خوش‌بین بوده و در طول سفر شخصیت اصلی، به وی برای رسیدن به اهدافش کمک می‌کند. این یک هنرنمایی ساده و زیبا از این صداپیشه است.

کاراکتر Delsin Rowe در بازی Infamous Second Son

Delsin Rowe در بازی Infamous: Second Son

بازی Infamous: Second Son اولین نسخه از این فرنچایز محبوب کنسول پلی استیشن است که از شخصیت بازی‌های قبلی پشتیبانی نمی‌کند. به جای آن، شاهد خلق یک کاراکتر اصلی جدید با نام Delsin Rowe هستیم. وی یک هنرمند خیابانی ساده است که به تازگی از قدرت‌های تازه‌ای برخوردار شده و اینکه از آن‌ها برای کارهای خیر یا شر استفاده کند، کاملاً به بازیکن بستگی دارد. در هر صورت وی روحیه و حس و حال جوانی خوبی دارد که تروی بیکر با صداپیشگی خوبش، آن را شکل داده است.

بازی Lego Batman 2

Batman در بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes

این آخرین باری نخواهد بود که شاهد هنرنمایی این صداپیشه در نقش بتمن هستید که از قضای روزگار از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در صنعت گیم هم محسوب می‌شود. بازی لگو بتمن 2 روایتگر نسخه بامزه‌ای از دنیای تاریک و مخوف بتمن است. شما باید جلوی تیمی از شخصیت‌های منفی را که به کنترل جوکر درآمده‌اند را بگیرید. تروی بیکر بیش از چیزی که نیاز باشد، در حال خوش گذرانی با این شخصیت مشهور بوده و به شکل جذابی، صدای همیشگی‌اش را مسخره می‌کند و نتیجه نهایی جالب است.

کاراکتر Playa در بازی Saints Row

Playa در سری بازی Saints Row

همه ما سری بازی Saints Row را به عنوان یک نسخه کمدی تر و احمقانه‌تر سری GTA می‌شناسیم که با جالب‌ترین ویژگی‌های آن بازی‌ها شوخی کرده است. خب برای اینکه شخصیت‌های دیوانه‌وار و گانگستر این سری به خوبی قابل تصور باشند، نیاز به تعدادی صداپیشه حرفه‌ای هم هست. شخصیت اصلی بازی‌های Saints Row در قسمت سوم و چهارم قابل تغییر بوده و تروی بیکر یکی از صداهای این کاراکتر است. یک گانگستر قاتل که تبدیل به رئیس جمهور آمریکا شده و جهنم را هم با خود همراه کرده است.

کاراکتر Bruce Banner در بازی Marvels Avengers

Bruce Banner در بازی Marvel’s Avengers

اگر پیگیر اتفاقات سال‌های اخیر بوده باشید، میدانید که بازی Marvel’s Avengers بازی فوق‌العاده‌ای نیست و مشکلات زیادی دارد؛ با این حال کسی شکی ندارد که صداپیشگی شخصیت بروس بنر یا هالک از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر بوده، یکی از نقاط قوت این بازی محسوب می‌شود. داستان خوب این بازی شاید برای بسیاری از گیمرها، اصلی‌ترین دلیل تجربه آن باشد و صداپیشگان خوب این بازی توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن این اثر ابرقهرمانی را از نابودی کامل نجات دهند.

کاراکتر Jake Muller در بازی Resident Evil 6

Jake Muller در بازی Resident Evil 6

همانند رتبه قبلی در این لیست، بدون شک میدانید که بازی Resident Evil 6 یکی از بدنام‌ترین و البته ضعیف‌ترین آثار در این فرنچایز افسانه‌ای ترس و بقا است. با این حال شخصیت‌های معروف سری باری دیگر برای رغم زدن یک داستان حماسی در دنیایی آخرالزمانی وارد ماجرا شده‌اند. در کنار این شخصیت‌های معروف ولی یک کاراکتر جدید به نام Jake Muller نیز قابل بازی بوده که ارتباطات زیادی با وقایع بازی خواهد داشت. همان‌طور که حدس می‌زنید تروی بیکر معروف صداپیشه او است.

