Halo-Infinite-Multiplayer
یحیی رحیمی

از بخش مولتی پلیر رایگان بازی Halo Infinite چه فهمیدیم؟‌

یحیی رحیمی 24 خرداد 1400 بدون دیدگاه
902 بازدید

شرکت ایکس باکس در کنفرانس E3 2021 خود از بازی‌های مختلفی رونمایی کرد. از Starfield گرفته تا Forza Horizon 5، همگی بازی‌هایی مهمی بودند که طرفداران مایکروسافت را تحت تأثیر قراردادند. بدون شکل معرفی بخش مولتی پلیر بازی Halo Infinite هم از اهمیت بالایی برخوردار بود و به‌خصوص آنکه فهمیدیم این بخش، رایگان خواهد بود. توسعه‌دهندگان ایکس باکس به انتشار یک مطلب بلند از بخش چندنفره‌ی بازی پرداخته‌اند که اطلاعات مناسبی را به خورد ما می‌دهد. همراه پارسی گیم باشید تا با تمامی ویژگی‌های این بخش آشنایی پیدا کنیم.

ابتدا باید بگوییم که ایکس باکس قول انتشار اطلاعات بیشتری در طول این هفته را داده است. درواقع قرار است که هر هفته یک سری بخش‌های جدید از گیم‌پلی بازی معرفی شود و این می‌تواند خبر خوبی برای عاشقان مجموعه‌ی هیلو باشد. فعلاً وقت آن است که ویژگی‌های بخش چند نفره را متوجه شویم و در مطالب دیگر به داستان جذاب بازی هم خواهیم پرداخت.

قلب و روح هیلو

برای 20 سال است که حالت چندنفره‌ی هیلو توسط المان‌های سندباکس تعریف می‌شود که قشر زیادی از سلاح‌ها و وسایل نقلیه‌ی مختلف را به کاربر می‌دهد. هدف اصلی تیم توسعه‌ی بازی Halo Infinite اما کشاندن این مجموعه به‌سوی بازی‌های مدرن و استانداردهای جدید است. برای همین است که جوهر سالها تلاش و کوشش باعث شده تا یک سری بخش‌های تازه به بازی اضافه شود که همگی از دل روح و قلب هیلو بیرون آمده‌اند.

علاوه بر برگشت سلاح‌های محبوب این سری، حالت سندباکس بازی Halo Infinite با یک سری از تجهیزات مخصوص هیلو 3 تجهیز شده است. یکی از آن‌ها که «حس‌گر خطر» (Threat Sensor) نام دارد، یک دستگاه پشتیبان است که وجود دشمنان را در منطقه‌ نشان می‌دهد. چنین دستگاهی در بازی وارزون هم دیده می‌شود اما حس‌گر بازی هیلو، می‌تواند جهت موشک‌های شلیک‌شده را هم تشخیص دهد و از بازی‌کننده را از جهت یورش حریف آگاه سازد.

Halo-Infinite-Multiplayer

دومین وسیله‌ی جالب، Drop Wall نام دارد که یک گزینه تاکتیکی برای بازی‌کننده به‌حساب می‌آید و هیلو را از حالت سنتی خارج می‌کند. می‌توان جلوی حملات دشمنان یک دیوار چید و به‌نوعی تاکتیک مبارزه را به دشمن تحمیل کرد. استفاده از قلاب‌ هم تغییر زیادی ایجاد کرده و امکان پرش به نقاط با ارتفاع بالاتر را می‌دهد. وسایل نقلیه هم ازجمله ویژگی‌ها مهم سری است که در بازی Halo Infinite هم خودش را نشان می‌دهد. گزینه‌های زیادی از وسایل نقلیه‌ی پرنده گرفته تا اتومبیل‌های عملی تخیلی در بخش چندنفره حاضر هستند.

زاده شده برای نبرد

پس از بیست سال توسعه‌ و تغییر سیستم مبارزه بازی هیلو، توسعه‌دهندگان بالاخره متوجه شده‌اند که چطور بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه دهند. مهم‌ترین نکته آن است که بازی Halo Infinite آن است که از اشتباهات و بازخوردهای گرفته‌شده نهایت استفاده را کرده و به همین دلیل یک بخش جدید به نام «آکادمی» را معرفی کرده است. بخش آکادمی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا از توانایی‌های خود بهترین استفاده را کنند و با قرار گرفتن در محیط مهیج بازی، به قدرت‌های خود بیفزایند.

افزایش میزان توانایی بازیکن به دو صورت انجام خواهد شد. میدان‌های نبرد می‌توانند میزان توانایی بازی‌باز را ارتقاء دهند اما راه دیگر، مبارزه در مقابل بات‌های کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی است. حالت تمرینی دقیقاً برای همین آماده‌شده تا بتوان لودآوت و ترکیب سلاح‌ها را امتحان کرد و خوشبختانه امکان تغییر قدرت این بات‌ها هم وجود دارد.

