علی ناجی مقدم

برترین بازی‌های رایگان برای کامپیوتر در سال 2021

علی ناجی مقدم 2 آذر 1400 بدون دیدگاه
2,113 بازدید

در هیچ بازه‌ای از تاریخ، سرگرمی‌های دیجیتال ارزان محسوب نشده و برای لذت بردن از دنیای بازی‌های ویدیویی، باید هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شدید. جدای از داشتن سیستم یا کنسول به‌روز و قدرتمند، برای تجربه بسیاری از بازی‌های ویدیویی باید آن‌ها را خریداری کنید. با افزایش قیمت عناوین نسل جدید از 60 دلار به 70 دلار این هزینه‌ها خصوصاً به دلیل ارزش پایین پول کشورمان به‌شدت بالا رفته و بسیاری توان برآمدن از پس آن‌ها را ندارند.یکی از چیزهایی که وجودش بسیاری از بازیکنان پلتفرم PC را نجات داده، وجود بازی های رایگان در بازار است.

برترین بازی های رایگان برای کامپیوتر

خوشبختانه برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه بیشتری بکنند، بازی رایگان نیز وجود دارد تا بدون نیاز به خریداری، بتوانند از تجربه آن لذت برده و سرگرم شوند. در این مطلب همراه پارسی گیم باشید تا برترین بازی‌های رایگان برای کامپیوتر را معرفی کنیم، عناوینی که بدون نیاز به پرداخت یک ریال هم می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. این فهرست ترتیب خاصی نداشته و جایگاه بازی‌های معرفی‌شده دلیلی برای برتری آن‌ها نخواهد بود.همچنین رایگان بودن این عناوین دلیلی بر عدم وجود پرداخت‌های درون بازی نیست و ممکن است برخی از ویژگی‌ها و دسترسی‌ها فقط با پرداخت پول میسر شود.

بازی World of Tanks

World of Tanks

ایده نوآورانه این بازی باعث شد که محبوبیت نسبتاً زیادی بین بازیکنان پیدا کند. همواره در بازی‌های آنلاینی که جنگ‌های گسترده محوریت اصلی آن‌ها بود، کنترل سربازها را بر عهده داشتید و در بهترین حالت، توسط آن‌ها می‌توانستید سوار بر وسایل نظامی مانند تانک‌ و هواپیماها شوید. بازی World of Tank اما ایده متفاوتی را ارائه داد و تمامی بازیکنان آن در قالب تانک‌ها وارد نبرد با یکدیگر می‌شوند. این بازی رایگان محتوای جذاب و سرگرم‌کننده زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

چیدن استراتژی و مهارت در شلیک کردن با تانک‌های مختلف، مهم‌ترین ویژگی‌ای است که باید در این بازی رعایت کنید. تنوع تانک‌های موجود از دیگر ویژگی‌های مثبت این بازی رایگان است. بازی در طول سال‌های متوالی دائم با به‌روزرسانی‌های متعدد محتوای خودش را تازه نگاه داشته و همچنین گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد. زیباترین و واقع‌گرایانه‌ترین تانک‌ها در بازی World of Tanks حضور داشته تا با کنترل آن‌ها به نبردی آنلاین با سایر بازیکنان بروید.

بازی Apex Legends

Apex Legends

بازی رایگان Apex Legends پاسخ استودیو Respawn Entertainment به تقاضای بالای بازیکنان برای سبک بتل رویال بود. این استودیو که دوگانه موفق Titanfall را در کارنامه خود داشت، با استفاده از همان موتور عنوان Apex Legends را طراحی کرد و یکی از سریع‌ و اکشن‌ترین بتل رویال‌ها را در اختیار طرفداران قرار داد. علاوه بر اینکه سرعت گیم پلی در بازی Apex Legends بسیار بالا است، حضور قهرمان‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، دلیل دیگری برای محبوبیت بالای این بازی رایگان شد.

