بازی Horizon Forbidden West
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Horizon Forbidden West منتشر شد

یحیی رحیمی 25 بهمن 1400 بدون دیدگاه
587 بازدید

سه روز قبل از انتشار تازه‌ترین بازی مجموعه هورایزن، نمرات و نقد بازی Horizon Forbidden West منتشر شد. تازه‌ترین ساخته استودیو گوریلا گیمز و بازی انحصاری پلی استیشن موفق به دریافت امتیاز مناسبی از سوی وب‌سایت‌های خارجی شده است و در حال حاضر با میانگین امتیاز 89، خود را به گزینه نامزدی به‌عنوان بهترین بازی سال 2022 نزدیک کرد. در ادامه بخشی از بررسی‌های انجام‌شده از بازی هورایزن فوربیدن وست را خواهیم خواند و نگاهی به نقاط قوت و ضعف بازی می‌اندازیم.

بازی Horizon Forbidden West از هر لحاظ نسبت به نسخه پیشین پیشرفت کرده است. گوریلا گیمز از آخرین فناوری‌های گرافیکی به‌منظور نمایش دنیای زیبای بازی استفاده کرده است و همچنین ایرادات مهم Horizon Zero Dawn را برطرف کرده است. برای نمونه مراحلی فرعی غنی و وابسته به داستان اصلی ایجاد شده است و همچنین قبایل و فرهنگ‌های بیشتری وجود دارند تا دنیای بازی جزئیات بیشتری پیدا کند. همچنین سبک مبارزات هم از حالت کلاسیک خارج شده و ربات‌های جدید، فضای بازی را تغییر داده‌اند.

نقد بازی Horizon Forbidden West

نقد بازی Horizon Forbidden West

اکثر منتقدان باور دارند که گوریلا گیمز، استاندارد تازه‌ای را در هورایزن فوربیدن وست تعریف کرده است و پا فراتر از نسخه پیشین گذاشته است. در واقع بازی کاملاً زنده است و دنیای وسیع بازی باعث شده تا یکی از بهترین بازی‌های جهان‌آزاد را شاهد باشیم که ارزش چندین بار تجربه را دارد. نگاهی به نقد بازی Horizon Forbidden West از سوی وب‌سایت‌های مطرح بیندازیم.

گیم اینفورمر – 9.25 از 10

نقد بازی Horizon Forbidden Westخوشبختانه بازی پیشرفت زیادی دارد که باعث ایجاد تجربه‌ای بهتر شده است. از جمله این تغییرات باید به HUD بهتر و مدیریت منابع ساده‌تر اشاره کرد. این بازی است که مرزها را برای گوریلا گیمز جابه‌جا می‌کند و نه‌تنها پا فراتر از بازی قبلی می‌گذارد؛ بلکه داستان هورایزن را به مکان‌های فریبنده می‌برد و دنیایی غنی را می‌سازد که به خاطر تلاشی که برای آن می‌کنید؛ به شما پاداش می‌دهد. به‌طور کل این یک تجربه سرگرم‌کننده با لحظاتی حیرت‌آور و نبردهایی فراموش‌نشدنی است.

IGN – امتیاز 9 از 10

Horizon Forbidden West با ترکیبی از نبردهای جذاب، طراحی درجه یک موجودات و شخصیت‌ها و دنیایی فریبنده، نمایش فوق‌العاده‌ای برای قدرت پلی استیشن 5 است. بازگشت تعدادی از نشانه‌گذاری‌های مشهور این مجموعه و نبود آزادی عمل هنگام سنگ‌نوردی، خطری برای سرگرم‌کنندگی ایجاد نکرده است؛ اما باعث شده تا بازی برای رسیدن به نقطه‌ای انقلابی باز بماند. تغییرات انقلابی این بازی به‌خوبی اعمال شده‌اند و گوریلا بار دیگر از حد خود فراتر عمل کرده و افق و آسمان مانعی برای آنچه در ادامه ساخته می‌شود، نخواهند بود.

نمرات بازی Horizon Forbidden West

GameSpot‌ – امتیاز 8 از 10

به طور کل، هورایزن فوربیدن وست نقاط قوت بیشتری نسبت به ضعف دارد و اگرچه محتوای زیادی داخل آن تلنبار شده است، با این حال سیستم‌های بازی آن‌ها را به‌خوبی کنار هم قرار داده‌اند. داستان گاهی عالی روایت می‌شود و تمرکز بیشتر روی شخصیت‌های اصلی است. نقشه اصلی با آیکون‌های زیادی پر شده است؛ اما اکثر آن‌ها سرگرم‌کننده هستند و ماهرانه ساخته شده‌اند تا اینکه تنها بخشی از یک چک لیست باشند. کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در این بازی وجود دارد و بخش بزرگی از آن ارزش تجربه را دارد و این به لطف قصه‌نویسی قوی، تصاویر گرافیکی عالی و پیشرفت ایده‌ها نسبت به نسخه پیشین است.

نقد بازی هورایزن فوربیدن وست

نمرات بازی هواریزن فوربیدن وست

با خواندن بخش از نقد بازی Horizon Forbidden West وقت آن است نگاهی به امتیازهای بازی بیندازیم. تازه‌ترین ساخته شرکت گوریلا و بازی انحصاری پلی استیشن موفق به دریافت میانگین امتیاز 89 از وب‌سایت متاکریتیک بر اساس 92 بررسی ثبت شده است. همچنین امتیاز 88‌ هم در اوپن کریتیک ثبت شده است. میانگین امتیاز منتقدان معتبر در اوپن کریتیک، 94 درصد اعلام شده است و در نتیجه نمرات واقعی بازی با آنچه می‌بینیم تفاوت دارد.

PlayStation LifeStyle – 100
Twinfinite – 100
VGC – 100
PCMag – 90
Push Square – 90
TheGamer – 80
VG247 – 80
NME – 80
Telegraph – 60

نمره متاکریتیک بازی Horizon Forbidden West

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Horizon Forbidden West ارزش خرید را دارد؟

بله تجربه بازی Horizon Forbidden West با توجه به نقدها و امتیازهای بازی به شما پیشنهاد می‌شود. البته نسخه PS5 بازی دارای کیفیت بهتری است.

۱
میانگین امتیاز بازی هورایزن فوربیدن وست چقدر است؟

تازه‌ترین ساخته شرکت گوریلا و بازی انحصاری پلی استیشن موفق به دریافت میانگین امتیاز 89 از وب‌سایت متاکریتیک بر اساس 92 بررسی ثبت شده است. همچنین امتیاز 88‌ هم در اوپن کریتیک ثبت شده است

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.