گیم پلی بازی Redfall ردفال
محمد صادق شجاعی

هر آنچه از تریلر گیم پلی بازی Redfall فهمیدیم

محمد صادق شجاعی 23 خرداد 1401 1 دیدگاه
320 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، پس از مدت‌ها انتظار بالاخره گیم پلی بازی Redfall (ردفال)، جدیدترین اثر استودیو Arkane، در جریان رویداد ایکس باکس و بتسدا به نمایش گذاشته شد.

در جریان کنفرانس ایکس باکس و بتسدا در نمایشگاه E3 2021، استودیو آرکین که ساخت بازی‌های سری Dishonored و بازی Deathloop را در کارنامه دارد، از محصول جدید خود یعنی بازی ردفال رونمایی کرد. این اثر که در سبک تیراندازی اول شخص ساخته شده، تجربه‌ای تک‌نفره و در عین حال چندنفره محسوب می‌شود. در بازی Redfall باید با انواع و اقسام خون‌آشام‌ها و دشمنان انسانی مبارزه کنید.

برای انجام این امر می‌توانید شخصیت موردنظر خود را از بین کاراکتر‌های موجود انتخاب کرده و به صورت تکی یا همراه با حداکثر سه بازیکن دیگر وارد میدان نبرد شوید. در کنار امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از اسلحه‌ها و تجهیزات قابل شخصی‌سازی، می‌توانید با استفاده از توانایی‌های منحصر‌به‌فرد شخصیت‌ها، خون‌آشام‌ها را نابود کنید. رویداد Xbox & Bethesda Games Showcase با نمایش اولین گیم پلی بازی Redfall آغاز شد.

بازی ردفال هر آن چه از یک تجربه FPS داستان محور که امکان تجربه آن به صورت Co-op وجود دارد، انتظار دارید، ارائه می‌کند. علاوه بر این بدون شک اثر مذکور مورد توجه علاقه‌مندان و طرفداران آثار استودیو آرکین قرار خواهد گرفت. دنیایی وسیع و پر رمز و راز، فهرست متنوعی از شخصیت‌ها، نبرد‌های استراتژیک که شما را درگیر می‌کنند، محیط‌هایی که با دقت ساخته شده‌اند، روایتی غنی که شما را به سراسر دنیای بازی می‌برد، اسلحه‌های مختلف و در پایان خون‌آشام‌های بسیار زیاد، تنها تعدادی از ویژگی‌های بازی Redfall هستند. خون آشام‌ها می‌توانند شما را از هم‌تیمی‌ها جدا کنند، بازیکنان را تکه تکه کنند و با قدرت بالای خود دنیا را نابود کنند.

بازی Redfall دارای شخصیت‌های قابل بازی مختلفی است

در قالب گیم پلی بازی Redfall می‌توانید نگاهی اجمالی به این اثر داشته باشید؛ در ادامه خلاصه‌ای از اطلاعات و جزئیات ارائه شده از سوی سازندگان را مرور می‌کنیم. در هنگام تجربه بازی ردفال این شما هستید که تصمیم می‌گیرید با چه شخصیتی این اثر را تجربه کنید. از توانایی تلکنسیس Layla و چشم ماورایی Jacob گرفته تا ربات همراه Remi و تجهیزات عجیب و غریب Dev، بازی Redfall مجموعه‌ای از شخصیت‌های متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

لیلا الیسون یک دانشجوی مهندسی پزشکی است که در یک مرکز تحقیقاتی دوره کارورزی را پشت سر می‌گذارد. به دلیل یک اتفاق غیر‌منتظره او توانایی تلکنسیس به دست می‌آورد. جیکوب بویر که تیرانداز سابق ارتش است، به عنوان یک پیمانکار خصوصی فعالیت می‌کند. به دلایل عجیب و غریب، جیکوب از چشم ماورایی بهره برده و یک کلاغ همواره در کنارش حضور دارد. دمی د لا روزا سومین شخصیت قابل استفاده در بازی Redfall است که به عنوان یک مهندس رزمی ماهر، بخش اعظم زندگی خود را در خط مقدم جنگ گذرانده است. او با کمک ربات همراه خود یعنی Bribón مصمم است که به نجات بازماندگان ردفال کمک کند. دویندر کراسلی به عنوان آخرین شخصیت قابل بازی ردفال، یک نهان‌جاندارشناس و مخترع عجیب و غریب است. او با اسلحه‌ها و تجهیزات ساخت خودش وارد میدان نبرد شده تا توانایی‌هایش را ثابت کند.

