بازی Stalker 2 استاکر 2
محمد صادق شجاعی

وب سایت بازی Stalker 2 در روسیه مسدود شد

محمد صادق شجاعی 7 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
176 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، مقامات کشور روسیه تصمیم گرفته‌اند که به دلیل دعوت از مخاطبین برای حمایت از کشور اوکراین، وب سایت بازی Stalker 2 (استاکر 2) را مسدود کنند.

بازی استاکر 2 یکی از مورد‌انتظار‌ترین آثار حال حاضر صنعت ویدیو گیم است که به صورت انحصاری روی پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر خواهد شد. این اثر توسط استودیو GSC Game World ساخته می‌شود که در کشور اوکراین قرار دارد. به دلیل شرایط جنگی در این کشور، روند ساخت بازی Stalker 2 تا مدت نا‌معلومی متوقف شده است. حال به دلیل تشویق مخاطبین به حمایت از اوکراین، روسیه وب سایت رسمی بازی مذکور را در این کشور مسدود کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری RIA Novosti، این وب سایت توسط دادستانی کل کشور روسیه مسدود شده است. صفحه اصلی وب سایت بازی Stalker 2 دارای بنری است که از بازدید‌کنندگان درخواست می‌کند در جنگ با روسیه، از کشور اوکراین حمایت کنند. این امر موجب شده است که مقامات روسیه وب سایت اثر مذکور را از دسترس کاربران کشور خود خارج کنند.

به دلیل تهاجم کشور روسیه و آغاز جنگ در اوکراین، استودیو GSC Game World مجبور شده است که دفاتر خود را به پراگ منتقل کند. همچنین در ماه گذشته فعالیت‌های تجاری این استودیو در کشور روسیه متوقف شد. اولین بازی سری استاکر در سال 2007 منتشر شد و در ابتدا قرار بود دومین بازی این مجموعه در دسامبر سال جاری منتشر شود؛ اما به دلیل وقوع جنگ در کشوری که استودیو GSC Game World در آن مستقر است، امکان تحقق این امر وجود ندارد.

بازی Stalker 2 استاکر 2

بازی Stalker 2 به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه می‌شود

اوایل ماه مارس استودیو مذکور ویدیویی را منتشر کرد که در قالب آن موانع ساخت بازی Stalker 2 شرح داده شده است. در این ویدیو آمده است: «در 24 فوریه (5 اسفند) روسیه به اوکراین اعلان‌جنگ داد و راکت، تانک و سرباز به‌سوی میهن ما روانه کرد. کشور ما مجبور است دوباره برای موجودیت خود بجنگد. به نظر می‌رسد این بهای آزادی است. این ویدیو پاسخی به پرسش شما از شرایط فعلی ما است. اکنون ما در تلاش هستیم تا به کارمندان و خانواده‌های آن‌ها کمک کنیم تا زنده بمانند. در این شرایط ساخت بازی به حاشیه رفته است. اما قطعا پس از پیروزی این راه را ادامه خواهیم داد».

در حالی که کشور روسیه وب سایت بازی Stalker 2 را از دسترس مردم خود خارج کرده است، بسیاری از فعالین صنعت بازی‌های ویدیویی حمایت خود از اوکراین را اعلام کرده‌اند. تا‌کنون شرکت‌هایی همچون Bandai Namco ،The Pokemon Company ،Ubisoft ،CD Projekt Red ،Square Enix ،itch.io ،Humble Bundle ،Epic و Microsoft برای بهبود شرایط اوکراین تلاش کرده و در حدود 200 میلیون دلار جمع‌آوری شده است.

به‌واسطه تلاش‌های اپیک گیمز و مایکروسافت در قالب بازی فورتنایت، مبلغ 144 میلیون دلار برای کمک‌های بشر‌دوستانه به اوکراین جمع‌آوری شده است. این مبلغ به‌واسطه سود حاصل از بازی و اختصاص سهم مایکروسافت از خرید‌های درون بازی در یک دوره چهار روزه محقق شده است. علاوه بر این فروش باندل Stand With Ukraine فروشگاه Humble Bundle موفقیت‌آمیز بوده و بیش از 20 میلیون دلار به این واسطه جمع‌آوری شده است.

نظر شما در مورد مسدود شدن وب سایت بازی استاکر 2 در روسیه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.