با وجود اینکه راندها در Apex Legends کوتاه بوده و گیم پلی سرعت سرسام‌آوری دارد، یادگیری آن بسیار ساده بوده و به‌آسانی می‌توانید از آن لذت ببرید. یادگیری قابلیت‌های متفاوت قهرمان‌ها و تعامل آن‌ها با یکدیگر، وجود سلاح‌های آینده‌گرایانه در سبک و سیاق سری Titanfall، گرافیک زیبا و طراحی رنگارنگ نقشه‌ها از ویژگی‌های مثبت دیگر این بازی است. همچنین سیستم مکالمات در بازی به‌قدری کارآمد طراحی شده که حتی اگر نخواهید به‌صورت صوتی با افراد تیم در تماس باشید، به کمک نشانه‌ها و پینگ‌ها به‌سادگی می‌توانید اطلاعات مهم را بین یکدیگر ردوبدل کنید.

بازی Call of Duty Warzone

Call of Duty Warzone

در دورانی که شکوفایی سبک بتل رویال از هیچ‌کس پوشیده نبود، استودیو Activision دست به عملی زد که با سیاست‌های قبلی‌اش کاملاً متفاوت بود. بازی Call of Duty Warzone دنیای این سری محبوب را وارد سبک بتل رویال کرد و برخلاف تمامی انتظارها کاملاً رایگان در اختیار همه قرار گرفت. هرچند سری Call of Duty قبلاً با عنوان Black Ops 4 سبک بتل رویال را ارائه داده بود اما آن بازی نتوانست محبوبیت چندانی به دست آورد و رایگان نیز نبود.

بازی Call of Duty Warzone سبک واقع‌گرایانه جنگ‌های امروزی را با بتل رویال تلفیق کرد. این بازی بر روی یک ریشه قوی که توسط سری Call of Duty شکل گرفته بنا شد. شاید گیم پلی این بازی سرعت کمتری داشته باشد اما نوآوری‌های مخصوص خودش را ارائه داد. دادن شانس دوباره برای زنده شدن در Gulag، بسته‌های تجهیزات شخصی که می‌توانستید توسط آن‌ها سلاح‌های شخصی‌سازی‌شده خودتان را وارد نقشه Warzone کنید و حالت‌های مختلف برای بازی از ویژگی‌های اصلی Warzone است. به‌روزرسانی‌های دائمی بازی که همگی به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد محتوای آن را تازه نگه داشته است. تنها نکته منفی این بازی، وجود تعداد بالای هکرها و افرادی است که از تقلب در بازی استفاده می‌کنند.

بازی Dauntless

Dauntless

اگر به سبک بازی Monster Hunter World علاقه دارید، این بازی رایگان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هدف اصلی در بازی Dauntless شکار کردن موجودات و هیولاهای غول‌پیکر بوده و هسته اصلی گیم پلی را همین مبارزات طولانی تشکیل می‌دهد. شما باید با شکار این موجودات بزرگ، منابع مهمی به دست آورده و به کمک آن‌ها تجهیزات، زره و سلاح خود را ارتقا دهید و قدرتمندتر شوید.

پیشروی و قوی شدن انگیزه اصلی شما برای ادامه دادن این بازی خواهد بود. مبارزات گاهی بسیار چالش‌برانگیز می‌شوند و باید برای از پا درآوردن هیولاها به‌خوبی نقشه‌ریزی کنید و برای ضربه زدن در موقعیت مناسبی قرار بگیرید. ازلحاظ گرافیکی هم با دنیایی زیبا و پویا روبه‌رو هستید که با نورپردازی‌های جذاب و استفاده از رنگ‌های زنده، به همه‌چیز جلوه‌ای چشم‌نواز بخشیده است.

بازی Destiny 2

Destiny 2

هرچند محتوای به‌روز و جدید بازی Destiny 2 به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار نمی‌گیرد اما با هر بسته الحاقی جدید، محتوای قبلی به‌صورت رایگان در اختیار همه بازیکنان قرار می‌گیرد. این سیاست Bungie توانست نظر بسیاری را به این عنوان جلب کند. در حال حاضر نسخه New Light بازی Destiny 2 به‌صورت رایگان دسترسی به تمام سیاره‌ها و محتوای زیادی از بازی را به شما خواهد داد تا در این دنیای وسیع و زیبا سرگرم شوید.

