تقلب بازی Destiny 2 استودیو Bungie
محمد صادق شجاعی

سازنده نرم‌افزار‌های تقلب بازی Destiny 2 با استودیو Bungie به توافق رسیدند

محمد صادق شجاعی 29 خرداد 1401 بدون دیدگاه
159 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، استودیو Bungie در پرونده شکایت از یک گروه سازنده نرم‌افزار‌های تقلب بازی Destiny 2 پیروز شده و بر سر پرداخت مبلغ 13.5 میلیون دلار توافق کرده است.

استودیو بانجی از مدت‌ها پیش تلاش کرده که با سازندگان نرم‌افزار‌های تقلب بازی دستینی 2 مقابله کند. حال این استودیو توانسته موفقیت‌هایی به دست بیاورد. این امر از آن جهت بوده که بالاخره یکی از متهمان به اشتباه خود اعتراف کرده و با سازندگان بازی Destiny 2 برای پرداخت مبلغ 13.5 میلیون موافقت کرده است.

گروه Elite Boss Tech نرم‌افزار‌های تقلب ساخته شده برای بازی Destiny 2 را از طریق وب سایت خود ارائه می‌کرد. زمانی که این امر به اطلاع استودیو Bungie رسید، استودیو مذکور به صورت رسمی از گروه Elite Boss Tech شکایت کرده و جنگ قانونی بین سازنده تقلب و سازنده بازی دستینی 2 آغاز شد. اما اکنون با اعتراف سازنده نرم‌افزار‌های تقلب به اشتباه خود و توافق برای پرداخت مبلغی به منظور جبران خسارت، پرونده مذکور حل و فصل شده است.

بر اساس گزارش رسانه TorrentFreak، رابرت جیمز دوتی نلسون به عنوان رهبر گروه Elite Boss Tech و دیگر افراد مرتبط، اتهامات وارده به خود را پذیرفته‌اند. همچنین آن‌ها اعتراف کردند به طور عمدی اقدام به دور زدن جنبه‌های فنی و امنیتی بازی Destiny 2 کرده‌اند که این اقدام آن‌ها نقض آشکار قوانین DMCA محسوب می‌شود. علاوه بر این، گروه Elite Boss Tech اعتراف کرده تقلب‌های ارائه شده «یک پوشش گرافیکی» اضافه کرده‌اند که مستقیما با کد دارای کپی رایت بازی Destiny 2 ادغام شده است. این امر به معنای «تغییر بدون اجازه کد» بوده که در دادخواست استودیو Bungie به آن اشاره شده است.

در پرونده شکایت استودیو بانجی مشخص شده است که نرم‌افزار‌های تقلب بازی Destiny 2 بیش از 6 هزار بار دانلود شده‌اند. هر دانلود به عنوان یک نقض فردی و دور زدن جداگانه قوانین محسوب می‌شود. با توجه به این که هر نقض قوانین جریمه‌ای معادل با دو هزار دلار دارد، گروه Elite Boss Tech باید مبلغ 13.5 میلیون دلار به استودیو Bungie پرداخت کند.

تقلب بازی Destiny 2 استودیو Bungie

بازی Destiny 2 از سیستم ضد‌تقلب BattlEye بهره می‌برد

پیروزی در پرونده شکایت از گروه Elite Boss Tech، موفقیت بزرگی برای سازنده بازی Destiny 2 محسوب می‌شود. این امر از آن جهت بوده که اخیرا شکایت مطرح شده علیه یکی از ارائه‌دهندگان تقلب‌های بازی دستینی 2 به نام AimJunkies، از اعضای گروه Phoenix Digital، رد شده است. در حالی که همچنان راه زیادی تا توقف فعالیت‌های سازندگان نرم‌افزار‌های تقلب باقی مانده است، اما پیروزی استودیو بانجی موقعیت بازی‌سازان در برابر متقلبین را بهبود می‌بخشد. استودیو Bungie در راه مبارزه با سازندگان نرم‌افزار‌های تقلب با شرکت‌های Ubisoft و Riot Games همکاری کرده است.

استودیو بانجی برای مقابله با متقلبین و هکر‌هایی که لذت تجربه بازی دستینی 2 را برای تمامی بازیکنان از بین می‌برند، اقدام به اضافه کردن سیستم ضدتقلب BattlEye کرده است. در حالی که این سیستم نسبتا موفق بوده و از زمان اضافه شدن آن گزارش‌های مربوط به تقلب در حالت‌های PvP کاهش یافته است، اما همچنان نرم‌افزار‌های تقلب مختلفی وجود دارد که سازندگان باید با آن‌ها مقابله کنند. گروه Elite Boss Tech همچنین موافقت کرده است که از نقض قوانین و حق کپی رایت استودیو Bungie خودداری کند. امیدواریم با دستیابی به نتایج مشابه در دیگر پرونده‌های مربوط به شکایت بازی‌سازان علیه سازندگان تقلب، تمامی بازیکنان بتوانند در شرایط عادلانه از تجربه بازی‌های مختلف لذت ببرند.

نظر شما در مورد نتیجه شکایت استودیو بانجی از سازنده نرم‌افزار‌های تقلب بازی Destiny 2 چیست؟ به نظر شما پیروزی استودیو مذکور چه تاثیری در صنعت ویدیو گیم خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.