بازی Red Dead Redemption 3
ارحام ادبخواه

ویژگی هایی که از بازی Red Dead Redemption 3 انتظار داریم؛ واقع‌گرایانه‌ترین بازی وسترن

ارحام ادبخواه 11 تیر 1401 6 دیدگاه
14,701 بازدید

اگر روزی ساخت بازی Red Dead Redemption 3 تایید شود و شرکت Rockstar باری دیگر به سمت غرب وحشی پا بگذارد، کاری به شدت سخت و چالش برانگیز خواهد داشت. انتظارات از نسخه بعدی مجموعه به شدت بالا بوده و در نهایت سطح ممکن قرار دارد. با این حال موفقیت و برآورده کردن انتظارات در رد دد ردمپشن 3 امری غیرممکن نبوده و می‌تواند به واقعیت نزدیک شود، فقط باید دید چه ویژگی‌هایی باید از آن انتظار داشت. اما چگونه؟ این سوال در کنار ویژگی‌هایی که از بازی رد دد ریدمپشن 3 انتظار داریم چیزهایی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

بازی Read Dead Redemption 3

بازی رد دد ردمپشن 3؛ رویایی که می‌تواند وارد بُعد واقعیت شود

اکر بخواهیم نگاهی به آثار منتشر شده از شرکت Rockstar داشته باشیم و به دنبال جاه‌طلبانه‌ترین ساخته آن برویم، همگی روی نام Red Dead Redemption 2 خواهیم ایستاد. این بازی در حدی به جزئیات داستانی و گرافیکی اهمیت می‌داد که در برخی مواقع تشخیص آن از دنیای واقعی سخت می‌شد. رد دد ردمپشن 2 داستان خود را به گونه‌ای در طی 6 چپتر مختلف تعریف می‌کند که پس از نمایش تیتراژ پایانی، تا مدت‌ها به یاد آن خواهید ماند.

 ماجراجویی آرتور مورگان در منطقه New Hanover و پیرامون آن پر از صحنه‌های احساسی، به یاد ماندنی و غیرمنتظره‌ای است که می‌تواند اشک هر مردی را به سمت گونه‌ها سرازیر کند. اما این مهم چگونه شکل می‌گیرد و تا مدت‌ها در ذهن ما باقی می‌ماند؟ این بازی از لحظه‌های ابتدایی تا ثانیه‌های پایانی به یک فلسفه واحد پایبند است؛ واقع‌گرایی مهم‌ترین کلید برای دستیابی به Immersion (منظور غرق شدن در دنیای بازی است) و همزاد پنداری از سوی مخاطب خواهد بود.

با وجود تمامی این تحسین‌ها که می‌توان آن‌ها را در قالب جمله‌بندی‌های متفاوت به نگارش درآورد، یک سری نکات ریز وجود دارد که از Immersion نهایی بازی مورد بحث می‌کاهد. Red Dead Redemption 2 به عنوان یک بازی ویدیویی در زندان محدودیت‌های سخت‌افزاری گیر می‌کند و در برخی مواقع محکوم به کم کردن واقع‌گرایی برای افزایش جنبه سرگرمی است.

تلاش راک استار برای افزایش واقع‌گرایی در رد دد ردمپشن 2 قابل تحسین به شمار می‌رود. با این حال وقتی جذابیت آثاری مانند Horizon Forbidden West، The Witcher 3 و Marvel’s Spider-Man را می‌بینیم به یک نتیجه می‌رسیم؛ سازندگان سرگرم کننده بودن را در اولویت می‌گذراند و واقع‌گرایی را در رتبه‌های بعدی برچسب می‌زنند. پس چرا راک استار رویه برعکسی را در پیش گرفت و با این حال در این حد موفق شد؟ پاسخ ساده است. هیچ بازیسازی در دنیا نمی‌تواند مانند شرکت مذکور Open-Worldهای جاه‌طلبانه بسازد.

بنابراین هنگامی که آن‌ها قدرت، بودجه و توانایی ساخت امثال بازی Red Dead Redemption 2 را دارند سعی می‌کنند با بالاتر بردن گستره دید خود، به افق‌های جدیدی در سرگرمی و واقع‌گرایی (به صورت همزمان) برسند. حال بازی Red Dead Redemption 3 (اگه روزی ساخته و منتشر شود) قادر است این افق‌ها را به استانداردهای جدیدی برساند و باز هم یک انقلاب ویدیو گیمی دیگر را به واقعیت پیوند بزند.

