بازی Stalker 2
یحیی رحیمی

تولید بازی Stalker 2 پس از وقایع جنگ اوکراین از سر گرفته شد

یحیی رحیمی 2 خرداد 1401 بدون دیدگاه
212 بازدید

استودیو GSC Game World پس از متوقف کردن روند تولید بازی Stalker 2 و خارج کردن توسعه‌دهندگان از کشور اوکراین، تولید بازی را از سر گرفته است. تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و اشغال شهرهای بزرگ این کشور با تعطیلی استودیو توسعه‌دهنده ختم شد و سپس تولید بازی استاکر 2 رسماً متوقف شد. گزارش منتشرشده در ماه مارس نشان داد که اعضای استودیو از شهر کیف در اوکراین به شهر پراگ در کشور جمهوری چک نقل مکان می‌کنند.

به گزارش پارسی گیم، کانال دیسکورد بازی استاکر 2 شاهد تحرکات تازه‌ای بوده است. یکی از اعضای استودیو در پاسخ به سؤال یک طرفدار در مورد زمان ازسرگیری تولید بازی Stalker 2 گفته است که «این بازی ادامه می‌یابد». این گفته بدین معنی است که تولید بازی از سر گرفته شده است یا اینکه در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

بازی استاکر 2 قرار بود به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس سری و کامپیوتر در ماه دسامبر امسال منتشر شود؛ اما وضعیت کشور اوکراین و جنگ ادامه‌دار باعث شد تا توسعه بازی تا زمان نامشخصی متوقف شود. استودیو GSC Game World در ماه مارس با انتشار ویدیو تازه‌ای در یوتیوب، توسعه بازی در شرایط کنونی را غیرممکن دانست و نوشت که آن‌ها از میهن خود دفاع خواهند کرد. استودیو در پیامی نوشت که این جنگ ممکن است وجود کشور آن‌ها را به خطر اندازد و هیچ قیمتی نمی‌توان روی آزادی گذاشت.

تولید بازی Stalker 2

زمان انتشار Stalker 2

ویدیو منتشرشده با تصاویری از انفجار در بخش‌های مختلفی از اوکراین همراه شد و استودیو آن را پاسخی به سؤالات طرفداران در مورد سلامت و صحت آن‌ها اعلام کرد. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان از اوکراین خارج شده‌اند و اقدامات لازم برای از سرگیری تولید Stalker 2 انجام شده است. پیام منتشرشده نشان می‌دهد که استودیو برای تمام کردن بازی، عزمی راسخ دارد و باید ببینیم این اتفاق در چه زمانی رخ می‌دهد.

شرکت ایکس باکس در طی ماه‌های اخیر با تأخیر چندین بازی بزرگ دست و پنجه نرم کرده است. تأخیر بازی Srafield و Redfall باعث شد تا برنامه این شرکت برای فصل تعطیلات به هم بخورد. بازی استاکر 2 نیز قرار بود امسال منتشر شود و حال تاریخ انتشار آن نامشخص است. مایکروسافت فعلاً برنامه‌ای برای پر کردن جای خالی بازی‌های گفته‌شده ندارد و قرار است در رویداد مشترک E3 با بتسدا از بازی‌های جدید رونمایی کند.

بازی استاکر 2 یکی از مهم‌ترین عناوین سال 2022 خطاب می‌شد که طرفداران مدت‌هاست منتظر آن هستند. از‌ آنجایی که فرایند موشن کپچر به اتمام رسیده و استودیو در حال پولیش و پیرایش بازی است، احتمال انتشار آن در اوایل سال آینده میلادی وجود دارد. گفتنی است دولت روسیه، وب‌‌سایت بازی Stalker 2 را فیلتر کرده است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.