بازی Hogwarts Legacy
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Hogwarts Legacy: شبیه‌ساز عالی هاگوارتز

یحیی رحیمی 17 بهمن 1401 1 دیدگاه
1,365 بازدید

انتظارها برای تجربه‌ی تازه‌ترین بازی از هری پاتر به پایان رسید و بالاخره این هفته می‌توانیم Hogwarts Legacy را روی کنسول‌های جدید و کامپیوتر بازی کنیم. دنیای جادویی هری پاتر این بار در قالب یک بازی نقش‌آفرینی جا خوش کرده است و ساعت‌ها طرفداران این فانتزی محبوب را سرگرم می‌کند. در مطلب نمرات و نقد بازی Hogwarts Legacy نگاهی می‌اندازیم به نظرات منتقدان از رسانه‌های معتبر و مجلات معروف بازی و خواهیم دید آیا این اثر توانسته از پس انتظارات بربیاید یا خیر؟

بازی Hogwarts Legacy بلیت سفری مهیج به مدرسه جادو هاگوارتز را پیش روی شما قرار می‌دهد و می‌توانید کاراکتر مخصوص به خود را بسازید و سپس ماجراجویی بی‌نظیر را آغاز کنید. علاوه بر مراحل اصلی و فرعی، می‌توانید در کلاس‌های درس جادو شرکت کنید و وردهای تازه‌ای را یاد بگیرید. مبارزه نیز بر اساس جادو پیش می‌رود و سازندگان توانسته‌اند به‌خوبی از پس طراحی یک دنیای جهان‌باز و اثری نقش‌آفرینی بربیایند. منتقدان امتیازهای عالی به بازی اعطا کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

نقد بازی Hogwarts Legacy

نقد بازی Hogwarts Legacy

هاگوارتز لگسی را می‌توان ترکیب پیچیده‌ای از ژانرهای متفاوت دانست که در کنار روند داستانی، مبارزه و جنبه‌ی اکشن هم ارائه می‌شود. طراحی چنین بازی بدون شک کار ساده‌ای نیست و در ادامه خواهیم دید که منتقدان چه نقاط قوت و ضعفی برای آن برشمرده‌اند و آیا این بازی ارزش خرید و تجربه را دارد یا خیر.

IGN – امتیاز 9/10

بازی Hogwarts Legacy دقیقاً همان بازی نقش‌آفرینی هری پاتر بود که آرزویش را داشتم. ماجراجویی جهان‌بازش تمام شگفتی‌های دنیای جادوگری را در بر گرفته است و شخصیت‌های فراموش‌نشدنی در کنار مبارزه چالش‌برانگیز و خیال‌پردازی به‌عنوان یک دانش‌آموز جادو مرا ساعت‌ها پای این بازی نگه داشت. در پایان، مشکلات فنی، داستان اصلی خسته‌کننده و تنوع اندک دشمنان باعث نشد تا طلسم این بازی برای من بشکند.

نقد بازی Hogwarts Legacy

VGC – امتیاز 8/10

هاگوارتز لگسی، جادوی دنیای هری پاتر را با دنیای آزاد و وسیع، شخصیت‌های جذاب و مبارزات هیجان‌انگیز به طرز شگفت‌آوری زنده نگه می‌دارد. درحالی‌که المان‌های دنیای جهان‌باز اندکی قدیمی هستند، اما این بهترین دنیای جادوگری است که تابه‌حال در یک بازی ویدیویی دیده‌ام.

نقاط قوت:

  1. دنیای آزاد دلربا
  2. روایت عالی مراحل جانبی

نقاط ضعف:

  1. نبود تنوع کافی در مبارزه
  2. فعالیت‌های منسوخ‌شده و NPCهای بی‌روح

نقد بازی هاگوارتز لگسی

PushSquare – امتیاز 8/10

Hogwarts Legacy آرزو و امیدهای طرفداران هری پاتر را به واقعیت تبدیل کرد. بالاخره یک شبیه‌ساز مناسب از مدرسه جادوگری را داریم که اجازه می‌دهد تا شخصیت خود را بسازید و در کلاس‌ها شرکت کنید و منطقه‌ی وسیع خارجی را بگردید. این بازی بدون ایراد نیست و مراحل جانبی بسیار ابتدایی هستند و منوها نیز طراحی ضعیفی دارند و تایمرهای آزاردهنده هم به تجربه‌ی کلی ضربه می‌زنند. اما این ضعف‌ها جلوی اثر را نمی‌گیرند و حدود 26 سال پس‌ازآنکه هری پاتر به کتاب‌فروشی‌ها راه پیدا کرد، طرفداران بازی دریافت می‌کنند که می‌توانند به آن افتخار کنند. این تمام چیزی بود که ما آرزویش را داشتیم.

نقاط قوت:

  1. شبیه‌ساز عالی هاگوارتز
  2. دنیای جهان‌باز با فعالیت‌های زیاد
  3. داستان و شخصیت‌های جذاب

نقاط ضعف:

  1. مراحل جانبی ساده
  2. صداپیشگی ضعیف
  3. منوها و تایمرهای آزاردهنده

نمرات بازی Hogwarts Legacy

GamesRadar – امتیاز 7/10

هاگوارتز لگسی به‌عنوان اولین تلاش عالی است. آوالانچ استودیویی است که تلاش زیادی به خرج داده است و واضح است که بین دنیای جهان‌باز عظیم، جنبه‌ی نقش‌آفرینی آشفته، مبارزه اکشن هیجان‌انگیز و داستانی ماجراجویانه که شما را در نقش قهرمانی قرار می‌دهد که باید دوشنبه سر کلاس برود، بالاخره ایرادی پیدا می‌شود. دنباله‌ای که بتواند گوشه‌های خشن بازی را صاف کند و تعادل بهتری میان یک تجربه‌ی تعاملی با رمز و راز دنیای جادوگری ارائه دهد، بهتر خواهد بود.

نقاط قوت:

  1. بازسازی وفادار به هاگوارتز
  2. مبارزه مبتنی بر وردهای جادو هیجان‌انگیز
  3. طراحی بصری عالی

نقاط ضعف:

  1. رابطه پریشان با دنیای جادو
  2. سیستم‌های اقتصادی و پیش‌روی آشفته
  3. سیستم‌های جهان‌باز توخالی

نمرات بازی Hogwarts Legacy

با پرداختن به نقد بازی Hogwarts Legacy و مطالعه نقاط ضعف و قوت اثر، وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. 42 بررسی ثبت‌شده در وب‌سایت متاکریتیک در نهایت منجر به ثبت میانگین امتیاز 86 شده است و تجربه‌ی این اثر قطعا پیشنهاد می‌شود.

PlayStation Universe – 95
PlayStation LifeStyle – 90
Game Rant – 90
WellPlayed – 90
MGG -85
Eurogamer Poland – 80
Dexerto – 80
TheSixthAxis – 70

متاکریتیک هاگوارتز لگسی

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Ermia

    مهمان

    بازی بسیار باحالی هست ولی جا داشت که یکم بیشتر رو کیفیت بازی کار کنن تقریبا کیفیتش مثل ردد۲ هست

    پاسخ دهید