فقط پیش از پرداختن به هر موضوعی باید اشاره کنیم که در نهایت با یک بازی ویدیویی روبرو هستیم که هدف اول آن، سرگرم کردن مخاطب است. بنابراین واقع‌گرایی و توجه به جزئیات تا زمانی ارزشمند است که آسیبی به جنبه سرگرمی نزند و بتواند در مسیر آن به حرکت و گسترش خود ادامه دهد.

نقشه جدید در بازی رد دد ریدمپشن 3

ساخت یک نقشه و محیط کاملا جدید

هر دو نسخه ابتدایی Red Dead Redemption تقریبا در یک منطقه مشابه جریان داشتند. در حالی که وقایع نسخه اول در منطقه New Austin رخ داد، داستان شماره دوم مربوط به منطقه New Hanover می‌شد. هر دو منطقه مذکور در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند و به نوعی با الهام‌گیری از محیط‌های واقعی ساخته شده‌اند. New Austin و New Hanover هر دو در منطقه جنوبی ایالات متحده واقع شده‌اند و فاصله کمی هم با مرز مکزیک دارند.

حال اگر راک استار برای ساخت بازی Red Dead Redemption کمی از محیط‌های دنیای واقعی فاصله بگیرد و تخیلات خود را بیش‌تر وارد کار کند، با نقشه‌ای به مراتب متنوع‌تر برخورد خواهیم کرد. در واقع اگر خبری از یک منبع الهام واقعی نباشد و همه چیز از صفر تا صد ساخته شود، نتیجه نهایی می‌تواند هیجان انگیزتر و متنوع‌تر از هر زمان دیگری باشد. مشخصا هنگامی که این رویه در دستور کار قرار گیرد، آزادی عمل بالاتر می‌رود و واقع‌گرایی می‌تواند از راه‌های دیگری به سمت محصول نهایی روانه شود.

اما خب رخ دادن برعکس این ایده‌ها نیز کاملا امکان‌پذیر است. به عبارتی دیگر، شرکت راکستار می‌تواند برای رد دد ردمپشن 3 به طور مستقیم از یک منطقه واقعی الهام بگیرد و جز به جز آن را وارد بازی خود کند. در این صورت تیم سازنده می‌تواند نهایت تلاش خود را برای نزدیک کردن شهر واقعی و نقشه ساختگی به کار بگیرد و واقع‌گرایی را به سطح جدیدی برساند؛ درست مانند کاری که خود آن‌ها در بازی L.A. Noire کردند.

داشتن یک نقشه با پیشینه واقعی که یک تاریخ غنی و کامل دارد، می‌تواند حسابی جذاب باشد. محیط‌هایی مانند بیابان وایومینگ، جنگل‌های کاجی آلاباما شمالی یا کارولینا جنوبی قرن 19 از جمله محیط‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان یک منبع الهام قابل اتکا برای نسخه‌های بعدی مجموعه مورد بحث، حضور پیدا کنند. دنبال کردن این رویه در کنار وسواس دیوانه‌وار راکستار در پرداختن به جزئیات، پتانسیل رسیدن به یک نتیجه باورنکردنی را دارد.

گیم پلی واقع گرایانه تر

تزریق حجم بیش‌تر به واقع گرایی در بحث گیم‌پلی

بازی Red Dead Redemption 2 در بسیاری از زمینه‌ها مانند یک شبیه‌ساز عمل است؛ اما با این حال و همان‌طور که گفته شد، به یک سری مسائل مانند محدودیت‌های سخت‌افزاری دست و پنجه نرم می‌کرد. حال اگر سازندگان بخواهند به سراغ کنسول‌های نسل نهمی بروند و از قدرت آن‌ها استفاده کنند، می‌توانند به مرحله‌ای برسند که دیگر به میزان Immersion موجود در بازی لطمه نخورد.

برای درک بهتر این موضوع بیایید به سراغ یک مثال برویم. اسب‌های موجود در بازی Red Dead Redemption 2 مثال بارز تکامل واقع‌گرایی در بازی‌های ویدیویی بودند. این اسب‌ها به گونه‌ای طراحی شده بودند که مشاهده و گرفتن سواری از آن‌ها، حس تجربه یک شبیه‌ساز را ارائه می‌داد. اما هنگامی که آرتور وارد صحنه می‌شد و اسلحه‌های خود را از ناکجا آباد ظاهر می‌کرد، واقع‌گرایی و آن حس غرق شدگی در جزئیات بازی کم رنگ می‌شد.

