شخصیت بازی Overwatch 2 اورواچ 2
محمد صادق شجاعی

هر سال نقشه‌ها و شخصیت‌های جدیدی به بازی Overwatch 2 اضافه می‌شود

محمد صادق شجاعی 29 خرداد 1401 بدون دیدگاه
171 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت بلیزارد اعلام کرده است که پشتیبانی از بازی اورواچ 2 تا سال‌ها و به طور موثر ادامه خواهد داشت. به واسطه این تصمیم شرکت مذکور سالانه سه تا چهار شخصیت و نقد جدید در دسترس کاربران بازی Overwatch 2 قرار می‌گیرد.

بازی Overwatch در سال‌های اخیر در شرایطی نامناسبی قرار داشته است. از زمان ارائه آخرین شخصیت اصلی بازی مذکور در سال 2019، شرکت Blizzard نسبت به دنباله بازی اورواچ یعنی بازی Overwatch 2 سکوت کرده است. بدون شک این امر به دلیل پاندمی کرونا و شکایت‌های متعدد کارکنان نسبت به وضعیت ناسالم به وجود آمده است. در دوران افول بازی Overwatch، بازی‌های Apex Legends و Valorant موفق شدند که جایگاه آن را تصاحب کنند.

شرکت بلیزارد قصد دارد به واسطه محصول جدید خود این شرایط را تغییر دهد. در جریان رویداد ایکس باکس و بتسدا اعلام شد که بخش PvP بازی اورواچ 2 به صروت رایگان منتشر خواهد شد. حال این شرکت برنامه‌های خود برای اثر مذکور را منتشر کرده که در قالب آن می‌توانید اطلاعات مختلفی به دست بیاورید.

ارون کلر، کارگردان بازی Overwatch 2، گفته است که تغییرات لحاظ شده در این اثر در راستای راضی نگه داشتن بازیکنان انجام شده است. با این حال به خوبی می‌توانید تاثیر آثار لایو سرویس مدرن را در بازی اورواچ 2 مشاهده کنید. ارون کلر در این باره گفته است: «اقدام ما برای ارائه بازی Overwatch 2 به عنوان یک اثر رایگان، بر اساس دیگر بازی‌ها نبوده است. دلیل این امر تصمیم ما مبنی بر انتشار حداکثری محتوا‌های فصلی برای بازیکنان است».

شخصیت بازی Overwatch 2 اورواچ 2

بازی Overwatch 2 دارای تمامی شخصیت‌های اثر قبلی است

به واسطه تغییرات اعمال شده، بازی اورواچ 2 دارای آپدیت‌های فصلی، بتل پس، چالش‌های مختلف و فروشگاه درون بازی خواهد بود. هر یک از فصل‌های بازی Overwatch 2 به مدت 9 هفته ادامه خواهد داشت و هر فصل در کنار ارائه اسکین‌ها و دیگر موارد تزئینی، شخصیت جدید یا نقشه تازه اضافه خواهد کرد. شرکت Blizzard تصمیم دارد هر سال سه تا چهار شخصیت و نقشه منتشر کند. این حجم از محتوا در مقایسه با بازی Overwatch بسیار زیاد است، اما در شرایط این اثر در سال 2018 ایده‌آل به نظر می‌رسد. شرکت بلیزارد در ساخت بازی Overwatch 2 از نقاط قوت اثر قبل استفاده کرده، سیستم‌های مختلف را ارتقا داده و واضح‌تر از قبل به روند انتشار آپدیت‌ها اشاره کرده است.

کارگردان بازی اورواچ 2 گفته که مشاهده تقاضای بازیکنان برای اضافه شدن نقشه‌ها و شخصیت‌های جدید به بازی Overwatch، در شرایطی که سازندگان روی ساخت دنباله این اثر تمرکز کرده‌اند، برای آن‌ها سخت و دشوار بوده است. با جدا کردن بخش‌های PvP از PvE و انتشار زودهنگام آن، سازندگان می‌توانند دوباره آپدیت‌های قابل‌توجه را در بازه زمانی ثابت منتشر کنند. ارون کلر در این مورد گفته است: «سال بسیاری سریعی را پشت سر گذاشتیم که در آن مجبور شدیم برای بازگرداندن این کشتی عظیم به مسیر درست، تلاش زیادی به کار ببندیم. به این واسطه ما می‌توانیم به یکی از ارزش‌های کلیدی خودمان که در واقع انتشار مداوم آپدیت است، دست پیدا کنیم».

شخصیت بازی Overwatch 2 اورواچ 2

PvE بازی Overwatch 2 بعدا به صورت جداگانه منتشر می‌شود

شرکت Blizzard جزئیات خاصی از نحوه پیشرفت شما در بتل پس یا آیتم‌های موجود در فروشگاه درون بازی منتشر نکرده است؛ تمامی این موارد در زمان دیگری معرفی خواهند شد. همچنین شرکت بلیزارد چندان علاقه‌ای به انتشار اطلاعاتی از ماموریت‌های PvE و کمپین داستانی نداشته و تنها به انتشار آن در سال آینده اشاره کرده است. در حال حاضر تمام تمرکز سازندگان روی بخش PvP معطوف شده است.

