Cyberpunk-2077-Steam
یحیی رحیمی

حمایت سازنده Cyberpunk 2077 از اوکراین با هجوم کاربران استیم همراه شد

یحیی رحیمی 15 اسفند 1400 6 دیدگاه
1,233 بازدید

انتشار آپگرید گرافیکی بازی Cyberpunk 2077 برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی با حمایت بازی‌کنان و وب‌سایت‌های مختلف همراه شد. حتی مجری مراسم DICE Awards هم با اشاره به این موضوع، انتشار نهایی سایبرپانک 2077 را به توسعه‌دهندگان تبریک گفت. کاربران استیم هم از آپدیت جدید بازی حمایت کردند و نظرات مثبتی به اشتراک گذاشتند. حمایت استودیو سی‌ دی پراجکت باعث تغییر نظرات فعلی بازی شده است و عده‌ی زیادی از کاربران استیم با انتشار نظرات منفی به حمایت استودیو از کشور اوکراین واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش پارسی گیم، حمایت استودیو توسعه‌دهنده Cyberpunk 2077 از کشور اوکراین و متوقف کردن فروش بازی و محصولات در کشور روسیه با واکنش منفی کاربران استیم مواجه شده است. تعداد زیادی از کاربران به صفحه بازی سایبرپانک 2077 هجوم برده‌اند و این تصمیم استودیو را به چالش کشیده‌اند. هجوم کاربران باعث شده تا امتیاز بازی در استیم کاهش پیدا کند و حالتی موسوم به Review Bomb ایجاد شود. استیم در این حالت، نظرات منفی را با هشدار نشان می‌دهد و چارت مخصوصی برای آن در نظر می‌گیرد.

توسعه‌دهنده Cyberpunk 2077 اوکراین

حمایت سازنده Cyberpunk 2077 از اوکراین

برای افرادی که از شرایط فعلی آگاه نیستند؛ باید بگوییم که ارتش روسیه در اتفاقی تلخ و باورنکردنی به اوکراین و شهرهای مختلف آن از جمله پایتخت حمله کرده است و با تمام قوا در حال تخریب این کشور است. اکثر شرکت‌ها با تحریم روسیه به وضعیت فعلی واکنش نشان داده‌اند و استودیو تولید‌کننده Stalker 2 هم فرایند توسعه بازی را متوقف کرده است. در سوی دیگر مایکروسافت رسماً فروش سرویس و محصولات به روسیه را قطع کرده است و دیگر شرکت‌های آمریکایی از جمله EA هم به تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این کشور پیوسته‌‌اند. استودیو لهستانی سی دی پراجکت در حمایت از مردم اوکراین، فروش بازی و محصولات در روسیه را متوقف کرده است.

توسعه‌دهنده Cyberpunk 2077 فروش بازی در کشورهای بلاروس و روسیه را قطع کرده است و این تصمیم با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. اکثر کاربران از تصمیم استودیو حمایت کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که بازی‌کنان روسی از این تصمیم رضایت ندارد و باور دارند که بازی‌های ویدیویی نباید درگیر سیاست شود. اگر به نظرات بازی‌کنان در صفحه استیم سایبرپانک 2077 نگاه کنیم، نظرات مختلفی را می‌بینیم. یکی از کاربران نوشته است که بازی نباید درگیر سیاست شود و این سیاست‌‌ها به گیمرهای روسی ضربه‌ی بزرگی می‌زند.

در حال حاضر حدود 12,300 بررسی برای Cyberpunk 2077‌ ثبت شده است و 66 درصد از آن‌ها نظرات مثبتی هستند. این در حالی است که تعداد نظرات منفی به‌سرعت در حال افزایش است و کاربران روسی به این بازی حمله کرده‌اند. تحریم روسیه توسط شرکت‌های بازی‌سازی باعث ایجاد بحث‌های جدی در شبکه‌های اجتماعی شده است و کاربران در دو جبهه‌ی مختلف قرار گرفته‌اند. نظر شما چیست؟‌ آیا گیمرهای روسی باید تحریم شوند؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    Mahdiyar

    مهمان

    به نظر من واقعا کار درستی کرده چون جنگ چیزه مسخره ای و باید روسیه از این کارش دست ورداره

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Pedarat در پاسخ به Mahdiyar

      مهمان

      خب این چه ربطی به گیمرای روسی داره پوتین حمله کرده جورشو گیمرا باید بکشن

  • Avatar

    جواد

    مهمان

    بزار ببینم
    چین که کرونا ساخته پس اون رو هم تحریم کنند
    آمریکا هم با کمک عربستان داره به یمن حمله می‌کنه پس اون رو هم تحریم کنند
    آلمان هم به عراق برای تولید بمب شیمیایی کمک کرده پس اون هم باید تحریم بشه
    اینکه هیچ کدوم از این کشور ها تحریم نیستند فقط یک دلیل بیشتر نداره
    قدرت رسانه!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amin

    مهمان

    اون بازیا گرونن و مسلما خود اون شرکت ها بیشتر ضرر میکنن تا گیمر ها .
    ما خودمون توی بخش بازی های رایگان موبایلی تحریم هستیم . وقتی بدون وی پی ان بری تو فروشگاه پلی ، 90 درصد بازی های “رایگان” رو میگه “این برنامه در کشور شما در دسترس نیست” . مثلا کلش آف کلنز یا همه ی نسخه های پابجی و حتی بازی های کمتر شناخته شده هم تو فروشگاه با آی پی ایران پیدا نمیشن .
    اخیرا هم خیلی از بازی های آنلاین موبایلی کم کم دارن آی پی ایران رو مسدود میکنن .
    حالا شما میپرسین که آیا گیمرهای روسی باید تحریم شوند؟!!
    اون بدبختا اگه جنگیدن بلد بودن که گیمر نبودن . مثل خود ما ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حق گو

    مهمان

    آنهایی که می گفتید ورزش سیاسی نیست…
    حالا ببینید که جتی بازی هم سیاسی است !…

    پاسخ دهید
    • Avatar

      سپهر در پاسخ به حق گو

      مهمان

      اوکراین زمان جنگ عراق سومین کشور بود که بیشترین نیرو رو به عراق فرستاد تا در قتل عام مردم عراق شرکت کنن. دولت جنایتکار باید این و بدونه یه روز جنایاتی که کرده گردن مردم بی گناه خودشم میگیره. روسیه امریکا اوکراین و اسرائیل و انگلیس و‌‌‌… مردمشون بایو تاوان بدن. وقتی مردم عراق و افغانستان و یمن و … دونه دونه کشته میسدن این مردم براشون جنایات دولتشون مهم نبود و حالا باید بکشن.