حال اگر سایر جزئیات گیم‌پلی هم مانند اسب‌های طراحی می‌شدند و دیگر یک سری اتفاقات غیرمنطقی را نمی‌دیدیم، همه چیز جلوه جذاب‌تر و واقع‌گرایانه‌تری به خود می‌گرفت. البته که این بحث‌ها به منظور کمبود جزئیات در گیم‌پلی بازی Red Dead Redemption 2 نیست و همه ما از این موضوع آگاه هستیم. منظور ما این است که در بین جدال خوب و خوب‌تر، گزینه دوم می‌تواند ارتقایی قابل توجه را رقم بزند.

از این بحث‌ها که گذر کنیم به سرعت رخ دادن اتفاقات و گیم‌پلی می‌رسیم. یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما عاشق گیم‌پلی رد دد ردمپشن 2 هستیم، سرعت پایین و کند بودن آن بود. در واقع این سرعت پایین باعث می‌شد که سنگینی اسلحه‌ها، شخصیت‌ها و راه رفتن شخص آرتور را بهتر حس کرده و بیش‌تر وارد اتمسفر آن شویم. در حالی که این سرعت کم ممکن است به مذاق برخی‌ها خوش نیاید، نمی‌توانیم از حس خوبی که منتقل می‌کند رد شویم.

این کندی و سنگینی که به آن اشاره کردیم، باعث می‌شود بازی در نگاه اول فوق‌العاده خاص و متمایز به نظر برسد. حال شرکت Rockstar می‌تواند رویه مشابهی در بازی Red Dead Redemption 3 در پیش بگیرد و با پیشرفت‌های سخت‌افزاری حاصل شده، انیمشین‌ها را به سطح جدیدی از واقع‌گرایی برساند. در همین حین اگر یک سری مشکلات که به آن اشاره کردیم هم برطرف شود، با یک تجربه فوق‌العاده و تا حدودی بی‌نقص روبرو خواهیم شد.

پرداختن به هویت کابوی ها

پرداختن به هویت اصلی گاوچران‌ها

هنگامی که در مورد گاوچران‌های موجود در غرب وحشی صحبت می‌کنیم، همیشه یاد یک سری یاغی می‌افتیم که زندگی‌های هیجان‌انگیز و پر از جذابیت دارند. اما اگر راستش را بخواهید اوضاع هیچ وقت بدین شکل نبوده است. اگر بخواهیم در زندگی گاوچران‌هایی که پس از جنگ داخلی ایالات متحده فعالیت می‌کردند ریز شویم، واقعا با افراد ناامید کننده‌ای روبرو خواهیم شد که هیچ شباهتی به فیلم‌ها و شخصیت‌های هالیوودی ندارند.

فیلم‌های هالیوودی به ما این گونه یاد داده‌اند که ایالت‌های غربی آمریکا در قرن 18 و 19 توسط قانون رها شده‌اند و کسی کار خاصی با آن‌ها ندارد. اما باید بدانید که واقعیت هیچ زمانی در این حد جذاب و سینمایی نبوده است. اگر هفت‌تیرکش‌هایی مانند Billy the Kid و Doc Holiday به معروفیت رسیدند، به این خاطر بوده که رقیب خاصی نداشتند و صرفا با کشاورزها و افراد معمولی وارد دوئل می‌شدند.

اما موضوع این جا است که فقط فیلم‌های هالیوودی قصد به جذاب نشان دادن Cowboyها ندارند. خود شرکت Rockstar هم سری رد دد ردمپشن را با وفاداری به این فلسلفه ساخته و گاوچران‌هایی مانند آرتور مورگان و جان مارستون را مانند ابرقهرمان‌های پیچیده به نمایش کشیده است. حال اگر آن‌ها بخواهند در نسخه بعدی این فلسلفه را کنار بگذارند و گاوچران‌ها را مانند واقعیت به تصویر بکشند، ممکن است با ناامیدی برخی طرفداران روبرو شوند.

به عبارتی دیگر، اگر واقع‌گرایی در داستان رد دد ردمپشن 3 در اولویت قرار بگیرد، قاعدتا نباید با گاوچران‌هایی مانند آرتور مورگان روبرو شویم که نقش یک قهرمان را از دید بقیه بازی می‌کنند. در عوض، موقعیت‌ها و پتانسیل‌های بیش‌تری به وجود می‌آید که به لطف آن‌ها، راک استار می‌تواند یک داستان بزرگ‌سالانه و فوق‌العاده تاریک را به نگارش درآورد. به طور کلی، اگر نسخه بعدی Red Dead Redemption نتواند از پتانسیل‌های خود استفاده کند و یک داستان صرفا معمولی را ارائه دهد، همه را ناامید خواهد کرد.