Halo-Infinite-Multiplayer

مود‌ها، نقشه‌ها و محتوای بازی

هسته‌ی بخش مولتی پلیر بازی Halo Infinite را قسمت Arena‌ تشکیل می‌دهد که بار دیگر دو تیم از اسپارتان‌ها را مقابل هم قرار می‌دهد. مود و حالت‌های بازی با تنوع زیادی همراه هستند و حالت آرنا، بار دیگر توانسته آن لذت مبارزات مقابل هم را با حفظ المان‌های سندباکس ارائه دهد. این دفعه باید با استراتژی بهتری در نبردها شرکت کرد و به زودی خواهید فهمید که بخش تمرینی بازی چه اندازه مهم است و قرار نیست با فشردن چند کلیک و دکمه، پیروز میدان باشید!

بازی Halo Infinite با برگشت حالت Big Team Battle همراه است اما این بار بسیار بزرگ‌تر و وسیع‌تر. این حالت از 24 نفر در نقشه‌های وسیع با پشتیبانی از وسایل نقلیه‌ی جنگی میزبانی می‌کند. حالت BTB بسیار مهیج دنبال می‌شود و می‌توان گفت که این فانتزی‌ترین بخش بازی هیلو است که قرار است با وسایل نقلیه‌ی جنگی جدید و سلاح‌هایی که از آسمان می‌بارند، همراه باشد. این بخش سرعت بسیار بالایی دارد و قرار است اطلاعات بیشتری از آن در تابستان منتشر شود.

بازیکنان علاوه بر پلی‌لیست‌های رنک و سوشال، یک تجربه‌ی محدود فصلی هم با جوایز جذاب دریافت خواهند کرد. کاربران کنسول و کامپیوتر به لطف قابلیت کراس‌پلی به یکدیگر متصل خواهند شد و مرزی برای بازی تعریف‌نشده است. کاربران کنسول ایکس باکس سری ایکس هم قادر به لذت بردن از نبردهای بازی با نرخ فریم، 120 فریم بر ثانیه خواهند بود. اگر فکر ‌می‌کنید بخش آنلاین تنها راهکار برای تجربه‌ی بازی هیلو به‌صورت چندنفره است؛ باید بگوییم که اشتباه می‌کنید! جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی هیلو از قابلیت تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کند و قابلیت «لن» (LAN) هم اجازه‌ی تجربه‌ی بازی به‌صورت گروهی را می‌دهد. تریلر معرفی بخش چندنفره، چند نقشه‌ی مهم بازی را هم نشان داد و معرفی کامل‌ آنها به زودی انجام می‌شود.

Halo-Infinite-Multiplayer

خود واقعی‌ات باش!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حالت چند‌نفره‌ی بازی Halo Infinite، امکان کسب تجربه‌ای مخصوص برای هر فرد است. درواقع هر بازیکن به سبک مبارزه‌ی خود دست پیدا می‌کند و به‌نوعی امکان شخصی‌سازی بیشتری خواهد داشت. هر فصل از بازی هم با آیتم‌های تزئینی همراه است تا بتوان ظاهر اسپارتان‌ها را به شکلی که می‌خواهیم تغییر دهیم. تمامی این آیتم‌ها توسط گیم‌پلی و چالش‌های مختلف به دست خواهند آمد اما گزینه‌ی خرید هم فعال خواهد بود. دقت کنید که آیتم‌های بازی تأثیر روی گیم‌پلی نخواهند گذاشت و خبری هم از لوت‌باکس و المان‌های سورپرایز کننده نیست.

اگر تریلر معرفی بخش چندنفره را به‌دقت تماشا کنید، یک‌صدای بامزه را خواهید شنید که در طول بازی با بازی‌کننده همراه بود. این صدا مربوط به یک دستیار شخصی است که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و می‌تواند اهداف بازی را یادتان بیاورد و کمکتان کند تا تجربه‌ای بهتر هنگام مبارزه داشته باشید. استودیو 343 Industries، قول سورپرایز‌های بیشتری را داده است و منتظر سیستم‌های جدیدی مانند دوست و دشمن هم باشید.

بخش مولتی پلیر کامل رایگان است

حالت مولتی پلیر برای اولین بار در تاریخ مجموعه‌ی هیلو، برای تمامی افرادی که ایکس باکس یا کامپیوتر دارند، رایگان خواهد بود. تقریباً هیچ شوتر اول‌شخصی را نخواهید دید که این میزان محتوا را به‌صورت کاملاً مجانی در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند. برای نمونه اکتیویژن تنها حالت بتل رویال کالاف دویتی را به نام وارزون به‌صورت رایگان منتشر کرده است.

اگر به دنبال تجربه‌ی بخش داستانی مهیج این بازی هستید، نیازمند پرداخت مبلغ نامشخصی خواهید بود. باید دید آیا مایکروسافت برای بخش داستانی هم 60 دلار را دریافت می‌کند یا خیر؟ با توجه به اینکه تمرکز روی سرویس ایکس باکس گیم پس است، عاقلانه نیست که بخش داستانی را جداگانه خریداری کرد و بهترین کار آن است که به خرید اشتراک پرداخت.

ایکس باکس در آخر اعلام کرد که Halo Infinite در تعطیلات آخر سال 2021 منتشر خواهد شد اما زمان انتشار دقیق را اعلام نکرد.

منبع: Halowaypoint

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.