کاراکتر Jack Mitchell در بازی Call of Duty Advanced Warfare

Jack Mitchell در بازی Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty: Advanced Warfare با اینکه به دلیل تمرکز بر روی سینمایی بودن و داستان سرایی‌اش، نتوانست آن‌طور که باید و شاید همانند نسخه‌های دیگر سری موفق عمل کند، ولی به همین دلیل شاهد قدرت زیادش بر روی شخصیت پردازی و کاراکترهای به‌یادماندنی هستیم. در کنار شخصیت منفی معروف این بازی، تروی بیکر به عنوان نقش اصلی وارد جریان می‌شود و هنرنمایی‌اش را باری دیگر به رخ می‌کشد. این کاراکتر بدون شک لایق حضور در لیست بهترین صداپیشگی های تروی بیکر است.

کاراکتر Kanji در بازی Persona 4

Kanji Tatsumi در بازی Persona 4

شاید کمتر کسی انتظار داشته باشد که تروی بیکر را در یکی از بامزه‌ترین و کارتونی‌ترین آثار سبک نقش آفرینی ژاپنی مشاهده کنیم؛ با این حال این اتفاق رخ داده و وی نقشی کلیدی در بازی افسانه‌ای Persona 4 دارد. Kanji Tatsumi کاراکتری بوده که سعی دارد خود را خشن و جدی نشان دهد. این موضوع البته یک ظاهر سازی ساده بیش نیست و وی سعی دارد تا شخصیت ضعیف و مشکل دارش را با این حرکات پنهان کند. یک هنرنمایی بی نظیر و مناسب نیز برای وی از سوی تروی بیکر صورت گرفته است.

کاراکتر Ocelot در بازی Metal Gear Solid 5

Ocelot در بازی Metal Gear Solid 5: Phantom Pain

سری بازی‌های سینمایی و حماسی Metal Gear Solid همیشه شامل تیمی از تواناترین و حرفه‌ای‌ترین صداپیشگان بوده است. این موضوع زمان به شدت اهمیت پیدا می‌کند که شاهد میان پرده‌های طولانی و در حد فیلم سینمایی هستیم. خوشبختانه این موضوع در رابطه با قسمت پنجم سری یعنی بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain هم صدق می‌کند. Ocelot کاراکتر محبوبی بوده که توسط بازیگران مختلفی صداگذاری شده بود. با اینکه صداگذاری بیکر با آن‌ها تفاوت زیادی ندارد، ولی به راحتی در لیست بهترین صداپیشگی های تروی بیکر قرار می‌گیرد.

کاراکتر Vincent Brooks در بازی Catherine

Vincent Brooks در بازی Catherine

Catherine یک بازی معمولی نیست، پس تعجبی ندارد که شخصیت اصلی آن هم یک آدم عادی نباشد. Vincent Brooks یک قهرمان قدرتمند و شجاع همانند اکثر بازی‌های دیگر نیست. وی آدمی ساده و خسته کننده است که به هیچ وجه دنبال تغییر نمی‌گردد. با این حال درگیر شدن وی با دو شخصیت دیگر با نام‌های Catherine و Katherine باعث خلق موقعیت‌های عجیب و البته سرگرم‌کننده‌ای می‌شود. این هنرنمایی قطعاً از اولین و تأثیرگذارترین کارهای تروی بیکر است که نامش را مشهور کرد.

سری بازی Mortal Kombat

Erron Black، Fujin، Shinnok در بازی‌های Mortal Kombat

طی چند سال اخیر، بازی‌های سری Mortal Kombat موفق شده‌اند تا بازگشتی خارق‌العاده به سبک مبارزه‌ای داشته باشند که بخش بزرگی از این موضوع بابت حضور کاراکترهای جدید و هیجان‌انگیز است. با این حال برخی از شخصیت‌های قدیمی و محبوب سری همچنان حضوری درخشان دارند. تعدادی از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در نقش این کاراکترهای جدید و قدیمی بوده است که شامل هفت تیرکش مرموز Erron Black و شخصیت منفی بدنام و جادوگر یعنی Shinnok می‌شود.

