خالق مجموعه Halo سریال Halo
محمد صادق شجاعی

خالق مجموعه Halo از سریال اقتباسی آن می‌گوید

محمد صادق شجاعی 3 خرداد 1401 بدون دیدگاه
186 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مارکوس لهتو که از اعضای با‌سابقه استودیو Bungie بوده و به عنوان خالق مجموعه Halo (هیلو) شناخته می‌شود، به سریال اقتباسی از این مجموعه واکنش نشان داده است.

از سال‌ها پیش شرکت‌ها و شبکه‌های مختلفی سعی داشتند سریال اقتباسی از سری هیلو را بسازند. در نهایت این فرصت در اختیار شبکه Paramount+ قرار گرفت تا سریال Halo را پخش کند. این سریال که از هنر‌نمایی افرادی همچون پابلو شرایبر (در نقش مستر چیف)، ناتاشا مک‌الهون (در نقش دکتر هالزی) و جن تیلور (در نقش کورتانا) بهره می‌برد، در 9 اپیزود ساخته شده و قسمت آخر آن هفته گذشته از شبکه پارامونت پلاس پخش شد.

سریال Halo به دلیل مشکلات مختلف و ضعف‌های متعدد چندان مورد استقبال قرار نگرفته و موفق به جذب طرفداران سری هیلو نشده است. یکی از افرادی که نسبت به سریال مذکور واکنش نشان داده، خالق مجموعه بازی‌های هیلو یعنی مارکوس لهتو است. او در قالب شبکه اجتماعی توییتر نظرش در مورد سریال Halo را با مخاطبین در میان گذاشته است.

مارکوس لهتو از روز‌های ابتدایی فعالیت استودیو بانجی در آن حضور داشته و پیش از آن که سمت کارگردان هنری بازی‌های Halo: Combat Evolved ،Halo 2 و Halo 3 را در اختیار بگیرد، در تولید بخش‌های گرافیکی و هنری بازی Myth: The Fallen Lords نقش داشته است. بازی Halo: Reach آخرین اثر سری هیلو است که توسط استودیو Bungie ساخته شده و در این بازی مارکوس لهتو به عنوان مدیر نوآوری حضور داشته است. ناگفته نماند که در نهایت وی در سال 2012 استودیو بانجی را ترک کرد.

با توجه به سابقه مارکوس لهتو در مجموعه Halo، او یکی از بهترین کسانی است که می‌تواند به سریال اقتباسی از این مجموعه واکنش نشان دهد. او در پاسخ به سوال یکی از طرفداران در مورد سریال Halo، در قالب پست‌هایی در شبکه اجتماعی توییتر گفته است: «من هنوز در حال تماشا و بررسی سریال هستم. احساسات و نظرات متفاوتی نسبت به آن دارم. مطمئن نیستم که داستان این سریال از کجا الهام گرفته شده است، اما این سریال، سری هیلو که من ساخته‌ام نیست». در ادامه مارکوس لهتو گفته خود را اصلاح کرده و می‌گوید: «منظورم این نبود که مجموعه Halo را من ساخته‌ام، بلکه هیلو مجموعه‌ای است که به ساخت آن کمک کرده‌ام».

خالق مجموعه Halo هیلو

نمایش چهره مستر چیف در سریال Halo مخالفین بسیاری دارد

گفته‌های مارکوس لهتو بدان معنا نیست که از سریال Halo انتقاد دارد، بلکه منظور او تفاوت‌های این سریال نسبت به سری بازی‌های هیلو است. خالق مجموعه Halo در توییت دیگری نوشت: «باید توضیح بدهم که هرگز نگفتم از سریال لذت نبرده‌ام. سریال Halo با مجموعه‌ای که به ساخت آن کمک کرده‌ام، تفاوت‌های بسیاری دارد. در واقع یک جهان متفاوت است. من حقیقتا سکانس‌های نبرد را دوست دارم. سریال هیلو اکشن جالبی داشته و تعدادی از جلوه‌های ویژه آن عالی هستند. افکت‌های مربوط به پلاسما در اپیزود اول کیفیت خیلی خوبی دارند».

مارکوس لهتو یکی از سازنده‌های اصلی مجموعه Halo بوده است؛ بنابراین او ارتباط عمیقی با این مجموعه دارد. اما در عین حال بیش از یک دهه است که از این سری فاصله گرفته و نقشی در آن ندارد. از زمان انتشار بازی هیلو: ریچ در سال 2010، سری هیلو تغییرات مختلفی داشته و مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. بر این اساس منطقی است که مارکوس لهتو مشکلی با سریال Halo و شرایط کنونی سری هیلو ندارد، اما در عین حال باور داشته باشد که Halo دیگر مجموعه ساخته شده توسط او نیست.

از دیگر اخبار مربوط به مارکوس لهتو می‌توان به تاسیس یک استودیوی جدید در قالب شرکت الکترونیک آرتز اشاره کرد. در این استودیو او روی سری Battlefield کار خواهد کرد. نظر شما در مورد گفته‌های خالق مجموعه Halo چیست؟ آیا با گفته‌های مارکوس لهتو در مورد سریال هیلو موافق هستید؟ آیا این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.