این بازی رایگان ترکیبی از سبک شوتر اول‌شخص آینده‌گرایانه و نقش‌آفرینی بوده که در آن باید با انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی، کاراکتر خود را قدرتمندتر کنید. در طول ماجراجویی خود کاراکترهای مختلفی را ملاقات کرده، به سیاره‌های متعددی سفر می‌کنید و قابلیت‌های جدیدی برای کاراکتر خود باز خواهید کرد. تنوع تجهیزات و سلاح‌ها می‌تواند سبک‌های متفاوتی از گیم پلی را باز کند که برای سلایق مختلف مناسب باشد. ازلحاظ گرافیکی هم، بازی برای نسل خودش شاهکار محسوب شده و شلیک با سلاح‌های مختلف نیز حس خوبی را به شما منتقل می‌کند، حسی که شاید قبلاً در سه‌گانه اول سری Halo تجربه کرده باشید.

بازی Dota 2

Dota 2

شروع سبک MOBA از یکی از نقشه‌های فرعی بازی Warcraft 3 بود، نقشه‌ای به اسم Dota All Stars که امروز از یک بازی فراتر رفته و برخی حتی آن را یک سبک زندگی می‌دانند! سبک MOBA که مخفف Multiplayer Online Battle Arena است در واقع همان بازی استراتژیک لحظه‌ای بوده که به‌جای کنترل یک ارتش بزرگ و مدیریت منابع، تنها یک قهرمان را با قابلیت‌های مختلفش کنترل خواهید کرد. نقشه بازی تقریباً قرینه بوده و برای پیروزی، هر کدام از دو تیم تلاش می‌کنند تا ساختمان اصلی یا بیس تیم مقابل را از بین ببرند. برای بازی به طیف گسترده‌ای از قهرمان‌ها با کلاس‌ها و قابلیت‌های مختلف دسترسی خواهید داشت و بازی به‌صورت 5 به 5 و تیمی دنبال می‌شود.

بازی دوتا 2 نسخه امروزی و رسمی آن بوده که همچنان محبوبیت زیادی دارد و مسابقات متعددی از آن، هم در سطح دنیا و هم در کشور خودمان برگزار می‌شود. شاید در ابتدا به دلیل حجم بالای محتوا برای یادگیری کمی گیج شوید اما اگر به‌طور پیوسته بازی کرده و مهارت لازم را کسب کنید، به‌تدریج می‌توانید در دنیای وسیع آن غرق شده و از آن لذت ببرید. شاید روزی به‌جایی برسید که دیگر به هیچ بازی ویدیویی دیگری برای سرگرم شدن نیاز نداشته باشید و Dota 2 جواب تمام نیازهای شما در زمینه سرگرمی‌های دیجیتالی را بدهد.

بازی League of Legends

League of Legends

در سبک‌های مختلف بازی‌های ویدیویی همواره رقابت وجود داشته و چند عنوان برای کسب تاج پادشاهی آن، مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در سبک MOBA تقابل دو بازی League of Legends و Dota 2 مانند تقابل Mortal Kombat و Tekken در بازی‌های مبارزه‌ای است. هرچند قدمت Dota بیشتر بوده اما League of Legends نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و طرفداران بسیاری از این سبک را به سمت خود کشانده است. این بازی رایگان، تمام اصول اولیه سبک MOBA را رعایت کرده اما گیم پلی‌اش سریع‌تر بوده و قهرمان‌هایش متنوع‌تر هستند.

به‌جز سرعت گیم پلی، تفاوت اصلی این بازی نسبت به Dota 2 عدم دسترسی بازیکنان به‌تمامی قهرمان‌ها از همان اول است. همین موضوع به شما انگیزه زیادی برای تجربه‌ و باز کردن قهرمان‌های بیشتر و کنترل آن‌ها به شما خواهد داد. تمامی محتوای بازی League of Legends به‌جز اسکین‌ و تغییرات ظاهری قهرمان‌ها رایگان بوده و هیچ‌چیزی که مربوط به گیم پلی باشد نیازمند پرداخت پول نخواهد بود. اینکه کدام بازی را در سبک MOBA بپسندید به سلیقه خودتان بستگی دارد.