بیایید از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم. حجم زیادی از گاوچران‌ها یک سری خلافکارهای خرد و پیش پا افتاده بودند که زندگی خود را با پیشه‌وری و در برخی مواقع قانون شکنی و دزدی ادامه می‌دادند. این افراد معمولا شخصیت‌های پیچیده و آگاهی نداشتند و نمی‌توانستند مانند کاراکترهای چندلایه Red Dead Redemption 2 رفتار کنند. حال اگر راک استار با علم بر این موضوع به سراغ روایت برود، می‌تواند در کنار یک داستان جذاب سنت‌شکنی بزرگی انجام داده و افکار مردم را نسبت به غرب وحشی تغییر دهد.

جمع بندی

جمع‌بندی

Red Dead Redemption مجموعه‌ای به شمار می‌رود که به خاطر دلایل متعدد، حسابی در دل طرفداران جا باز کرده است. این دلیل‌ها در شماره دوم به اوج خود رسیدند تا با یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ ملاقات کرده باشیم. دقت به جزئیات در این بازی حسابی مورد تحسین مخاطب‌ها قرار گرفت و آن طور که احتمال می‌رود، قرار است در بازی‌های بعدی Rockstar با حجم بیش‌تری از آن‌ها روبرو شویم.

اما با وجود تمامی این بحث‌ها یک موضوع کاملا مشخص و مبرهن است؛ دنیای بازی‌های ویدیویی نیاز زیادی به آثار تاریخی دقیق و به یاد ماندنی دارد و بازی Red Dead Redemption 3 می‌تواند در این راه پیشرو باشد. اما اینکه رویدادهای تاریخی به چه شکلی به تصویر کشیده شوند و چقدر ارزشمند باشند را تنها خود سازندگان تعیین می‌کنند. بنابراین باید صبر کنیم و منتظر خبرهای جدید بمانیم.

علاوه بر موارد ذکر شده، نباید فراموش کنیم که به احتمال زیاد فاصله زیادی با عرضه بازی رد دد ردمپشن 3 داریم. در واقع با توجه به اطلاعات و شایعه‌های موجود، اگر Red Dead جدیدی وجود داشته باشد پس از عرضه نسخه جدید GTA در دسترس قرار خواهد گرفت. بنا بر همین موضوع و شناختی که نسبت به عادت‌های راک استار داریم، نباید تا هفت الی هشت سال آینده انتظار عرضه نسخه جدید رد دد را داشته باشید.

نظر شما در مورد مباحث مطرح شده چیست؟ بازی Red Dead Redemption 3 دیگر از چه راه‌هایی می‌تواند واقع‌گرایی موجود در مجموعه را گسترش دهد؟ آیا این کار به وجهه ویدیو گیمی آن ضربه می‌زند یا قدمی رو به جلو خواهد بود؟ در این مقاله به ویژگی‌هایی که از بازی Red Dead Redemption 3 انتظار داریم پرداختیم. نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا ساخت بازی Red Dead Redemption 3 تایید شده است؟

خیر، فعلا هیچگونه خبری در مورد نسخه بعدی رد دد ردمپشن وجود ندارد و ما در این مقاله صرفا به فرضیه‌ها خواهیم پرداخت

۱
وقایع رد دد ردمپشن 2 در چه منطقه‌ای جریان دارد؟

داستان این بازی در یک منطقه خیالی با نام New Hanover جریان پیدا می‌کند

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    ARTIN

    مهمان

    سلام این بازی برایXBOX360 در می آید

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به ARTIN

      مدیر سایت

      سلام
      خیر

  • Avatar

    عرشیا

    مهمان

    بزار اول جی تی اِی سیکس بیاد رد دد پیش کش?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      در پاسخ به عرشیا

      مهمان

      یه ماه دیگه معرفی میشه و 2024 عرضه میشه

  • Avatar

    آریا

    مهمان

    اون موقع که این بازی عرضه بشه ما زنده نخواهیم بود

    پاسخ دهید
    • Avatar

      FARZAN در پاسخ به آریا

      مهمان

      داداش الان ما منتظریم جی تی ای بیاد که نیومد