نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین بازی Elden Ring
محمد صادق شجاعی

نینتندو سوییچ به عنوان پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه گذشته معرفی شد

محمد صادق شجاعی 26 خرداد 1401 بدون دیدگاه
190 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، موسسه NPD گزارش عملکرد صنعت ویدیو گیم در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار در ماه مه را منتشر کرده است. به این واسطه مشخص شده است که نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول و بازی Elden Ring پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته در آمریکا بوده‌اند.

موسسه NPD در گزارش جدید خود اشاره کرده که هزینه صرف شده در صنعت بازی‌های ویدیویی در ماه مه 2022 با 19 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به مبلغ 3.7 میلیارد دلار رسیده است. همچنین از ماه فوریه 2020 که 3.5 میلیارد دلار به بازی‌های ویدیویی اختصاص داده شد و ماه گذشته کمترین هزینه صرف شده برای این سرگرمی را به نام خود ثبت کرده است.

در مدتی که از سال میلادی جاری می‌گذرد، بازیکنان آمریکایی مبلغ 21.9 میلیارد دلار را به بازی‌های ویدیویی اختصاص داده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته به میزان 10 درصد کاهش داشته است. تنها بخشی که رشد سالانه داشته، سرویس‌های اشتراکی است. در ماه مه سال جاری، مبلغ صرف شده برای خرید سخت‌افزار‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی با 11 درصد کاهش نسبت به سال قبل به مبلغ 216 میلیون دلار رسیده است. طی ماه‌های گذشته از سال 2022، مبلغ 1.8 میلیارد دلار به سخت‌افزار‌های بازی اختصاص داده شده که این رقم نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

موسسه NPD از کنسول نینتندو سوییچ به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه مه، هم از نظر فروش دلاری و هم از نظر تعداد دستگاه، نام برده است. همچنین نینتندو سوییچ بیشترین تعداد کنسول به فروش رسیده در سال جاری را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در دوره شروع سال میلادی جاری تا ماه گذشته، کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس بیشترین فروش دلاری را داشته‌اند.

در بخش فروش بازی‌ها، الدن رینگ صدر جدول پرفروش‌ترین آثار ماه مه را در اختیار گرفته است. پس از این محصول استودیو FromSoftware، بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga قرار دارد. بازی Elden Ring در ماه مه به عنوان پرفروش‌ترین بازی استیم و ایکس باکس و دومین بازی پرفروش پلی استیشن بوده است. علاوه بر این تازه‌ترین اثر استودیو فرام سافتور همچنان به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال شناخته می‌شود.

پس از بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga، بازی‌های Nintendo Switch Sports و Evil Dead: The Game به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. بازی اقتباسی از مجموعه Evil Dead تنها اثر منتشر شده در ماه مه بوده که به لیست 20 بازی پرفروش اضافه شده است. لازم به ذکر است که بازی MLB The Show 22 رتبه پنجم را در اختیار دارد. نکته جالب توجه در لیست 20 بازی پرفروش ماه مه، بازگشت بازی The Elder Scrolls V: Skyrim است. پیش از این اثر مذکور با رتبه بیستم در لیست مربوط به سال 2017 قرار گرفته بود؛ تقریبا نیمی از فروش دلاری بازی‌های مختلف در مه 2022 از طریق استیم به دست آمده است.

نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین بازی Elden Ring

بازی Elden Ring صدرنشین جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها

بازی‌های موبایل به دلیل کاهش مبلغ هزینه شده از طریق گوگل پلی، با کاهش 23 درصدی درآمد رو‌به‌رو شده است. همچنین درآمد کسب شده از طریق فروشگاه اپل یعنی اپ استور نیز به میزان 2.6 درصد کاهش داشته است. موسسه Sensor Tower اعلام کرده که مبلغ هزینه شده در 10 بازی برتر گوگل پلی و اپ استور به میزان 1.3 درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش موسسه NPD، بازیکنان 7 درصد کمتر از سال گذشته اقدام به خریداری لوازم جانبی کرده‌اند و تنها 131 میلیون دلار هزینه شده است. از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تنها مبلغ 875 میلیون دلار به خریداری لوازم جانبی اختصاص داده شده که این رقم نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

در ماه مه، کنترلر کنسول پلی استیشن 4 یعنی دوال شاک 4 با رنگ مشکی، باری دیگر به عنوان پرفروش‌ترین لوازم جانبی معرفی شد. این در حالی است که از آغاز سال 2022 تا ماه گذشته، کنترلر Xbox Elite Series 2 بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است.

نظر شما در مورد جایگاه نینتندو سوییچ به عنوان پرفروش‌ترین کنسول چیست؟ به نظر شما بازی Elden Ring لیاقت جایگاه اول پرفروش‌ترین بازی‌ها را دارد؟ تا‌کنون برای خرید کدام‌یک از لوازم جانبی هزینه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.