بازی Path of Exile

Path of Exile

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید یک بازی مشابه با سری موفق Diablo تجربه کنید، این بازی بهترین گزینه برای شما است زیرا در بسیاری از موارد، حتی از Diablo نیز قوی‌تر ظاهر شده و کاملاً رایگان است. گیم پلی بازی در سبک نقش‌آفرینی با زاویه دوربین ایزومتریک بوده که در آن قوی شدن کاراکتر شما هیچ حدومرزی ندارد. دنیای فانتزی و تاریک بازی که به کمک گرافیک زیبایش شکل گرفته ماجراجویی‌های جذابی را برایتان آماده کرده که ممکن است تا مدت‌های طولانی سرگرمتان کند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، تجربه ایدئال این بازی نیازمند پرداخت اندکی پول برای خریدن صندوق‌هایی مخصوص است زیرا حجم آیتم‌ها و تجهیزاتی که در این بازی وجود دارد غیرقابل‌شمارش است. با این حال اگر بخواهید تجربه‌ای عادی و ساده از بازی داشته باشید، بدون هیچ پرداختی می‌توانید از آن لذت ببرید. این بازی رایگان تمامی به‌روزرسانی‌هایش را در بازه سه ماه در اختیار عموم قرار می‌دهد و محتوای جدیدی به آن اضافه می‌کند. اگر بخواهید عمق بازی Path of Exile را درک کنید کافی است به صفحه درخت قابلیت‌های بازی نیم‌نگاهی داشته باشید!

بازی Heroes of the Storm

Heroes of the Storm

Blizzard این بار تصمیم به ورود به ژانر MOBA کرده و بازی انحصاری خودش را در این سبک عرضه کرده است؛ اما تفاوت‌های کلیدی در Heroes of the Storm آن را از عناوین مشابه مانند Dota و League of Legends متمایز می‌کند. تمرکز اصلی این بازی بیشتر بر همکاری تیمی است و هنرنمایی‌های تک‌نفره برای پیروز شدن کمتر مؤثر است. شما دائم باید با هم‌تیمی‌های خود در تعامل باشید و مأموریت‌های مختلف در نقشه را با کمک یکدیگر انجام داده تا بتوانید بر تیم حریف غلبه کنید.

در این بازی رایگان، از خریدن آیتم و منابعی مانند طلا خبری نیست و تنها قابلیت‌های قهرمان‌های شما در دسترس شما قرار دارد که گیم پلی را بسیار ساده‌تر می‌کند. عنصر موفق دیگر بازی در کنار ساده بودن، وجود کاراکترهای به‌یادماندنی دنیای Blizzard در بازی است. این شخصیت‌ها از تمامی بازی‌های ساخت شرکت Blizzard تشکیل شده و هنگام کنترل آن‌ها حس خوب و نوستالژی عمیقی را به شما منتقل می‌کند. همچنین هر نقشه در بازی، سبک خاص خود را برای پیروزی می‌طلبد و مأموریت جداگانه‌ای را به شما ارائه می‌دهد تا حس تکراری بودن در بازی کمتر به وجود بیاید.

بازی Rift

Rift

اگر به World of Warcraft علاقه دارید اما توانایی برآمدن از پس هزینه‌های ماهیانه و یا خرید بازی را ندارید، Rift گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بازی کاملاً مشابه با World of Warcraft بوده و تجربه یک MMORPG خوب را به شما هدیه می‌دهد. کلاس‌های بازی تنوع مناسبی دارند و همچنین نوآوری‌های زیادی در طراحی آن‌ها توسط سازندگان پیاده‌سازی شده است.

برای مثال شما می‌توانید یک Mage باشید که در نقش Healer بازی می‌کند یا Rogue‌ای باشید که Tank است و… که تنوع زیادی را در گیم پلی بازی ایجاد کرده و برای سلایق مختلف مناسب است. گرافیک بازی و طراحی کاراکترها نیز از نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید. قطعاً بازی در حد و اندازه World of Warcraft نیست اما با توجه به رایگان بودن، تجربه آن می‌تواند برای بسیاری لذت‌بخش باشد. بازی تا به امروز محتوای جذاب زیادی را اضافه کرده تا جاذبه کافی را برای بازیکنان ایجاد کند.

