آشنایی کامل با بازی Call of Duty Mobile
سارا هابطی

معرفی و آشنایی کامل با بازی کال آف دیوتی موبایل

سارا هابطی 16 تیر 1401 بدون دیدگاه
559 بازدید

بازی‌های بتل رویال مانند PUBG و Fortnite از همان ابتدا توانستند راهی به صنعت گیم پیدا کنند و علاوه بر طرفداران بسیار زیاد، موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آوردند. با توجه به عملکرد درخشان بازی‌های بتل رویال در گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های بزرگ و معروف از این دستاورد استفاده کرده و نگاه جدی‌تری به پلتفرم موبایل انداختند؛ اینگونه شد که شرکت بزرگ اکتیویژن نسخه موبایلی یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای خود به نام Call of Duty را با اسم Call of Duty Mobile وارد این صنعت پرجنب و جوش کرد. در ادامه هر آنچه که باید از این بازی اکشن شوتر اندروید محبوب و بسیار موفق بدانید، برای شما آماده کرده‌ایم.

دنیای بازی کال آف دیوتی موبایل

ورود به دنیای شگفت‌انگیز بازی Call of Duty Mobile

واضح است که بازی Call of Duty Mobile دقیقا همان چیزی است که ما سال‌ها در پلتفرم گوشی‌های هوشمند به آن نیاز داشتیم، یعنی اثری که شما می‌توانید با آن به تجربه نابی از سبک شوتر اول شخص آنلاین دست یابید. شما با نصب این بازی بر روی گوشی‌های خود علاوه بر دارا بودن یک بازی شوتر آنلاین، اثری در سبک بتل رویال نیز خواهید داشت.

این بازی تقریبا همه چیز تمام است؛ زیرا تمامی حالت و بخش‌هایی که یک بازی بتل رویال و مولتی‌پلیر باید دارا باشد را در اختیار دارد و می‌تواند بازیکنان را به تجربه‌ای شگفت‌انگیز در سبک شوتر و اکشن دعوت کند. در تعریفی رسمی از این بازی می‌توانیم بگوییم که Call of Duty: Mobile یک بازی شوتر اول شخص آنلاین رایگان است که توسط TiMi Studio Group توسعه یافته و توسط Activision برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است.

از آنجایی که بازی در 1 اکتبر 2019 منتشر شد، و به نوعی بزرگ‌ترین بازی‌ موبایلی در تاریخ بود که توانست درآمدی بیش از 480 میلیون دلار با 270 میلیون بار دانلود در یک سال را به دست آورد. بازی Call of duty mobile با همکاری چندین استودیو به نام‌های Garena, Tencent Games, VNG Games و TiMi Studio Group توسعه یافته و همانطور که گفتیم ناشر اصلی آن، اکتیویژن آن را روانه بازار کرد.

جالب است بدانید که اکتیویژن در سال های 2013 و 2014 با ارائه بازی‌های Call of duty: Strike Team و Call of duty:Heros شانس خود را برای رسیدن به موفقیت در پلتفرم موبایل امتحان کرد، اما تمامی این تلاش‌ها بی‌نتیجه باقی ماند و در نهایت بازی Call of Duty Mobile در سال 2019 غوغایی به پا کرد. یکی از قابلیت‌هایی که باعث شده بازی Call of Duty Mobile از باقی رقیب‌های خود یک سر و گردن بالاتر باشد، وجود مد و بخش‌های متنوع بسیار هیجان‌انگیز آن است که به شکل کاملا واقع‌گرایانه بازیکنان می‌توانند در حالت‌های مختلف به رقابت با یکدیگر بپردازند.

تاریخچه بازی Call of Duty Mobile

تاریخچه مختصری از بازی Call of Duty Mobile

بازی Call of Duty: Mobile در مارس 2019 به واسطه استودیو TiMi-J3 که خود یکی از زیرمجموعه‌های استودیو Tencent Games به شمار می‌آید، معرفی شد. با توجه به ویژگی و کارایی‌هایی که از بازی در رسانه‌های مختلف فاش شده بود، نوید یک اثر اکشن شوتر بسیار هیجان‌انگیز به عنوان رقیب یک بازی کنسولی را می‌داد.