با ارتقای توانایی‌های شخصیت‌ها می‌توانید قدرت آن‌ها را بالا برده و در حین تلاش برای نجات ردفال، انواع سبک‌های بازی و لود اوت‌های مختلف را آزمایش کنید. همواره این امکان در اختیار شما قرار دارد که تمامی شرایط را تغییر داده و موارد جدیدی را امتحان کنید. در کنار حالت تک‌نفره و پشت سر گذاشتن تجربه‌ای مبتنی بر کاوش و مخفی‌کاری، می‌توانید با حداکثر سه بازیکن دیگر برای شکار خون‌آشام‌ها همراه شوید. هاروی اسمیت، کارگردان بازی Redfall در این مورد گفته است: «ما روی تجربه انفرادی بازی ردفال که مطابق با سلیقه استودیو آرکین است، تاکید زیادی داشته‌ایم. بازی Redfall یک اثر اوپن ورلد است، اما می‌توانید با استفاده از هر یک از شخصیت‌ها به تنهایی آن را تجربه کنید. در این شرایط کاوش اهمیت بیشتری پیدا کرده و می‌توانید با مخفی‌کاری اطلاعات مختلف را به دست آورده و از دشمنان دوری کرده یا با آن‌ها وارد مبارزه شوید».

در حالی که تجربه انفرادی شما را مجبور می‌کند که فقط به مهارت‌های خود تکیه کنید، تشکیل تیم و تجربه چندنفره این امکان را به شما می‌دهد که نقاط قوت سایر کاراکتر‌ها را ترکیب کرده و استراتژی‌های مختلفی را امتحان کنید. بازی Redfall این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر زمان شرایط بازی را تغییر دهید. به واسطه ارائه تجربه یکپارچه از حالت‌های تک‌نفره و چندنفره، بازی ردفال این آزادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با هر کس و با هر روشی که بخواهید این اثر را تجربه کنید.

گیم پلی بازی Redfall ردفال

خون‌آشام‌های بازی Redfall خاص و منحصر‌به‌فرد هستند

خون‌آشام‌های بازی Redfall به هیچ‌عنوان عادی و معمولی نیستند. هاروی اسمیت در مورد این موجودات گفته است: «خون‌آشام‌های ما یک سری موجودات افسانه‌ای نیستند. آن‌ها هیولاهای درنده‌ای هستند که از افراد آسیب‌پذیر تغذیه می‌کنند تا قدرتمند‌تر شوند». خون‌آشام‌های بازی ردفال آب را از جزیره دور کرده‌اند و مانع از تابش نور خورشید شده‌اند. اکنون شهری که در گذشته آرام بود، به محل حکمرانی آن‌ها تبدیل شده است. خون‌آشام‌ها نتیجه آزمایش‌های علمی هستند که به نتایج وحشتناک منجر شده‌اند؛ به این واسطه آن‌ها از توانایی‌های ماورایی قدرتمندی بهره می‌برند. خون‌آشام‌های بازی Redfall به هیچ عنوان شبیه آن چه که تا‌کنون دیده‌اید، نیستند.

این موجودات حتی سلسله مراتب خاص خود را دارند. رتبه‌های بین خون‌آشام‌ها از انواع عادی آن‌ها شروع شده و تا نمونه‌های قدرتمند بالا می‌رود. هر چه رتبه خون‌آشام‌ها بالاتر می‌رود، هوش آن‌ها افزایش پیدا کرده و خطرناک‌تر از قبل خواهند بود. این امر بدان معنا است که برای مقابله با نمونه‌های قدرتمند خون‌آشام‌ها باید ماهر و در عین حال خلاق باشید؛ عاقلانه نیست که بدون شناخت دشمن به دل آن زده و برای بقا تلاش کنید. خون‌آشام‌ها تنها تهدید دنیای بازی Redfall نیستند. گروهی از افراد که خون‌آشام‌ها را می‌پرستند، آماده‌اند که برای آن‌ها جان خود را فدا کرده و با شما وارد جنگ شوند. اگرچه این دشمنان انسانی به اندازه اربابانشان خطرناک ظاهر نمی‌شوند، اما کاملا مسلح هستند. این افراد پایگاه‌ها و مسیر‌های گشت‌زنی را در سراسر جزیره ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین همواره باید مراقب آن‌ها باشید.