بازی Smite

Smite

گویا نوآوری در ژانر MOBA پایان ندارد و استودیوهای بازی‌سازی با تغییرات جزئی و حفظ اصول، سعی در ارائه عنوان منحصربه‌فرد خود در این سبک را دارند. بازی Smite با تغییر دوربین این سبک، دست به نوآوری زده تا شکل جدیدی از MOBA را برای طرفداران ارائه دهد. دوربین بازی دید سوم شخص دارد اما دیگر عناصر بازی کاملاً پایبند به اصول بازی‌های MOBA بوده.

از آیتم خریدن، کشتن نیروهای ارتش دشمن و به دست آوردن طلا و مبارزه با قهرمان‌های تیم حریف همگی مشابه با عناوین معروف این ژانر هستند. دیگر نوآوری این بازی انتخاب خدایان باستانی یونان برای قهرمان‌ها است که در نوع خود شایان تقدیر است. تجربه این بازی رایگان می‌تواند برای افرادی که از دوربین همیشگی استراتژیک بازی‌های MOBA خسته شده‌اند لذت‌بخش باشد.

بازی Eve Online

Eve Online

اگر دنبال یک ماجراجویی هیجان‌انگیز با سفینه‌های فضایی در فضای بیکران و کهکشان‌ها هستید، Eve Online بازی‌ای مناسبی برای شما خواهد بود. تنوع فعالیت‌هایی که در این بازی می‌توانید انجام دهید به‌قدری زیاد است که شاید ساعت‌ها برای تصمیم‌گیری اینکه چه کاری انجام بدهید به تفکر بنشینید. از حمله به سفینه سایر بازیکنان و غارت منابع آن‌ها تا دریل کردن شهاب‌سنگ‌های موجود در بستر فضا برای به دست آوردن منابع کمیاب، کشف سیاره‌ها و سیاهچاله‌ها و… همگی در دسترس شما قرار خواهند داشت.

هرچند بازی تعدادی از قابلیت‌ها و سفینه‌ها را درصورتی‌که پول پرداخت نکنید در اختیار شما قرار نمی‌دهد اما بخش قابل‌توجهی از بازی به‌صورت کاملاً رایگان برای ماجراجویی و اکتشاف در دسترس شما است. دنیای این بازی رایگان نیز بی‌نهایت گسترده و بزرگ است و یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌ها را در میان تمامی بازی‌های موجود مشاهده خواهید کرد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به اکتشاف و گشت‌وگذار بپردازید.

بازی Starcraft II

StarCraft II

کمتر کسی پیدا می‌شود که در سبک RTS نام StarCraft را نشنیده باشد. بازی StarCraft II به دنبال موفقیت چشمگیر و استقبال بی‌سابقه هواداران از آن، استودیو Blizzard را به این فکر وا‌داشت تا بازی را به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار بدهد تا بتواند در رقابت بازی‌های رایانه‌ای آنلاین، طرفداران و بازیکنان بیشتری با به خود جذب کند. بخش داستانی و چندنفره آن هم‌اکنون به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم قرارگرفته است و به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین بازی‌های استراتژی چه درزمینه گیم پلی، چه درزمینه گرافیک و چه درزمینه داستانی است.

گیم پلی بازی بر اساس اصول اولیه سبک RTS که همان استراتژی لحظه‌ای است طراحی شده و مدیریت منابع، ساخت‌وساز مقر و نیروهای نظامی و کنترل آن‌ها در نبرد، عناصر اصلی‌اش هستند. این سبک نیازمند دقت و تمرکز بالایی بوده اما درصورتی‌که بتوانید مهارت کافی در آن کسب کنید، به یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های شما تبدیل خواهد شد.

بازی Fortnite

Fortnite

قطعاً نام Fortnite برای بسیاری از شما آشنا است. سبک Battle Royale مدت‌ها است که یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای آنلاین بوده و استودیوهای بسیاری در این ژانر عناوین متعددی عرضه کرده‌اند. فورتنایت که در ابتدا یک بازی تک‌نفره بود، با ارائه بخش Battle Royale خود انقلابی ایجاد کرد و طیف گسترده‌ای از بازیکنان با سنین مختلف را به خود جذب کرد. گرافیک کارتونی و رنگارنگ بازی در کنار گیم پلی ساده اما پرعمق آن و همچنین تعداد بسیار زیاد بازیکنان، از عوامل موفقیت این بازی به شمار می‌آیند.