هدف اصلی این بازی این بود که گیمرها بتوانند تجربیات و خاطرات شیرین خود را از این فرنچایز محبوب این بار با سبک سیاق متفاوتی در دستگاه‌های هوشمند زنده کنند. انتشار اولیه بازی کال اف دیوتی موبایل در 15 ژوئن سال 2019 در استرالیا و سپس در کانادا و پرو بود. بعد از چند وقت بالاخره یعنی در 29 سپتامبر 2019 برای کشورهای هنگ کنگ، اندونزی، ماکائو، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایوان و تایلند منتشر کرد.

این بازی در اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین به واسطه شرکت Activision در 30 سپتامبر 2019 و توسط Tencent منتشر شد. همچین این روند انتشار بازی برای کشورهای دیگر در سال‌های مختلف ادامه پیدا کرد. بازی Call of Duty Mobile از سال 2019 تا به امروز از به‌روزرسانی‌های متعددی برخوردار بوده است و توانسته با ارائه و خلق شخصیت و گیم پلی‌ شگفت‌انگیز، عنوان بهترین بازی سال 2019 را از خود کند.

در ماه اول انتشار، بازی بیش از 148 میلیون دانلود داشت و نزدیک به 54 میلیون دلار درآمد که همین مورد آن را به بزرگ‌ترین عرضه بازی موبایل در تاریخ تبدیل کرد. سپس در ژوئن 2020، بازی بیش از 250 میلیون بار دانلود شده بود که بیش از 327 میلیون دلار درآمد داشت. این روند همینطور تا به امروز که بازی با بیش از 500 میلیون دانلود در سال 2022 ادامه داشته است.

گیم پلی بازی Call of Duty Mobile

هیجان گیم پلی بازی با چاشنی بمب و رگبار

از آنجایی که بازی فاقد هرگونه بخش داستانی یا Campaign است، ما یک‌ راست به سراغ بخش هیجان‌انگیز و پر زرق و برق آن یعنی گیم پلی بازی می‌رویم. اجازه دهید با این سوال بخش گیم پلی بازی Call of Duty Mobile را شروع کنیم؛ توقعی که از یک گیم پلی هیجان‌انگیز که ساعت‌ها شما را بی‌وقفه سرگرم کند، چیست؟ به نظر ما گیم پلی یک بازی علاوه بر گان پلی و جزئیاتی که دارد باید بسیار پر تحرک باشد، به نوعی که بازیکن متوجه گذشت زمان نشود و بتواند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل بگذراند.

خوشبختانه بازی Call of Duty Mobile از تمامی توان خود برای ارئه یک گیم پلی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز دریغ نکرده است، به گونه‌ای که بازیکنان در زمان انجام بازی لحظه‌ای از صفحه موبایل خود چشم برنمی دارند. در بازی شاهد تمامی حالت‌های مولتی پلیر از جمله Team Deathmatch ،Domination ،Search & Destroy و Frontline هستیم که کاملا بر پایه استاندارهای یک بازی آنلاین بتل رویال چند نفره ساخته شده‌اند، که در ادامه با تمامی این حالت‌ها به طور کامل آشنا خواهیم شد.

در این حالات بازیکنان در بخش‌های چند نفره یا به اصطلاح 5v5 روبروی یکدیگر در نقشه و بخش‌های متنوع و معروف سری بازی کال اف دیوتی قرار می‌گیرند. در کل بازی سه حالت  Multiplayer، Battle Royale و Zombies دارد که بازیکنان با انتخاب هر حالت می‌توانند مهارت خود را در میدان‌های جنگی امتحان کنند.

لازم به ذکر است که علاوه بر این سه حالتی که نام بردیم، حالت دیگری به نام Ranked Match وجود دارد که کاملا به بخش Multiplayer شباهت داشته تنها با یک تفاوت که بازیکنان با توجه به رتبه یا سطح خود در این بخش مشغول به رقابت با دیگر افراد می‌شوند. شما قبل از ورود به هر حالتی می‌توانید تمامی آیتم‌های خود از جمله کاراکتر، کوله پشتی، اسلحه‌ها، نارنجک‌های مختلف و… را شخصی‌سازی کرده و Loadout منحصر به فرد خودتان را تنظیم کنید.

