جی کی رولینگ پوتین
یحیی رحیمی

ولادیمیر پوتین با تحسین جی کی رولینگ از تحریم فرهنگی روسیه انتقاد کرد

یحیی رحیمی 6 فروردین 1401 2 دیدگاه
462 بازدید

تهاجم نظامی روسیه و بلاروس به اوکراین عواقب سنگینی برای مردم روسیه داشته است و اکثر شرکت‌های بازی‌سازی، محتوا و خدمات از ارائه سرویس به شهروندان این کشور خودداری کرده‌اند. مایکروسافت، سونی، نینتندو، الکترونیک آرتز و… رسماً فروش هرگونه بازی و محصول را در روسیه ممنوع کرده‌اند. ولادیمیر پوتین با اشاره به تحریم فرهنگی روسیه و حذف نویسندگان و هنرمندان روسی از جی کی رولینگ یاد کرده است.

به گزارش پارسی گیم، تحریم فرهنگی همه‌جانبه روسیه با واکنش رئیس‌جمهور این کشور همراه شده است. پوتین در این مورد گفت: «امروز می‌خواهند فرهنگ هزارساله مردم ما را حذف و باطل کنند. آنها به تحریم نویسندگان روسی و کتاب‌ها پرداخته‌اند و سعی می‌کنند کشور ما را حذف کنند. من در مورد تبعیض پیش‌رونده هر چیزی مرتبط با روسیه صحبت می‌کنم».

ولادیمیر پوتین جی کی رولینگ

حمایت پوتین از جی کی رولینگ

ولادیمیر پوتین در ادامه به جی کی رولینگ، نویسنده کتاب‌های هری پاتر اشاره می‌کند و رفتار او را تحسین می‌کند. خانم رولینگ به دلیل نظرات ترنس‌هراسی و عدم حمایت از جوامع LGBT مورد انتقاد قرار گرفته است. پوتین نظرات بحث‌برانگیز جی کی رولینگ را تحسین کرده است و گفته است که او به دلیل برآورده‌ نکردن خواسته‌های جنبش حقوق جنسیتی کنار گذاشته شده است و معتقد است که او مورد هجوم فرهنگ غربی قرار گرفته است.

جی کی رولینگ همچنان طرفداران خود را در شبکه اجتماعی توییتر دارد و فروش کتاب‌هایش ادامه دارد. وی مدتی پیش نوشته بود که فعالان دفاع از حقوق ترانجسیتی‌ها در تلاش هستند تا تعریف قانونی جنسیت را تغییر دهند. پوتین انتقادات نسبت به خانم رولینگ را با وضعیت فعلی روسیه ربط داده است و گفته است غرب می‌خواهد فرهنگ روسیه را پاک کند و همان کاری را انجام دهد که نازی‌ها با سوزاندن کتاب‌ها در دهه 1930 انجام دادند. وی در ادامه افزود:

ما تصاویر سوزاندن کتاب‌ها را به یاد داریم و غیرممکن است که بتوانید چنین چیزی را در کشور ما تصور کنید و ما به لطف فرهنگمان در برابر این مسئله ایمن شده‌ایم. فرهنگ از سرزمین مادری ما جدایی‌ناپذیر است. در روسیه جایی برای تعصب قومیتی وجود ندارد و این کشوری است که ده‌ها گروه و قومیت برای قرن‌ها کنار همدیگر زندگی کرده‌اند.

واکنش جی کی رولینگ به صحبت‌های پوتین

جی کی رولینگ در واکنش به صحبت‌های ولادیمیر پوتین گفته است: «انتقاد از حذف فرهنگی به دست غرب نباید توسط افرادی بیان شود که غیرنظامیان را به جرم مخالفت می‌کشند و منتقدان خود را به زندان می‌اندازند و مسموم می‌کنند». وی در ادامه از هشتگ «من همراه اوکراین هستم» استفاده کرده است و حمایت خود را از مردم اوکراین نشان داده است.

تحریم فرهنگی روسیه باعث شده تا عملاً هیچ‌گونه بازی، فیلم و نرم‌افزار غربی در این کشور به فروش نرسد. دولت روسیه در تلاش است تا استفاده از غیرقانونی از کرک بازی و نرم‌افزار را آزاد کند. در عین حال اکثر نویسندگان و هنرمندان روسی به دلیل ملیت خود مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    MMD

    مهمان

    چطور شد فلسطین که تو جنگه،ایران هم جنگ کرد،سوریه تو جنگ بود
    دنیا اعتراصی برای لغو جنگ نکرد و نکرده است
    حالا اوکراین درگیر جنگ چند ماهه شده دنیا بلند شده
    گناهمون چیه مسلمون شدیم؟
    جنگ،جنگه دیگه،اگه دنیا اعتراضی داره به جنگ فلسطین هم اعتراض کنه
    دستت درد نکنه حمله کردی،آفرین بر تو—نشان دادی چشم ابی ها نژاد برتری هستند در غرب

    پاسخ دهید
  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    احمق تو اگه فرهنگ داشتی که مثل وحشی ها به یه کشور دیگه حمله نظامی نمیکردی!!!!
    تو دیگه دم از فرهنگ سرزمینت نزن، اگه واست مهم بودند که اینقد خفت و خاری برای سرزمینت بوجود نمیاوردی مرتیکه بی فرهنگ عقده ای.از حسادت به شخصیت زلینسکی خواب و آروم نداشتی اخر هم تحمل نکردی و حمله کردی.اینو مطمئن باش خودتو جر بدی هم هیچوقت محبوب بین روس زبان ها نمیشی.

    پاسخ دهید