فورتنایت بازی Fortnite
محمد صادق شجاعی

اپیک گیمز و ایکس باکس درآمد بازی فورتنایت را به اوکراین اختصاص می‌دهند

محمد صادق شجاعی 5 فروردین 1401 بدون دیدگاه
437 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت Epic Games، سازنده و ناشر بازی Fortnite، به همراه ایکس باکس قصد دارند در یک دوره دو هفته‌ای منتهی به تاریخ 3 آوریل (14 فروردین)، تمامی درآمد بازی فورتنایت را به عنوان کمک‌های بشردوستانه به اوکراین اهدا کنند.

درآمد حاصل از بازی Fortnite به چهار نهاد بشر‌دوستانه یعنی Direct Relief، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان اعطا خواهد شد. تنها در طی یک روز پس از اعلام برنامه‌های شرکت Epic Games، مبلغ 36 میلیون دلار برای حمایت از مردم آسیب‌دیده از جنگ در اوکراین جمع‌آوری شده است. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان تخمین می‌زند که از زمان حمله روسیه به کشور اوکراین در 24 فوریه (5 اسفند 1400)، در حدود سه میلیون نفر به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی کمک‌های مالی قابل توجهی را در قالب سازمان‌های بشر‌دوستانه به اوکراین اهدا کرده‌اند. از بین این شرکت‌ها می‌توان به Square Enix ،Embracer Group ،11 bit studios ،Bandai Namco ،CD Projekt Red، Supercell ،Ubisoft ،Unity و The Pokémon Company اشاره کرد. علاوه بر این، بازی‌سازان مستقل در سراسر جهان بازی‌هایی را در قالب بسته‌های مختلف ارائه کرده و درآمد حاصل از آن را به اوکراین اختصاص داده‌اند. برای مثال Bundle for Ukraine حاوی 998 آیتم مختلف بوده و از طریق وب‌سایت itch.io در دسترس قرار دارد. بازیکنانی که حداقل 10 دلار کمک مالی کنند، تمامی محتویات باندل مذکور را دریافت خواهند کرد. تا به امروز بیش از 6 میلیون دلار از این طریق جمع‌آوری شده است.

فورتنایت بازی Fortnite

فصل جدید بازی فورتنایت با تغییرات مختلف به تازگی شروع شده است

فروشگاه Humble Bundle اقدام به ارائه باندلی با نام Stand with Ukraine کرده است که با قیمت 40 دلار به فروش می‌رسد. تاکنون بیش از 10 میلیون دلار برای امور خیریه توسط فروشگاه مذکور جمع‌آوری شده است. این باندل شامل 123 آیتم مختلف بوده و تنها تا فردا برای خرید در دسترس قرار دارد.

بسیاری از شرکت‌ها از جمله نینتندو، سونی و مایکروسافت که مالک سه پلتفرم اصلی صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شوند، فروش محصولاتشان در روسیه را به حالت تعلیق در آورده‌اند. از دیگر اخبار مربوط به بازی Fortnite، می‌توان به حذف ویژگی ساخت‌وساز از این اثر به مناسبت آغاز فصل سوم چپتر دوم اشاره کرد.

نظر شما در مورد اختصاص درآمد بازی فورتنایت به اوکراین چیست؟ آیا با این امر موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.