سی پی در کالاف دیوتی موبایل

سی پی کالاف دیوتی موبایل چیست؟

پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی کالاف دیوتی موبایل با واحد پولی به اسم سی پی یا CP انجام می‌شود که اجازه دسترسی به تجهیزات، سلاح‌ها و سایر ویژگی‌های بازی را به شما خواهد داد. خریدن بتل پس بازی، به دست آوردن انواع اسکین برای کاراکتر و سلاح‌ها و شرکت‌ در رویدادهای ویژه از دیگر مواردی است که با استفاده از CP میسر می‌شود. برای اضافه کردن سی پی به اکانت خود باید از فروشگاه‌های معتبر این کار را انجام دهید تا دسترسی به بتل پس، اسکین‌های ارزشمند و سایر موارد را داشته باشید.

دانلود بازی کالاف دیوتی موبایل

دانلود بازی کالاف دیوتی موبایل

قطعا اگر از طرفداران بازی‌های شوتر و اکشن باشید، به دانلود بازی Call of Duty Mobile ترغیب خواهید شد. شما برای دانلود این بازی جذاب و هیجان انگیز، می‌توانید با ورود به بخش اندروید سایت پارسی گیم این کار را انجام دهید. سرعت بالای دانلود و ترافیک نیم‌بها از جمله مزایای دانلود بازی کال آف دیوتی موبایل از پارسی گیم است.

بخش Multiplayer بازی کال آف دیوتی موبایل

بخش Multiplayer

در بخش مولتی‌پلیر یا همان حالت چند نفره بازیکنان مشابه سری بازی‌های قبلی کال اف دیوتی باید به صورت اول شخص به جنگ با دیگر دشمنان بروند و امتیازات زیادی برای باز کردن مراحل و سلاح‌های مختلف به دست بیاورند. همچنین در این بخش، حالتی به نام Scorestreaks وجود دارد که شما با رسیدن به سطح و رتبه مشخصی می‌توانید به بخش Scorestreaks بروید و سلاح‌های خاص و مهمات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

حالت Team Death Match

در حالت پر طرفدار Team Death Match، بازیکنان برخلاف حالت Front line باید به امتیاز 40 دست پیدا کنند و آن‌ها بعد از هر بار کشته شدن در موقعیت تیم یا Base خود ریسپاون (زنده شدن مجدد) نمی‌شوند، بلکه ممکن است در هر جایی از نقشه به بازی برگردند. برای مثال بعد از مرگ، یکدفعه ممکن است دقیقا روبروی یک دشمن به بازی بازگردید.

حالت Domination

در حالت Domination شما باید به همراه هم‌گروهی خود در نقاطی که بازی برای شما انتخاب کرده بروید و امتیازات مختلف را جمع‌آوری کنید، بعد از اینکه امتیازات آن نقاط را به دست آوردید، باید در همان منطقه بمانید و تمامی دشمنان که قصد ورود به آن مناطق را دارند از بین ببرید و به نوعی آنجا را ایمن و در تصرف خود نگه دارید.

حالت Hard Point

در این حالت نیز شما باید مانند حالت قبل (حالت Domination) عمل کرده، تنها با یک تفاوت که محیط بزرگ‌تری را باید در اختیار و تصرف خود قرار دهید و از ورود هر دشمنی به آنجا جلوگیری کنید.

حالت Search and Destroy

در این حالت بازیکنان به دو دسته بمب‌گذار و خنثی‌کننده بمب تقسیم می‌شوند و هر کدام باید خلاف دیگری رفتار کنند. شما در این حالت بعد از مرگ ریسپاون نمی‌شوید و باید تا راند بعدی صبر کنید. هر تیمی که 4 راند تیم حریف را شکست دهد، پیروز میدان خواهد بود. این حالت شباهت بسیار زیادی به بازی پرطرفدار کانتر دارد.

