بهترین طراحی کاراکترها در بازی های ویدیویی
کسری کاظمی

منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی های ویدیویی

کسری کاظمی 28 تیر 1401 4 دیدگاه
3,777 بازدید

همواره بحث‌های زیادی در رابطه با مطرح کردن بازی‌های ویدیویی به عنوان اثر هنری وجود دارد. خیلی‌ها مخالف و بسیاری نیز موافق این بحث هستند. در هر صورت، از هر نظری که به بازی ها نگاه کنید، می‌توانید طراحی گرافیک و جلوه‌های هنری آن را به عنوان یک اثر هنری در نظر بگیرید. بدون شک طراحی کاراکترها در بازی نیز بخش بزرگی از این موضوع است.

نگاهی به بهترین طراحی کاراکترها در بازی های ویدیویی

کاراکترها، قلب اصلی یک بازی بوده و چیزی هستند که تا مدت‌ها به یاد گیمر خواهد ماند. هنرمندان باعث شده‌اند که این محصولات، فراتر از سرگرمی رفته و تبدیل به بخش بزرگی از فرهنگ عام شوند. برای همین تصمیم گرفتیم تا عجیب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های را در قالب مطلب منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی‌های ویدیویی با هم بررسی کنیم.

کاراکتر Abe از بازی Oddworld

کاراکتر Abe از بازی Oddworld

بازی Oddworld یکی از جالب‌ترین و البته خلاقانه‌ترین آثار کنسول کلاسیک پلی استیشن است که به واسطه پازل‌های چالش برانگیز و دنیای جذابش، همواره بازی محبوب خیلی از گیمرهای قدیمی است. یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرت این بازی، به واسطه طراحی شخصیت‌های بامزه و عجیبش بوده که گل سرسبدشان هم کاراکتری به نام Abe یعنی نقش اول این سری بازی است.

اولین باری که با Abe آشنا می‌شوید، ظاهر دست و پا چلفتی و صداپیشگی خنده دارش، به شما این موضوع را القا می‌کند که گویا وی برای سفری خطرناک و طولانی به هیچ وجه آمادگی لازم را ندارد. رفتارهای غیر متعارف و البته جالب Abe در طول جریان بازی و ظاهر بیگانه‌اش، بدون شک یکی از خاص‌ترین طراحی‌های کاراکتر را در طول تمام صنعت گیم به وجود آورده است.

کاراکتر Glados از بازی Portal

کاراکتر GlaDOS از بازی Portal

سری بازی های Portal آثاری در سبک پازل اول شخص بوده و یکی از جاه‌طلب‌ترین آثار ساخته شده در صنعت گیم هستند. این بازی‌ها به واسطه طراحی مراحل بی نظیر و داستان سرایی قدرتمندشان شناخته می‌شوند. با این حال چیزی که باعث شده Portal یک بار برای همیشه به عنوان شاهکار در ذهن گیمرها ثبت شود، کاراکتر منفی اصلی آن یعنی روباتی به نام GlaDOS است.

شخصیت GlaDOS در ابتدای بازی اول سری Portal خود را به عنوان یک راهنمای برای کاراکتر اصلی معرفی کرده و او را در طی کردن مراحل بازی هدایت می‌کند. ابتدای مسیر به هیچ وجه به نظر نمی‌رسد که با یک هوش مصنوعی خبیث روبرو هستیم؛ ولی هر چه جلوتر بروید، افکار شوم GlaDOS خود را نشان داده و او را به یکی از بهترین طراحی کاراکترها در بازی تبدیل می‌کند.

کاراکتر Master Chief از بازی Halo

کاراکتر Master Chief از بازی Halo

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که یک شخصیت می‌تواند برای میلیون‌ها نفر جذاب بوده و تا مدت‌ها به یادشان بماند، مرموز بودن و رو نکردن از تمامی ویژگی‌های شخصیتی‌اش است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به یکی از افسانه‌ای‌ترین کاراکترهای صنعت گیم یعنی Master Chief از سری بازی Halo اشاره کرد که در کنار کم حرف‌بودن و مرموزی، همواره دوست داشتنی باقی مانده است.

