معرفی بازی Apex Legends Mobile
ارحام ادبخواه

هرآنچه که باید در مورد بازی Apex Legends Mobile بدانید

ارحام ادبخواه 5 خرداد 1401 1 دیدگاه
830 بازدید

پس از مدت‌ها انتظار بازی بتل‌رویال فوق‌العاده محبوب استودیو Respawn Entertainment قرار است برای گوشی‌های هوشمند هم عرضه شود تا بازیکنان بیش‌تری به تجربه آن بپردازند. بازی Apex Legends Mobile که از همین حالا در دسترس قرار دارد، یکی از بهترین Battle Royaleهایی است که می‌توانید روی گوشی Android یا iOS خود تجربه کنید. در این مقاله به معرفی بازی Apex Legends Mobile و نکات کلی آن می‌پردازیم.

معرفی بازی Apex Legends Mobile؛ بتل رویالی برای موبایل

با وجود تمام شایعاتی که حول عرضه نسخه اندروید و آی اوس اس ایپکس لجندز وجود داشت، این بازی بالاخره منتشر شد تا طرفداران سبک بتل رویال سرگرمی جدیدی برای خود پیدا کنند. اثری که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به نسخه کنسولی و پی سی دارد و قرار است تجربه جدیدی را هم ارائه دهد. با توجه به همین موضوع، می‌توانید انتظار عناصر خاصی را داشته باشید که در نسخه اصلی پیدا نیست.

با توجه به موفقیت‌های عظیم بازی‌های بتل رویال روی موبایل‌های هوشمند، عرضه بازی Apex Legends Mobile هم زیاد غیرمنتظره نبود. برای درک بهتر این موضوع کافی است نیم‌نگاهی به آمار شگفت‌انگیز بازی‌هایی مانند PUBG Mobile، Fortnite، Call of Duty Mobile و… بیندازید. حال ایپکس لجندز هم قرار است وارد این جریان شود تا علاوه بر ارائه تجربه‌ای متفاوت، شخصیت‌ و نقشه‌ جدیدی را هم معرفی کند. همین شخصیت‌ و نقشه‌ جدید می‌تواند بخش عمده‌ای از طرفداران این بازی را به سمت گوشی‌های هوشمند روانه کند.

تاریخ انتشار و کاراکترها

تاریخ عرضه و لیست شخصیت‌ها

بازی Apex Legends Mobile طبق تاریخی که از پیش مشخص شده بود، در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۷ مه) در دسترس قرار گرفت و می‌توانید از همین حالا به دانلود و تجربه آن بپردازید. از آنجایی که اثر مذکور برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، طرفداران حدود سه سال برای تجربه آن صبر کردند. حال و با توجه به بازخوردهای اولیه می‌توانیم بگوییم که این سه سال ارزش صبر را داشت و با یک بازی متعادل و باکیفیت روبرو هستیم. ایپکس لجندز موبایل در روز عرضه شامل ۱۰ شخصیت (یا به اصطلاح خود بازی Legend) می‌شود. اگر به تجربه نسخه اصلی بازی پرداخته باشید، بیش‌تر این Legendها را خواهید شناخت و تنها با یک چهره جدید روبرو می‌شوید. به عبارتی دیگر، بازی Apex Legends Mobile شامل یک شخصیت انحصاری می‌شود که نمی‌توانید او را در ورژن کنسولی و پی سی بازی ببینید.

به هر حال، باید بدانید که شخصیت‌های Bangalore، Caustic، Gibraltar، Lifeline، Mirage، Pathfinder، Octane، Wraith و Bloodhound از بازی اصلی در نسخه موبایل هم حضور دارند . البته که این تعداد نسبت به لیست ۲۱ نفره نسخه اصلی محدودتر بوده و ممکن است از این موضوع ناامید شوید. ولی فراموش نکنید که شخصیت‌های جدید به مرور زمان و با عرضه به روز رسانی‌های بعدی، راه خود را به بازی پیدا خواهند کرد.

