شرکت Square Enix اسکوئر انیکس
محمد صادق شجاعی

شرکت Square Enix به انتشار بازی‌های غربی ادامه می‌دهد

محمد صادق شجاعی 14 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
239 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت Square Enix (اسکوئر انیکس) اعلام کرده که با وجود فروش بخش غربی خود به شرکت Embracer Group، این شرکت همچنان بازی‌های غربی را منتشر خواهد کرد.

روز گذشته اعلام شد که شرکت امبریسر گروپ در ازای پرداخت مبلغ 300 میلیون دلار سه استودیو غربی شرکت اسکوئر انیکس را به مالکیت خود در آورده است. به این واسطه استودیوهای کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال به جمع زیر‌مجموعه‌های شرکت Embracer Group اضافه شده‌اند.

مالکیت امبریسر گروپ بر سه استودیو ذکر شده بدان معنا است که آینده مجموعه‌های متعددی از جمله Tomb Raider ،Deus Ex ،Thief و Legacy of Kain توسط این شرکت مشخص می‌شود. علاوه بر این، شرکت Embracer Group کنترل بیش از 50 بازی شرکت Square Enix را در اختیار گرفته است.

علی‌رغم این امر، شرکت اسکوئر انیکس بیانیه‌ای منتشر کرده که با استناد به آن روند ساخت بازی‌های غربی این شرکت به طور کامل متوقف نشده و همچنان این دسته از بازی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. در این بیانیه آمده است: «در آینده بازی‌های اسکوئر انیکس توسط استودیوهای مستقر در ژاپن، Square Enix External Studios و Square Enix Collective ساخته خواهند شد. استودیوهای خارجی اسکوئر انیکس به انتشار بازی‌های جدیدی از مجموعه‌هایی همچون Just Cause ،Outriders و Life is Strange ادامه می‌دهند».

Square Enix External Studios گروهی مستقر در لندن است که در زمینه ساخت و انتشار بازی‌ها فعالیت می‌کند. این گروه با استودیوهای مختلف در سراسر جهان همکاری کرده و محصولات متعددی را روانه بازار می‌کند. در گذشته گروه استودیوهای خارجی اسکوئر انیکس مسئولیت انتشار بازی‌هایی همچون Sleeping Dogs و Batman: Arkham Asylum را بر عهده داشته است. در حال حاضر Square Enix External Studios به عنوان ناشر سری بازی‌های Just Cause و Life is Strange شناخته می‌شود.

Square Enix Collective عملکردی مشابه Square Enix External Studios دارد، با این تفاوت که به انتشار بازی‌های مستقل می‌پردازد. پیش از این اسکوئر انیکس کالکتیو به انتشار آثاری همچون PowerWash Simulator ،The Turing Test ،Fear Effect Sedna و Boundless کمک کرده است.

شرکت Square Enix اسکوئر انیکس

Life is Strange از مهم‌ترین آثار غربی شرکت Square Enix است

ماه گذشته رئیس شرکت Square Enix اعلام کرد که استودیوهای ژاپنی این شرکت نباید در جهت ساخت بازی‌هایی که به طور خاص برای بازیکنان غربی جذاب هستند، حرکت کنند. یوسوکه ماتسودا در مصاحبه‌ای با رسانه Yahoo Japan توضیح داد که اگرچه عملکرد مالی بازی‌های اسکوئر انیکس در مقیاس جهانی بسیار مهم بوده، اما تقلید بازی‌سازان ژاپنی از آثار غربی اشتباه است.

مالکیت شرکت Embracer Group بر استودیوهای غربی شرکت Square Enix، بدان معنا است که در حدود 1100 کارمند جدید در قالب سه استودیو مستقر در هشت نقطه جهان به این شرکت اضافه شده‌اند. همچنین در صورت توافق امبریسر گروپ با شرکت‌هایی همچون مارول، این شرکت برای آینده بازی‌هایی مثل Guardians of the Galaxy و Avengers تصمیم‌گیری خواهد کرد. شرکت اسکوئر انیکس در گذشته اعلام کرد که هر دو بازی اقتباسی از کمیک‌های شرکت مارول فروشی کمتر از انتظارات داشته‌اند.

نظر شما در مورد ادامه روند انتشار آثار غربی توسط شرکت Square Enix چیست؟ آیا از این امر استقبال می‌کنید؟ به نظر شما مالکیت Embracer Group به رشد و بهبود آثار استودیوهای Crystal Dynamics ،Eidos Montreal و Square Enix Montreal منجر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.