بازی Marvel's Avengers
یحیی رحیمی

قفل دنوو از بازی Marvel’s Avengers برداشته شد

یحیی رحیمی 11 شهریور 1400 1 دیدگاه
718 بازدید

بازی Marvel’s Avengers از عناوینی بود که هنگام انتشار با باگ‌های مختلفی همراه بود و تجربه‌ی بازی به دلیل استفاده از قفل دنوو روی کامپیوتر، چنگی به دل نمی‌زد. آپدیت 2.0.2 بازی اونجرز، قفل بدنام دنوو را از نسخه‌ی کامپیوتر حذف می‌کند و همچنین ویژگی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد که مشکلات فعلی بازی را رفع می‌کند. اسکوئر انیکس امیدوار است که حذف قفل DRM، باعث افزایش رشد بازی‌کنان این اثر اکشن شود که چندان اقبالی میان طرفداران عناوین ابرقهرمانی پیدا نکرد.

بازی Marvel’s Avengers اولین بار در تاریخ چهارم سپتامبر 2020 و همراه با قفل DRM دنوو منتشر شد که به صورت دائم در پشت زمینه باقی می‌ماند و به تجربه‌ی بازی ضربه می‌زد. آپدیت جدید با حذف دنوو از بازی اونجرز، امکان تجربه‌ی بازی به صورت روان‌تر و بدون مشکلات اضافه را می‌دهد. استودیو کریستال داینامیکس به صورت رسمی در مورد حذف قفل از بازی صحبت نکرده؛ اما وب‌سایت SteamDB با انتشار فهرست تغییرات آپدیت جدید، نوید اتفاقات بزرگی را برای بازی داده است.

بازی اونجرز، قفل دنوو را برای یک سال نگه داشت و این در حالی است که دیگر بازی‌های کامپیوتر، DRM را برای دو تا سه ماه حفظ می‌کنند و سپس آن را از بازی حذف می‌کنند تا به فروش بازی ضربه‌ای وارد نشود. به نظر می‌رسد که فروش بازی Marvel’s Avengers در طی ماه‌های اولیه، رضایت‌بخش نبوده و همین باعث شده تا اسکوئر انیکس حدود یک سال برای حذف دنوو صبر کند. اخیراً قفل نرم‌افزاری از بازی Resident Evil Village هم حذف شده که کارایی بازی را به‌شدت افزایش داده و تمامی مشکلات پیشین را حل کرده است.

مشکلات دنوو به‌اندازه‌ای است که بسیاری از ناشران، عطایش را به لقایش می‌بخشند و از همان ابتدا، بازی را بدون قفل منتشر می‌کنند که باعث کرک شدن بازی در روز اول هم می‌شود؛ عناوین زیادی هنوز از قفل دنوو استفاده می‌کنند و هنوز کرک نشده‌اند و به نظر می‌رسد که قراردادهایی میان ناشر و گروه‌های هک بازی هم به ثبت می‌رسد تا کسی سراغ این بازی‌ها نرود. این اتفاقی است در مورد بازی‌های فیفا رخ داده و شماره‌های اخیر این مجموعه، توسط هیچ گروهی کرک نشده است.

مشخص نیست حذف قفل دنوو از بازی Marvel’s Avengers چه تأثیری رو عملکرد آن روی کامپیوتر خواهد داشت و باید منتظر آپدیت جدید باشیم. منابعی که اسمی از آن‌ها برده نشده، بهبود زمان بارگذاری بازی و افزایش فریم‌ریت را به‌عنوان ویژگی‌های آپدیت جدید اعلام کرده‌اند. علاوه بر ویژگی‌های گفته‌شده، دو مرحله‌ی جدید به بخش چند نفره اضافه شد و همچنین یک قابلیت جدید به نام Fragment Extractors هم اضافه خواهد شد که میزان فرگمنت‌های موجود در مراحل را افزایش خواهد داد.

بازی Marvel's Avengers اونجرز

به تازگی بزرگ‌ترین آپدیت منتشر شده برای بازی اونجرز به نام War for Wakanda منتشر شده و همچنین بسته الحاقی «پلنگ سیاه» نیز توانایی‌ها و اسکین این شخصیت را به ارمغان آورده است. اشاراتی به حضور دیگر ابرقهرمان‌ها ازجمله «لوکی» و «دکتر استرنج» هم موجود است و فعلاً استودیو کریستال داینامیکس، حضور این شخصیت‌ها را تائید نکرده است.

منبع:‌TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    عباس

    مهمان

    سلام
    تا نسخه چند کرک شده

    پاسخ دهید