بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز

سارا هابطی 6 مرداد 1401 2 دیدگاه
3,288 بازدید

از زمانی که بازی‌های ایندی (Indie) یا به اصطلاح مستقل توانستند جایگاهی در میان بازی‌های ویدیویی برای خود به دست بیاورند و طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کنند؛ دیگر توسط جامعه گیمری نادیده گرفته نشدند و در میان تمامی بازی‌های بزرگ یا AAA، توانستند نامی از خود به جای بگذارند. واژه Indie مخفف نام independent Video Games می‌باشد که در زبان فارسی به عنوان بازی‌های مستقل شناخته می‌شوند. ما در ادامه می‌خواهیم شما را با بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز که طرفداران را به ماجراجویی هیجان‌انگیز دعوت کردند، آشنا کنیم.

سفر به دنیای هیجان‌انگیز بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز

در ابتدا اجازه دهید کمی با بازی‌های Indie آشنا شویم و بدانیم چگونه آن‌ها توانستند انقلابی در سبک خود ایجاد کنند. بازی‌های مستقل از آن دست از آثاری هستند که توسط تیم و استودیوهای کوچک و چند نفره بدون داشتن هیچ گونه تهیه کننده یا ناشر، ساخته می‌شوند و دیگر خبری از شرکت و کمپانی‌های بزرگ برای حمایت و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

به طور کلی بازی‌های ایندی با پیشرفت و گسترش روزافزون خود توانستند بخش بزرگی از دنیای گیمینگ امروزی را به خود اختصاص دهند و دیگر تنها به عنوان یک مجموعه آثار کوچک شناخته نمی‌شوند. تا به امروز بازی‌های ایندی بسیار زیادی در سبک‌های مختلف روانه بازار شدند که برخی از آن‌ها به علت نبود تبلیغات مناسب و با کیفیت نتوانستند به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند، با این وجود برخی از این بازی‌ها با وجود امکانات کم موفق شدند میان افراد مختلف دیده شوند.

اگر تا به امروز موفق به تجربه یکی از بازی‌های ایندی شده باشید، قطعا می‌دانید آن‌ها در جایگاه خود قابلیت و ویژگی‌های بسیار شگفت‌انگیز و تعجب‌‌برانگیزی را ارائه می‌کنند که حتی ممکن است شاهد حضور این نوع مزیت‌ها در بازی‌های بزرگ و پرطرفدار نباشیم. با این تفاسیر احتمالا آشنایی نسبی با بازی‌های مستقل پیدا کردید، حال شما را دعوت به همراهی با پارسی گیم برای معرفی بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز می‌کنیم.

بازی Rust

10- Rust

بازی‌های آنلاین و جهان‌باز بسیاری در چند سال اخیر منتشر شدند که علاوه بر دارا بودن گیم پلی سرگرم‌کننده از گرافیک و چهره‌های بصری فوق‌العاده‌ای برخوردار بودند که یکی از آن‌ها می‌‌تواند به عنوان Rust تعلق گیرد. بازی Rust به گونه‌ای ساخته شده که شما باید نهایت تلاش خود را برای زنده ماندن در دنیای بی رحم آن کنید.

در این بازی بازیکنان می‌توانند درک صحیحی از زنده ماندن و بقا در دنیایی که همواره در تلاش برای نابودی آن‌ها است، داشته باشند. در بازی آنلاین و پساآخرالزمانی Rust بازیکنان برای زنده ماندن در یک دنیای مجازی و خالی از هر گونه محبت، به جان دیگر بازیکنان برای پیدا کردن آیتم‌های مورد نیاز خود می‌افتید.

در ابتدا که بازیکنان وارد دنیای بازی Rust می‌شوند، تنها یک مشعل و سنگ در اختیار دارند که به مرور زمان و پیدا کردن آیتم‌های مختلف می‌توانند برای خود سکونگاه و محلی امن تهیه کنند. نکته بسیار مهمی که باید به یاد داشته باشید این بوده که حتما شخصیت اصلی در بازی را از نظر گرسنگی، سیر نگه دارید و بعد به سراغ پیدا کردن آیتم‌های مورد نیاز خود بروید.