Master Chief علاوه بر اینکه خط داستانی بی‌نظیری را در طول بازی‌های Halo طی می‌کند، از ظاهر و طراحی لباسی افسانه‌ای برخوردار بوده که برای هر شخصی بلافاصله قابل تشخیص است. این محبوبیت این روزها به حدی رسیده که به تازگی شاهد ساخته شدن یک مجموعه تلویزیونی بر اساس داستان Halo و البته شخصیت بزرگ Master Chief هستیم.

کاراکتر Sans از بازی Undertale

کاراکتر Sans از بازی Undertale

بازی‌های مستقل طی ده سال اخیر توانسته‌اند صنعت گیم را تکانی اساسی داده و از آن تکرار آزاردهنده بازی‌های بزرگ خارج کنند. یکی از عناوینی که در این میان پرچمدار بوده و به واسطه داستان سرایی و شخصیت‌های عجیبش، بلافاصله توجه گیمرها را جلب کرد، Undertale نام دارد. کاراکتری هم که در این سری به سرعت مشهور شد، اسکلتی بامزه به نام Sans است.

کاراکتر Sans همان ابتدای کار از طریق دیالوگ‌های مرموز و خنده دار و صداهای عجیبی که از خود خارج می‌کند، برای گیمر خودنمایی کرده و نشان می‌دهد که قرار است تبدیل به یک شخصیت کلیدی و خاص شود. این اسکلت به سرعت تبدیل به یک پدیده اینترنتی شد و اسم بازی Undertale را بر سرزبان‌ها انداخت؛ قطعاً با یکی از بهترین طراحی کاراکترها در بازی طرف هستیم.

کاراکتر Shovel Knight

کاراکتر Shovel Knight از بازی Shovel Knight

بازی Shovel Knight در زمانی عرضه شد که عناوین مستقل آن‌چنان خواستاری در صنعت گیم نداشتند. این بازی ثابت کرد که جایگاه بازی‌های کوچک ولی خلاقانه، هرگز نمرده و می‌تواند حتی بهتر از عناوین بزرگ وجود داشته باشد. یکی از دلایل شهرت Shovel Knight، قطعاً به واسطه حضور شخصیت اصلی با طراحی عجیب و بیل به دستش صورت گرفته است.

معمولاً شوالیه‌ها در بازی‌های ویدیویی، اشخاصی قدرتمند و با شمشیری بزرگ و براق به تصویر کشیده می‌شوند؛ با این حال کاراکتر Shovel Knight یک شخص بامزه با لباسی خنده دار و یک بیل به جای شمشیر است. این موضوع تنها شامل شخصیت اصلی بازی نبوده و غول‌ها و دشمنان محیطی بازی نیز از طراحی خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند.

کاراکتر Pyramid Head از بازی Silent Hill

کاراکتر Pyramid Head از بازی Silent Hill 2

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بازی‌های ترسناک بتوانند بر روی مخاطبان خود تأثیرگذار باشند، حضور شخصیت‌های عجیب‌الخلقه با ظواهر و ویژگی‌های رعب‌آور است. فرنچایز Silent Hill نشان داده که در این زمینه، از بسیاری از استودیوهای دیگر جلوتر است و این موضوع را به خوبی می‌تواند در یکی از مشهورترین کاراکترهای صنعت گیم یعنی Pyramid Head مشاهده کرد.

چه گیمر باشید و چه مخاطب معمولی صنعت سرگرمی، در فیلم‌ها و بازی‌های Silent Hill، تصویر مشهور هیولایی شرور با نام Pyramid Head را مشاهده کرده‌اید. این موجود ترسناک، جعبه‌ای بزرگ و مخروطی شکل بر سر داشته و با حضور خود بر روی صفحه، می‌تواند هر شخصی را آزار داده و بترساند. این موضوع درباره کلی شخصیت دیگر در این فرنچایز صدق می‌کند.

