بازی Soulframe بازی Warframe
محمد صادق شجاعی

بازی Soulframe معرفی شد: انیمه Princess Mononoke در دنیای Warframe

محمد صادق شجاعی 26 تیر 1401 بدون دیدگاه
400 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، استودیو Digital Extremes که به واسطه ساخت بازی Warframe شناخته می‌شود، اقدام به معرفی محصول جدید خود یعنی بازی Soulframe کرده است. این اثر که از انیمه Princess Mononoke (شاهزاده مونونوکه)، ساخته مشهور استودیو جیبلی و هایائو میازاکی، الهام گرفته است، به عنوان نسخه فانتزی و خیالی دنیای بازی وارفریم شناخته می‌شود.

بازی سول فریم در جریان رویداد اختصاصی بازی Warframe موسوم به TennoCon 2022 معرفی شد. استیو سینکلیر که به عنوان کارگردان بازی وارفریم شناخته می‌شود، به منظور هدایت تیم تولید بازی Soulframe از سمت خود کناره‌گیری کرده و کارگردانی اثر تازه استودیو دیجیتال اسکتریمز را بر عهده گرفته است.

بازی Soulframe یک ماجراجویی جهان باز خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان آن را تجربه کنند. این بازی به شدت تحت تاثیر مضامینی همچون طبیعت، باز‌سازی و اکتشاف بوده و از آثاری مثل انیمه Princess Mononoke و مجموعه فیلم‌های The NeverEnding Story الهام گرفته است. این موارد موجب می‌شوند تیم سازنده بتواند دنیایی را خلق کند که «صنعت و طبیعت در آن ترکیب شده‌اند و دنیای بازی نارضایتی خود نسبت به بازیکنانی که آن را اشغال کرده‌اند، نشان می‌دهد».

جف کروکس، مدیر نو‌آوری بازی سول فریم می‌گوید: « دنیای بازی Soulframe نسبت به کاری که با آن شده خشمگین است و در طول روز بخش‌های زیرین تغییر می‌کنند. به همین دلیل شبکه غار‌ها، شکاف‌ها و مواردی از این دست به مرور زمان ایجاد می‌شوند».

بازی Soulframe هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، اما استیو سینکلیر خاطر‌نشان کرده است که این اثر همانند بازی Warframe، روی مبارزات PvE به صورت Co-op تمرکز داشته و محیط‌های مختلف آن به صورت تصادفی و به مرور زمان ایجاد می‌شوند. علاوه بر این، بازی سول فریم «رویکردی عجیب و منحصر‌به‌فرد نسبت به فانتزی» خواهد داشت و با فضای علمی تخیلی بازی Warframe تفاوت دارد.

استیو سینکلیر در مورد تفاوت‌های بین سول‌فریم و وارفریم می‌گوید: «با این که بازی Warframe روی تیراندازی تمرکز دارد، بازی Soulframe تمرکز خود را به مبارزات نزدیک معطوف کرده است. بازی وارفریم فوق‌العاده سریع بوده و از سرعت دیوانه‌واری بهره می‌برد، اما بازی سول فریم تجربه‌ای کندتر و آرام خواهد بود. با وجود تفاوت‌ها، همچنان شباهت‌های زیادی در سبک این دو اثر که تجربه زیادی در آن داریم، وجود دارد».

به نظر می‌رسد بازی Soulframe دارای دنیای گسترده و بزرگی است که به سیارات جدید‌تر بازی Warframe شباهت دارند. اما وجه تمایز اثر جدید استودیو Digital Extremes با آثار پیشین، تمرکز روی اکتشاف و کاوش محیط‌ها است. تیم سازنده بازی سول فریم تصمیم دارد جهان آن را به شکلی خلق کند که بازیکنان در لحظه به لحظه تجربه خود احساس زنده بودن دنیا را داشته باشند.