Junker Queen دومین شخصیت جدیدی است که پس از Sojourn به بازی Overwatch 2 اضافه خواهد شد. او یک کاراکتر Tank بسیار بی‌رحم و پر جنب و جوش است. Junker Queen قادر به ایجاد زخم‌هایی است که به مرور زمان به دشمنان صدمه وارد می‌کنند. در ماه اکتبر یک شخصیت Support با الهام از روباه به بازی اورواچ 2 اضافه شده و هم‌زمان با شروع فصل دوم در ماه دسامبر یک کاراکتر Tank جدید در دسترس قرار می‌گیرد. برای اثری که در حال حاضر دارای 34 شخصیت مختلف است، طبیعی بوده که بازیکنان نسبت به محدودیت و عدم ارائه کاراکتر‌های بیشتر پس از رسیدن به تعدادی مشخص نگران باشند.

شخصیت بازی Overwatch 2 اورواچ 2

Junker Queen تازه‌ترین شخصیت اورواچ 2 است

جف گودمن، طراح ارشد شخصیت‌ها در این مورد گفته است: «این در واقع همان چیزی است که ما همواره در مورد آن صحبت می‌کنیم. واضح است که مشکلات مختلفی در پروسه تولید وجود دارد. مشکلاتی از جمله این که چقدر سریع می‌توانیم شخصیتی را که از آن راضی هستیم و دوستش داریم، خلق کنیم و در عین حال سوالات متعددی وجود دارد. برای مثال در 10 سال آینده فهرست شخصیت‌ها تا چه اندازه باید گسترش پیدا کرده باشد. بازی‌های زیادی وجود دارد که به روش‌های مختلف این مورد را مدیریت می‌کنند و من اعتقاد دارد که هر یک از آن‌ها برای بازی خاصی مناسب هستند. به همین دلیل تا زمانی که بازیکنان بازی را انجام می‌دهند و خواهان شخصیت‌های بیشتری هستند، ما قطعا تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهیم. اگر در موقعیتی قرار بگیریم که 150 شخصیت مختلف در دسترس باشد، اما بازیکنان همچنان از ما بخواهند شخصیت‌های بیشتری اضافه کنیم و احساس کنیم که می‌توانیم کاراکتر‌های دیگری خلق کنیم، بدون شک به راه‌مان ادامه می‌دهیم».

جف گودمن و ارون کلر هر دو گفته‌اند که هدف آن‌ها حفظ تازگی بازی به واسطه شخصیت‌های جدید است؛ اما در عین حال تلاش می‌کنند که از سردرگمی بازیکنانی که به دلیل رایگان بودن جذب بازی Overwatch 2 می‌شوند، جلوگیری کنند. تاکنون برنامه‌ای برای ممنوعیت استفاده از شخصیت‌ها، ویژگی که بازیکنان بسیاری خواهان وجود آن در اثر مذکور هستند، برنامه‌ریزی نشده است. همچنین سازندگان بازی اورواچ 2 اعلام کرده‌اند که در فصل‌های مختلف هرگز هیچ‌یک از شخصیت‌ها حذف نخواهد شد.کارگردان بازی Overwatch 2 در این مورد گفته است: «من شخصا نمی‌توانم شرایطی را تحمل کنم که تمامی کاراکتر‌های بازی، در دسترس نباشند».

شخصیت بازی Overwatch 2 اورواچ 2

مبارزات بازی Overwatch 2 به صورت 5 به 5 انجام می‌شوند

تغییر عمده‌ای که به شدت مورد بحث قرار گرفته، فرمت جدید نبرد‌های بازی اورواچ 2 است. به این واسطه نبرد‌ها 5 به 5 برگزار شده و از هر تیم یک شخصیت Tank حذف می‌شود. هدف از این امر افزایش تاثیر هر بازیکن در نبرد‌ها و همچنین توجه به شکایات بازیکنان مبنی بر گذراندن تمام طول نبرد برای تیراندازی به سپر‌های دفاعی شخصیت Tank یا بارها تلاش برای کاهش دادن سطح سلامتی شخصیت‌ها پس از احیا، اعلام شده است.

اوایل سال جاری بتای بازی Overwatch 2 در دسترس قرار گرفت. به این واسطه مشخص شد که سرعت نبرد‌های این اثر افزایش یافته و جنگ‌های تک به تک بیشتر رخ خواهد داد. در کنار این موارد، شخصیت Junker Queen اضافه شده و نقشه Rio de Janeiro در دسترس قرار می‌گیرد که در کنار هم بازیکنان را به همکاری و کار تیمی تشویق می‌کنند. دومین بتای بازی اورواچ 2 در تاریخ 28 ژوئن (7 تیر) ارائه خواهد شد.

نظر شما در مورد اضافه شدن نقشه‌ها و شخصیت‌های جدید به بازی Overwatch 2 در طول سال چیست؟ به نظر شما پشتیبانی بلیزارد موجب می‌شود که این اثر موفق عمل کند؟ آیا بازی اورواچ 2 قادر است ضعف‌های اثر قبلی را جبران کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.