کاراکتر Arkham Knight در بازی Batman Arkham Knight

Arkham Knight در بازی Batman: Arkham Knight

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، حضور تروی بیکر به دنیای تاریک و مخوف بتمن گره خورده است. با این حال این صداپیشه علاوه بر خود شخص بتمن، به صداگذاری تعدادی از کاراکترهای فرعی بازی‌های بتمن نیز پرداخته است. یکی از این کاراکترها، شخصیت منفی و مرموز بازی Batman: Arkham Knight است که در طول بازی در حال تعقیب و آسیب زدن به بتمن است. با اینکه معلوم شدن هویت این کاراکتر به محصول نهایی ضربه زده است، ولی در نهایت با یک هنرنمایی عالی از تروی بیکر روبرو هستیم.

کاراکتر Booker Dewitt در بازی Bioshock Infinite

Booker DeWitt در بازی Bioshock: Infinite

بازی Bioshock: Infinite یکی از تحسین شده‌ترین و خوش ساخت ترین بازی‌های نسل هفتم است که داستانی عجیب و عمیق را روایت کرده و در عین حال یک گیم پلی اکشن سرگرم کننده را هم به گیمرها ارائه می‌کند. این بازی حول محور دو کاراکتر می‌چرخد که داستانشان با همدیگر گره می‌خورد. با اینکه خیلی‌ها Elizabeth را به عنوان کاراکتر محبوب این بازی می‌دانند، ولی شخصیت Booker DeWitt با دیالوگ‌های جذابش و البته یکی از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر توانسته به همان اندازه مهم باشد.

کاراکتر Smauel Drake در سری بازی Uncharted

Samuel Drake در سری بازی Uncharted

شخصیت Nathan Drake از سری بازی‌های Uncharted بدون شک برای سال‌ها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کاراکترهای درون صنعت گیم است. در چهارمین بازی این سری، وی با برادر بزرگ‌ترش که سال‌ها از وی بی خبر بود یعنی Sam ملاقات می‌کند. Sam شخصیت اصلی را که برای مدتی در بازنشستگی به سر می‌برد، دوباره به ماجراجویی‌های خطرناک دعوت می‌کند. صداپیشگی جذاب تروی بیکر باعث خلق یک رابطه جذاب و احساسی میان این دو برادر ماجراجو در بازی می‌شود.

کاراکتر Joker در بازی Batman Arkham Origins

Joker در بازی Batman: Arkham Origins

در تمامی بازی‌های سری Arkham، شخصیت معروف Joker با صداگذاری بی نظیر Mark Hamill شناخته می‌شود. با این حال در بازی پیش زمینه سری یعنی بازی Batman: Arkham Origins، این وظیفه به تروی بیکر محول شده است. این موضوع با اینکه بر روی کاغذ خیلی عجیب به نظر می‌رسید، ولی محصول نهایی به شدت جذاب از آب درآمده و هنرنمایی ترسناک و خاص، این نقش را تبدیل به یکی از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر کرده است. البته Mark Hamill همچنان بهترین جوکر بازی‌ها است.

کاراکتر Pagan Min در بازی Far Cry 4

Pagan Min در بازی Far Cry 4 و Far Cry 6

چیزی که فرنچایز Far Cry از نسخه سوم به بعد با آن در صنعت گیم شناخته می‌شود، حضور یک شخصیت منفی خاص است که همواره بر روی جلد بازی‌ها حضور داشته و کل داستان در رابطه با مقابله با اعمال شیطانی با وی است. این موضوع باعث شده که گروهی قدرتمند از آدم بدهای اصلی را در این بازی‌ها داشته باشیم که جا برای انتخاب بهترین را سخت کرده است. با این حال می‌توان به راحتی گفت که کاراکتر مرموز و خون سرد Pagan Min با هنرنمایی عالی تروی بیکر در بازی Far Cry 4، در سطح بالایی قرار دارد.

