Bloober Team Silent Hill
محمد صادق شجاعی

استودیو Bloober Team به ساخت بازی جدید سری Silent Hill اشاره نمی‌کند

محمد صادق شجاعی 29 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
256 بازدید

در ادامه روند انتشار شایعات مربوط به ساخت و انتشار اثر تازه‌ای از مجموعه سایلنت هیل، گزارش‌هایی منتشر شده که از تولید بازی جدید سری Silent Hill توسط استودیو Bloober Team، سازنده بازی Medium، خبر می‌دهند. حال، طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رئیس استودیو بلوبر تیم به صحبت در مورد این شایعات پرداخته و از آثار جدید استودیو مذکور گفته است.

پیوتر بابینو، رئیس استودیو Bloober Team، در مصاحبه با رسانه IGN اعلام کرده که او نمی‌تواند توضیحی در مورد احتمال ساخت ریمیک بازی Silent Hill 2 توسط این استودیو لهستانی ارائه کند؛ اما هر زمان اعضای این استودیو برای رونمایی از محصولات تازه خود آماده باشند، بازی‌های جدید معرفی می‌شوند.

پیوتر بابینو در ادامه مصاحبه خود گفته که در هنگام ساخت اثری با استفاده از IP یک شرکت دیگر، لازم است که تیم سازنده آزادی کامل در خلاقیت و نوآوری داشته باشد. طی 18 ماه گذشته، بارها نام استودیو Bloober Team که سابقه ساخت بازی‌های The Medium ،Layers of Fear و Blair Witch را در کارنامه دارد، در کنار سری Silent Hill آمده است. سال گذشته، پس از آن که رئیس استودیو بلوبر تیم اعلام کرد این استودیو روی ساخت اثری تازه از یک IP مشهور سبک ترسناک «متعلق به یک ناشر بسیار معروف» کار می‌کند، شرکت کونامی از «یک توافقنامه همکاری استراتژیک» با یک استودیو خبر داد.

به‌تازگی گزارش شد که استودیو Bloober Team در حال ساخت نسخه ریمیک بازی سایلنت هیل 2، محصول سال 2001 شرکت Konami، است. با استناد به گزارش‌های منتشر شده، این اثر دارای بهبود‌هایی در بخش‌های هوش مصنوعی، انیمیشن و پازل‌ها خواهد بود. همچنین بازی Silent Hill 2 Remake از چندین پایان مختلف بهره برده و احتمالا به عنوان یک اثر انحصاری زمانی روی کنسول‌های پلی استیشن منتشر خواهد شد.

پیوتر بابینو در این باره گفته است: «ما نمی‌توانیم در مورد کار‌هایی که مشغول انجام آن‌ها هستیم، صحبت کنیم. این امر از آن جهت بوده که به رابطه‌مان با شرکای خود اهمیت می‌دهیم؛ به همین دلیل نمی‌توانم چیزی بگویم. در اسرع وقت و زمانی که آماده باشیم پروژه‌های آینده خود را معرفی خواهیم کرد. به این واسطه در زمان مقرر اطلاعات مختلفی را به صورت رسمی دریافت خواهید کرد».

با این که پیوتر بابینو به طور مستقیم اشاره نکرده اثر بعدی استودیو Bloober Team با همکاری شرکت کونامی ساخته خواهد شد، اما او تاکید کرده که حتی با وجود در اختیار نداشتن مالکیت IP، تیم سازنده باید آزادی عمل برای اعمال تغییرات موردنظر را داشته باشد.

رئیس استودیو بلوبر تیم در این مورد گفته است: «به نظر من همکاری با شرکت دیگری که مالکیت IP را در اختیار دارد، سخت و دشوار است. اما ما همواره با مالکین لایسنس‌ها برای دریافت آزادی عمل صحبت و مذاکره می‌کنیم. ما به آن‌ها می‌گوییم که قصد داریم از لایسنس آن‌ها استفاده کنیم، اما می‌خواهیم داستان خاص خودمان را روایت کنیم. اگر قادر به ارائه داستان خودمان نبوده و آزادی عمل و امکان نوآوری نداشته باشیم، ساخت بازی منطقی نیست؛ زیرا در این صورت استودیو Bloober Team یک محصول عالی ارائه نخواهد داد».

Bloober Team Silent Hill

آثار Bloober Team شباهت‌هایی به سری Silent Hill دارند

پیوتر بابینو در پایان توضیح می‌دهد: «اگر در زندان باشید، نمی‌توانید پرواز کنید. به همین دلیل ما سعی می‌کنیم تنها بازی‌هایی را بسازیم که در هنگام تولید آن‌ها احساس کنیم در حال ساخت بازی خاص استودیو بلوبر تیم هستیم؛ نه این که از یک استودیوی دیگر پیروی می‌کنیم. با این تفاسیر، حتی پروژه‌ای که نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم، به طور خاص و مشخص یک اثر تولید شده توسط استودیو Bloober Team با ویژگی‌های خاص ما خواهد بود».

بر اساس گفته‌های منابع به رسانه VGC، چندین پروژه از سری Silent Hill در استودیوهای مستقر در سراسر جهان در حال ساخت هستند. این آثار احتمالا شامل یک ریمیک، یک دنباله کامل و یک مجموعه اپیزودیک داستان – محور خواهند بود. مدتی پیش مجموعه‌ای از تصاویر مفهومی منتشر شد که از ساخت بازی جدیدی از سری سایلنت هیل خبر می‌دادند. این امر در راستای گزارش ماه فوریه رسانه VGC قرار می‌گیرد که در قالب آن از تصمیم شرکت Konami برای احیای سری بازی‌های ترسناک خود و برنامه‌ریزی برای ساخت بازی جدیدی از این مجموعه گفته شد.

تصاویر فاش شده از بازی جدید سری Silent Hill، مربوط به نسخه دموی آن با اسم رمز Sakura هستند. این نسخه که شبیه به بازی PT است، با این هدف منتشر می‌شود که با ارائه بخش‌هایی از بازی جدید در قالب یک نسخه دیجیتالی رایگان، توجه بازیکنان را به پروژه بزرگ‌تر جلب کند.

رسانه VGC در سال گذشته برای اولین‌بار اعلام کرد که شرکت کونامی قصد دارد حجم تولید بازی‌های بزرگ خود را افزایش دهد. به این واسطه مشخص شد که شرکت مذکور در صدد احیای مجموعه‌های مشهوری از جمله Metal Gear ،Castlevania و Silent Hill در قالب ساخت بازی‌های جدید و باز‌سازی آثار قبلی است.

نظر شما در مورد ساخت بازی جدید سری Silent Hill توسط استودیو Bloober Team چیست؟ آیا این استودیو قادر خواهد بود موفقیت‌های قبلی Team Silent را تکرار کند؟ به نظر شما بلوبر تیم چه تغییراتی را در بازی جدید سایلنت هیل ایجاد خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.