در ادامه معرفی بازی Apex Legends Mobile باید به شخصیت جدید بازی اشاره کنیم که فید (Fade) نام دارد. این شخصیت که یک مرد سیاه پوست است، با لقب Phasing Punisher هم شناخته می‌شود. اکثر قابلیت‌های شخصیت Fade حول سرعت می‌گردد و او می‌تواند از سرعت بالای خود برای غلبه بر دشمنان استفاده کند. برای مثال Passive Ability او که Slipstream نام دارد، به او اجازه می‌دهد پس از سُر خوردن روی زمین یا Slide کردن، سرعت بیش‌تری نسبت به حالت معمول داشته باشد. Tactical Ability شخصیت مذکور هم که با نام Flash Back شناخته می‌شود، به فید اجازه می‌دهد چند ثانیه به عقب بازگشته و در جایگه سابق خود قرار گیرد. این Ability شباهت زیادی به قابلیت شخصیت Tracer در بازی Overwatch دارد. در ادامه بیش‌تر به شخصیت‌های موجود خواهیم پرداخت.

شخصیت Bangalore

بنگلور (Bangalore)

حالا که با نام لجندهای این بازی آشنا شدیم، بهتر است کمی در قابلیت‌های آن‌ها دقیق‌تر شویم. به همین منظور کار را با بنگالور آغاز خواهیم کرد. این شخصیت که نام آن از یک شهر در هندوستان برداشته شده، یک سرباز مونث است که در دسته‌بندی شخصیت‌های تهاجمی یا Offensive قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از Tactical Ability این شخصیت دود درست کنید و در محدوده آن پنهان شوید. همچنین، Passive Ability بنگالور به شما اجازه می‌دهد هنگام مورد هدف قرار گرفتن توسط دشمنان، سرعت بیش‌تری کسب کنید و سریع از محل خطر دور شوید.

کاراکتر Gibraltar

گیبرلتار (Gibralatar)

گیبرلتار هم درست مانند کازتیک، یک شخصیت با خصوصیات دفاعی شناخته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از Tactical Ability این شخصیت یک سنگر به نسبت بزرگ (اما شفاف) برای خود درست کنید و به همراه هم‌تیمی‌های خود برای چند ثانیه در آن پناه بگیرید. همچنین، Passive Ability گیبرلتار هنگام تیراندازی و نشانه‌گیری به کمک شما می‌آید. به عبارتی دیگر هنگامی که می‌خواهید با اسلحه شخصیت گیبرلتار نشانه‌گیری کنید، یک سپر محافظتی کوچک جلوی او ظاهر می‌شود و از وی در برابر تیرهای دشمنان دفاع می‌کند. البته که این سپر محافظتی زیاد قدرتمند نیست و پس از دریافت چندین گلوله از بین خواهد رفت.

کاراکتر Caustic

کازتیک (Caustic)

کازتیک یک لجند با قابلیت‌های دفاعی است که در استفاده از مواد شیمیایی سمی تخصص دارد. شما می‌توانید با استفاده از Tactical Ability این شخصیت چندین مخزن گاز سمی روی زمین قرار دهید که دشمنان هنگام نزدیک شدن به آن، آسیب می‌بینند. حال Passive Ability کازتیک هم به همین موضوع مربوط است و او می‌توانید حین قدم زدن میان گازهای سمی، دشمنان را ببیند و با سرعت بیش‌تری حرکت کند.

کاراکتر Lifeline

لایف لاین (Lifeline)

لایف لاین یکی دیگر از شخصیت‌های مونث بازی Apex Legends Mobile است که می‌توانید هنگام انتخاب او، پشتیبانی بهتری برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کنید. Tactical Ability این شخصیت مربوط به احضار یک ربات کارآمد است که اگر در نزدیک آن قرار بگیرید، می‌توانید بخشی از خط سلامتی یا HP خود را پر کنید. حال این ربات می‌تواند در هنگامی که مشغول جنگ هستید، هم‌تیمی‌های شما را Revive کند تا بتوانید دو کار را به صورت همزان (جنگیدن و Revive هم‌تیمی‌ها) انجام دهید.