حالت Front line

در این حالت بازیکنان به صورت تیم‌های پنج نفره روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند و بعد از هربار کشته شدن دوباره ریسپاون می‌شوند و این روند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که هر کدام از تیم‌ها زودتر از بقیه 50 بازیکن حریف را کشته باشند و در آخر آن تیم پیروز میدان جنگ خواهد بود.

ناگفته نماند که حالت‌های دیگری مانند Gun Fight و Free For All وجود دارند که در حالت Gun Fight در هر راندی سلاح‌های متنوع به انتخاب بازی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد و بازیکنان هیچ حق انتخابی در سلاح خود ندارد. همچنین در حالت Free For All بازیکنان دیگر پایبند به همکاری تیمی نیستند و هر کس برای به دست آوردن رتبه اول تا سوم، میدان جنگ را به خون و آتش می‌کشد.

بخش بتل رویال بازی کال آف دیوتی موبایل

بخش Battle Royale

تمامی بازی‌هایی که در سبک بتل رویال قرار می‌گیرند مانند بازی پابجی و فورتنایت و بقیه موارد از یک سبک و الگوریتم خاص پیروی می‌کنند. همین الگوریم و قاعده در بازی Call of Duty Mobile نیز صدق می‌کند. در حالت بتل رویال بازی کال اف دیوتی موبایل بازیکنان با حداکثر 100 گیمر در نقشه‌های بسیار معروف و پرطرفدار سری‌های قبلی بازی call of duty قرار می‌گیرند و آن‌ها می‌توانند در گروه‌های چند نفره وارد شوند یا اینکه خود به تنهایی به دل دشمن بزنند.

در شروع بازی، بازیکنان حق انتخاب از میان توانایی‌های مورد نیاز را دارند برای مثال برخی می‌توانند توانایی مهمات‌رسانی و برخی دیگر شفابخشی به بازیکنان را برگزینند. وقتی تمامی 100 بازیکنان آماده مسابقه شدند، آن‌ها توسط هواپیمایی به نقشه بازی برده خواهند شد و در آنجا به نقشه مورد نظر فرود می‌آیند. در حالت بتل رویال هدف شما تنها این است که زنده و پیروز از میدان جنگ خارج شوید.

آیتم‌های بسیار زیاد و متنوعی برای شکست دشمن در طول بازی پیدا خواهید کرد؛ از این لحاظ نگرانی نداشته باشید. در بخش Battle Royale حالت‌های متنوعی از جمله ,Sniper Challenge, Battle Royale Alcatraz, Battle Royale Blackout, جنگ 20v20 و Battle Royale Blitz وجود دارد که می‌توانید برای تجربه لذت‌بخش‌تر از بازی به این حالات رجوع کنید.

ناگفته نماند که شما در بخش Battle Royale می‌توانید دوربین خود را از حالت اول شخص به حالت سوم شخص تغییر دهید. بخش بتل رویال بازی در سطح 7 برای تمامی بازیکنان باز می‌شود و شما می‌توانید توانایی‌های خود را در محیط‌های بزرگ‌تر با تعداد بیش‌تری از بازیکنان به چالش بکشید.

بخش زامبی بازی Call of Duty Mobile

بخش Zombies

بخش دیگری به نام Zombies قرار بود در سال 2019 عرضه شود، اما به دلیل نرسیدن به نتیجه‌ای مطلوب و ایده‌آل اضافه شدن این بخش به کلی حذف شد، اما در آگوست سال 2021 بخشی به نام Undead Siege که حالتی شبیه به zombie survival mode را داشت به بازی اضافه گردید.

در این حالت بازیکنان باید در تیم‌های چهارنفره برای زنده ماندن از دست زامبی‌ها با استفاده از دستگاه دوربردی (دستگاهی که امواج و تعداد زامبی‌ها را نشان می‌دهند) تلاش کنند و خود را از دست زامبی‌ها نجات دهند. بازی به این صورت است که بازیکنان در روز باید به دنبال آیتم‌های مورد نیاز برای زنده ماندن بگردند و در طول شب در برابر انبوهی از زامبی‌ها مقاومت کنند. علاوه بر این موارد سه درجه سختی در این حالت به نام‌های Casual, Hardcore و Nightmare وجود دارد که بازیکنان در درجه سختی Casual سه شب و در باقی درجات پنج شب باید در برابر زامبی‌‌ها مقاومت کنند.

