پیروزی بانجی در دادگاه
علیرضا نظری

پیروزی بانجی در دادگاه علیه توزیع‌کننده ابزار‌های تقلب سری Destiny

علیرضا نظری 17 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
80 بازدید

استودیو بانجی اخیرا در دادگاه حقوقی علیه یک فروشنده ابزارهای تقلب سری Destiny پیروز شده و مبلغ 12 میلیون دلار را به عنوان جریمه به دست آورده است. در واقع، این دومین شکایتی است که Bungie در سال جاری در برابر یک فروشنده تقلب برنده می‌شود.

متهم کلودیو-فلورنتین، ابتدا با شکایت بانجی در سال 2021 به درخواست 12 میلیون دلار غرامت به دلیل توزیع نرم افزار تقلب معروف به VeteranCheats برای سری Destiny به دادگاه احظار شد. این ابزار، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تقلب در شوتر آنلاین است که مزیت‌های ناعادلانه‌ای را در بازی به وجود می‌آورد. گفته می‌شود که این تقلب‌ها قیمت بالایی نیز داشتند و کلودیو-فلورنتین مبلغ 2 هزار دلار از هر بازیکن برای استفاده از امتیاز این نرم افزار دریافت می‌کرد.

در اسناد دادگاه آمده است که VeteranCheats به درآمد و شهرت بازی Destiny 2 آسیب رسانده و حقوق مالکیت معنوی آن را نقض کرده است. بانجی ادعا کرد که استفاده از این نرم افزار با هک‌های ناعادلانه‌اش، سرگرمی بازیکنان را از بین می‌برد و به اعتبار توسعه‌دهنده آسیب زیادی وارد می‌کند. تقلب‌ها شامل Aimbot، توانایی دیدن پشت دیوارها و موارد دیگری بوده که به یک سری افراد متقلب، برتری بیشتری نسبت به سایر بازیکنان می‌دهد.

طبق اسناد دادگاه مربوط به پرونده، کلودیو-فلورنتین از فروش تقلب‌هایی که در وب سایت خود ارائه کرده بود، مبلغ 146.6 هزار دلار درآمد داشت. این درآمد، بخشی از 12 میلیون دلار درخواست شده توسط بانجی، به همراه نزدیک به 11.7 میلیون دلار به دلیل نقض قانون کپی رایت هزاره دیجیتال (DMCA) و 217.2 هزار دلار هزینه‌های قانونی است. همچنین، دادگاه یک حکم دائمی علیه کلودیو-فلورنتین صادر کرده است؛ به این معنی که او نمی‌تواند در فعالیت‌هایی شرکت کند که ممکن است قانون کپی رایت هزاره دیجیتال استودیو بانجی را نقض کند.

پیروزی بانجی در دادگاه

پیروزی های بانجی در دادگاه‌ مشابه

بانجی در استدلال‌های خود می‌گوید VeteranCheats علاوه بر اینکه به حالت‌های رقابتی و همکاری در Destiny 2 ضربه می‌زند، تاثیر مستقیمی در افزایش هزینه‌های امنیت این بازی داشته است. طبق گفته‌های بانجی، آن‌ها حداقل 200 هزار دلار بابت هزینه‌های کارکنان و استفاده از نرم افزارهای مبارزه با متقلبان پرداخت کرده‌اند. در کنار همه این‌ها، باید مبلغی به عنوان خسارت به Bungie پرداخت شود.

در نهایت باید بگوییم که این یک پیروزی دیگر برای تیم حقوقی Bungie در دادگاه است. آن‌ها سال گذشته یک برد مشابه در برابر شرکت Elite Boss Tech به مبلغ 13.5 میلیون دلار داشتند. بانجی در شکایت خود علیه این شرکت موفق شد تا سازندگان را متهم به فروش نرم افزار تقلب کند. علاوه بر این، در ماه فوریه، بانجی مبلغ 4.3 میلیون دلار غرامت در شکایت علیه فروشنده تقلب AimJunkies به دلیل ادعاهای مشابه نقض کپی رایت دریافت کرد.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.