کاراکتر Mirage

میراژ (Mirage)

اگر اخبار مربوط به ایپکس لجندز را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد با این شخصیت از خود راضی و صد البته دوست داشتنی آشنا هستید. میراژ در طی سال‌های اخیر به یکی از نمادهای اصلی بازی تبدیل شده و از محبوبیت زیادی بین طرفداران برخوردار است. به هر حال، اگر می‌خواهید دشمنان خود را فریب دهید و از این راه بر آن‌ها غلبه کنید، این لجند به خصوص برای شما ایده‌آل خواهد بود. Passive Ability شخصیت میراژ که Now You See Me نام دارد، به شما اجازه می‌دهد در حین Revive کردن هم‌تیمی‌های خود برای چند ثانیه‌ای نامرئی شوید (هم‌تیمی شما هم در این شرایط نامرئی می‌شود). هم‌چنین می‌توانید با بهره‌گیری از Tactical Ability این شخصیت یک نسخه فرعی یا بدل از خود درست کنید و او را به یک سمت دیگر بفرستید. این گونه دشمنان گیج می‌شوند و نمی‌توانند نسخه اصلی شما را تشخیص دهند.

کاراکتر Pathfinder

پث فایندر (Pathfinder)

پث فایندر که یکی از شخصیت‌های کلاس Recon در بازی Apex Legends Mobile محسوب می‌شود، یک ربات بامزه و صد البته کاربردی است که می‌توانید از او بهره ببرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شخصیت، قابلیت جا به جایی در نقشه است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های Pathfinder سریع‌تر در نقشه حرکت کنید. Tactical Ability شخصیت مورد بحث که Grappling Hook نام دارد، به شما اجازه می‌دهد قلاب خود را به سطوح مختلف نشانه بگیرید و به سمت آن بروید. اگر بخواهیم کمی عامیانه توضیح دهیم، باید بدانید که شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت درست مانند مرد عنکبوتی در محیط جا به جا شوید. Passive Ability پث فایندر هم که Insider Knowledge نام دارد، در مسیر استفاده از Ultimate Ability آن حرکت می‌کند. در ادامه بیش‌تر به این موضوع می‌پردازیم.

در این نقطه باید اشاره کنیم که شما قادر هستید با استفاده از Ultimate Ability شخصیت مذکور، یک زیپ لاین (Zipline) درست و به همراه هم‌تیمی‌های خود از آن بهره ببرید. حال اگر به لطف Passive Ability شخصیت پث فایندر به اسکن Survey Beaconها بپردازید، Ultimate Ability او سریع‌تر شارژ می‌شود. به طور کلی پیوستگی خاصی میان قابلیت‌های Pathfinder وجود دارد که باید با ترکیب آن‌ها برای زنده ماندن تلاش کنید.

کاراکتر Octane

اکتین (Octane)

اکتین یک شخصیت مذکر با اندامی تکیده و لهجه مکزیکی است که تمرکز قابلیت‌هایش روی استفاده از سرعت جمع می‌شود. این لجند که با پاهای مصنوعی معروف خود هم مورد توجه قرار می‌گیرد، می‌تواند با استفاده از Tactical Ability خود یک مایع سبزرنگ به رگ‌هایش تزریق کرده و با سرعت بیش‌تری شروع به دویدن کند. نکته مثبت این قابلیت این است که به سرعت شارژ می‌شود و نیازی نیست مدت زمان زیادی را برای استفاده از منتظر بمانید. علاوه بر این، Passive Ability اکتین که آن را با نام Swift Mend می‌شناسیم، به او اجازه می‌دهد خط سلامتی یا HP خود را به صورت خودکار و تدریجی پر کند. همین ویژگی به Octane اجازه می‌دهد آیتم‌های Healing خود را در شرایط آرام نگه دارد و آن‌ها را در درگیری‌های سنگین به کار گیرد.

کاراکتر Wraith

ریث (Wraith)

ریث بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین شخصیت‌های بازی Apex Legends Mobile است؛ یک کاراکتر مونث که رفتار و ظاهر عجیب و تا حدودی ترسناک دارد. در واقع قابلیت‌های Wraith هم درست از همین رفتار عجیب ریشه می‌گیرد و به کمک شما می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از Tactical Ability این شخصیت برای چند ثانیه‌ای وارد خلأ شوید و بدین ترتیب، از نیروی آتش دشمنان مصون بمانید. Passive Ability ریث هم که Voices from the Void نام دارد، شما را از نشانه‌گیری دشمن آگاه می‌سازد. به عبارتی دیگر هنگامی که یک نفر نوک تفنگ خود را به سمت شما نشانه بگیرد، یک صدای عجیب شما را از این موضوع آگاه می‌کند تا آماده شوید؛ حتی اگر دشمن مورد نظر در دید شما حضور نداشته باشد.