کاراکتر Master از بازی Fallout

کاراکتر The Master از بازی Fallout

بحث منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی‌های ویدیویی کار سختی است اگر تنها به کاراکترهای به‌یادماندنی و تأثیرگذار توجه کنیم. قطعاً خیلی از شخصیت‌ها در بازی ها آن‌طور که باید و شاید به یاد نمی‌مانند؛ ولی اگر امروزه به بازی‌های کلاسیک قدیمی نگاه کنیم، نمونه‌های جذابی پیدا می‌شود. یکی از این نمونه‌ها، کاراکتر The Master از اولین بازی Fallout است.

شخصیت The Master همانند بسیاری از موجودات دنیای پسا آخرالزمانی سری Fallout، از تشعشعات رادیواکتیوی رنج می‌برد و این موضوع بر روی ظاهر ترسناک و کریهش تأثیر گذاشته است. با این حال، دیالوگ‌ها و جملاتی که از این موجود زشت خارج می‌شود، همگی خاص و هوشمندانه هستند و باعث شده که شاهد یک شخصیت پردازی جذاب و فراموش نشدنی باشیم.

کاراکتر PAC-MAN

کاراکتر Pac-Man از بازی Pac-Man

حال که به تعدادی از منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی‌های ویدیویی پرداختیم، وقت آن رسیده که به ریشه‌های این صنعت برگشته و یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین پدیده‌های دنیا را با شما به اشتراک بگذاریم. کاراکتر و بازی Pac-Man، بدون شک برای اکثر افراد دنیا که حتی گیمر نیستند هم آشنا بوده و آن‌ها را به یاد خاطرات خوب دوران گذشته می‌اندازد.

شخصیت Pac-Man نه از دیالوگ و شخصیت پردازی برخوردار بوده و نه طراحی آن‌چنان پیچیده‌ای بر خلاف اکثر کاراکترهای درون این لیست دارد؛ با این حال یک سادگی زیبایی در این دایره نقطه خور بوده که در پر جزئیات ترین بازی‌های امروزی نیز حضور ندارد. پس امکان ندارد مطلبی درباره خاص‌ترین شخصیت‌ها نوشته شده و نامی از Pac-Man برده نشود.

کاراکتر Kirby

کاراکتر Kirby از بازی Kirby

کاراکتر Kirby که برای اولین بار مسیر خود را در بازی‌های قدیمی کنسول نینتندو آغاز کرد، قرار نبود تا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این شرکت شود؛ ولی کارهای عجیب دنیا دست به دست هم دادند تا یک گلوله صورتی و بانمک که می‌تواند به چیزهای مختلف تبدیل شود، از نام آشناترین پدیده‌های صنعت سرگرمی در تمام تاریخ بازی‌های ویدیویی شود.

Kirby همان‌طور که گفته شد از قابلیت تغییر شکل و تبدیل شدن به اشیای مختلف برخوردار بوده که المان‌های جالبی را درون بازی‌هایش به وجود آورده است. محبوبیت بالای Kirby همچنین او را تبدیل به یکی از قدرتمندترین کاراکترهای قابل بازی در سری Super Smash Bros کرده و کمتر کسی در دنیا وجود دارد که حداقل یک بار با این کاراکتر برخوردی نداشته باشد.

کاراکترهای بازی Persona 5

کاراکتر پرسوناها از بازی Persona

زمانی که بحث نقش‌آفرینی‌های نوبتی ژاپنی به میان بیاید، بدون شک یکی از شهیرترین نام‌های حال حاضر در صنعت گیم، سری بازی‌های Persona است. این مجموعه با رنگ‌آمیزی‌های جذاب و گیم پلی چالش برانگیزش، توانسته توجه میلیون‌ها گیمر عاشق نقش آفرینی را به سوی خود جلب کند و این موضوع همچنین به واسطه طراحی کاراکترها در بازی‌های مختلف سری است.

