ایکس باکس کالاف دیوتی
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر تایید کرد: کالاف دیوتی همچنان برای پلی استیشن منتشر می‌شود

یحیی رحیمی 1 بهمن 1400 بدون دیدگاه
255 بازدید

مایکروسافت با تصاحب اکتیویژن بلیزارد با قیمت 70 میلیارد دلار، سر و صدای زیادی به پا کرد و سؤالات بسیار زیادی برای مخاطبان و طرفداران بازی‌های این ناشر آمریکایی پیش آورد. گزارش‌ها نشان از انحصاری شدن کالاف دیوتی می‌داد؛ اما فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس و مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت؛ خبر از ادامه انتشار Call of Duty برای پلی استیشن داده است و گفته است که رابطه میان مایکروسافت و سونی همچنان حفظ خواهد شد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کالاف دیوتی همچنان یک اثر مولتی پلتفرم باقی می‌ماند و ایکس باکس به قراردادهای ثبت‌شده با پلی استیشن، متعهد است. فیل اسپنسر در صفحه توییتر خود به شایعات و گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داده است. وی گفته است که جلسه‌ی خوبی با سونی داشته است و در مورد آینده مجموعه‌های اکتیویژن بلیزارد صحبت کرده‌اند. بنابر گفته‌های وی، کالاف دیوتی همچنان یک بازی مولتی پلتفرم باقی می‌ماند و برنامه‌ای برای انحصاری کردن آن وجود ندارد. اسپنسر در این مورد نوشت:

Phil Spencerاین هفته صحبت‌های خوبی با مدیران سونی داشته‌ام. (در طی جلسات) قصدمان از پایبندی به‌تمامی قراردادهای ثبت‌شده با اکتیویژن بلیزارد را تایید کردم و خواسته ما، حفظ کالاف دیوتی در پلتفرم پلی استیشن است. سونی بخش مهمی از صنعت بازی است و به رابطه خود با آن‌ها پایبند هستیم.

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد روز گذشته تایید کرد که برنامه‌ای برای حذف بازی‌های موجود از پلتفرم پلی استیشن ندارد و به پشتیبانی از کالاف دیوتی ادامه خواهد داد. وی همچنین از ایکس باکس درخواست زنده کردن مجموعه‌های نوستالژیک مانند Guitar Hero‌ را کرده بود. فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای جداگانه از قصد خود برای ساخت ادامه بازی‌های قدیمی گفته است و باور دارد که مجموعه‌های کلاسیک این شرکت باید زنده شوند.

کالاف دیوتی پلی استیشن

کالاف دیوتی پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن

مدیر ایکس باکس به قراردادهای فعلی اکتیویژن بلیزارد با سونی اشاره کرده است و فعلاً مشخص نیست آیا برنامه‌های بعدی نیز به همین شکل خواهد بود یا خیر؟ مایکروسافت همچنان ماینکرافت را برای پلی استیشن منتشر می‌کند و به قراردادهای انحصاری بتسدا با سونی مانند انتشار Deathloop برای پلی استیشن 5 وفادار مانده است؛ اما بازی‌های دیگر مانند Starfield انحصاری شده‌اند و برنامه‌ای برای انتشار The Elder Scrolls 6 برای پلی استیشن وجود ندارد.

کالاف دیوتی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی پلتفرم پلی استیشن است. بازی Call of Duty Vanguard پرفروش‌ترین بازی سال گذشته پلی استیشن بوده است و سونی نیازمند ادامه همکاری با مایکروسافت است. بیانیه رسمی سونی نشان داد که قراردادهای موجود، اجازه انحصاری شدن تعدادی از بازی‌ها از جمله کالاف دیوتی را نمی‌دهد. سخنگوی سونی گفته بود که آن‌ها انتظار همکاری کامل با مایکروسافت را دارند. روند انتقال مالکیت اکتیویژن به مایکروسافت تا سال آینده طول می‌کشد و تا آن زمان، امکان تغییرات گسترده و کنترل استودیوها وجود ندارد. در خبر دیگری، فصل جدید کالاف دیوتی موبایل به تازگی شروع شده است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.