بازی Grow: Song of the Evertree

9- بازی Grow: Song of The Evertree

قطعا بازاریابی یک بازی می‌تواند به عنوان یک عنصر بسیار مهم و ضروری برای هر بازی بعد از عرضه به حساب آید که اگر این عنصر به خوبی اجرا نشود، بازی مورد نظر با مشکلات و عدم دیده شدن مواجه خواهد شد. یکی از عناوینی که با این مشکل برخورد کرد، بازی Grow: Song of The Evertree بود. بازی Grow: Song of The Evertree با این که عملکردی بسیار شگفت‌انگیز در طراحی شخصیت‌ها، محیط بازی، داستان‌سرایی و کلی موارد دیگر داشته است، اما نتوانسته به خوبی افراد مختلف را به خود جذب کند و حتی شما نیز احتمالا تا به همین حالا هیچ گونه اطلاعاتی از وجود این بازی نداشتید.

داستان بازی روایتگر درخت شکوهمند زندگی است که از طریق آهنگ، ساکنان شهر خود را در آرامش و شادی قرار می‌دهد، اما در یک روز درخت نمی‌تواند آهنگ همیشگی خود را پخش کند و به نوعی مردم شهر نمی‌توانند آن را بشنوند، اینگونه می‌شود که درخت روز به روز پژمرده‌تر و غمگین‌تر شده تا در نهایت کیمیاگران جوان برای احیای مجدد درخت و بازگشت آن به دوران شکوهمندش، اقدام می‌کنند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم بازی در سبک جهان‌باز بوده و شما می‌توانید هر کاری از توسعه فردی گرفته تا ایجاد خانه و مزرعه برای کشت و برداشت و کلی موارد دیگر را انجام داده و در کنار تمامی این کارها می‌توانید به اهداف اصلی بازی بپردازید و درخت زندگی را از مرگ نجات دهید. این بازی در سال 2021 برای پلتفرم‌های Nintendo Switch, PC, PS4, Xbox One عرضه شده است.

بازی A Short Hike

8- بازی A Short Hike

اگر قصد دارید برای چند ساعتی بدون هیچ گونه استرس و نگرانی به انجام یک بازی مستقل ساده بپردازید، پیشنهاد ما تجربه بازی A Short Hike است. این بازی که به عنوانی یک بازی مستقل بسیار مورد ستایش قرار گرفته شما در به یک کوه‌نوردی صلح‌آمیز و در کمال آرامش دعوت می‌کند.

در حالی که رسیدن به قله یک کوه تنها یک ساعت زمان می‌برد، اما همان پیاده‌روی و مشاهده مناظر زیبای محیط بازی به شما آرامشی غیر قابل وصف را ارائه خواهد کرد. گرافیک بازی پیکسلی بوده و گیمرها را به دوران خوش گذشته می‌برد، زمانی که هنوز دنیای بازی‌های ویدیویی به این حجم از پیشرفت و گرافیک‌های روز نرسیده بود.

فرمول انجام بازی کاملا ساده است؛ تا رسیدن به قله پیاده‌روی کن و از کشف آیتم‌های جدید و مشاهده مناظر لذت ببر. سبک هنری و کاملا منحصر به فرد بازی شما را به یک پیاده‌روی ساده و خارج از دنیای پر تلاطم و شلوغ امروزی دعوت می‌کند.

بازی Don't Starve Together

7- بازی Don’t Starve Together

زنده ماندن در یک بیابان خشک و متروکه اصلا کار ساده‌ای نیست و می‌تواند به معنای کامل سلامت روانی بازیکنان را چالش بکشد. همین ابتدای کار بگوییم که بازی Don’t Starve Together از آن دست از عناوینی است که شما یا از تجربه آن لذت خواهید برد یا سریعا بدون هیچ حرفی آن را از صفحه روزگار پلتفرم خود حذف می‌کنید.

استودیو Klei Entertainment با الهام‌گیری از فرمول بازی Minecraft با ایجاد تغییراتی منحصر به فرد بازیکن را به سمت دنیایی تاریک و بی رحم بازی Don’t Starve Together هدایت کرده و او را در آن دنیا رها می‌کند تا متوجه شود چگونه می‌توان در تنهایی مطلق به زندگی و زنده ماندن ادامه داد. در ابتدا این بازی به صبر، استقامت و شجاعت نیاز دارد و فقدان هر کدام از این موارد بازیکن را در موقیعت چالش‌برانگیزتری قرار خواهد داد.