پرسوناها نام هیولاها و موجودات خیالی ای هستند که شخصیت‌های اصلی بازی می‌توانند از آن‌ها در مبارزات استفاده کنند. هر کدام از نسخه‌های این سری شامل ده‌ها پرسونای متفاوت است که همگی از خلاقانه‌ترین طراحی‌های ممکن بهره می‌برند. اگر به دنبال بازی‌های فانتزی با کلی کاراکتر به یاد ماندنی هستید، تجربه سری بی نظیر Persona را به هیچ وجه از دست ندهید.

کاراکترهای بازی God of War

خدایان در سری بازی های God Of War

اگر خود را گیمر میدانید و در حال خواندن این مطلب هستید، بدون شک با فرنچایز افسانه‌ای God Of War آشنایی کامل را دارید. سری بازی هک اند اسلش نامداری که به دست کمپانی سونی منتشر شده و نسخه جدیدش هم در سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود. این بازی ها روایتگر داستان کریتوس و ماجراجویی‌هایش با افسانه‌های یونانی و نورث در زمان‌های متفاوت است.

هر کدام از بازی‌های سری God Of War تعداد زیادی کاراکتر افسانه‌ای، چه یونانی و چه نورثی را شامل می‌شود. از زئوس و هرکول گرفته تا اودین و تور، همگی البته با شخصیت‌پردازی‌های متفاوت و ظواهر عجیبی در بازی با شخصیت اصلی به نبرد پرداخته و دردسرهای زیادی را به وجود می‌آورند. God Of War قطعاً یکی از متفاوت‌ترین تجربه از این افسانه‌ها است.

دشمنان بازی Catherine

دشمنان باس فایت های بازی Catherine

بازی Catherine به دست همان استودیویی ساخته شده که فرنچایز Persona را به گیمرها هدیه داده است. پس جای تعجب ندارد که قرار است شاهد یک سری از دیوانه‌وارترین باس فایت‌های دنیا در این بازی کمدی و ماجراجویی باشیم. شما کنترل مردی را به دست می‌گیرید که درگیر رؤیایی دیوانه‌وار و با کلی شخصیت خطرناک شده و باید گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

باس فایت‌های بازی Catherine از این جهت با تمام چیزهایی که پیش از آن دیده‌اید تفاوت دارند که جنبه‌ای سورئال و رؤیاگونه داشته و از قواعد معمول طراحی شخصیت در بازی ها پیروی نمی‌کنند. قدم زدن در این بازی و مبارزه با این باس‌ها، همانند گیر کردن در یک رؤیای دیوانه‌وار است که انگار پایانی برایش وجود نداشته و باید تا ابد در این جهنم عجیب سر کنیم.

دشمنان بازی Shadow of the Colossus

دشمنان باس فایت‌ های بازی Shadow Of The Colossus

بازی Shadow Of The Colossus یکی از آثار هنری‌ای بود که در زمان پلی استیشن 2 به دنیا معرفی شده و اخیراً هم نسخه‌ای بازسازی شده‌اش برای پلی استیشن 4 عرضه شد. فلسفه اصلی این بازی، پیدا کردن و نابودی 16 غول افسانه‌ای به نام کلوسوس است که در دنیای بیکران بازی رها شده‌اند تا بتوانید به وسیله روح آن‌ها، شخصی در حال مرگ را نجات دهید.

Shadow Of The Colossus از این جهت خیلی برای صنعت گیم اهمیت دارد که بسیاری از فرمول‌های آشنای بازی‌های اکشن و ماجراجویی را از بین برده و الگوهای جدیدی را تعریف می‌کند. تک‌تک باس فایت‌ها یا همان کلوسوس‌های این بازی از طراحی خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند که بدون شک در اولین برخورد، شما را حیران کرده و نفستان را بند می‌آورند.

