گیم پلی بازی Skate اسکیت
محمد صادق شجاعی

جزئیات گیم پلی بازی Skate و موتور گرافیکی آن فاش شد

محمد صادق شجاعی 18 تیر 1401 بدون دیدگاه
131 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، با این وجود که بازی جدید سری اسکیت در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، اما جزئیاتی از گیم پلی بازی Skate و نام موتور گرافیکی آن فاش شده است.

پس از گذشت حدود 12 سال، شرکت الکترونیک آرتز به صورت رسمی از ساخت اثر تازه‌ای از سری Skate خبر داد. اما این شرکت اعلام کرد که هنوز زمان زیادی تا پایان مراحل تولید اثر مذکور باقی مانده و در آینده نزدیک در دسترس علاقه‌مندان قرار نخواهد گرفت. با این وجود شرکت EA و استودیو Full Circle اخیرا از بازیکنان دعوت کرده‌اند که بازی Skate را تست کرده و بخش‌های مختلف آن را امتحان کنند. به این واسطه تعدادی از ویژگی‌ها و جنبه‌های مختلف گیم پلی بازی مذکور در قالب وب سایت Reddit منتشر شده است.

نقشه بازی Skate که با نام Fun City شناخته می‌شود، دارای ترکیبی از مناطق جدید و بخش‌های آشنا و قدیمی است. از بین مناطق مشهور اثر مذکور می‌توان به Community Center متعلق به اولین بازی سری اسکیت اشاره کرد. همچنین یکی از بخش‌های جدید بازی اسکیت، Space Store است که ظاهرا یک نمونه کوچک از سیاره زحل در آن وجود دارد. در عین حال، Fun City حاوی ایستگاه‌های اتوبوس متعددی است که به واسطه آن‌ها می‌توانید به سرعت در نقشه جا‌به‌جا شده و به اصطلاح Fast Travel کنید.

در رابطه با کنترل‌ها، بازی Skate دارای سه حالت از پیش تعیین‌شده به نام‌های Classic ،Streamlined و Experienced است. همانطور که از نام این سه حالت مشخص است، بر اساس میزان مهارت و علاقه به داشتن تجربه‌ای چالش بر‌انگیز، می‌توانید کنترل‌های مورد‌نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این کنترل‌های خاصی برای نسخه کامپیوتر در نظر گرفته شده که کاربران این پلتفرم می‌توانند از آن بهره ببرند. بازیکنان برای اولین بار در سری Skate می‌توانند با استفاده از استیک‌های آنالوگ به جلو حرکت کنند؛ اگر‌چه این گزینه قابل خاموش شدن بوده و می‌توانید از آن استفاده نکنید. همچنین دو حالت بالا و پایین برای دوربین وجود دارد که با فشردن استیک راست می‌توانید بین آن‌ها جا‌به‌جا شوید.

باری دیگر از فیزیک Ragdoll در گیم پلی بازی Skate استفاده خواهد شد و گفته می‌شود که این امر اغراق‌آمیز‌تر از بازی Skate 3 خواهد بود. در عین حال ریسپاون شدن دارای انیمیشن کامل و درست بوده که در قالب آن می‌توانید سر پا شدن کاراکتر خود را مشاهده کنید. زمانی که از اسکیت برد استفاده نمی‌کنید، این امکان را خواهید داشت روی زمین غلت بزنید و سر بخورید. به واسطه اطلاعات فاش شده از تست‌های بازی Skate، مشخص شد بین بازیکنانی که در یک سرور قرار دارند هیچ برخوردی وجود نداشته است.

شرکت الکترونیک آرتز تایید کرده است که محتوا‌های ساخته شده توسط بازیکنان در بازی Skate نقش محوری خواهد داشت. بر اساس اطلاعاتی که تست‌کنندگان افشا کرده‌اند، بازیکنان قادر هستند زمین اسکیت خود را ایجاد کرده و آن را گسترش دهند. همچنین متریال‌ها و بلوپرینت‌های مختلف برای آیتم‌های قابل استفاده در زمین اسکیت نقش مهمی در بازی Skate ایفا خواهد کرد. این اثر دارای بخش ادیت ویدیو نیز بوده و در قالب آن می‌توانید فریم‌ها و استیکر‌های مختلف را خریداری و استفاده کنید. بازیکنان می‌توانند ویدیو‌ها و تصاویر خود را به اشتراک بگذارید و محتوا‌هایی که در بین بازیکنان به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند، روی بیلبورد‌های داخل بازی اسکیت نمایش داده می‌شوند.

گیم پلی بازی Skate اسکیت

از انتشار آخرین بازی Skate در حدود 12 سال می‌گذرد

چندان تعجب‌آور نیست که ایموت‌ها و امکان شخصی‌سازی کاراکتر با گزینه‌های متعدد در بازی Skate وجود داشته باشند. ظاهرا این بخش‌ها با سیستم پیشرفت ارتباط داشته و با افزایش سطح شما تا لول 100 به موارد بیشتری دسترسی خواهید داشت. اسکیت کردن، خلق موارد مختلف و به اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدیو‌ها سطح شخصیت شما را افزایش می‌دهند. با انجام چالش‌ها، کامل کردن اهداف و پیدا کردن آیتم‌های قابل‌جمع‌آوری، ارز درون بازی دریافت خواهید کرد که به واسطه آن می‌توانید متریال‌ها، آیتم‌های تزئینی و غیره خریداری کنید.

لازم به ذکر است که موارد فاش شده مربوط به نسخه اولیه بازی Skate هستند و با توجه به این که اثر مذکور هنوز در حال ساخت بوده، ممکن است برخی موارد کنار گذاشته شوند و در محصول نهایی وجود نداشته باشند. علاوه بر بخش‌های مختلف گیم پلی، در قالب تست‌های بازی اسکیت مشخص شده است که سازندگان در تولید این اثر از موتور Frostbite بهره برده‌اند.

با این وجود که فراست بایت به عنوان موتور داخلی شرکت الکترونیک آرتز شناخته می‌شود، اما به مرور زمان استودیو‌های بیشتری این موتور دردسر‌ساز را کنار گذاشته و به استفاده از موتور‌های دیگر روی آورده‌اند. از بین این آثار می‌توان به بازی‌های جدید سری Mass Effect و Star Wars اشاره کرد.

در پایان، اطلاعات فاش شده از بازی Skate از انتشار احتمالی آن هم‌زمان با جشن هالووین، مصادف با 31 اکتبر (9 آبان)، خبر می‌دهند. این امر از آن جهت است که در بازی اسکیت تعداد زیادی استیکر و تزئینات مرتبط به هالووین وجود دارد. در حال حاضر مشخص نیست که اطلاعات لو رفته مربوط به هالووین در سال جاری هستند یا با این جشن در سال آینده ارتباط دارند. با توجه به وضعیت ساخت این اثر، هالووین 2023 گزینه منطقی‌تری است. همچنین این احتمال وجود دارد که استیکر‌ها و تزئینات هیچ ارتباطی به تاریخ انتشار بازی Skate نداشته و صرفا بخشی از این اثر باشند.

نظر شما در مورد موتور گرافیکی و جزئیات گیم پلی بازی Skate چیست؟ آیا موارد فاش شده موجب شده‌اند که به بازی اسکیت توجه داشته باشید؟ به نظر شما این محصول شرکت EA تا چه اندازه موفق عمل خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.