سیستم موردنیاز بازی Call of Duty Mobile

خصوصیات و سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty Mobile

در این بخش می‌خواهیم به خصوصیات و ویژگی‌های بازی کال اف دیوتی موبایل بپردازیم و بررسی کنیم که با چه سیستم عامل می‌توان بازی Call of Duty Mobile، محبوب دل‌ها را اجرا کرد. ابتدا اجازه دهید خصوصیات آن را بررسی کنیم.

ویژگی ها و ایرادات بازی

این بازی با گرافیک سه بعدی و بسیار واقع‌گرایانه طراحی شده است، به طوری که بازیکنان با محیط‌ها، سلاح‌ها و شخصیت‌های بازی به بهترین شکل ارتباط برقرار می‌کنند. محیط نقشه‌های بازی از جزئیات بسیار زیاد و فیزیک اشیاء به بهترین شکل پیاده‌سازی شده است و همچنین ایرادی در نورپردازی در برخی نقاط نقشه وجود ندارد. تمامی صداهای اسلحه‌ها و انفجارها به خوبی و کاملا مناسب طراحی شده‌اند، اما در برخی مواقع صدای انفجار یک نارنجک بیش‌تر به صدای ترکیدن یک ترقه کوچک شباهت دارد.

موسیقی بازی در زمان‌های نبرد و میدان جنگ بسیار پر هیجان طراحی و به اجرا درآمده‌اند، به طوری که بازیکن را هیجان‌زده خواهد کرد. در این میان خصوصیات ارزشمند بازی، باگ‌هایی وجود دارد که در برخی مواقع موجب آزار بازیکن می‌شود. البته که سازندگان با ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد سعی در بهبود روند خدمات‌رسانی و لذت بیش‌تر گیمرها از بازی را دارند. یکی از ایرادات فنی که می‌توان به بازی گرفت، منوی بسیار شلوغ و گیج‌کننده آن است. برای مثال زمانی که اولین بار وارد بازی می‌شوید، احتمالا منوی بسیار شلوغ و گیج‌کننده آن شما را سردرگم خواهد کرد.

سیستم کنترل و شوتینگ بازی

سیستم شوتینگ یا همان کنترل بازی بسیار کارآمد و کاملا روان و ساده اجرا می‌شود. خوشبختانه طراحان برای این سیستم دو حالت Simple و Advanced را قرار داده‌اند که حالت Simple مکانیزم خیلی ساده‌ای را به بازیکنان ارائه می‌کند مثلا زمانی که گیمر روی دشمن هدف می‌گیرد، سلاح به صورت کاملا خودکار به آن شلیک می‌کند.

حالت Simple بیش‌تر مناسب افراد مبتدی و تازه کار است، آن‌ها با این حالت به راحتی می‌توانند با سیستم شوتینگ بازی آشنا شوند. حالت دیگر که Advanced نام دارد بیش‌تر برای حرفه‌های این بازی تعبیه شده است، مثلا آن‌ها می‌توانند در این حالت دکمه‌های دلخواه خود را قرار دهند و به نوعی سیستم کنترلی و شوتینگ را براساس مهارت‌های خود شخصی‌سازی کنند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty Mobile

قبل از هر چیزی برای نصب بازی باید به سیستم عامل و سخت افزار گوشی هوشمند خود توجه داشته باشید. خوشبختانه بازی Call of Duty Mobile با به‌روزرسانی‌های متعدد به گونه‌ای بهبود پیدا کرده که سیستم عامل‌های اندروید و iOS نسبتا پایین هم بتوانند بازی را در حالت گرافیکی پایین اجرا کنند.

شما در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی برای اجرا بازی به اندروید 5.1 به بالا و حداقل رم 3 گیگ نیاز خواهید داشت تا بازی برای شما رو حالت متوسط FPS 30 (نرخ فریم) به اجرا دربیاید. در سیستم عامل iOS نیز به آی او اس 9 به بالا و حداقل رم 2 گیگ برای اجرای بازی نیاز خواهید داشت.