اگر به سبک ساخته‌های کارگردان محبوب تیم برتون علاقه داشته باشید، از تجربه بازی Don’t Starve Together لذت خواهید برد. لازم به ذکر بوده که هر گونه اشتباه و خطایی که منجر به مرگ شخصیت اصلی داستان شود، بازی شما را به صفحه اصلی بازمی‌گرداند. (همه چیز را باید از ابتدا شروع کنید).

بازی Subnautica

6- بازی Subnautica

در عصری حضور داریم که بازی‌های سبک Survival کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند با این وجود نمی‌توان منکر لذت‌بخش بودن آن‌ها گردید؛ زیرا بازی‌های سبک بقا در مواقعی می‌توانند بالاتر از حد انتظارات ظاهر شوند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای گیمر به ارمغان بیاورند. اگر پای خود را کمی از بخش بازی‌های آنلاین و چند نفره بالاتر بگذاریم، می‌بینیم که بازی‌های جهان‌باز مستقل بسیار زیادی مانند بازی Subnautica وجود دارند که می‌توانند علاوه بر سرگرمی، هیجان منحصر به فردی را به ما ارائه کنند.

همانطور که احتمالا می‌دانید در بازی‌های سبک بقا شما باید برای نگه داشتن شخصیت اصلی خود در دنیای خطرناکی که پیش رو دارید، تلاش کنید. اگر از شنا کردن در اقیانوس آزاد و روبرو شدن با موجوداتی که در اعماق دریا زندگی می‌کنند، ترسی ندارید؛ پیشنهاد ما تجربه بازی Subnautica است. براساس نظرات گیمرها در رابطه با این بازی، می‌توان گفت که آن‌ها از بازی Subnautica به عنوان یک اثر ترسناک و در مقابل هیجان‌انگیز و آرامش‌بخش یاد کرده‌اند.

بازی Firewatch

5- بازی Firewatch

اگر به پیاده‌روی در طبیعت بکر و مراقبت از یک جنگل بسیار بزرگ علاقه دارید، بازی Firewatch ساخته استودیو Campo Santo در اختیار شما قرار دارد. در این بازی خبری از خون و خونریزی، درگیری مسلحانه، حضور قاتلان بی رحم و اتفاقات عجیب و غریب نیست، تنها شما به عنوان یک جنگلبان، نواحی مشخص شده در بازی را مورد بررسی قرار می‌دهید. شاید با خواندن این جمله تصور کنید که چقدر تجربه یک بازی بدون هیچ گونه اکشن و هیجانی می‌تواند حوصله سر بر باشد، اما اشتباه نکنید؛ زیرا این بازی در عین حال که بسیار آرام پیش می‌رود، اما هیجانات منحصر به فرد خود را دارد که در هنگام انجام بازی متوجه آن‌ها خواهید شد.

بازی Firewatch مانند یک کتاب رمان، روایتگر داستانی متفاوت و آرامش‌بخش میان دو شخصیت دلنشین به نام‌های هنری و دلایلا است. ناگفته نماند که تمرکز اصلی بازی Firewatch تماما روی داستان‌سرایی آن است و اگر به بازی‌های داستان محور علاقه‌ای ندارید، این بازی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

بازی Terraria

4- بازی Terraria

بسیاری از افراد بازی Terraria را  به عنوان یک شبیه ساز دو بعدی ساده از بازی Minecraft می‌دانند، در حالی که با یک نگاه کوچک می‌توان تفاوت و شباهت‌های زیادی را در این دو عنوان مشاهده کرد. البته که در گیم پلی بازی Terraria مانند بازی ماینکرافت حفاری، ساخت و ساز، تلاش برای بقا و کلی موارد دیگر وجود دارد و هر دو در ژانر سندباکس (Sandbox) قرار دارند.

اما تفاوت اساسی موجود در آن‌ها این بوده که بازی Terraria بازیکن را در جهانی از پیش ساخته شده قرار می‌دهد، اما در بازی Minecraft شما باید خودتان خانه و وسایل مورد نیازتان را بسازید. این بازی به واسطه گیم پلی کلاسیک اکتشافی/ماجراجویی که دارد، خاطرات گیمرهای قدیمی را از تجربه بازی‌های متروید (Metroid) را زنده خواهد کرد.