گیم پلی باوجوداینکه اصول ساده‌ای دارد اما برای ماهرشدن در آن نیازمند زمان و تمرین زیاد خواهید بود. نکته دیگر این بازی که آن را از سایر Battle Royale‌ها متمایز می‌کند بخش ساخت‌وساز آن است که پس از آشنایی کامل با آن، پتانسیل‌های جدید گیم پلی بازی را کشف می‌کنید. بازی باوجود رایگان بودن همواره با به‌روزرسانی‌های مختلف، محتوای جدیدی را برای هوادارانش ارائه می‌دهد تا بازی را تازه و نو نگه‌داشته و از تکراری شدن آن جلوگیری کند.

بازی Valorant

Valorant

Valorant جدیدترین پروژه شرکت Riot Games که سازنده League of Legends بوده و تلفیقی از بازی‌های Counter Strike: Global Offense و Overwatch است. بازی به‌خوبی با الهام از عناصر موفق هر دو بازی، گیم پلی‌ای هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد که برای پیروزی نیازمند کار تیمی است. گیم پلی بسیار مشابه به Counter بوده؛ به این صورت که هر راند بازی باید سلاح خریداری کنید و اگر در تیم مهاجم قرار دارید از بمب‌گذاری تیم حریف جلوگیری کرده و بالعکس. همچنین به‌جای آدم‌های معمولی شما یک کاراکتر منحصربه‌فرد در اختیار دارید که قابلیت‌های مخصوص به خودش را دارد؛ چیزی شبیه به کاراکترهای Overwatch. رایگان بودن بازی این امکان را به شما می‌دهد که به‌سادگی آن را دانلود کرده و امتحان کنید و درصورتی‌که از آن لذت بردید، به بازی کردن ادامه داده و در غیر این صورت بدون کوچک‌ترین ضرری آن را فراموش کنید.

بازی Hearthstone

Hearthstone: Heroes of Warcraft

کارت بازی یکی از سبک‌هایی است که همواره طرفداران خاص خودش را داشته است؛ اما برای هر گیمری پیش‌آمده است که برای گذران وقت در آرامش و به‌دوراز هیجان، ساعاتی را به بازی‌های کارتی بپردازد. بازی Hearthstone تلاش Blizzard برای ارائه عنوانی در این سبک بود که به موفقیت خوبی هم دست پیدا کرد و خیلی زود جایگاه محبوبی میان طیف گسترده‌ای از گیمر‌ها به دست آورد. یکی از عوامل موفقیت این بازی، جریان داشتن آن در دنیای Warcraft و وجود کاراکترهای آشنا در آن بوده که حس نوستالژی را در بسیاری زنده کرده و تجربه را برای آن‌ها، لذت‌بخش‌تر کرده است. تعداد متنوعی از کارت‌های مختلف در کنار کلاس‌های متفاوت از قهرمان‌ها برای بازی وجود دارد که هرکدام نیز کمبوهای مخصوصی دارند. گیم پلی بازی در بطن خود ساده است اما یادگیری کامل آن مستلزم زمان گذاشتن زیاد و کسب مهارت خواهد بود.

بازی Gwent

Gwent: The Witcher Card Game

می‌دانید که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ، بازی The Witcher 3: Wild Hunt ساخته استودیو CD Projekt Red بود که شهرت بسیار زیادی را نصیب آن‌ها کرد. کارت بازی Gwent در ابتدا به‌عنوان یک مینی گیم در داخل The Witcher 3: Wild hunt وجود داشت اما به دلیل استقبال خوب هواداران شرکت سازنده تصمیم گرفت که یک عنوان مستقل و کاملاً رایگان از آن را عرضه کند. بازی نسبت به دیگر کارت بازی‌ها تفاوت‌های بنیادی دارد و به‌نوعی سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر است.

هر دست بازی از ۳ راند تشکیل شده که هر کس ۲ راند را پیروز شود، برنده نهایی خواهد بود؛ اما برای پیروزی گاهی باید در یک راند شکست بخورید تا راند بعدی قدرت بیشتری داشته باشید. به عبارتی استراتژی بازی همواره با حمله همه‌جانبه و استفاده از کارت‌های قدرتمند در دسترس، به پیروزی منجر نمی‌شود بلکه به نوآوری و فکر بیشتر برای برد نیاز است.