اگر سیستم عامل و سخت افزار گوشی هوشمند شما از حداقل سیستم پیشنهادی بالاتر بود که دیگر می‌توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی این بازی زیبا و شگفت‌انگیز را بر روی گوشی خود نصب و با نرخ فریم 60 به تجربه آن بنشینید. علاوه بر این، ناگفته نماند که بازی برای اجرای بهتر بدون لگ و مشکلی نیاز به اینترنت مطلوبی دارد. لازم به ذکر بوده که برای اجرا بازی Call of Duty Mobile، نیاز به تغییر آی پی خواهید داشت.

چگونه در بازی کالاف دیوتی موبایل حرفه ای شویم

چگونه در کالاف دیوتی موبایل حرفه‌ ای شویم؟

برای حرفه‌ای شدن در بازی کالاف دیوتی موبایل راهکارهایی وجود دارد که اگر از آن‌ها اطلاع داشته باشید، می‌توانید ساده‌تر به پیروزی برسید و بازیکن بهتری شوید. برای مثال اگر در آب و رودخانه تیراندازی کنید، شانس اینکه دشمنان شما را شناسایی کنند کمتر است. استفاده از هلیکوپتر برای فرار کردن از موقعیت‌های خطرناک، دائم در حال حرکت بودن که باعث شود هدف گیری دشمنان روی شما سخت تر باشد، استفاده از ترکیب مناسب سلاح‌ها، همکاری تیمی و ارتباط و تعامل مناسب با اعضای تیم و قرار دادن تنظیمات گرافیکی بازی بر حالت بهینه برای به دست آوردن نرخ فریم مناسب از جمله مواردی است که باعث می‌شود گیم پلی بهتری از خود در بازی Call of Duty Mobile ارائه دهید.

کلام پایانی

کلام پایانی

سری بازی‌های کال اف دیوتی، آثاری که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و هر سال نسخه‌های جدیدی از آن روانه بازار می‌گردد. این اثر یکی از شگفتی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی در سیستم عامل اندروید و iOS به حساب می‌آید. در کل می‌توان گفت با ریسکی که شرکت اکتیویژن در ارائه فرنچایز محبوب خود در پلتفرم دستگاه‌های هوشمند انجام داد، توانست نظر افراد زیادی را نسبت به پلتفرم موبایل تغییر دهد و همین تغییر جهش باعث نگاه جدی‌تر گیمرها به این پلتفرم گردید.

با روند پیشرفت پلتفرم موبایل می‌توان به آینده‌ای درخشان و پر از بازی‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده امیدوار ماند. در نهایت امیدواریم از معرفی بازی Call of Duty Mobile لذت برده و آشنایی مختصری با این اثر محبوب و بسیار پرطرفدار داشته باشید. مشتاقانه منتظر خواندن تجربیات شما از تجربه بازی Call of Duty Mobile هستیم.

منبع: wikipedia

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Call of Duty Mobile در چه سوال توانست عنوان بهترین بازی سال را به دست بیاورد؟

بازی Call of Duty Mobile از سال 2019 تا به امروز از به‌روزرسانی‌های متعددی برخوردار بوده است و توانسته با ارائه و خلق شخصیت و گیم پلی‌ شگفت‌انگیز، عنوان بهترین بازی سال 2019 را از خود کند.

۱
در چه سطحی بخش Battle Royale بازی باز می شود؟

بخش بتل رویال بازی در سطح 7 برای تمامی بازیکنان باز می‌شود و شما می‌توانید توانایی‌های خود را در محیط‌های بزرگ‌تر با تعداد بیش‌تری از بازیکنان به چالش بکشید.

۲
سازندگان بازی کدام استودیوها هستند؟

بازی call of duty mobile با همکاری چندین استودیو به نام‌های Garena, Tencent Games, VNG Games و TiMi Studio Group توسعه یافته و همانطور که گفتیم ناشر اصلی آن، اکتیویژن آن را روانه بازار کرد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.