فروش بازی GTA V
یحیی رحیمی

میزان فروش بازی GTA V به 165 میلیون نسخه رسید

یحیی رحیمی 27 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
648 بازدید

گزارش مالی جدید شرکت Take-Two میزان دقیق فروش بازی GTA V را مشخص کرد؛ تا روز 31 مارس 2022 بیش از 165 میلیون نسخه از بازی جی تی ای 5 به فروش رفته است. این رقم نسبت به ماه فوریه و سه ماه پیشین، حدود پنج میلیون نسخه رشد کرده است. انتشار ریمستر GTA 5 برای کنسول‌های جدید روی میزان رشد فروش بازی تأثیر گذاشته است.

به گزارش پارسی گیم، میزان فروش کل مجموعه بازی Grand Theft Auto‌ به 375 میلیون نسخه رسیده است. شرکت تیک‌تو میزان فروش GTA V برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری را اعلام نکرده است. میزان فروش ریمستر سه گانه GTA برای کنسول نینتندو سوییچ نیز تابه‌حال اعلام نشده است و به نظر می‌رسد که این رقم از انتظار اولیه تیک‌تو کمتر بوده است. گفتنی است از GTA V به عنوان پرفروش‌ترین محصول سرگرمی تاریخ، نام برده می‌شود.

شرکت راک‌استار علاوه بر نسخه جدید جی تی ای 5 از سرویس اشتراکی GTA Online + رونمایی کرد. این سرویس که آیتم‌ها و پول رایگان را در دسترس بازی‌کنان قرار می‌دهد، موردانتقاد شدید قرار گرفت. تعدادی اعضای این سرویس در گزارش مالی جدید تیک‌تو اعلام نشده است. این گزارش همچنین تاخیر نسخه موبایل بازی GTA Trilogy را تائید کرد و می‌دانیم که احتمال انتشار بازی تا پایان سال میلادی وجود ندارد.

میزان فروش بازی GTA V

میزان فروش GTA V

رد دد ریدمپشن 2 دیگر بازی شرکت راک‌استار است که میزان فروش آن درج شده است. بنابر متن گزارش، میزان فروش Red Dead Redemption 2 به 44 میلیون نسخه رسیده است. این رقم در ماه فوریه حدود 43 میلیون نسخه اعلام شد و تفاوت چندان زیادی را نمی‌بینیم. میزان فروش کل مجموعه رد دد ریدمپشن به 67 میلیون نسخه رسیده است و در نتیجه Red Dead Redemption 1 تابه‌حال 23 میلیون نسخه فروش کرده است.

هر دو بازی‌های GTA V و Red Dead 2 از خریدهای درون بازی درآمد کسب می‌کنند و در نتیجه میزان سود کسب‌شده از این دو بازی، فراتر از ارقام اعلام شده است. مدیرعامل شرکت تیک‌تو از میزان خرید آیتم‌های داخل بازی یک درصد مشخص دریافت می‌کند و در سود نهایی شریک است. به طور کل شرکت Take-Two Interactive در طی سه‌ماهه پایان سال مالی گذشته، 930 میلیون دلار درآمد کسب کرده است که نسبت به سال گذشته، یازده درصد پیشرفت کرده است.

میزان درآمد از خرید درون بازی نیز تنها 1 درصد پیشرفت نشان می‌دهد و 64 درصد کل درآمد مربوط به خرید آیتم است. سود نهایی این شرکت نیز 110 میلیون دلار در طی مدت مشخص بوده است که نسبت به سال گذشته افت زیادی داشته است. میزان سود نهایی تیک‌تو در بازه زمانی مشابه در سال گذشته 218.8 میلیون دلار اعلام شده بود.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.