بازی Chicory A Colorful Tale

3- بازی Chicory: A Colorful Tale

یک ضرب المثل بسیار معرفی وجود دارد که به شخصه در ذهنم همیشه ماندگار شده که جرج برنارد شاو، نمایشنامه‌نویس ایرلندی، گفته است: ما بازی را متوقف نکردیم چون پیر شدیم. ما پیر شدیم چون دیگر بازی نکردیم. بازی Chicory: A Colorful Tale یک بازی تعاملی به حساب می‌آید که در نظر بسیار ساده مفاهیم را به بازیکنان ارائه می‌کند، اما در اصل در مورد کمال انسان‌ها سخن می‌گوید که پله‌های زیادی در راه رسیدن به آن وجود دارد گاهی اوقات خوب، گاهی اوقات بد، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان از همه آن‌ها لذت برد؛ زیرا کمال وجود ندارد، و اگر سعی کنید فقط به کمال بسنده کنید، هرگز خوشحال نخواهید بود.

ماجرا از آن جایی شروع می‌شود که شما به عنوان یک سگ نگهبان که در ابتدا بازی از شما می‌خواهد نامی برای او بگذارید، پیش می‌روید.  سپس یک قلم موی جادویی که کار اصلی آن رنگ‌آمیزی است را پیدا خواهید کرد و این قلم جادویی سرآغازی بر ماجرای اصلی بازی Chicory: A Colorful Tale خواهد بود. دلایل این اتفاقات درون بازی Chicory: A Colorful Tale و فلسفه اصلی آن را در طول انجام بازی خواهید فهمید، پس برای فهمیدن داستان اصلی، هیچ عجله‌ای نداشته باشید.

بازی The Witness

2- بازی The Witness

معما، پازل و هزارتوی به شدت پیچیده پایه و اساس اصلی بازی The Witness را تشکیل می‌دهند. در این عنوان شما در جزیره خوش رنگ و لعابی قرار می‌گیرد که از نظر بصری و ظاهری در جایگاه خود اثری چشم‌نواز را تحویل مخاطب می‌دهد، اما از نظر باطنی از هزاران معما و پازل‌هایی پیچ در پیچ تشکیل شده که ممکن است بازیکن را در انتها خسته و کلافه کند.

بعد از موفقیت‌های بسیار زیاد بازی Braid، حال Jonathan Blow سازنده بازی، در اقدامی تصمیم گرفت تا بازی The Witness را ساخته و در سال 2016 به عنوان بهترین بازی در ژانر معمایی و پازل به طرفداران ارائه کند. تقریبا زمان ساخت این بازی 8 سال طول کشیده است، به طوری که همگی افراد منتظر تجربه یک اثر خارق‌العاده بودند، اما اوضاع آنطور که باید شاید پیش نرفت و طرفداران زیادی از تجربه بازی The Witness ناراضی بودند (به علت وجود پازل‌های خیلی زیاد و کسل‌کننده).

بازی Disco Elysium

1- بازی Disco Elysium

کاملا واضح بوده که هر چند سال یک بار عنوانی روانه دنیای بازی‌های ویدیویی می‌شود که موجب غافلگیری تمامی افراد و منتقدین سراسر دنیا می‌گردد. یکی از این غافلگیری‌ها در سال 2019 با ارائه بازی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده Disco Elysium از استودیو مستقل ZA/UM اتفاق افتاد. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که در بازی Disco Elysium هیچ خبری از جنگ و خونریزی نیست و همه چیز براساس دیالوگ، انتخاب درست گزینه‌ها، به دست آوردن مهارت‌های مورد نیاز و البته کمی شانس خلاصه می‌شود.

به بیانی ساده‌تر اگر به بازی‌های پر هیجان و کشت و کشتار علاقه دارید، به هیچ وجه سراغ عنوان Disco Elysium نروید؛ زیرا به احتمال بسیار زیاد حوصله‌تان سر خواهد رفت. اما از طرفی اگر به خواندن داستان، دیالوگ‌های درون بازی و ماجراجویی در لایه‌های عمیق یک رمان علاقه دارید، یک شاهکار تمام عیار و بی‌نظیر در انتظار شما است.

