مشکلات بازی Elden Ring
یحیی رحیمی

عملکرد نسخه کامپیوتر بازی Elden Ring رضایت‌بخش نیست

یحیی رحیمی 6 اسفند 1400 بدون دیدگاه
1,395 بازدید

بازی الدن رینگ از ساخته‌های هیدتاکا میازاکی امروز برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر منتشر شد. Elden Ring با دریافت میانگین امتیاز 97 در متاکریتیک از نظر بسیاری به‌عنوان «بهترین بازی تاریخ» شناخته شد. اگرچه با یک اثر باورنکردنی روبه‌رو هستیم که نظر همگان را به خود جلب کرده است؛ اما نسخه کامپیوتر بازی Elden Ring دارای مشکلاتی است که حتی با قدرتمندترین سیستم‌ها نیز به چشم می‌آید. این مشکلات توسط آپدیت روز اول هم رفع نمی‌شود و فعلاً پلی استیشن 5، بهترین پلتفرم برای تجربه بازی است.

به گزارش پارسی گیم، بازی Elden Ring اولین بار در سال 2019 معرفی شد و همکاری جورج آر آر مارتین، خالق دنیای گیم آف ترونز، همان ابتدا نظر همگان را به خود جلب کرد. ترکیب بازی‌های دارک سولز با عناوین جهان آزاد و استفاده از یک داستان تخیلی و غول‌آخرهای فوق‌العاده باعث شده تا این بازی به عنوان یک اثر شاهکار شناخته شود. میازاکی مدتی پیش از درجه سختی بازی Elden Ring صحبت کرد و آن را اثری دانست که افراد بیشتری قادر به اتمامش خواهند بود. از آنجایی که خبری از لیست مراحل نیست، چالش سخت‌تری نسبت به بازی‌های سولز تجربه خواهید کرد.

شرکت Bandai Namco پس از انتشار الدن رینگ، خبر از آپدیت مهمی برای بازی داد. این آپدیت برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر منتشر شده است و تعدادی از مشکلات فنی و بصری را برطرف می‌کند. تحلیل گروه Digital Foundary از بازی الدن رینگ نشان داد که پلی استیشن 5 بهترین پلتفرم برای تجربه بازی است و حتی ایکس باکس سری ایکس هم قادر به ارائه 60 فریم ثابت نیست. در عین حال، مشکلات نسخه کامپیوتر بیشتر به چشم می‌آید.

نسخه کامپیوتر Elden Ring

عملکرد نسخه کامپیوتر Elden Ring

بازی Elden Ring به‌عنوان یک اثر میان نسلی، امکان انتخاب میان دو گزینه‌ی گرافیکی را فراهم کرده است. در حالت Performance قادر به دریافت فریم بالاتری خواهید بود. در حالت Resolution هم تنها 30 دریافت می‌شود؛ اما بازی با وضوح بالاتری اجرا می‌شود. اگرچه نسخه کامپیوتر الدن رینگ، محدودیت فریم ندارد؛ بازهم شاهد افت فریم هستیم و حتی قدرتمندترین سیستم‌های گیمینگ هم به‌زحمت، بیشتر از 30 فریم ارائه داده‌اند. این در حالی است که کنسول‌های نسل نهم عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

دیجیتال فاندری گزارش داده است که مشکلات بازی Elden Ring باعث شده تا عملکرد نسخه PC رضایت‌بخش نباشد. در واقع هنگامی‌که با دشمنان متنوع و مناطق با جزئیات بیشتر روبه‌رو می‌شوید؛ لگ‌های ریز در حد 250 میلی‌ثانیه خود را نشان می‌دهند. علاوه بر آن، هنگام حرکت در جهان وسیع بازی، افت فریم گزارش شده است و بازی به‌طور مداوم از 60 فریم به 40 فریم افت کرده است.

گزارشگر واشینگتن پست که حدود 40 ساعت از الدن رینگ را تجربه کرده است؛ در متن بررسی از مشکلات نسخه کامپیوتر Elden Ring گفته است. بنابر صحبت‌های وی، عملکرد بازی روی PC با مشکلاتی همراه است و پیشنهاد کرده است که بازی روی کنسول نسل آینده تجربه شود. جیسون شریر، گزارشگر بلومبرگ هم به مشکلات متنوعی از جمله کرش‌ اشاره کرده است. یکی از بازی‌کنان پس از نصب آپدیت روز اول نوشته است که نسخه PC بدون دلیل کند می‌شود و میزان فریم کاهش پیدا می‌کند.

گفتنی است مشکلات گزارش شده در حدی نیست که از تجربه الدن رینگ صرف نظر کنید و صرفاً بدانید که اگر فریم افت می‌کند یا سیستم شما فریم مناسبی نمی‌دهد؛ بخش مهمی از مشکل بر گردن استودیو است. شما چه تجربه‌ای داشته‌اید؟ آیا کرک بازی Elden Ring بدون مشکل اجرا شد؟

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین پلتفرم برای تجربه بازی Elden Ring چیست؟

گزارشگر واشینگتن پست که حدود 40 ساعت از الدن رینگ را تجربه کرده است؛ در متن بررسی از مشکلات نسخه کامپیوتر Elden Ring گفته است. بنابر صحبت‌های وی، عملکرد بازی روی PC با مشکلاتی همراه است و پیشنهاد کرده است که بازی روی کنسول نسل آینده تجربه شود.

۱
آیا نسخه کامپیوتر بازی Elden Ring مشکل دارد؟

گفتنی است مشکلات گزارش شده در حدی نیست که از تجربه الدن رینگ صرف نظر کنید و صرفاً بدانید که اگر فریم افت می‌کند یا سیستم شما فریم مناسبی نمی‌دهد؛ بخش مهمی از مشکل بر گردن استودیو است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.