کاراکتر Rhys در بازی Tales from the Borderlands

Rhys در بازی Tales From The Borderlands

با اینکه بازی Telltale’s Walking Dead به لحظات غم‌انگیزش شهرت دارد، Tales From The Borderlands یکی از خنده‌دارترین آثار Telltale است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع، حضور شخصیت Rhys در بازی بوده که به راحتی از بهترین صداپیشگی های تروی بیکر محسوب می‌شود. وی شخصیت اصلی بازی بوده و ماجراجویی‌های دیوانه‌وارش، کلی شخصیت دیگر را هم به دنبال خود می‌کشاند. اگر به دنبال یک تجربه فراموش نشدی کمدی و اکشن هستید، این بازی را از دست ندهید.

کاراکتر Batman در بازی Batman The Telltale Series

Batman در بازی Batman: The Telltale Series

بالاخره پس از درگیری‌های زیادی که تروی بیکر درون فرنچایز بتمن با تعداد زیادی کاراکتر فرعی و حتی کمدی داشت، نوبت آن رسیده که یک بار برای همیشه نقش واقعی و جدی شخصیت بتمن را بازی کند. بر خلاف بسیاری از دیگر آثار مربوط به بتمن، نسخه Telltale به مشکلات فیزیکی و روانی این شخصیت می‌پردازد که چیز جدیدی است. تروی بیکر موفق شده تا احساسات واقعی این قهرمان شکننده را در بازی Batman: The Telltale Series به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده و تبدیل به نسخه‌ای شایسته از شوالیه شهر آرکام بشود.

کاراکتر Joel در بازی The Last of US

Joel در سری بازی The Last Of Us

شاید کمتر کسی بحث کند که شخصیت Joel در سری بازی The Last Of Us در صدر لیست بهترین صداپیشگی های تروی بیکر حضور دارد. این کاراکتر دلیلی است که این هنرپیشه تا این حد محبوب و مشهور است. داستان غم‌انگیز Joel و تلاش برای زنده نگه داشتن دوست جدیدش Ellie در دنیایی پسا آخرالزمانی، یکی از زیباترین و فراموش نشدنی‌ترین داستان‌های تاریخ صنعت گیم را به وجود آورده است. قسمت دوم نیز در خلق موقعیت‌های غم‌انگیز جدید، حتی فراتر از نسخه اول رفته است.

به پایان مطلب معرفی بهترین صداپیشگی های تروی بیکر در صنعت گیم رسیدیم. این بازیگر و هنرپیشه با صدای آشنا و گوش نوازش، سال‌ها است که در حال خلق و جان بخشی به تعدادی از محبوب‌ترین کاراکترهای دنیای گیم بوده و این مسیر به این زودی‌ها نیز متوقف نمی‌شود. با اینکه 20 گزینه معروف و مهم را در این لیست مطرح کردیم، تعداد شخصیت‌های این بازیگر آن‌چنان زیاد هستند که در لیست جا نمی‌شوند. پس اگر شما نیز کاراکتر محبوبی با صداپیشگی تروی بیکر دارید، در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

گرانقیمت‌ترین صداپیشه در صنعت گیم چه کسی است؟

تروی بیکر در این زمینه نیز رکورددار بوده و موفق شده تا به مهم‌ترین و گران‌ترین صدا در صنعت گیم تبدیل شود.

۱
به کدام بخش از ساخت بازی های ویدیویی توجه کمتری میشود؟

با اینکه صنعت گیم بیش از 25 میلیارد دلار درآمد داشته است، ولی صداپیشگان بازی‌ها از امنیت شغلی پایین و درآمد کمی برخوردار هستند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    handsome

    مهمان

    یادی کنیم از دیالوگ جذاب بازی tales from border lands : what makes you think your the good guy in this scenario huh ?
    _(silence)
    _ exactly … everyone thinks theyre the hero of their own story

    پاسخ دهید
  • Avatar

    HOSSEIN

    مهمان

    دمتون گرم، واقعا در نقش Booker DeWitt خوب صداپیشگی کرد

    پاسخ دهید