در روایت داستانی بازی Disco Elysium، کنترل کاراگاهی را برعهده می‌گیرید و به خاطر مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی حالت گیجی پیدا کرده و هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورد. او دقیقا نمی‌داند کیست و کجاست و کلی سوالات دیگر که از همان ابتدا کاراگاه قصه و بازیکن را درگیر خود می‌کند. به معنای کامل سازندگان بازی آن را به گونه‌ای ساخته‌اند که شما با پیدا کردن هر پاسخی یک سوال دیگر در ذهنتان تداعی خواهد شد و همین مورد است که منجر به منحصر به فرد شدن ساختار دنیای بازی دیسکو ایلیسیوم گردیده است.

سخن پایانی

تا به اینجای مقاله بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز احتمالا متوجه این موضوع که دیگر دوران دست کم گرفته شدن بازی‌های استودیوهای مستقل گذشته است و برخی از آن‌ها می‌توانند عناوینی در حد و اندازه شاهکارهای تمام عیار به مخاطبان ارائه کنند، شده‌اید. بازی‌های مستقل بسیار زیادی تا به امروز از ژانر ترسناک گرفته تا اکشن و شبیه‌سازی و غیره به دنیای بازی‌های ویدیویی تزریق شده‌اند و گیمرها می‌توانند براساس سبک مورد علاقه خود به سراغ آن‌ها بروند.

ناگفته نماند که ما در مقاله بهترین بازی های مستقل سبک جهان‌باز از جنگلبانی مسئولیت‌پذیر در بازی Firewatch و از کارگاه الکی گه درگیر مشکلات شخصی و کاری شده در بازی Disco Elysium و زنده ماندن در دنیای بی رحم و تاریک بازی Don’t Starve Together سخن گفتیم. حال به شما بستگی دارد که با توجه به سلیقه خود از میان آن‌ها بازی مورد انتظار را انتخاب کنید. در نهایت امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده و مشتاقانه منتظر نظرات شما در رابطه با تجربه بازی‌های مستقل در هر ژانری هستیم.

منبع: thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

در کدام بازی با کاراگاهی الکلی همراهی می کنیم تا بر مشکلات مختلف غلبه کند؟

در روایت داستانی بازی Disco Elysium، کنترل کاراگاهی را برعهده می‌گیرید و به خاطر مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی حالت گیجی پیدا کرده و هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورد. او دقیقا نمی‌داند کیست و کجاست و کلی سوالات دیگر که از همان ابتدا کاراگاه قصه و بازیکن را درگیر خود می‌کند. به معنای کامل سازندگان بازی آن را به گونه‌ای ساخته‌اند که شما با پیدا کردن هر پاسخی یک سوال دیگر در ذهنتان تداعی خواهد شد و همین مورد است که منجر به منحصر به فرد شدن ساختار دنیای بازی دیسکو ایلیسیوم گردیده است.

۱
کدام بازی کاملا مختص به افرادی است که علاقمند به حل پازل و معنا هستند؟

معما، پازل و هزارتوی به شدت پیچیده پایه و اساس اصلی بازی The Witness را تشکیل می‌دهند. بعد از موفقیت‌های بسیار زیاد بازی Braid، حال Jonathan Blow سازنده بازی، در اقدامی تصمیم گرفت تا بازی The Witness را ساخته و در سال 2016 به عنوان بهترین بازی در ژانر معمایی و پازل به طرفداران ارائه کند.

۲
کدام عنوان به بازی محبوب ماینکرافت شباهت دارد؟

بسیاری از افراد بازی Terraria به عنوان یک شبیه ساز دو بعدی ساده از بازی Minecraft می‌دانند، در حالی که با یک نگاه کوچک می‌توان تفاوت و شباهت‌های زیادی را در این دو عنوان مشاهده کرد. البته که در گیم پلی بازی Terraria مانند بازی ماینکرافت حفاری، ساخت و ساز، تلاش برای بقا و کلی موارد دیگر وجود دارد و هر دو در ژانر سندباکس (Sandbox) قرار دارند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    معین منصوری فرد

    مهمان

    عالیه
    تموم مقاله های شما رو مطالعه می‌کنم

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به معین منصوری فرد

      نویسنده

      با تشکر از همراهی شما دوست عزیز ???