کاراکتر Bloodhound

بلاد هاوند (Bloodhound)

بلاد هاوند یکی دیگر از شخصیت‌های مرموز و عجیب بازی Apex Legends Mobile است که شامل قدرت‌های کاربردی و خاصی می‌شود. برای مثال، او می‌تواند به لطف Tactical Ability خود محیط اطراف را اسکن کند و در صورت وجود دشمنان، از حضور آن‌ها مطلع شود. علاوه بر این، شما قادر هستید به لطف Passive Ability بلاد هاوند که Tracker نام دارد، رد پای دشمنان را ببینید. این موضوع به شما کمک می‌کند که از حضور دشمنان آگاه شوید و خود را برای شروع نبرد بهتر آماده کنید.

نقشه های بازی Apex Legends Mobile

نقشه‌ها و Modeهای بازی Apex Legends Mobile

در زمان نگارش مقاله معرفی بازی Apex Legends Mobile تنها نقشه‌ای که برای بازی ایپکس لجندز موبایل تایید شده و در دسترس قرار دارد، نسخه کلاسیک و اولیه نقشه World’s Edge است. اگر از بازیکنان قدیمی بازی Apex Legends اصلی باشید، این نقشه و جذابیت‌های آن را به یاد خواهید آورد. علاوه بر این، بازی مورد بحث نقشه‌های منحصر به فرد و خاص خود را خواهد داشت و با توجه به همین موضوع می‌توانید انتظار نقشه‌های جدیدی را در آینده داشته باشید.

در کنار بحث‌هایی که به آن اشاره کردیم، ایپکس لجندز موبایل درست مانند نسخه اصلی علاوه بر حالت بتل رویال، شامل حالت‌های فرعی دیگری هم می‌شود. بنابراین بازیکنان می‌توانند هنگام تجربه بازی یکی از حالت‌های Classic Battle Royale، Mini Battle Royale، Team Death Match، 3v3 Arena و Ranked Battle Royale را انتخاب کنند و از تجربه آن‌ها لذت ببرند. همچنین بازی Apex Legends Mobile سیستم فصل‌بندی و Battle Pass خاص خودش را دارد که نسبت به عناصر نسخه کنسولی و پی سی، متفاوت است. همین تنوع حالت‌ها و هویت مستقل ورژن موبایلی ایپکس لجندز، نوید از یک اثر جذاب و سرگرم کننده می‌دهند.

محتوای آینده بازی Apex Legends Mobile

آینده بازی و محتویات جدید

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد آینده بازی Apex Legends Mobile وجود ندارد و نمی‌دانیم پس از عرضه اولیه چه مواردی انتظار ما را می‌کشند. اما با این حال، با توجه به سابقه درخشان استودیو Respawn Entertainment در پشتیبانی از نسخه اصلی، می‌توانیم آینده درخشانی را برای ورژن گوشی‌های هوشمند بازی هم متصور شویم. در این مقاله به نکات کلی و معرفی بازی Apex Legends Mobile پرداختیم.

Apex Legends Mobile از همین حالا برای کاربران اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد و می‌توانید به تجربه آن بپردازید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تا به امروز به سراغ بازی مورد بحث رفته‌اید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Apex Legends Mobile در هنگام عرضه شامل چند Legend می‌شود؟

این اثر در هنگام عرضه شامل ۱۰ لجند یا همان شخصیت‌های قابل کنترل بازی می‌شود

۱
نام Legend جدید و انحصاری نسخه موبایل چیست؟

شخصیت Fade که با لقب Phasing Punisher هم شناخته می‌شود، کاراکتر جدید و انحصاری ایپکس لجندز موبایل است

۲
نام نقشه‌ای که در هنگام عرضه بازی در دسترس قرار دارد چیست؟

شما می‌توانید در نقشه Classic World's Edge که در نسخه کنسولی و پی سی هم موجود است، به نبرد با دشمنان بپردازید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Abolex

    مهمان

    سلام
    سرور نسخه موبایل با کنسول و pc یکیه مثل فورتنایت

    پاسخ دهید