دشمنان بازی Bayonetta

دشمنان باس فایت ها از بازی Bayonetta

قطعاً زمانی که به صنعت سرگرمی نگاه کنید، متوجه به تصویر کشیدن فرشتگان به عنوان موجوداتی زیبا و دوست داشتنی می‌شوید. در حقیقت، این طراحی اشتباه بوده و تصویر افسانه‌ای و انجیلی فرشتگان، آن‌ها را موجوداتی ترسناک و خبیث مطرح کرده است. این موضوع دقیقاً چیزی است که بازی Bayonetta و فرشتگانش را تبدیل به شاهکاری در صنعت گیم کرده است.

فرشتگان در سری بازی Bayonetta به هیچ وجه زیبا و آسمانی نیستند و قرار نیست تا با ورودشان احساس راحتی کنید. هر کدام از این موجودات به واسطه طراحی بی نظیری که دارند، سعی در کنار زدن یکدیگر به عنوان کاراکتری مخوف و ترسناک دارند. پس اگر به دنبال یکی از منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی‌های ویدیویی هستید، این سری برای شما است.

دشمنان بازی Dark Souls

دشمنان باس فایت های سری بازی های Dark Souls

فکر نکنیم جای بحث داشته باشد که برای سری بازی Dark Souls (و در ابعاد بزرگ‌تر، اکثر بازی‌های ساخته شده به دست کمپانی FromSoftware) رقیبی در زمینه طراحی کاراکترهای منحصر به فرد پیدا شود. دیوانگی و جنون خاصی که در باس فایت‌های این فرنچایز قرار گرفته، قطعاً از ذهن‌های مریضی خارج شده که خلاقانه‌ترین آثار صنعت گیم را به ما هدیه داده است.

غول‌های درون Dark Souls اغلب ترکیبی از موجودات شیطانی با حیوانات و انسان‌ها هستند که انگار برای قرار گرفتن در کنار هم ساخته نشده‌اند. این موجودات عجیب‌الخلقه به شدت به فضاسازی عالی و ترسناک این بازی ها کمک کرده‌اند تا شاهد یک سری از غنی‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین فرنچایزهای ممکن در دنیا باشیم که به این زودی‌ها نیز از خاطر گیمرها پاک نخواهد شد.

به پایان مسیر مطلب منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی‌های ویدیویی رسیده‌ایم. البته شکل گرفتن همچنین لیستی می‌تواند کاملاً سلیقه‌ای و از روی علایق شخصی به این کاراکترها به وجود بیاید. پس چه بهتر که شما نیز این مسیر را دنبال کنید و تعدادی از بهترین طراحی‌های کاراکترها در دنیای بازی ها از نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مجسمه کدام شخصیت بازی‌های ویدیویی در دنیا وجود دارد؟

مجسمه‌ای بزرگ از کاراکتر محبوب Big Daddy در بازی BioShock در نمایشگاه E3 به نمایش در آمده بود.

۱
کدام بازی ویدیویی به کاراکترهای عظیم الجثه و غول پیکرش مشهور است؟

بازی Shadow Of The Colossus به واسطه غول‌های عظیم و خوش ساختش، در جایگاه خاصی درون صنعت گیم قرار دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    ابولفضل خواجه

    مهمان

    کریپر:نخونرم
    اهمیت ندادم
    فشار نخوردم
    نترکیدم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    از طراحی کاراکتر حرف می زنید اونوقت اسمی از کاراکتر های ffvii remake نیست؟ واقعا که

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ناشناس

    مهمان

    پس گوست و نیکتو و گانزو و … لابد این وسط آلو خورشتیه?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Mahan در پاسخ به ناشناس

      مهمان

      اینا که شخصیت های داغونین و برا موبایله اصلا ارزش نداره