از آن جایی که محصول جدید استودیو دیجیتال اکستریمز با نام Soulframe شناخته می‌شود، مشخص بوده که در ساخت این اثر از محصولات مشهور استودیو FromSoftware یعنی سری Dark Souls یا بازی Elden Ring، الهام گرفته شده است؛ با این حال، استودیو مذکور در ابتدا چنین تصمیمی نداشته است. استیو سینکلیر در مورد آن گفته است: «آثار Soulslike مطمئنا الهام‌بخش ایده‌های اولیه یا کاری که می‌خواستیم انجام دهیم، نبوده‌اند. از قضا، بازی‌های دیگری که احتمالا از بازی Warframe الهام گرفته‌اند، ممکن است به نوعی تاثیر معکوس داشته باشند. اما بازی الدن رینگ موضوع بسیاری از صحبت‌های بین اعضای تیم سازنده بوده است. ممکن است از دوربین آن الهام بگیریم یا مبارزات عالی آن را در اثر خود پیاده کنیم. بدون شک بازی Elden Ring یک اثر فوق‌العاده است».

بازی Soulframe بازی Warframe

نسخه‌ای از Soulframe تا یک سال دیگر ارائه می‌شود

«مفاهیم اساسی و پایه» بازی Soulframe در سال 2019 در استودیو Digital Extremes به وجود آمد و یک تیم بسیار کوچک از هنرمندان، تنها کسانی بودند که تا فوریه امسال روی آن کار می‌کردند. حال این سوال پیش می‌آید که چه اتفاقاتی موجب شده است استودیو دیجیتال اکستریمز تصمیم به معرفی بازی سول فریم بگیرد.

استیو سینکلیر در این مورد گفته است: «فعالیت ما به شدت جامعه – محور است. عدم اطلاع بازیکنان از تغییرات و معرفی نکردن کارگردان جدید بازی Warframe، موجب می‌شود که بین بازیکنان و ما فاصله ایجاد شود. در واقع خیلی زود بود که بازی Soulframe را معرفی کنیم. اما از نظر شفافیت کاری و اطمینان از این که بازیکنان با طرز فکر ما آشنا هستند، تمایل داریم که بیش از دیگر استودیوها با بازیکنان صادق باشیم».

استیو سینکلیر و جف کروکس نمی‌خواهند همانند بسیاری از بازی‌هایی که خیلی زود معرفی می‌شوند، تا سال‌ها در سکوت خبری فرو بروند. در عوض آن‌ها قصد دارند در اسرع وقت موارد مختلفی را با مخاطبین و بازیکنان به اشتراک بگذارد. بر این اساس، طرفداران سر‌سخت آثار استودیو Digital Extremes می‌توانند تا یک سال آینده نسخه‌ای از بازی Soulframe را تجربه کنند. کارگردان بازی سول فریم در این مورد گفته است: «ما می‌خواهیم روندی مشابه بازی Warframe را انجام دهیم. به این صورت که بازیکنان بتوانند بازی در حال ساخت را ببینند، مشکلات آن را معرفی کنند و احساس خود را با ما در میان بگذارند».

در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی Soulframe هستید، حتما به وب سایت رسمی آن سر بزنید. با این وجود که برای دسترسی به وب سایت مذکور لازم است یک معمای کوچک را حل کنید، اما در قالب آن می‌توانید تصاویر مختلفی را مشاهده کرده و برای دریافت تازه‌ترین اخبار ثبت نام کنید.

علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی Soulframe و مشاهده تصاویر آن، از طریق وب سایت رسمی بازی سول فریم می‌توانید Envoy’s Title (نامی که در بازی نمایش داده می‌شود) خود را رزرو کرده و در هنگام انتشار، آیتم Alca’s Eye را به دست بیاورید.

نظر شما در مورد بازی Soulframe چیست؟ به نظر شما طرفداران بازی Warframe از این اثر تازه استودیو Digital Extremes استقبال خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.