دنیای بازی Redfall وسیع و پر از اسرار و تهدید‌های مختلف است. در این دنیا کارهای بسیار زیادی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید جزیره را دوباره ایمن کنید. ریکاردو بیر، مدیر نوآوری بازی ردفال، می‌گوید: «زمانی که بازیکنان ماموریت‌های داستانی را انجام نمی‌دهند، می‌توانند به پس گرفتن مناطق مختلف از خون‌آشام‌ها و فرقه‌هایی که آن‌ها را می‌پرستند، کمک کنند». به این واسطه می‌توانید زندگی در جزیره را برای افرادی که در این دوران اخر‌الزمانی برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، کمی راحت‌تر کنید.

با کاوش در محیط بازی Redfall، سلاح‌های زیادی پیدا خواهید کرد. برخی از آن‌ها با کنار هم قرار دادن قطعات به جا مانده توسط بازماندگان ساخته شده‌اند و برخی دیگر تجهیزات پیشرفته نظامی هستند. در طول تجربه خود می‌توانید تجهیزات مختلف جمع‌آوری کرده، آن‌ها را ارتقا دهید و در نبرد‌ها از آن‌ها استفاده کنید. بن هورن، مدیر تولید بازی ردفال، در این مورد گفته است: «سلاح‌های ما تغییرات جالبی را در ژانر تیراندازی اول شخص ایجاد می‌کنند. ما لود اوت‌هایی که بازیکنان می‌شناسند و به آن‌ها علاقه دارند، در اختیار داریم. در کنار اسلحه‌هایی مثل انواع شاتگان‌ها و اسنایپر‌ها، ویژگی‌هایی را به صورت تصادفی ارائه می‌دهیم که موجب می‌شوند بازیکنان احساس کنند با پتانسیل بی‌پایانی از ترکیب‌های مختلف رو‌به‌رو هستند. علاوه بر این، برخی از سلاح‌های ما منحصرا برای شکار خون‌آشام‌ها هستند. سلاح‌هایی مثل Stake Launcher یا UV Beam که برای از بین بردن خون‌آشام بسیار کاربردی هستند».

گیم پلی بازی Redfall ردفال

بازی Redfall را می‌توانید به صورت مخفی‌کاری تجربه کنید

حتی با وجود انواع اسلحه‌ها و توانایی‌های منحصر‌به‌فرد، همچنان اتخاذ تصمیمات هوشمندانه بسیار مهم است. شلیک اسلحه راه‌حل مناسبی برای مشکل خون‌آشام‌ها بوده، اما لازم است که همواره تجهیزات مناسب، به خصوص در زمان تجربه تک‌نفره، به همراه داشته باشید. استفاده از کلاغ جیکوب یا تکیه بر مهارت‌های مخفی‌کاری، راه‌های عالی هستند که به موجب آن‌ها می‌توانید با برنامه‌ریزی درست با خون‌آشام‌ها یا انسان‌ها وارد نبرد شوید.

هاروی اسمیت در این مورد گفته است: «بازی Redfall اثری است که به کمک مخفی‌کاری می‌توانید دشمنان را نابود کنید، به موقعیت‌های امن برسید و از جنگیدن اجتناب کنید. بازی ردفال یک اثر تماما مخفی‌کاری نیست، اما امکان بهره‌گیری از آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. ما به این ویژگی علاقه خاصی داریم؛ زیرا هوش مصنوعی که دارای سیستم‌های شنوایی و بینایی است، منجر به خلق لحظات جالب خواهد شد». در هنگام تجربه بازی Redfall می‌توانید به صورت مخفیانه خون‌آشام‌ها را از بین ببرید، از آن‌ها دوری کنید، با استفاده از اسلحه مناسب به دشمنان صدمه بزنید، از توانایی‌های دیوانه‌وار خود استفاده کنید، هر زمان که لازم شد مبارزه را متوقف کنید و با استفاده از نور فرابنش روی خون‌آشام‌ها تاثیر بگذارید.

بازی ردفال ظرف 12 ماه آینده روی پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد. این اثر در زمان انتشار به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه خواهد شد. به این واسطه در صورتی که از اشتراک فعال سرویس مذکور برخوردار باشید، می‌توانید بدون صرف هزینه اضافه، بازی Redfall را تجربه کنید. نظر شما در مورد گیم پلی بازی Redfall چیست؟ آیا توانسته نظر شما را به خود جلب کند؟ به نظر شما بازی ردفال با استقبال بازیکنان رو‌به‌رو خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Xbox Wire

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Sh

    مهمان

    سلام میخواستم بدونم که بخش انلاین با افلاین یعنی بخش داستانی و انلاین همراه هم هستن یا فقط بخش انلاین قرار داره؟

    پاسخ دهید