بازی Warframe

Warframe

قطعاً نام Warframe به گوش علاقه‌مندان به بازی‌ها سوم شخصی که تم فضا و آینده را دارند آشنا است. شما در نقش یک نژاد باستانی با لباس‌های فوق پیشرفته بازی می‌کنید که به جای‌جای کهکشان سفر می‌کنید و دشمنان مختلف را نابود کرده، منابع به دست می‌آورید و لباس‌های جدید، سلاح و دیگر تجهیزات را برای خود می‌سازید تا قدرتمندتر شوید. عمق گیم پلی نسبتاً خوب و مناسب است و می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر کند. گرافیک چشم‌نواز بازی در کنار رایگان بودن آن یکی دیگر از جنبه‌های مثبت آن است و صحنه‌های زیبایی را در فضا و مراحل آن برای شما خلق خواهد کرد. همچنین طیف گسترده‌ای از لباس‌ها با قابلیت‌های مختلف و سلاح‌های مدرن گرم و سرد در اختیار شما قرار دارد که تجربه بازی را بیش‌ازپیش برای شما مهیج و جذاب می‌کند.

بازی Guild Wars 2

Guild Wars 2

تقریباً 10 سال از انتشار بازی Guild Wars 2 می‌گذرد؛ در طول این سال‌های متوالی، تغییرات زیادی در آن اعمال شده که همگی منجر به توسعه و شکوفایی‌اش گشته است. یکی از شاکله‌های اصلی بازی‌های آنلاین نقش‌آفرینی، افرادی هستند که جوامع آن را تشکیل می‌دهند و بازی Guild Wars 2 در این زمینه مثال‌زدنی است. این بازی در گذشته رایگان نبود اما استودیو سازنده تصمیم گرفت تا با تغییر سیاست‌هایش، محتوای جذاب بازی را در اختیار همه قرار دهد.

این بازی رایگان، مملو از ماجراجویی‌های مهیج در یک دنیای فانتزی بوده و عناصر نقش‌آفرینی در آن بسیار پرعمق هستند. تنوع کلاس‌ها، گرافیک خیره‌کننده و زیبا و همچنین فعالیت‌های فرعی متعددی که دنیای این بازی را در کنار سایر بازیکنانش پویا نگه داشته از ویژگی‌های اصلی Guild Wars 2 هستند.

بازی Splitgate

Splitgate

این بازی رایگان که در سال 2019 منتشر شده، ترکیبی از عناوین Halo و Portal محسوب می‌شود و بسیاری از طرفداران سبک شوتر اول‌شخص را به سمت خود جذب کرده است. اصول گیم پلی بازی Splitgate مانند بسیاری از عناوین شوتر بوده اما وجود گلوله‌هایی که امکان ساختن پورتال دارند، عمق و هیجان آن را به سطح جدیدی می‌برد. شما در این بازی باید دائم به تمام جناح‌ها دقت کنید زیرا معلوم نیست دشمن قرار است از کدام سمت پورتالی ظاهر کرده و به سمت شما شلیک کند! ازلحاظ گرافیکی نیز بازی در سطح قابل قبولی قرار داشته و جلوه‌های ویژه و خود پورتال‌ها چشم‌نواز طراحی شده‌اند تا تجربه لذت‌بخشی در تمامی زمینه‌ها از این بازی رایگان داشته باشید.

به پایان مطلب برترین بازی‌های رایگان برای کامپیوتر رسیدیم. در این مقاله سعی شد بهترین بازی‌های رایگان برای پلتفرم PC معرفی شود و بررسی کوتاهی نیز از هر کدام ارائه دادیم. اگر بازی‌ای از قلم افتاده است در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی‌های رایگان در سبک MOBA کدام هستند؟

بازی‌های Dota 2، League of Legendst، Heroes of the Storm و Smite

۱
بازی‌های رایگان سبک بتل رویال کدام هستند؟

بازی‌های Fortnite، Apex Legends و Call of Duty Warzone

۲
بازی‌های کارتی رایگان کدام هستند؟

بازی Hearthstone و Gwent

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.